این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
دستینی هم بازی 2017 هست و از 2019 مفتی شده و تا همین حالا تو لیست پر فروش ترین های اکس باکس بالاتر از هیلو ۵ هستThese are the Xbox One's best-selling games ever, as of late 2018.
Check out the best-selling Xbox One games ever
- Grand Theft Auto V
- Call of Duty: WWII
- Call of Duty: Black Ops III
- Call of Duty: Infinite Warfare
- Battlefield 1
- Star Wars Battlefront (2015)
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Halo 5: Guardians
- Destiny 2
- Fallout 4 (Physical only)
هیلو 5 بازی 2015 هست و از 2017 هم رفته روی گیم پس و با این حال تا سپتامبر 2018 تو لیست 10 بازی پر فروش ایکس باکس در NPD بوده
هر وقت Predator به 10+ میلیون پلیر رسید و 10 تا آپدیت بزرگ و معنی دار گرفت و خودش رو ثابت کرد به عنوان یه بازی موفق GaaS بعد بیا بذارش کنار SoT و SoD2 حتما باید بگی سونی همه چیز داره؟ خب نداره مولتی پلیر در حد Xbox نه از نظر تعداد نه از نظر کیفیت. تلاش بیهوده میکنی چرا؟
ضمن اینکه SoD2 مولتی پلیر محور نیست به هیچ وجه فقط ساپورت خوبی داره میگیره و یه مد کو آپ داره
دستینی هم بازی 2017 هست و از 2019 مفتی شده و تا همین حالا تو لیست پر فروش ترین های اکس باکس بالاتر از هیلو ۵ هست
عناوین مثل GOW یا Witcher 3 یا Sekiro از عناوین بزرگ این صنعت در بخش سینگل پلیر هستند که هر کدوم GOTY شدن و تو اون سال تو رقابت هاشون رقباشون رو کردن تو لوله ، و هر کدوم بزرگی خودشون رو دارنچرا هر وقت بحث بازی های مالتیپلیر میشه از بازی های مالتیپلتفرم مایه میذارید؟ مثل این میمونه ما بگیم تا وقتی ویچر و سکیرو هستن، کی GOW بازی میکنه، لول
ای بابا تا دو دیقه پیش میگفتی هیلو بازی 2015 هست و گیم پس و تاپ 10 و فلان و بیسار الان به پرمخاطب بودن راضی شدیالان بحث سر چیه؟ هیلو 5 10 نباشه 11 هست، 11 نباشه 12 هست بلخره جزو بازیهای پر فروش و پر مخاطب ایکس باکس هست
ما هم انقدر سینگل های خوب رو One بازی کردیم شما نگران نباشانلاین هم رو انحصاری PS4 فنهاش زیاد بازی کردند شما نگران نباش
ای بابا تا دو دیقه پیش میگفتی هیلو بازی 2015 هست و گیم پس و تاپ 10 و فلان و بیسار الان به پرمخاطب بودن راضی شدی
این بزرگان آنلاین که میگید رو دقیقا چرا نباید با عناوین مایکروسافت مقایسه کرد؟ ماشالا تو همه موارد که متا رو ملاک قرار میدید، الان مثلا Destiny امتیازات خیلی خفنی گرفته که Halo نگرفته؟ یکی از موفقترین مولتی پلیر های این نسل یعنی Rainbow Six امتیازاتش خندهدار هست اصلا متای Fortnite که از موفقترین های تاریخ هست فکر کنم زیر ۸۰ باشه. CoD چی؟ بازیهای با امتیازات خوب مثل Overwatch هم داشتیم ولی وضعیت عموم عناوین GaaS همون چیزی هست که نوشتم. پس حداقل موفقیت این بازیها بین خودشون رو با چیزی به اسم متا مقایسه نکنید.
Sea Of Thieves هم تو یه سبک خاص و غیر رقابتی، کلی پلیر داره و با هر آپدیت به تعداد پلیرها اضافه میشه. ضمن اینکه اگه میخواید موفقیتش رو صرفا با حرف کلیشهای گیمپس ۱ دلاری تو حاشیه ببرید، باید بگم نصف پلیرهاش از طریق گیمپس اومدن و اون نیمه دیگه از طریق خرید. یعنی با وجود گیمپس ۱ دلاری که گفتید و امتیازات پایین، بازم خیلیها رفتن بازی رو خریدن. اتفاقا این خودش بیشتر نشون میده بازی حداقل تو جذب مخاطب کاملا موفق بوده
طبیعتا کنسول سونی هم ضعفهای خودش رو داره و در دنیا هیچ چیز مطلق نداریم . منم نگفتم سونی ضعف نداره صرفا به پیام شما پاسخ دادم مبنی بر اون موضوعما هم انقدر سینگل های خوب رو One بازی کردیم شما نگران نباش
اینهمه پافشاری شما برای پوشوندن ضعف یه کنسول بی سابقست
فکر نمیکنم کسی اینجا باشه که ضعف مایکرو تو زمینه بازی های انحصاری (تکنفره) این نسل رو قبول نداشته باشه، بحث من چیز دیگهای هست که ظاهرا شما نمیخوای قبول کنی
نه دیگه نشد الان Halo شد انلاین محور در قیاس با Destiny ؟ اون موقع پس میشه به Death stranding هم گفت انلاین محور .این بزرگان آنلاین که میگید رو دقیقا چرا نباید با عناوین مایکروسافت مقایسه کرد؟ ماشالا تو همه موارد که متا رو ملاک قرار میدید، الان مثلا Destiny امتیازات خیلی خفنی گرفته که Halo نگرفته؟ یکی از موفقترین مولتی پلیر های این نسل یعنی Rainbow Six امتیازاتش خندهدار هست اصلا متای Fortnite که از موفقترین های تاریخ هست فکر کنم زیر ۸۰ باشه. CoD چی؟ بازیهای با امتیازات خوب مثل Overwatch هم داشتیم ولی وضعیت عموم عناوین GaaS همون چیزی هست که نوشتم. پس حداقل موفقیت این بازیها بین خودشون رو با چیزی به اسم متا مقایسه نکنید.
Sea Of Thieves هم تو یه سبک خاص و غیر رقابتی، کلی پلیر داره و با هر آپدیت به تعداد پلیرها اضافه میشه. ضمن اینکه اگه میخواید موفقیتش رو صرفا با حرف کلیشهای گیمپس ۱ دلاری تو حاشیه ببرید، باید بگم نصف پلیرهاش از طریق گیمپس اومدن و اون نیمه دیگه از طریق خرید. یعنی با وجود گیمپس ۱ دلاری که گفتید و امتیازات پایین، بازم خیلیها رفتن بازی رو خریدن.
به هر حال یه بازی آنلاین به تعداد پلیرهاش زندس دیگه غیر از اینه؟ الان آیا انحصاری های مولتی پلیر دار یا آنلاین محور مایکرو با عناوین جریان اصلی این سبک ها از نظر تعداد پلیر قابل مقایسه هستن؟ اصلا نزدیکشون میشن؟این بزرگان آنلاین که میگید رو دقیقا چرا نباید با عناوین مایکروسافت مقایسه کرد؟ ماشالا تو همه موارد که متا رو ملاک قرار میدید، الان مثلا Destiny امتیازات خیلی خفنی گرفته که Halo نگرفته؟ یکی از موفقترین مولتی پلیر های این نسل یعنی Rainbow Six امتیازاتش خندهدار هست اصلا متای Fortnite که از موفقترین های تاریخ هست فکر کنم زیر ۸۰ باشه. CoD چی؟ بازیهای با امتیازات خوب مثل Overwatch هم داشتیم ولی وضعیت عموم عناوین GaaS همون چیزی هست که نوشتم. پس حداقل موفقیت این بازیها بین خودشون رو با چیزی به اسم متا مقایسه نکنید.
Sea Of Thieves هم تو یه سبک خاص و غیر رقابتی، کلی پلیر داره و با هر آپدیت به تعداد پلیرها اضافه میشه. ضمن اینکه اگه میخواید موفقیتش رو صرفا با حرف کلیشهای گیمپس ۱ دلاری تو حاشیه ببرید، باید بگم نصف پلیرهاش از طریق گیمپس اومدن و اون نیمه دیگه از طریق خرید. یعنی با وجود گیمپس ۱ دلاری که گفتید و امتیازات پایین، بازم خیلیها رفتن بازی رو خریدن. اتفاقا این خودش بیشتر نشون میده بازی حداقل تو جذب مخاطب کاملا موفق بوده
مثالت اشتباه هست، مثل اینه من بگم چون GTA V و CoD و ... بیشتر از GoW فروش داشتن (رو همون پلی ۴)، پس نباید موفقیت بزرگی برای فروش GoW متصور بشیم. الان Sea of Thieves یه بازی هست که رشد پلیر داره، تعداد ساعات بازی هم طبق چارت در حد Overwatch و Destiny 2 هست، پلیر کلی کمتره مسلما ولی بازم دلیل نمیشه بازی موفقی نباشه چون خود SoT پلیر زیادی داره. یا Halo 5 هم کلی پلیر داشته و حتی از نظر فروش با وجود کمتر بودن نسبت به نسخههای قبل، تو ۳ ماه اول تونست ۵ میلیون نسخه بفروشه، الان تو چارت پایین تر رفته چون فعلا Master Chief Collection داره آپدیت میشه و اون رتبهاش بالاتره ولی پلیر کلی بازی باید عدد بزرگی باشه. در کل حرف من اینه چند تا از عناوین مولتی پلیر محور مایکروسافت تو جذب مخاطب خوب عمل کردن (با وجود افت فروش کلی سختافزار و نرمافزار مایکروسافت تو این نسل)، حالا نباید که حتما از CoD و غیره بیشتر مخاطب جذب کنن که بهشون بگیم موفقبه هر حال یه بازی آنلاین به تعداد پلیرهاش زندس دیگه غیر از اینه؟ الان آیا انحصاری های مولتی پلیر دار یا آنلاین محور مایکرو با عناوین جریان اصلی این سبک ها از نظر تعداد پلیر قابل مقایسه هستن؟ اصلا نزدیکشون میشن؟
نه من نمیگم موفق نبودن و قطعا خوب درخشیدن ولی خب بحث این بود که وقتی از سونی حرف زده میشه همش میگن سینگل پلیر و چیزی از آنلاین گفته نمیشه در صورتی که مایکرو در آنلاین خفنه. ولی به این توجه نمیشه که سونی سینگل پلیرهاش در سطح بهترین های نسل بودن و دقیقا در رقابت مستقیم با قوی ترین عناوین شبیه خودشونن در عوض مایکرو عناوین مولتی پلیر محور یا آنلاین محورش با وجود موفقیت های خوب در رده پرمخاطب ترین های این سبکها نیستن ( یا به اون اندازه مخاطباشونو حفظ نکردن) و فاصله زیادی با مدعی های اصلی دارن و همون مدعی های اصلی اتفاقا خونه اصلیشون هم روی PS4 هستشمثالت اشتباه هست، مثل اینه من بگم چون GTA V و CoD و ... بیشتر از GoW فروش داشتن (رو همون پلی ۴)، پس نباید موفقیت بزرگی برای فروش GoW متصور بشیم. الان Sea of Thieves یه بازی هست که رشد پلیر داره، تعداد ساعات بازی هم طبق چارت در حد Overwatch و Destiny 2 هست، پلیر کلی کمتره مسلما ولی بازم دلیل نمیشه بازی موفقی نباشه چون خود SoT پلیر زیادی داره. یا Halo 5 هم کلی پلیر داشته و حتی از نظر فروش با وجود کمتر بودن نسبت به نسخههای قبل، تو ۳ ماه اول تونست ۵ میلیون نسخه بفروشه، الان تو چارت پایین تر رفته چون فعلا Master Chief Collection داره آپدیت میشه و اون رتبهاش بالاتره ولی پلیر کلی بازی باید عدد بزرگی باشه. در کل حرف من اینه چند تا از عناوین مولتی پلیر محور مایکروسافت تو جذب مخاطب خوب عمل کردن (با وجود افت فروش کلی سختافزار و نرمافزار مایکروسافت تو این نسل)، حالا نباید که حتما از CoD و غیره بیشتر مخاطب جذب کنن که بهشون بگیم موفق
یک مورد رو من بین صحبت هاتون بگم که هر موقع بحث مقایسه متای GT Sport شد مولتی پلیر بودن این بازی رو هم در نظر بگیرید چون طبق گفته های جدیدتون متا نمیتونه معیار درستی برای سنجش این دسته از بازیها باشه که بنظر خودم این حرف منطقی و درستیه.مثالت اشتباه هست، مثل اینه من بگم چون GTA V و CoD و ... بیشتر از GoW فروش داشتن (رو همون پلی ۴)، پس نباید موفقیت بزرگی برای فروش GoW متصور بشیم. الان Sea of Thieves یه بازی هست که رشد پلیر داره، تعداد ساعات بازی هم طبق چارت در حد Overwatch و Destiny 2 هست، پلیر کلی کمتره مسلما ولی بازم دلیل نمیشه بازی موفقی نباشه چون خود SoT پلیر زیادی داره. یا Halo 5 هم کلی پلیر داشته و حتی از نظر فروش با وجود کمتر بودن نسبت به نسخههای قبل، تو ۳ ماه اول تونست ۵ میلیون نسخه بفروشه، الان تو چارت پایین تر رفته چون فعلا Master Chief Collection داره آپدیت میشه و اون رتبهاش بالاتره ولی پلیر کلی بازی باید عدد بزرگی باشه. در کل حرف من اینه چند تا از عناوین مولتی پلیر محور مایکروسافت تو جذب مخاطب خوب عمل کردن (با وجود افت فروش کلی سختافزار و نرمافزار مایکروسافت تو این نسل)، حالا نباید که حتما از CoD و غیره بیشتر مخاطب جذب کنن که بهشون بگیم موفق
من همیشه گفتم بازیهای GaaS رو نباید صرفا از روی وضعیت لانچ مقایسه کرد. اتفاقا قبلا یه بحث دیگه فکر کنم همین جا شکل گرفت، اصلا امتیازات بازی مطرح نشد، کاری که خیلی از دوستان انجام میدن و همه بازیها رو صرفا با عدد متا میسنجن. البته کل کل و مقایسه کلی و اینجور موارد بحثش جداستیک مورد رو من بین صحبت هاتون بگم که هر موقع بحث مقایسه متای GT Sport شد مولتی پلیر بودن این بازی رو هم در نظر بگیرید چون طبق گفته های جدیدتون متا نمیتونه معیار درستی برای سنجش این دسته از بازیها باشه که بنظر خودم این حرف منطقی و درستیه.
فقط بعدا زیرش نزنید چون از معدود دفعاتی هست که میبینم بحث داره منطقی پیش میره
هر عنوان مولتی پلیر محور بسته به سبک میتونه طیف خاصی از گیمر ها رو مورد هدف قرار بده و جذب مخاطب کنه. به خاطر کامل نبودن یا کم و کسری و مشکلات در روز عرضه نمیشه به میانگین نمراتی که day one به یک بازی مولتی پلیر داده شده استناد کرد.
اگر بازی ساپورت درست حسابی و طولانی مدت داشته باشه با آپدیت های هفتگی و ماهانه براحتی میشه هم مشکلاتش رو برطرف کرد و هم چنان تغییرات بزرگی داد که قابل مقایسه با روز اول لانچش نباشه.
خیلی وقته که سعی میکنم این نکته رو به بعضی از اکس باکس فنا یا حتی ps فن ها بفهمونم شاید با پیش اومدن این بحث به درک بهتر این مسئله کمک کرده باشیم.