آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

سرچی بحث میکنید؟ آخه معلومه دیگه بازی‌های آفلاین سونی بهتر و بیشتره از اونور بازی‌های آنلاینی مایکرو بهتر و بیشتره، خب کنسولی که ما داریم یه سری نقاط ضعف و قدرت داره از اون طرف کنسول رقیب هم همینجور اینقدر سیاه و سفید این مسئله رو نبینیم

دارن میگن چیزی که نقطه ضعف ماست تو بخش انحصاری، تو بخش مولتی پلتفرم نیست، و قوت شما تو بخش انحصاری تون بازم در حد مولتی پلتفرم ها نیست و یه همچین چیزایی یا این که چرا مثلا عملکرد تجاری یه MMO در حد اورواچ نیست و ویچر 3 جای GOW رو میگیره و....

چرت و پرت محض :دی

جالبه اصل بحث برمیگرده به آمار ده میلیون کاربره شدن گیم پس... این که چطور به این جا رسیدیم به قول دانکی به همون Lack of focus برمیگرده
 
دارن میگن چیزی که نقطه ضعف ماست تو بخش انحصاری، تو بخش مولتی پلتفرم نیست، و قوت شما تو بخش انحصاری تون بازم در حد مولتی پلتفرم ها نیست و یه همچین چیزایی یا این که چرا مثلا عملکرد تجاری یه MMO در حد اورواچ نیست و ویچر 3 جای GOW رو میگیره و....

چرت و پرت محض :D

جالبه اصل بحث برمیگرده به آمار ده میلیون کاربره شدن گیم پس... این که چطور به این جا رسیدیم به قول دانکی به همون Lack of focus برمیگرده
خیلی تعصبی به این قضیه نگاه میکنن اونایی هم دوکنسول رو دارن بجای اینکه منطقی و فارغ از کتمان حقیقت رو بیان بگن بدتر بنزین میپاشن روی آتیش، خب اگه اون کنسول اضافه ای داری در همه ابعاد بدتر از اون یکیه چرا نگه داشتی بده نمکی ببره
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
دارن میگن چیزی که نقطه ضعف ماست تو بخش انحصاری، تو بخش مولتی پلتفرم نیست، و قوت شما تو بخش انحصاری تون بازم در حد مولتی پلتفرم ها نیست و یه همچین چیزایی یا این که چرا مثلا عملکرد تجاری یه MMO در حد اورواچ نیست و ویچر 3 جای GOW رو میگیره و....

چرت و پرت محض :D

جالبه اصل بحث برمیگرده به آمار ده میلیون کاربره شدن گیم پس... این که چطور به این جا رسیدیم به قول دانکی به همون Lack of focus برمیگرده
اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردی بحث آمار 10 میلیونی گیم پس بود که رسیدیم به اینجا ! الان یعنی 10 میلیون یوزر گیم پس بخاطر SOT یا بخش مولتی گیرز5 هست ؟ یا بخاطر بخش مولتی هیلو5 هست که 2015 اومد ؟ در واقع پلیرهایی که از SOT دارن آمار میدن بخش زیادیش بخاطر همین گیم پس هست چه خوشمون بیاد چه نیاد ! این آمار خوب گیم پس دلیل اصلیش تمرکز عالی مایکروسافت در این بخش و بازی های خوبیه که داخل سرویس میذاره نه بخاطر SOT که خودش بیشتر پلیرهاش از گیم پس جذب شدن . این اشاره ای هم که به GT SPORT شد کاملا به جا بود چون حرفه ای ترین بخش آنلاین رو در بازی های ریسینگ شبیه ساز داره و مسابقاتش هم برگزار میشه . چرت و پرت محض اینه که آمار گیم پس رو ربطش بدیم به SOT و مولتی گیرز5 , وگرنه اینکه سونی در بازی های سینگل پلیر محور بازی هایی در حد بهترین های صنعت داره و اونور مایکرو در زمینه مولتی بازی هایی در حد بهترین های صنعت نداره میشه گفت حرف درستیه , اصلا مگه چند تا بازی آنلاین محور قوی داره ؟ دوتا ؟ سه تا ؟
هر ماه وقتی آمار بازی های جدید گیم پس میاد ملت برا همین بازی های سینگل پلیر محور سر و دست میشکونن و ذوق میکنن , مثلا ماه قبل nier این ماه RDR2 .
 
اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردی بحث آمار 10 میلیونی گیم پس بود که رسیدیم به اینجا ! الان یعنی 10 میلیون یوزر گیم پس بخاطر SOT یا بخش مولتی گیرز5 هست ؟ یا بخاطر بخش مولتی هیلو5 هست که 2015 اومد ؟ در واقع پلیرهایی که از SOT دارن آمار میدن بخش زیادیش بخاطر همین گیم پس هست چه خوشمون بیاد چه نیاد ! این آمار خوب گیم پس دلیل اصلیش تمرکز عالی مایکروسافت در این بخش و بازی های خوبیه که داخل سرویس میذاره نه بخاطر SOT که خودش بیشتر پلیرهاش از گیم پس جذب شدن . این اشاره ای هم که به GT SPORT شد کاملا به جا بود چون حرفه ای ترین بخش آنلاین رو در بازی های ریسینگ شبیه ساز داره و مسابقاتش هم برگزار میشه . چرت و پرت محض اینه که آمار گیم پس رو ربطش بدیم به SOT و مولتی گیرز5 , وگرنه اینکه سونی در بازی های سینگل پلیر محور بازی هایی در حد بهترین های صنعت داره و اونور مایکرو در زمینه مولتی بازی هایی در حد بهترین های صنعت نداره میشه گفت حرف درستیه , اصلا مگه چند تا بازی آنلاین محور قوی داره ؟ دوتا ؟ سه تا ؟
هر ماه وقتی آمار بازی های جدید گیم پس میاد ملت برا همین بازی های سینگل پلیر محور سر و دست میشکونن و ذوق میکنن , مثلا ماه قبل nier این ماه RDR2 .
رشد آمار گیم‌پس بدون هیچ شکی به عرضه عناوین انحصاری مایکروسافت به صورت Day 1 ربط داره. حالا نه اینکه همه به خاطر این بازی‌ها بیان گیم‌پس تهیه کنن ولی خب یکی از عوامل مهم هست. ملت واسه بازی‌های سینگل ذوق میکنن چون از الان می‌دونن همه انحصارهای مایکروسافت رو گیم‌پس میاد ولی مشخص نیست کدوم بازی مولتی پلتفرم قرار هست در آینده بیاد.

Sea of Thieves هم بالاتر گفتم که نصف پلیرهاش از گیم پس بودن، نصف دیگه از طریق خرید. اینجوری نبوده که صرفا بازی در خدمت سرویس باشه، یه رابطه دو طرفه بوده. این موضوع در مورد Forza Horizon 4 هم صدق می‌کنه که از نظر فروش، احتمالا پرفروشترین بازی تو کل سری Forza هست.

بله دقیقا یه بخشش بخاطر همین Day 1 بودن بازی های فرست پارتی هست و بخش زیاد دیگه هم بخاطر بازی های خوب و ساپورتیه که میشه . بحث سر بخش مولتی اون دو سه تا بازی آنلاین محور بود که میگفتن این 10 میلیون مثلا بخاطر SOT و بخش مولتی گیرز 5 هست , همون گیرز اکثرا فقط بخش سینگلش رو با گیم پس بازی کردن . SOT هم اگر نصف آمار پلیرهاش از گیم پس باشه کمه یعنی ؟ همین نشون میده که گیم پس آمار پلیرهای SOT رو تا حد زیادی بالا برده (دو برابر)
کم نیست، ولی گفتم جوری نیست که فکر کنیم کل پلیرها از طریق گیم‌پس اومدن و خود بازی هم تو جذب مخاطب برای گیم‌پس تاثیر زیادی داشته.

به هر حال مجموعه زیادی از عوامل تو جذب مخاطب گیم‌پس تاثیر داشتن، عناوین مولتی پلیر محور هم تنها عامل نیستن ولی یکی از عوامل هستن :دی
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردی بحث آمار 10 میلیونی گیم پس بود که رسیدیم به اینجا ! الان یعنی 10 میلیون یوزر گیم پس بخاطر SOT یا بخش مولتی گیرز5 هست ؟ یا بخاطر بخش مولتی هیلو5 هست که 2015 اومد ؟ در واقع پلیرهایی که از SOT دارن آمار میدن بخش زیادیش بخاطر همین گیم پس هست چه خوشمون بیاد چه نیاد ! این آمار خوب گیم پس دلیل اصلیش تمرکز عالی مایکروسافت در این بخش و بازی های خوبیه که داخل سرویس میذاره نه بخاطر SOT که خودش بیشتر پلیرهاش از گیم پس جذب شدن . این اشاره ای هم که به GT SPORT شد کاملا به جا بود چون حرفه ای ترین بخش آنلاین رو در بازی های ریسینگ شبیه ساز داره و مسابقاتش هم برگزار میشه . چرت و پرت محض اینه که آمار گیم پس رو ربطش بدیم به SOT و مولتی گیرز5 , وگرنه اینکه سونی در بازی های سینگل پلیر محور بازی هایی در حد بهترین های صنعت داره و اونور مایکرو در زمینه مولتی بازی هایی در حد بهترین های صنعت نداره میشه گفت حرف درستیه , اصلا مگه چند تا بازی آنلاین محور قوی داره ؟ دوتا ؟ سه تا ؟
هر ماه وقتی آمار بازی های جدید گیم پس میاد ملت برا همین بازی های سینگل پلیر محور سر و دست میشکونن و ذوق میکنن , مثلا ماه قبل nier این ماه RDR2 .

eh :D
کسی هم فکر نمی کنه (به طور مثال) کاتالوگ بازی های ایندی روی سوییچ حکم سیستم سلر داشته باشن براش، وقتی رو بقیه پلتفرم ها هستن... در حالی که هست و نمونه زنده اش رو من باهاش مراوده دارم (الان یکی میاد میگه چرت میگی، نمیدونم هستن :دی)
زیاد بهتر عمیق به اینا فکر نکنیم که آیا و مایا...

و خب فقط یه عامل نیست، همش دخیله، انحصاری Day One، تخفیف های مناسبتی، کاتالوگ ایندی ها، مزایای گیم پس آلتیمیت، کاتالوگ بازی های مولتی پلیر و... کی میتونه الان بیاد بر چه مبنای "مستندی" بگه عامل تک و قطعی رشد گیم پس، فلان چیز بوده، وقتی مایکروسافت تو چند تا حوزه پشت سر هم واسه سرویس کم نذاشته به هیچ وجه؟
ترکیب همشونه :D یکی هم میخواسته هم گیرز مولتی بزنه، هم SOT، دیده می ارزه گیم پس بخره بعدا میتونه هیلو اینفینیت هم مولتی بزنه :D من و تو میدونیم؟ نه! قبلا هم گفتم ذوق و هایپ انجمن های گیم (مخصوصا یکی مثل این جا) با رفتار اصلی بازار چقدر متفاوته

چیزی که میخوای به زور بگی مسخرست و تاثیر یه طرفه داره احتمال زیاد تاثیرش دو طرفه است به خاطر ذات سرویس، مگه خلافش "ثابت" شه واقعا. appeal این بازی ها رو من و متاکریتیک تعیین نمی کنیم جدا که حالا بگیم دلیلی نداره هیچ کی به خاطر تهیه اش بیاد سمت سرویس

در مورد مولتی هم نظری نمیدم، اون قدر تو کار این بازی ها نیستم... به غیر از یه مورد
Killer Instinct راحت یکی از بهترین مولتی های صنعت رو تو سبکش داره :D من تا این جاش رو میتونم ببرم جلو، از حیث کیفیت و آپدیت ها و نت کد و...، دقیقا یه جایگاهی در حد همون GT Sports ـی که میگی... منتها دیگه بیشتر از این من خردم قد نمیده :D... بقیه خودشون بیان بگن چرا مولتی هیلو و گیرز و فورزا و اینا در حد Best اند و...
 
رشد آمار گیم‌پس بدون هیچ شکی به عرضه عناوین انحصاری مایکروسافت به صورت Day 1 ربط داره. حالا نه اینکه همه به خاطر این بازی‌ها بیان گیم‌پس تهیه کنن ولی خب یکی از عوامل مهم هست. ملت واسه بازی‌های سینگل ذوق میکنن چون از الان می‌دونن همه انحصارهای مایکروسافت رو گیم‌پس میاد ولی مشخص نیست کدوم بازی مولتی پلتفرم قرار هست در آینده بیاد.

Sea of Thieves هم بالاتر گفتم که نصف پلیرهاش از گیم پس بودن، نصف دیگه از طریق خرید. اینجوری نبوده که صرفا بازی در خدمت سرویس باشه، یه رابطه دو طرفه بوده. این موضوع در مورد Forza Horizon 4 هم صدق می‌کنه که از نظر فروش، احتمالا پرفروشترین بازی تو کل سری Forza هست.
بله دقیقا یه بخشش بخاطر همین Day 1 بودن بازی های فرست پارتی هست و بخش زیاد دیگه هم بخاطر بازی های خوب و ساپورتیه که میشه . بحث سر بخش مولتی اون دو سه تا بازی آنلاین محور بود که میگفتن این 10 میلیون مثلا بخاطر SOT و بخش مولتی گیرز 5 هست , همون گیرز اکثرا فقط بخش سینگلش رو با گیم پس بازی کردن . SOT هم اگر نصف آمار پلیرهاش از گیم پس باشه کمه یعنی ؟ همین نشون میده که گیم پس آمار پلیرهای SOT رو تا حد زیادی بالا برده (دو برابر)
 
سونی مگه بازی آنلاین هم به جز gts داره که اصلا دارید سر این موضوع بحث میکنید؟؟؟

این موضوع هم که چون بازی ساپورت میشه پس نمیشه لانچش رو در نظر گرفت هم حرف خنده داریه.. دولوپر موظفه و خریدار حقشه زمان عرضه یه بازی کامل و با کیفیت داشته باشه و با ساپورت بعد از لانچ بهتر بشه، نه اینکه کمبود ها و ضعف هاش رو پوشش بده

میخواد درایو کلاب باشه یا gts یا sot
 
در کل چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم Sea of thieves یک گیم چنچر واقعی بود و هست

SoT اولین بازی ای بود که day one روی همچین سرویس اشتراکی عرضه شد و موفق شد در طول دو روزه اول عرضه 1 میلیون پلیر جذب کنه! و در عین حال رکورد افتتاحیه بیست ساله فروش استدیو Rare هم بشکونه! نشون داد این سرویس میتونه برای بازیهای 60 دلاری هم درست کار کنه و حالا کار به جایی برسه بازیهای با بودجه چندصد میلیون دلاری day one روی گیم پس بیان و هم خوده سونی فن ها بابت عدم بازیهای انحصاری روز اول بر روی سرویس ps now شاکی باشند. سرآغاز تمام این ماجراها عرضه SoT باهمون محتوای ناقصش دی وان روی گیم پس بود.

حالا اینکه با پشتیبانی از بازی کلی مقاله در وصف و تمجیدش نوشته شده بماند

Games of the Year 2019: Sea of Thieves
Best Ongoing Game 2019: Sea of Thieves

و الان به رکورد 10 میلیون پلیر رسیده و استدیو rare یکبار دیگه احیا شد و در پروژه های جدید دست روی ایده های عجیب و غریب بذارند. مهم نیست این بازیهای جدید هم در لحظه بترکونند ولی مطمعنا rare دوباره به اون نقطه تاثیرگذاری بر صنعت گیم برگشته

photo_۲۰۲۰-۰۳-۱۴_۲۲-۵۲-۲۸.jpg
 
140262

تو گزارش مالی این سه ماهه اکتیویژن یه سری اطلاعات باحال از Call of Duty بود

اول این که Warzone تونسته به 60 میلیون پلیر دست پیدا کنه، ده میلیون بیشتر از آماری که ماه پیش اعلام کردند

فروش Modern Warfare 2019 هم تا به این جای کار بهترین عملکرد رو نسبت همه ی نسخه های سری داشته

بعلاوه این که فروش ربع اول سال مالی Modern Warfare 2019 هم نسبت به عملکرد همه بازی های سری تو این سه ماهه بعد از لانچ بهتر بوده
 
  • Like
Reactions: Z-fan and RezaSaket

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or