آمار فروش بازی ها تو ماه دسامبر ژاپن هم اومد بالاخره
که میشه گفت باهاش پرونده 2020 ژاپن هم بسته میشه...
حالا وقت بیرون کشیدن گراف ها و مقایسه اعداده (بخش مورد علاقه من
)
نینتندو امسال نزدیک به 14,121,000 نسخه بازی به صورت فیزیکی فروخته (نصف اینا انیمال کراسینگ اند btw)
که علی رغم روند کاهشی فروش فیزیکی بازی ها تو همه جای دنیا (و البته ژاپن) این بهترین عملکرد کمپانی به لحاظ فروش بازی های فیزیکی از سال 2009 به این وره.
البته این جا ما عدد دقیق از فروش بازی های دیجیتالی eshop نداریم. صرف احتساب Attach rate نزدیک به 25 درصد برای بازی هایی که هم نسخه فیزیکی و دیجیتالی دارن و البته بازی های تمام دیجیتالی، میشه حدس زد که امسال از لحاظ فروش نرم افزاری تو ژاپن، نینتندو حتی از سال 2008 هم عملکرد بهتری داشته باشه.
جدا از اون هم با احتساب سه روزی که تو هفته آخر محاسبات Famitsu حساب نشده (و البته فروش های Nintendo Club و... که تو آمار فامیتسو حساب نمیشن و البته خورده فروش های خاص هستند) میشه در نظر گرفت که سوییچ امسال تونسته 6 میلیون دستگاه فروش داشته باشه.
با این فروش، سوییچ بهترین عملکرد سخت افزاری رو بعد 7.1 و 8.3 میلیون فروش DS تو سال های 2006 و 2007 داره که بی نظیره
کونامی هم امسال عملکرد تجاری خیلی خفنی داشته بین ناشرهای تردپارتی که کاربر عزیز
@Outer Heaven زحمت پوشش اش رو کشیده بود دو صفحه پیش
View attachment 188229
گزارش مالی کونامی منتشر شد و تبدیل به پرفروش ترین ناشر تردپارتی ژاپن در سال 2020 شد
تقریبا 2سالی هست که هر سال رکورد سال قبلشون رو جا به جا میکنن
5 سال پیاپی هم رشد مالی خوبی رو تجربه کردن.
As only one week of CY2020 left, Konami managed to overtake Square Enix in week 51 of 2020 as the top selling 3rd party publisher in Japan. Thanks to Momotaro Dentetsu's momentum that was released a few weeks ago, Konami is leading the Japanese video game industry like never before.
Top 3rd Party Publishers
- Konami - 1.392.474
- Square Enix - 1.389.263
- Bandai Namco - 964.801
- Microsoft - 574.354
- Sega - 460.877
- Koei Tecmo - 435.384
- Capcom - 321.998
- Atlus - 330.357
- Spike Chunsoft - 112.408
- Cygames - 111.094
Top 3 third party games
- Momotaro Dentetsu (Konami) - 964.207
- Final Fantasy VII Remake (Square Enix) - 932.821
- Minecraft (Microsoft) - 508.523
البته برای سونی امسال اوضاع یکم متفاوته
امسال تبدیل به اولین سال بعد از 1994 میشه که سونی و برند پلی استیشن توی ژاپن کمتر از 1 میلیون دستگاه تو سال میفروشن
برخلاف PS4، کنسول جدید سونی، PlayStation 5 به صورت همزمان با انتشار جهانی تو ژاپن عرضه شد.
ولی برخلاف بقیه جاهای دنیا که رکوردها رو PS5 داره راحت جابجا می کنه، مارکتینگ ضعیف، حاشیه های اطراف کنسول و سونی و مهم تر از همه، عرضه محدود و عدم تطابق عرضه با تقاضا، باعث شده دوره دو ماهه لانچ کنسول PS5 تو 2020 حتی ضعیف تر از دوره لانچ PS3 و Wii U باشه.
ایکس باکس ولی از اون طرف تو لانچ Xbox Series X|S تقریبا از لحاظ عددی سناریوی مشابه XB1 رو تجربه کرده که عملکرد به هیچ وجه امیدوار کننده ای نیست. البته برخلاف لانچ فاجعه بار XB1، این بار ظاهرا کمبود موجودی ضربه بیشتری به فروش برند زده تا عدم تقاضا. که میشه براساسش نتیجه گرفت لانچ Series X|S با اقبال نسبتا بهتری به XB1 تو ژاپن روبرو شده.