آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

این ماریو کارت چرا اومده بالا دوباره؟!! احیانا بخاطر ویدیو دانکی که نیس؟ :D
______

این لینکو دیروز دیدم دوستان بگید درسته لیستش یا نه، چون میزان فروش نزده:


ماریو کارت که همیشه اون بالاست :D

در مورد لیست هم به نظرم نمیشه نظر داد.
واقعا یه عده کم مثل نینتندو و راک استار مرتب همیشه عدد میدن. اکثر بازی های پرفروش عدد نمیدن. الان ما تقریبا از هیچ کدوم از COD های چند سال اخیر عدد نداریم ولی به جرئت میشه گفت هر کدومشون حداقل 15 میلیون نسخه ای فروختن. (خیلی دارم دست پایین میگیرم) این رو میشه در مورد فیفا و امثالهم هم گفت که البته فرنچایزهای سالیانه اند.
هر چند ده بازی برتر لیست اصولا جاشون ثابته (البته این یکم لیستش اشتباهه، رتبه دوم دست GTA V ـه الان... بقیه رتبه هاش درستن)
ویکیپدیا یه صفحه داره برای این موضوع که خیلی خوبه
List of best-selling video games - Wikipedia
نه تنها عدد داره بلکه اکثرا رفرنس ها و تاریخ ثبت شون معلومه که بشه چک کرد. با این حال اون لیست هم صرفا ورژن دقیق تر و به روز تر همین لیسته و باز شامل بازی هایی که عددهای فروششون معلوم نیست نمیشه
لیست پرفروش ترین فرنچایزها باز بهتره، چون خیلی بیشتر و بهتر به روز میشن توسط کمپانی ها. ولی خب از اونا نمیشه دقیق فروش هر بازی رو درآورد به طبع. یه سری فرنچایزها هم باز همون جا هم کامل به روز نیستن البته
List of best-selling video game franchises - Wikipedia
 
چارت این هفته UK

Last WeekThis WeekTitle
New Entry1Super Mario 3D World + Bowser's Fury
12Animal Crossing: New Horizons
83FIFA 21
124Spider-Man: Miles Morales
25Mario Kart 8: Deluxe
36Call of Duty: Black Ops Cold War
New Entry7Little Nightmares 2
58Minecraft (Switch)
109Assassin's Creed Valhalla
410Ring Fit Adventure


_ بازی سوپر ماریو در اولین هفته انتشارش به سریعترین رکورد فروش هفتگی سال 2021 UK تا به اینجا رسیده .

_ از نظر بزرگترین لانچ ماریو تو پلتفرم سوییچ این بازی تو جایگاه سوم قرار میگیره .

_ بازی LITTLE NIGHTMARES 2 بر روی پلتفرم پلی استیشن 43% و روی سوییچ 37% و روی ایکس باکس 18% به فروش رفته .

_ بازی FIFA 21 با افزایش 140% به رتبه سوم رسیده و پنج پله صعود کرده که خب طبیعتا به خاطر تخفیف بازی هست که به زیر 30 پوند رسونده بازی رو .

_ با افزایش موجودی های PS5 در بازار UK این هفته باعث شده SPIDER-MAN MILES MORALES رشد 264% داشته باشه و با 8 پله صعود به رتبه چهارم برسه .

_ همچنین DEMON SOULS نیز 401% افزایش فروش داشته و تونسته به جدول برگرده و به رتبه 17 رسیده .

_ به طور کلی نسبت به هفته قبل آمار فروش 44% افزایش یافته است .
 
چارت این هفته UK

Last WeekThis WeekTitle
New Entry1Super Mario 3D World + Bowser's Fury
12Animal Crossing: New Horizons
83FIFA 21
124Spider-Man: Miles Morales
25Mario Kart 8: Deluxe
36Call of Duty: Black Ops Cold War
New Entry7Little Nightmares 2
58Minecraft (Switch)
109Assassin's Creed Valhalla
410Ring Fit Adventure


_ بازی سوپر ماریو در اولین هفته انتشارش به سریعترین رکورد فروش هفتگی سال 2021 UK تا به اینجا رسیده .

_ از نظر بزرگترین لانچ ماریو تو پلتفرم سوییچ این بازی تو جایگاه سوم قرار میگیره .

_ بازی LITTLE NIGHTMARES 2 بر روی پلتفرم پلی استیشن 43% و روی سوییچ 37% و روی ایکس باکس 18% به فروش رفته .

_ بازی FIFA 21 با افزایش 140% به رتبه سوم رسیده و پنج پله صعود کرده که خب طبیعتا به خاطر تخفیف بازی هست که به زیر 30 پوند رسونده بازی رو .

_ با افزایش موجودی های PS5 در بازار UK این هفته باعث شده SPIDER-MAN MILES MORALES رشد 264% داشته باشه و با 8 پله صعود به رتبه چهارم برسه .

_ همچنین DEMON SOULS نیز 401% افزایش فروش داشته و تونسته به جدول برگرده و به رتبه 17 رسیده .

_ به طور کلی نسبت به هفته قبل آمار فروش 44% افزایش یافته است .
۴۰۱٪ :o
حیف این گیم که مولتی پلتفرم نیست واقعا از شروع نسل قبل با بلاد بورن بهتر بود.

خدایی کلاف اونم کولد وار مسخره رو کی میخره؟ بعد ۲ ساعت بتا رو ک تست کردم کلا حذفش کردم!!!!
 
  • Like
Reactions: artour-2198
Capture.jpg
سونی در یک دوره چندماهه بین April تا December سال 2020 حدود 329 میلیون دلار روی ساخت بازیهای انحصاری توسط ThirdPary ها هزینه کرده.
این هزینه جهت ساخت بازیهای AAA در مقیاس کوچکتر صرف شده و فقط مربوط به بازیهای انحصاری PS5 میشه.
برای دونستنِ مقیاس و مدل انحصاری بودن این بازیها، میشه از این چند بازی نام برد: Sackboy ، Returnal ،Destruction AllStars و Demons Souls .
این مبلغ جدای هزینه استودیوهای اصلی سونی صرف شده و ربطی به توسعه بازیهای فرست پارتی نداره.
نکته جالب خبر این بود که این قراردادی بود که سال 2020 بسته شد و باید انتظار داشت که هر سال قراردادهای جدیدتری هم منعقد بشه.

وباز نکته جالبتر خبر اینه که با نگاه به Sackboy و Demons Souls که در لیست هستن، میشه انتظار داشت حتی آی پی های قدیمی سونی مثل Siphon filter، Sly Cooper، Jack&Dexter و ... که استودیوهای اصلی سونی فرصت فکر کردن به اونهارو ندارن هم توسط استودیوهای تردپارتی دوباره متولد بشن.
منبع PSU
 
آخرین ویرایش:
سونی در یک دوره چندماهه بین April تا December سال 2020 حدود 329 میلیون دلار روی ساخت بازیهای انحصاری توسط ThirdPary ها هزینه کرده.
این هزینه جهت ساخت بازیهای AAA در مقیاس کوچکتر صرف شده و فقط مربوط به بازیهای انحصاری PS5 میشه.
برای دونستنِ مقیاس و مدل انحصاری بودن این بازیها، میشه از این چند بازی نام برد: Sackboy ، Returnal ،Destruction AllStars و Demons Souls .
این مبلغ جدای هزینه استودیوهای اصلی سونی صرف شده و ربطی به توسعه بازیهای فرست پارتی نداره.
نکته جالب خبر این بود که این قراردادی بود که سال 2020 بسته شد و باید انتظار داشت که هر سال قراردادهای جدیدتری هم منعقد بشه.

وباز نکته جالبتر خبر اینه که با نگاه به Sackboy و Demons Souls که در لیست هستن، میشه انتظار داشت حتی آی پی های قدیمی سونی مثل Siphon filter، Sly Cooper، Jack&Dexter و ... که استودیوهای اصلی سونی فرصت فکر کردن به اونهارو ندارن هم توسط استودیوهای تردپارتی دوباره متولد بشن.
منبع PSU
البته این مبلغ برای 7 سال

Certain subsidiaries in the Game & Network Services (“G&NS”) segment have entered into long-term contracts for the
development, distribution and publishing of game software. These contracts cover various periods mainly within seven years. As of December 31, 2020, these subsidiaries were committed to make payments of 34,360 million yen under such contracts
 
  • Like
Reactions: GUѦRDiAN and Z-fan
البته این مبلغ برای 7 سال
درسته.
البته همه میدونیم که بازیها طی شش ماه ساخته نمیشن و خب نمیدونیم این مبلغ هزینه ساخت چه تعداد بازی میشه ، ولی مطمئنا انتظار هم نداریم همه این بازیها تو یک دوره یک ساله مننشر بشن.
همینطور بازیها رو باید جوری تخس کنن که خلا بین بازیهای استودیوهای فرست پارتی هم پر کنه.
ضمنا به این مبلغ تو سالهای بعدی میتونه اضافه و با استودیوهای جدیدی هم قرارداد بسته بشه.
 
لیست ١٠ بازی پرفروش تمام دوران تا فوریه ٢٠٢١
لازم به ذکره که بازیهایی که همراه با بندل اومدن یا بازی های فری٢دانلود جزو این لیست نیستن

10. Mario Kart 8 Deluxe – 33.41 million


Initial release date: April 28, 2017

Platform(s): Nintendo Switch

IGN score: 9.3

9. Red Dead Redemption 2 – 36 million+


Initial release date: October 26, 2018

Platform(s): PS4, Xbox One, PC

IGN score: 10

8. Mario Kart Wii – 37.38 million


Initial release date: April 10, 2008

Platform(s): Nintendo Wii

IGN score: 8.9

7. Super Mario Bros. – 40 million+


Initial release date: September 13, 1985 (JP)

Platform(s): NES/Famicom, Game Boy Advance, Virtual Console (Nintendo Wii, Wii U, 3DS)

IGN score: 9.0

6. Pokemon Red/Blue/Green/Yellow – 45 million+


Initial release date: February 27, 1996 (JP)

Platform(s): Game Boy, Virtual Console (Nintendo 3DS)

IGN score: 10

5. Playerunknown's Battlegrounds – 70 million+


Initial release date: March 23, 2017 (Early Access)

Platform(s): PlayStation 4, Xbox One, PC, Mobile (free to play; downloads not counted in sales total)

IGN score: 9.5

4. Wii Sports – 82.90 million


Initial release date: November 19, 2006

Platform(s): Nintendo Wii

IGN score: 7.5

3. Grand Theft Auto V – 140 million+


Initial release date: September 17, 2013

Platform(s): PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, PC

IGN score: 10

2. Minecraft – 200 million+


Initial release date: May 17, 2009 (Classic version)

Platform(s): PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii U, Nintendo Wii, Nintendo 3DS, PlayStation Vita, PC

IGN score: 9.0

1. Tetris – 500 million+


Initial release date: June 6, 1984 (Elektronika 60, USSR)

Platform(s): Most

IGN score: 9.0

منبع
 
https___i1.wp.com_progametalk.com_wp-content_uploads_2021_02_Valheim.jpg_resize=760%2C355&ssl=1.jpg

Valheim بعد از گذشت 22 روز 4 میلیون کپی روی استیم فروخته . این بازی به صورت Early access در سبک بقا و ساخت و ساز منتشر شد و با بازخورد های به شدت عالی گیمر ها رو به رو شد.
تعداد پلیر های همزمان بازی به 502 هزار پلیر رسیده و جایگاه پنجم استیم رو مال خودش کرده :

196183
 
196295

آمار فروش هفتگی بازی های فیزیکی و کنسول ها تو ژاپن به گزارش فامیتسو (16 تا 21 فوریه)

01./01. [NSW] Super Mario 3D World + Bowser's Fury <ACT> (Nintendo) {2021.02.12} (¥5.980) - 97.955 / 347.973 (-61%)
02./02. [NSW] Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! <TBL> (Konami) {2020.11.19} (¥6.300) - 41.508 / 1.934.185 (-11%)
03./04. [NSW] Ring Fit Adventure # <HOB> (Nintendo) {2019.10.18} (¥7.980) - 23.686 / 2.394.045 (-2%)
04./05. [NSW] Animal Crossing: New Horizons # <ETC> (Nintendo) {2020.03.20} (¥5.980) - 13.677 / 6.655.082 (-16%)
05./06. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe <RCE> (Nintendo) {2017.04.28} (¥5.980) - 13.478 / 3.685.972 (-18%)
06./09. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate # <FTG> (Nintendo) {2018.12.07} (¥7.200) - 9.326 / 4.165.316 (-8%)
07./11. [NSW] Splatoon 2 # <ACT> (Nintendo) {2017.07.21} (¥5.980) - 8.521 / 3.787.487 (+12%)
08./08. [NSW] Minecraft # <ADV> (Microsoft Game Studios) {2018.06.21} (¥3.600) - 8.423 / 1.825.487 (-17%)
09./10. [NSW] Pokemon Sword / Shield # <RPG> (Pokemon Co.) {2019.11.15} (¥5.980) - 7.720 / 3.971.598 (-7%)
10./03. [NSW] Little Nightmares II <ADV> (Bandai Namco Entertainment) {2021.02.10} (¥3.600) - 7.521 / 31.991 (-69%)

Top 10

NSW - 10

196296

=======

Team 2021 Going Strong :>
 
آخرین ویرایش:
۶۸ درصد پلیرهای استیم از کنترلر Xbox استفاده میکنن. ۲۱ درصد از اون ها از کنترلر پلی استیشن استفاده میکنن. ۴ درصد کنترلر سوییچ و ۲ درصد بقیه کنترلرها.
۴۸ میلیون از پلیرهای استیم از کنترلر استفاده میکنن.

Xbox controllers are still the go-to gamepads on Steam
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or