آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

آمار فروش فیزیکی این هفته UK:

Last WeekThis WeekTitle
New Entry1Resident Evil 4 Remake
22Hogwarts Legacy
33FIFA 23
14WWE 2K23
45Mario Kart 8 Deluxe
86Call of Duty: Modern Warfare 2
97Super Mario Odyssey
68God of War Ragnarok
119Grand Theft Auto 5
710Minecraft (Switch Edition)

RE4 Remake نسبت به نسخه اورجینال 29% فروش فیزیکی بیشتری رو تجربه کرده. از اونجایی که این روزها فروش دیجیتالی خیلی بیشتر از فیزیکی هست، این اختلاف با انتشار آمار دیجیتالی بیشتر هم میشه.
با این حال نسبت به عناوین جدیدتر از سری RE، این ریمیک 23 درصد فروش کمتری نسبت به RE Village داشته و نسبت به ریمیک Resident Evil 2 هم 38 درصد فروش فیزیکی کمتری تجربه کرده. اما در مقابل ریمیک RE3 تونسته 38 درصد عملکرد بهتری داشته باشه.
در مقابل ریمیک مهم دیگه‌ای که امسال عرضه شد یعنی Dead Space، بازی تونسته 250 درصد فروش بیشتری داشته باشه!
73 درصد از فروش فیزیکی RE4 Remake روی PS5 و 14 درصد از فروش روی کنسول‌های Xbox بوده. سهم PS4 هم 13 درصد بوده.
امار بازار UK عملا دیگه به هیچ دردی نمیخوره چون همش فیزیکی ـه . طبق گفته خودشون پارسال فقط 10 درصد بازار رو شامل میشده :

Digital Sales Accounted for an Estimated 90% of Games Sold in the UK Last Year - IGN

پ.ن : 90 درصد فروش بازیای کپکام هم دیجیتالی بودن :

Capcom Shares Sales Figures And Reveal Huge 90% Digital Sales Split
 
امار بازار UK عملا دیگه به هیچ دردی نمیخوره چون همش فیزیکی ـه . طبق گفته خودشون پارسال فقط 10 درصد بازار رو شامل میشده :

Digital Sales Accounted for an Estimated 90% of Games Sold in the UK Last Year - IGN

پ.ن : 90 درصد فروش بازیای کپکام هم دیجیتالی بودن :

Capcom Shares Sales Figures And Reveal Huge 90% Digital Sales Split
و یا اینکه اگه برامون مهم نیست، ( یا فکر میکنیم که به درد نمیخوره) میتونیم آمار فروش فیزیکی رو دنبال نکنیم ! فروش فیزیکی هنوز به قدری هست که معیار باشه و آمار رو دنبال کرد. این منبعی که گذاشتی هم اشاره کرده که 30% درصد از 90% مربوط به بازار موبایل میشه. احتمالا 20-25% هم مال PC باشه. ( خیلی زیر پوستی اشاره ای هم نمیکنی، حتما آمار موبایل هم برات مهمه lol)

لینک دوم هم خود کپکام خوبه که اشاره کرده که این فروش بیشتر بخاطر DLC Sonbreak و فروش عناوینی قدیمی که نسخه فیزیکی نداشتن بوده.
یعنی عملا فروش فیزیکی/دیجیتالی هر ماه یا هرسال متفاوت هستش و نمیشه گفت بخاطر یه دوره باید بیخیال فیزیکی/دیجیتالی بشیم.

نمونه هم آمار فروش فیزیکی سونی هستش که تقریبا یک ماه پیش منتشر شد ولی بچه های اینجا نذاشتن. (فروش فیزیکی بازیهای سونی تو سه ماه اکتبر تا دسامبر نسبت به چهار سال گذشته بیشترین فروش و سود رو داشته- 153% بیشتر نسبت به سال گذشته)
PlayStation's physical game revenues surge to new four-year high in holiday 2022
90399_32_playstations-physical-game-revenues-surge-to-new-four-year-high-in-holiday-2022.jpg

این علاقه به مرگ بازیهای فیزیکی نمیدونم برات از کجا نشات میگیره، اواسط نسل پیش هم اصرار داشتی نسل 9 آخرین نسل فیزیکی هستش.( البته اصرار نه، شدیدا دوست داری این اتفاق بیوفته ) و سرویس ها جاشون رو بگیرن، کاملا مشهوده چون برعکس بعضی از ماها گیمینگ رو با فیزیکی شروع نکردی و از 100 کیلومتری بازی فیزیکی رد نشدی خیلی دلت میخواد که فیزیکی از بین بره ولی خب به این ها نیست. ( اینکه هر موقع آمار دیجیتالی حتی برای کنسول های PS که مخاطب نیستی، بیشتر از فیزیکی میشه و زود آمار میفرستی کاملا واضحه)
این بحث ها از اوایل نسل پیش که اخبار کنسول های نسل 9 میومد بود، به هرحال پایان این نسل خواهیم دید گفته های کی درست بود کی غلط.
 
این علاقه به مرگ بازیهای فیزیکی نمیدونم برات از کجا نشات میگیره، اواسط نسل پیش هم اصرار داشتی نسل 9 آخرین نسل فیزیکی هستش.( البته اصرار نه، شدیدا دوست داری این اتفاق بیوفته ) و سرویس ها جاشون رو بگیرن، کاملا مشهوده چون برعکس بعضی از ماها گیمینگ رو با فیزیکی شروع نکردی و از 100 کیلومتری بازی فیزیکی رد نشدی خیلی دلت میخواد که فیزیکی از بین بره ولی خب به این ها نیست. ( اینکه هر موقع آمار دیجیتالی حتی برای کنسول های PS که مخاطب نیستی، بیشتر از فیزیکی میشه و زود آمار میفرستی کاملا واضحه)
این بحث ها از اوایل نسل پیش که اخبار کنسول های نسل 9 میومد بود، به هرحال پایان این نسل خواهیم دید گفته های کی درست بود کی غلط.
اینی که بازار فیزیکی چقدر میتونه دووم بیاره یـ بحث جدا بود و اصلا ربطی به پستی که من گذاشتم نداشت با این حال من هیچ وقت نگفتم این نسل اخرین نسل فیزیکی هستش . خلاصه نمیدونم از کجا این حرفا رو میارید !

و یا اینکه اگه برامون مهم نیست، ( یا فکر میکنیم که به درد نمیخوره) میتونیم آمار فروش فیزیکی رو دنبال نکنیم ! فروش فیزیکی هنوز به قدری هست که معیار باشه و آمار رو دنبال کرد. این منبعی که گذاشتی هم اشاره کرده که 30% درصد از 90% مربوط به بازار موبایل میشه. احتمالا 20-25% هم مال PC باشه. ( خیلی زیر پوستی اشاره ای هم نمیکنی، حتما آمار موبایل هم برات مهمه lol)

لینک دوم هم خود کپکام خوبه که اشاره کرده که این فروش بیشتر بخاطر DLC Sonbreak و فروش عناوینی قدیمی که نسخه فیزیکی نداشتن بوده.
یعنی عملا فروش فیزیکی/دیجیتالی هر ماه یا هرسال متفاوت هستش و نمیشه گفت بخاطر یه دوره باید بیخیال فیزیکی/دیجیتالی بشیم.
این آمارا مهم نیست ولی جالبیش میدونی کجاست یـ بازی مالتی پلتفرم میاد و از یـ بازیی که 18 سال پیش به صورت انحصاری اونم واسه یـ کنسول شکست خورده مثل گیم کیوب منتشر میشه و فقط 29 درصد ازش بیشتر میفروشه !!! یا اینکه 38 درصد نسبت به ریمیک نسخه دومش کمتر فروخته در صورتی که تمام متریک ها نشون میدن بازی خیلی بیشتر تر از این حرفا قرار ـه بفروشه . اینا اصلا به این معنی نیست که بازار دیجتالی رشد روز افزون داشته و آمار UK داره روز به روز Relevant بودنش رو از دست میده . اون NPD حداقل سعی کرده خودش رو یکم بروز کنه و آمار دیجتالی رو به لیست هاش اضافه کنه ولی UK هیچ تلاشی واسه این کار نکرده (شاید نمیتونه) و هنوز بر پایه آمار فیزیکی لیست میده .

نمونه هم آمار فروش فیزیکی سونی هستش که تقریبا یک ماه پیش منتشر شد ولی بچه های اینجا نذاشتن. (فروش فیزیکی بازیهای سونی تو سه ماه اکتبر تا دسامبر نسبت به چهار سال گذشته بیشترین فروش و سود رو داشته- 153% بیشتر نسبت به سال گذشته)
PlayStation's physical game revenues surge to new four-year high in holiday 2022
90399_32_playstations-physical-game-revenues-surge-to-new-four-year-high-in-holiday-2022.jpg

دلیلش به خاطر اینه که سونی تو اون بازه تو همه جا رکورد زده وگرنه Ratio ـش هیچ فرقی نکرده :

sony-q3-segment.jpg

Ratio دیجتالی سال مالی قبلی 66 درصد بوده امسال تا اینجا 68 درصد بوده که تو همین بازه نسبت به پارسال 3 درصد افزایش داشته
 
جسارتا اضافه کنم که مقایسه فروش با عناوین قبلی

View attachment 288435
همونجوری که داریم میبینم کپکام همیشه از لفظ Shipped استفاده میکرده عبارت Shipped وقتی به کار میره که جنس فیزیکی تو فروشگاه قرار گرفته باشه و همیشه به معنی فروش قطعی به مشتری نیست (ناشر از میزان Demand مطلعه و میدونه n مقدار پکیجی که به فروشگاه ها فرستاده قطعا فروش میره) ولی الان سر RE4 دقیقا اومده میگه سه میلیون Sold شده یعنی آمار دیجیتالی اینقدر سهمش زیاد بوده که دیگه نیازی به جمع آوری امار نسخه های Shipped شده نبوده .
 
PS5 رکورد فروش تاریخ کنسولهای سونی رو در ماه فوریه برای منطقه آمریکا شکست!
حتی در دوران PS2 هم سونی در ماه فوریه چنین فروشی رو تجربه نکرده بود...

2023-03-29_200752.jpg

به طور کلی فروش سخت افزار نسبت به فوریه سال گذشته 68 درصد در آمریکا افزایش داشته...
اینم آمار فروش بازیها در ماه فوریه در آمریکا:

FsZDgj8acAIc03g (1).jpg
 
به گزارش بلومبرگ فروش psvr 2 ناامید کننده بوده
از زمان عرضه سونی فقط ۲۷۰ هزار واحد تونسته به فروش برسونه در حالی که پیش بینی فروش ۲ میلیونی در مدت مشابه رو داشته!

View attachment 288512
واقعا برام عجیبه سونی انتظار 2 میلیون دستگاه فروش داشته اونم فقط روی PS5 ؟ اگه واسه PC هم میومد شاید .
در نهایت باید از قیمت دستگاه بزنه و واسه PC هم منتشرش کنه شاید بتونه یـ کارایی بکنه وگرنه دوباره محکوم ـه به درجا زدن . البته با توجه به حضور متا بعیده بازار ظرفیت پذیرش دوتا دستگاه رو باهم داشته باشه . خلاصه اینم نمیدونم به کجا ختم میشه.
 
واقعا برام عجیبه سونی انتظار 2 میلیون دستگاه فروش داشته اونم فقط روی PS5 ؟ اگه واسه PC هم میومد شاید .
در نهایت باید از قیمت دستگاه بزنه و واسه PC هم منتشرش کنه شاید بتونه یـ کارایی بکنه وگرنه دوباره محکوم ـه به درجا زدن . البته با توجه به حضور متا بعیده بازار ظرفیت پذیرش دوتا دستگاه رو باهم داشته باشه . خلاصه اینم نمیدونم به کجا ختم میشه.
واقعیت مجازی نیاز به بازی داره سونی فعلا فقط تنها بازی بزرگش همین HORZIONهست
مطمنا سونی اگه بتونه بازی های خوبی براش عرضه کنه یا ALYX امسال عرضه کنه میتونه به فروش خوبی برسه
 
واقعیت مجازی نیاز به بازی داره سونی فعلا فقط تنها بازی بزرگش همین HORZIONهست
مطمنا سونی اگه بتونه بازی های خوبی براش عرضه کنه یا ALYX امسال عرضه کنه میتونه به فروش خوبی برسه
غیر از مورد بازی که گفتی که یکی از دلایلش هست ولی دلیل اصلیش اینه که سونی فعلا تو آمریکا عرضه PSVR2 در خرده فروشی ها را انجام نمیده.شما فقط از تو سایت خود سونی میتونید بخری که اونم دردسرای خاص خودشو داره.
جاهایی مثل آمازون و تارگت و والمارت و گیم استاپ و بست بای و غیره رو بیخیال شدند و گذاشته تو سایت خودش اون هم تازه به صورت آنلاین.
 
بر اساس این گزارش
PlayStation VR surpasses 1 million units sold
psvr1 توی 9ماه یک میلیون نسخه فروش داشته

فروش 270هزار نسخه ای psvr2 توی ماه اول اصلا بد نیست و حتی می تونه از vr1 هم بهتر باشه

سونی انتظارات زیادی داشته، وگرنه در نوع خودش خیلی خوب فروخته!
رفیق PSVR1 طی مدت ۴ ماه توانسته بود ۹۱۵.۰۰۰ عدد فروش داشته باشد.
PlayStation VR Passes 915,000 Units Sold
بعد از اون فروش دستگاه کاهش پیدا کرد و طی ۵ ماه بعدی حدود ۱۰۰.۰۰۰ عدد فروش داشت که جمعا طی ۹ ماه فروش به بالای ۱ میلیون رسید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or