آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

Sony sold 4.5 million PlayStation 5 consoles last year

البته اینا هم هست:

از این 8.4 میلیارد دلار، 763 میلیون سود خالص بوده.
فروشش دقیقا به اندازه PS4 بوده در سه ماهه اول عرضه، 4.5 میلیون دستگاه.
و اینکه سونی تایید کرد روی هر PS5 ضرر میده:

A loss was incurred due to “strategic price points for PS5 hardware that were set lower than the manufacturing costs,” the company says
الان مشکل چیه ؟ :-??
بالا سود و امار فروش گذاشتم :-??
با توجه به ضرر کنسول و کاهش تولید و فروش ps4 طبیعیه
برای مقایسه سه ماهه دوم 2020 با 4.77 میلیارد درامد 998 میلیون دلار سود دهی داشته
سود سونی نسبت به مدت مشابه لانچ ps4 شش برابر شده
----------------
ای کاش مایکروسافت هم در امار سود بخش xbox اعلام می کرد
با توجه به ضرر روی دو کنسول بعید بیشتر از 100 تا 200 میلیون باشه ( البته اگه کلا سودی در کار باشه و ضرر نداده باشه )
 
الان مشکل چیه ؟ :-??
بالا سود و امار فروش گذاشتم :-??
با توجه به ضرر کنسول و کاهش تولید و فروش ps4 طبیعیه
برای مقایسه سه ماهه دوم 2020 با 4.77 میلیارد درامد 998 میلیون دلار سود دهی داشته
سود سونی نسبت به مدت مشابه لانچ ps4 شش برابر شده
----------------
ای کاش مایکروسافت هم در امار سود بخش xbox اعلام می کرد
با توجه به ضرر روی دو کنسول بعید بیشتر از 100 تا 200 میلیون باشه ( البته اگه کلا سودی در کار باشه و ضرر نداده باشه )
مشکلی نداشت دقیق و کامل بود ، اینکه کنسول ها زمان لاچ تا چند ماه با ضرر عرضه میشن رو دیگه همه میدونیم ، مهم وضعیت کلی بود که مشخصه (مخصوصا آمار فوق العاده فرست پارتی ها)
اونطرف هم کلا آمار سود و فروش سخت افزار و بازی نمیگن :D اطلاعات بیشتر فوقش آمار کلی درآمد (بدون مشخص کردن سود) + فلان بازی n میلیون ساعت بازی شده و این چیزا
 
درک نمیکنم!
آمار نینتندو هروقت که میاد، برق از سر آدم میپره که چقدر تخیلی بازی ها د کنسولش دارن فروش میرن!
و با خودت میگی : دروغه بابا:))

چه DS چه 3DS چه Wii و حالا هم سوییچ... همیشه آمار خفنی دارن!
بعد الان میخونی سونی برای اولین بار بین کنسول سازها به فلان رقم رسیده و این حرفا!

درسته سونی و MS بخش عظیمی از در آمدشون از بازی های ترد پارتی و مولتی پلتفرم هست( COD و فیفا و ...)، و نینتندو تقریبا این بخش رو نداره و کامل متکی رو بازی های انحصاریه...
ولی این انحصاری هاش(بالاخره سود بیشتری هم براشون داره دیگه) با این رقم های عجیب غریب، این اختلاف رو پوشش نمیدن یعنی؟ :-"
 
درک نمیکنم!
آمار نینتندو هروقت که میاد، برق از سر آدم میپره که چقدر تخیلی بازی ها د کنسولش دارن فروش میرن!
و با خودت میگی : دروغه بابا:))

چه DS چه 3DS چه Wii و حالا هم سوییچ... همیشه آمار خفنی دارن!
بعد الان میخونی سونی برای اولین بار بین کنسول سازها به فلان رقم رسیده و این حرفا!

درسته سونی و MS بخش عظیمی از در آمدشون از بازی های ترد پارتی و مولتی پلتفرم هست( COD و فیفا و ...)، و نینتندو تقریبا این بخش رو نداره و کامل متکی رو بازی های انحصاریه...
ولی این انحصاری هاش(بالاخره سود بیشتری هم براشون داره دیگه) با این رقم های عجیب غریب، این اختلاف رو پوشش نمیدن یعنی؟ :-"

چرا دیگه
الان هم امسال هم پارسال با این که از لحاظ درآمدی نینتندو زیر سونی (و اگه اشتباه نکنم حتی بخش ایکس باکس مایکروسافت) بوده ولی از جفت شون سود عملیاتی بیشتری کسب کرده. همین سه ماهه ای که سونی رکورد بیشترین درآمد مالی رو داشته، اینا دو میلیارد دلار سود عملیاتی داشتن فقط... خیلیه :D تقریبا به غیر از نینتندوئه دوران اوج Wii/DS هیچ کنسول سازی همچین سودی تو سه ماه نداشته
معلومه وقتی هر سال یه بازی میدی بالای بیست میلیون فروش می کنه و بازی های قبلیت بدون افت قیمت میلیونی میفروشن، سود دریافتی ات، به نسبت درآمدت کلی بیشتر میشه (اصن بازی های انحصاری نینتندو مثل Mario Kart 8 و پوکمون و... یه اصطلاح دارن به اسم Evergreen... همیشه میفروشن لعنتیا :D)
رشد بازار DLC بازی هایی مثل Smash و Pokemon و البته رسیدن به دوره بلوغ تولید واسه سوییچ (که قیمت ساخت کنسول رو میاره پایین) هم موثر اند

ولی کلا بازی فرست پارتی ای که انجین ساخت شم حتی ساخت داخل باشه و هیچ هزینه لایسنسی نداشته باشه کامل سود خالصه
مخصوصا وقتی تو دراز مدت بدون افت قیمت، فروش شو حفظ کنه
نینتندو الان با اختلاف سالم ترین اکوسیستم فروش محصول رو به لحاظ سوددهی داره.. پوستشون هم کنده شده تو این پروسه البته :D
 
آخرین ویرایش:
چرا دیگه
الان هم امسال هم پارسال با این که از لحاظ درآمدی نینتندو زیر سونی (و اگه اشتباه نکنم حتی بخش ایکس باکس مایکروسافت) بوده ولی از جفت شون سود عملیاتی بیشتری کسب کرده. همین سه ماهه ای که سونی رکورد بیشترین درآمد مالی رو داشته، اینا دو میلیارد دلار سود عملیاتی داشتن فقط... خیلیه :D تقریبا به غیر از نینتندوئه دوران اوج Wii/DS هیچ کنسول سازی همچین سودی تو سه ماه نداشته
معلومه وقتی هر سال یه بازی میدی بالای بیست میلیون فروش می کنه و بازی های قبلیت بدون افت قیمت میلیونی میفروشن، سود دریافتی ات، به نسبت درآمدت کلی بیشتر میشه (اصن بازی های انحصاری نینتندو مثل Mario Kart 8 و پوکمون و... یه اصطلاح دارن به اسم Evergreen... همیشه میفروشن لعنتیا :D)
رشد بازار DLC بازی هایی مثل Smash و Pokemon و البته رسیدن به دوره بلوغ تولید واسه سوییچ (که قیمت ساخت کنسول رو میاره پایین) هم موثر اند

ولی کلا بازی فرست پارتی ای که انجین ساخت شم حتی ساخت داخل باشه و هیچ هزینه لایسنسی نداشته باشه کامل سود خالصه
مخصوصا وقتی تو دراز مدت بدون افت قیمت، فروش شو حفظ کنه
نینتندو الان با اختلاف سالم ترین اکوسیستم فروش محصول رو به لحاظ سوددهی داره.. پوستشون هم کنده شده تو این پروسه البته :D
در کنار اینا، فکر کنم هزینه تولید بازی‌های نینتندو هم کمتر از خیلی از AAAهای بزرگ باشه. :D یعنی مثلاً خبری از جزئیات خیلی خفن و میلیمتری توی کاراکترها و چمیدونم بافت طبیعی پوست و انعکاس نور فلان طور یا انیمیشن‌های واقع‌گرایانه و صداگذاری‌های زیاد و... توی خیلی از بازی‌هاشون نیست و این قضیه باعث میشه هزینه‌ها پایین بیاد و بیشتر سود کنن (منظورم گرافیک فنی هست، وگرنه از نظر هنری که نینتندو می‌ترکونه).
این موضوع به هیچ وجه هم چیز بدی نیست و فقط به خاطر تفاوت بین حال و هوای بازی‌های نینتندو با بقیه AAAسازها هست. اتفاقاً از جهتی یه امتیاز مثبت هم محسوب میشه که انقدر بازی‌های درجه یک و لذت‌بخشی تولید می‌کنن که بدون نیاز به تکنولوژی‌های عجیب غریب گرافیکی هم در این حد طرفدار دارن و به قدری ملت عطش تجربه بازی‌هاشون رو دارن که برعکس ۹۹٪ ناشرها که بعد از یه مدت قیمت رو پایین میارن که فروش بالا بره، نینتندو کاهش قیمت هم نمیده و باز توی همون قیمت کامل کلی می‌فروشه! یعنی قشنگ سود در سود! :D
 
در کنار اینا، فکر کنم هزینه تولید بازی‌های نینتندو هم کمتر از خیلی از AAAهای بزرگ باشه. :D یعنی مثلاً خبری از جزئیات خیلی خفن و میلیمتری توی کاراکترها و چمیدونم بافت طبیعی پوست و انعکاس نور فلان طور یا انیمیشن‌های واقع‌گرایانه و صداگذاری‌های زیاد و... توی خیلی از بازی‌هاشون نیست و این قضیه باعث میشه هزینه‌ها پایین بیاد و بیشتر سود کنن (منظورم گرافیک فنی هست، وگرنه از نظر هنری که نینتندو می‌ترکونه).
این موضوع به هیچ وجه هم چیز بدی نیست و فقط به خاطر تفاوت بین حال و هوای بازی‌های نینتندو با بقیه AAAسازها هست. اتفاقاً از جهتی یه امتیاز مثبت هم محسوب میشه که انقدر بازی‌های درجه یک و لذت‌بخشی تولید می‌کنن که بدون نیاز به تکنولوژی‌های عجیب غریب گرافیکی هم در این حد طرفدار دارن و به قدری ملت عطش تجربه بازی‌هاشون رو دارن که برعکس ۹۹٪ ناشرها که بعد از یه مدت قیمت رو پایین میارن که فروش بالا بره، نینتندو کاهش قیمت هم نمیده و باز توی همون قیمت کامل کلی می‌فروشه! یعنی قشنگ سود در سود! :D

بسته به بازیش داره حقیقتا (مثلا اکثر بازی های نینتندو صداگذاری درست درمون ندارن، یهو یه چی مثل Fire Emblem Three Houses هست که نزدیک 40 تا شخصیت داره تک تک لاین هاشونم به دو زبون صداگذاری شده، یا یهو یه چی مثل Luigi's Mansion 3 میسازن به لحاظ گرافیکی یا این که خدا میدونه چه مبلغی بین ناشرها واسه تبدیل کردن Smash Ultimate به کراس اوری که الان هست رد و بدل شده :دی)
ولی اصولا آره، هزینه ساخت شون پایین تره. کلا هم هزینه ساخت بازی واسه کنسولی که Output اش ضعیف تره کلا پایین تره. سر همین Wii و DS کلی بازی انحصاری از کمپانی های مختلف می گرفتن، پلیر بیس کنسول به اون بزرگی، هزینه ساخت هم پایین :D در و تخته جور بود
شرایط سوییچ و مابقی پلتفرم ها اندازه Wii به نفع سازنده ها نیست. ولی خب هنوزم ساختشون ارزون تره

منم کلا موافقم. لزوما خرج بیشتر نمیتونه دلیل باشه که ارزش یه کار بیشتر باشه، این که چقدر اثرت تو بازار جایگاه خاص خودشو داشته باشه همون قدر موثره
 
193894

فروش Momotaro Dentetsu (Switch) از مرز 2,500,000 نسخه عبور کرد. بازی نوامبر 2020 فقط تو ژاپن و روی سوییچ عرضه شده و با این دستاورد به پرفروش ترین بازی تاریخ کونامی تو ژاپن تبدیل شده

پ.ن: دست بجنبون هارادای لعنتی :|
 
فروش Re3R از عنوان کلاسیکش پیشی گرفت

View attachment 193995

پ.ن : جفت ریمیک 2 و 3 حدود 9 ماه طول کشید تا از فروش عناوین کلاسیکوشون گذر کنن

یه چیز خوب دیگه هم تو این گزارش بود من خیلی عشق کردم :x

194067

فروش بازی Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy از مرز یک میلیون نسخه عبور کرد.
 
194090

تیم سازنده Factorio اعلام کرد فروش بازی از مرز 2.5 میلیون نسخه عبور کرده
بازی یکی از ستایش شده ترین بازی های ژانر شبیه ساز روی PC بود که سال 2020 عرضه شد و به نظر میاد موفقیت تجاری فوق العاده ای هم رو تنها پلتفرمش داشته
سازنده بازی علاوه بر اعلام فروش بازی، قول توسعه یه بسته الحاقی بزرگ رو هم برای بازی داده

منبع: Friday Facts #365 - Future plans | Factorio
 
فروش بازی GTA V به بیش از ١۴٠ میلیون نسخه رسید. از اخرین امار فروش بازی که توسط تیک-تو منتشر شده بود تقریبا ٩ ماه گذشته که در اون موقع فروش بازی به ١٣٠ میلیون نسخه رسیده بود. درواقع میشه گفت در طول ٩ماه یک بازی نسل ٧ای فروشی بیش از ١٠ میلیون نسخه داشته و هنوز نسخه ی نسل ٩ ای بازی منتشر نشده. در طی این سالها عرضه ی بازی به جز سال انتشار بازی یعنی ٢٠١٣ ، بیشترین فروش رو در سال ٢٠٢٠ تجربه کرده.
و من الله توفیق!
منبع
 
IMG_20210209_011717.jpg

Strauss Zelnick says GTA V sold more copies in 2020 than any other. year, except 2013


IMG_20210209_011723.jpg

Red Dead Redemption 2 has sold over 36 million copies, per a Take-Two earnings report.
An extra 2 million copies were sold in the last quarter. This is such an amazing achievement to the teams at Rockstar!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or