آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

192521

از گزارش مالی اخیر Keoi Tecmo (تا آخر دسامبر 2020):

میزان فروش (Shipment) جهانی Hyrule Warriors: Age of Calamity به 3.5 میلیون نسخه رسیده.
میزان فروش (Shipment) جهانی Nioh 2 هم به 1.4 میلیون نسخه رسیده
میزان فروش (Shipment) آسیا/ژاپن عنوان Atelier Ryza 2 هم به 220,000 نسخه رسیده.
میزان فروش (Shipment) آسیا/ژاپن عنوان Romance of the Three Kingdoms 14 + Power Up Kit هم از مرز 100,000 نسخه عبور کرده

منبع: https://t.co/7YApfdywH7?amp=1
 
آخرین ویرایش:
من توی هر جا نگاه میکنم تو چارت این هفته UK اسپایدرمن تو رتبه بالاتری از کالاف قرار داره ولی اینجا کالاف رو بالاتر گذاشتن دوستان :|
192543

یعنی به این شکل . جریان چیه ؟ عوض شده ؟
 
من توی هر جا نگاه میکنم تو چارت این هفته UK اسپایدرمن تو رتبه بالاتری از کالاف قرار داره ولی اینجا کالاف رو بالاتر گذاشتن دوستان :|

یعنی به این شکل . جریان چیه ؟ عوض شده ؟

آره دقیقا... بالاتر هم گفتم، عوض شده :D اول که من لیست رو گذاشتم Miles Morales پنجم بود
ولی انگار آمارشون کامل نبوده، دوباره عوض کردن یکی دو ساعت بعدش (از این کارها زیاد می کنن، بار اولشون نیست)... اگه دقت کنی درصد افزایش فروش بازی های PS5 بین پستی که من گذاشتم با پستی که کوروش گذاشته فرق می کنه
رتبه Demon Souls ـم تو لیست فرق می کنه (این یکی دیگه خیلی مشخصه)
لیستی که الان گذاشتی لیست جدیدتره
در کل اون قدر احتلاف نیست. احتمالا یه Retailer بهشون دیر آمار داده یا یه همچین چیزایی
 
192817

گزارش مالی ربع دوم سال مالی 2021 برای ایکس باکس

خیلی عدد و جزئیات خاص و دقیقی نداره
منتها!
  • درآمد کلی ناشی از بخش گیمینگ 51 درصد رشد داشته به سال قبل (5 میلیارد دلار)
  • درآمد بخش محتوای ایکس باکس و سرویس ها هم به خاطر ساپورت قوی عناوین فرست پارتی و ثرد پارتی 40% رشد داشته
  • درآمد بخش سخت افزار هم به واسطه لانچ موفق Xbox Series X|S تونسته 86% رشد داشته باشه
  • درآمد بخش محتوا و سرویس ایکس باکس تو این سه ماهه از کل درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت تو همین بازه سال پیش بیشتر بوده
 
آخرین ویرایش:
اینطور که بنظر میرسه با درامد ربع دوم سال ٢٠٢١ هزینه ی خرید بتسدا درومده و از این حیث ایکس باکس دستاورد قابل توجهی داشته

View attachment 192818

صرف درآمد هم نه
سود مالی مایکروسافت (کل کمپانی) تو این ربع مالی، 15 میلیارد دلار بوده (43 میلیارد دلار درآمد کل کمپانی تو این سه ماهه بوده) :-B
عملا میشه دو تا خرید بتسدا :D

واقعا براشون پول خورد بوده خرید بتسدا :D. با این درامدی که اینها دارن و تاکید ندلا روی بخش گیمینگ مایکروسافت من تعجب نمیکنم خرید های عجیب غریب دیگه ای از سمت ایکس باکس انجام بگیره

تنها چیزی که این جا مشکل نیست، پوله :دی
مشکل بزرگتر اینه که میشه اصن اگه کمپانی جدیدی اضافه شه، هدایتش کرد... برنامه گیم پس چیه، چه محتوایی میخواد، چه کمپانی هایی حاضرن با مایکروسافت همکاری کنن و....
البته از طرف دیگه هم مایکروسافت تنها کمپانی گنده ای نیست که کلی پول گذاشته کنار واسه جذب استدیوها... تنسنت هم هست. حالا ببینیم چی میشه
 
آخرین ویرایش:
صرف درآمد هم نه
سود مالی مایکروسافت (کل کمپانی) تو این ربع مالی، 15 میلیارد دلار بوده (43 میلیارد دلار درآمد کل کمپانی تو این سه ماهه بوده) :-B
عملا میشه دو تا خرید بتسدا :D
واقعا براشون پول خورد بوده خرید بتسدا :D. با این درامدی که اینها دارن و تاکید ندلا روی بخش گیمینگ مایکروسافت من تعجب نمیکنم خرید های عجیب غریب دیگه ای از سمت ایکس باکس انجام بگیره
 
مایکروسافت اعلام کرد تعداد کاربران گیم پس به 18 میلیون نفر رسیده.

Xbox Game Pass subscribers hit 18 million

به اضافه:

تعداد کاربران فعال لایو به 100 میلیون نفر رسیده.

و:

Nadella also said the launch of the Xbox Series X and S was the most successful in Microsoft’s history, with “the most devices ever sold in a launch month.”
 
آخرین ویرایش:
ghost ship games امروز اعلام کرد که Deep rock galactic فروش ۲ میلیون نسخه ای رو رد کرده. همچنین اعلام کردن که زمان آغاز ارلی اکسس توافق کرده بودن که ۲۰۰ هزار نسخه برای ساخت یه بازی جدید بعد از DRG کافیه. این اینفوگرافیک هم منتشر کردن:
6724607fde9fcdc3e71cd9c30e4e91bc90e5398f.jpg

Rock and stone!
 
View attachment 192817

گزارش مالی ربع دوم سال مالی 2021 برای ایکس باکس

خیلی عدد و جزئیات خاص و دقیقی نداره
منتها!
  • درآمد کلی ناشی از بخش گیمینگ 51 درصد رشد داشته به سال قبل (5 میلیارد دلار)
  • درآمد بخش محتوای ایکس باکس و سرویس ها هم به خاطر ساپورت قوی عناوین فرست پارتی و ثرد پارتی 40% رشد داشته
  • درآمد بخش سخت افزار هم به واسطه لانچ موفق Xbox Series X|S تونسته 86% رشد داشته باشه
  • درآمد بخش محتوا و سرویس ایکس باکس تو این سه ماهه از کل درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت تو همین بازه سال پیش بیشتر بوده
اینا چرا از سود صحبتی نکردن تو بخش بازی؟
طبیعتا درآمدشون بیشتر شده ولی هزینه هاشونم بالطبع خیلی بیشتر شده بخاطر خرید بتسدا و سایر سیاست های انبساطیشون تو این زمینه(اگر سیاست شدیدا انبساطی نداشتن از سود چیزی نمی گفتن مساله ای نبود)

.
 
آخرین ویرایش:
193094

آمار فروش بازی های کپکام (سری مانستر هانتر و رزیدنت اویل به صورت دقیق تر) تو سه ماهه اخیر

RE3: 300K
RE2: 350K
RE7: 300K
MHW: 400K
MHW Iceborne: 600K

==========

بقیه نکات مربوط به گزارش مالی کپکام:

فروش Monster Hunter World: Iceborne از 7.2 میلیون نسخه عبور کرد
فروش Resident Evil 3 از 3.6 میلیون نسخه
فروش Resident Evil 2 به صورت تقریبی: 7.8 میلیون نسخه
فروش Resident Evil 7 به صورت تقریبی: 8.6 میلیون نسخه

==========

فروش کلی فرنچایزها

Resident Evil: 107m
Monster Hunter: 66m
Street Fighter: 46m
Mega Man: 36m
Devil May Cry: 23m
Dead Rising: 14m
 
آخرین ویرایش:
193115

آمار های Epic Game Store سال میلادی 2020

فروشگاه دیجیتالی اپیک، موفق شده امسال از مرز 160 میلیون کاربر بگذره (که 52 میلیون نسبت به 108 میلیون کاربر سال پیش افزایش داشته)
700 میلیون دلار هم تو فروشگاه خرج بازی ها شده (که تغییر خاصی نسبت به 695 میلیون دلار پارسال نداشته)
که 265 میلیون دلارش روی بازی های تردپارتی فروشگاه
و 435 میلیون دلار دیگه اش رو بازی های فرست پارتی اپیک گیمز بوده (A.K.A Fortnite)
 
193174

آمار فروش هفتگی ویدیو گیم تو ژاپن به گزارش فامیتسو

01./01. [NSW] Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban! <TBL> (Konami) {2020.11.19} (¥6.300) - 92.793 / 1.710.394 (-13%)
02./03. [NSW] Ring Fit Adventure # <HOB> (Nintendo) {2019.10.18} (¥7.980) - 36.489 / 2.273.887 (+3%)
03./02. [NSW] Animal Crossing: New Horizons # <ETC> (Nintendo) {2020.03.20} (¥5.980) - 27.237 / 6.580.855 (-24%)
04./04. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe <RCE> (Nintendo) {2017.04.28} (¥5.980) - 19.239 / 3.620.938 (-28%)
05./05. [NSW] Super Smash Bros. Ultimate # <FTG> (Nintendo) {2018.12.07} (¥7.200) - 13.316 / 4.122.643 (-22%)
06./07. [NSW] Minecraft # <ADV> (Microsoft Game Studios) {2018.06.21} (¥3.600) - 11.873 / 1.786.687 (-18%)
07./06. [NSW] Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics <TBL> (Nintendo) {2020.06.05} (¥3.980) - 11.410 / 612.794 (-25%)
08./08. [NSW] Splatoon 2 # <ACT> (Nintendo) {2017.07.21} (¥5.980) - 9.407 / 3.753.205 (-19%)
09./10. [NSW] Pokemon Sword / Shield # <RPG> (Pokemon Co.) {2019.11.15} (¥5.980) - 8.847 / 3.938.093 (-10%)
10./09. [NSW] Super Mario Party # <ETC> (Nintendo) {2018.10.05} (¥5.980) - 7.623 / 1.805.240 (-24%)

193175

هر چند که تو بخش فروش بازی ها خبر خاصی نیست
ولی به خاطر اعلام وضعیت بحران تو ژاپن (به علت کرونا) کلا سوییچ ماه ژانویه عجیب غریبی از لحاظ فروش داشته. 4 هفته اول سال بالای 100K فروختن (و +40% YoY بودن)، عملا به غیر از یه باری که DS تو 2007 انجامش داد تو ژاپن تا حالا واسه کنسولی سابقه نداشته. یه بخشی از فروش به خاطر دوره اوج سوییچ بودنه، بخش بزرگترش مسلما به خاطر اعلام وضعیت بحرانی ـه که باعث میشه فروشگاه ها سریع تر از حد معمول خالی شن. احتمالا دوباره نینتندو به کمبود موجودی فجیع بخوره تو ژاپن تو دو هفته آتی تا یه خاکی به سرشون بریزن موقع لانچ Mario 3D Worlds
موج Restock آخر ژانویه PS5 هم مشابه افکتی که رو انگلستان داشت این جا هم باعث شده فروش کنسول جدید سونی یه Boost قوی بگیره و امید اینه که این روند همین جوری ادامه داشته باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or