آرت متعلق به پایان اصلی The Last of Us منتشر شد

A.R.A.$.H

کاربر سایت
the-last-of-us-official-game-wallpaper-small.jpg


کارگردان بازی The Last of Us آقای Neil Druckmann به تازگی پستی در تویئر منتشر کرده اند که اشاره به اینکه پایان اصلی این بازی چه بوده است قبل از تغییرات دارد.
پست توئیتر :
See how it originally ended as @bruce_straley and I re-pitch The Last of Us for you. #PAX PAX Prime - Seattle, WA Aug 30-Sep 2, 2013pic.twitter.com/b9jRDAI5R0
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) August 5, 2013

ما از لو دادن داستان تا زمانی که خود آن را بازی کنید خود داری میکنیم اما اگر بازی را تمام کرده اید، تصویر آخر خبر را مشاهده کنید.پایان بازی قرار بود چیزی بیشتر از رابطه و سفر Joel و Ellie باشد.با اینکه این پایان انتقاداتی را داشت باز هم احساسات همگان را بر انگیخت.
این تصویر را به ریسک خود ببینید: لینک
Gamingbolt

 
برای بار هزارم میپرسم شما که میگید جول دروغ گفته اون دو 3 تا فایل صوتی اخر بازی (مرحله بیمارستان) رو شنیدید؟ و مارلین جورنال رو خوندید یا نه؟
 
برای بار هزارم میپرسم شما که میگید جول دروغ گفته اون دو 3 تا فایل صوتی اخر بازی (مرحله بیمارستان) رو شنیدید؟ و مارلین جورنال رو خوندید یا نه؟
این بار اول هست که من این پست شما رو میخونم ! :دی
دقیق یادم نیست چی گفته بود ، ولی اکثر حرف هاش در این زمینه بود که با مادر Ellie یعنی Anna صحبت میکرد (البته مادرش که مُرده بود ، ولی این مثلاً داشت باهاش درد دل میکرد و میگفت به زودی دخترت هم بهت می پیونده و از این حرفا !) و راجع به واکسن و این چیزا حرف میزد و اینکه جون Ellie فدای بقیه انسان ها میشه تا این واکسن ساخته بشه و ...
ارتباطش به دروغ Joel چیه ؟! :دی
 
این قضیه رو هم میشه به سونی ربط داد که شاید از ناتی داگ ادامه ی این فرنچایزو خواسته و ناتی داگ مجبور به نبستن داستان شده وگرنه مطمئن باشید با یه داستان بهتر روبرو بودیم

علاوه بر پست آریا، سونی یه پیشنهاد داد بهشون که عکس Ellieُ رو باکس آرت نذارید اینا قبول نکردن بعد بهشون بگه پایانُ فلان کنید اینا هم باشه چشم نوکرت هم هستیم :d

ولی کلا وقتی سونی این اجازه رو بهشون داده که یه بازی جدید و متفاوت با ساخته های قبلی بسازن مسلما آزادی بیشتر و دست بازتری رو برای چیزای که میخوان براشون گذاشته ...
 
حالا معلوم نیست این آرت دقیقا برای چه زمانی بوده ! یعنی شاید همون اول که استارت نوشتن داستان زده شده این رو طراحی کردن چون کلا همه-ی دساتان تغییر میکنه :دی
راجع به داستان هم به نظر من فوق العاده تموم شد . چیزی که هیچکس انتظارش رو نداشت . یک پایان خوب ( از نظر زنده بودن شخصیتها ) تو دل یک پایان بد ( از بین رفتن احتمالی بشر )
پیام دیگه-ای که بنظرم بازی به مخاطب میرسونه اینه که تو این شرایط مردم میتونن به مراتب خطرناکتر از بیمارا باشن .
در هر صورت پایان بازی فوق العاده یونیک بود و اصلا هم نمیشه پذیرفت فقط برای ادامه دادن بازی اینجوری نوشته شده . براحتی 90% کسایی که میشناسم از پایان بازی فوق العاده راضی بودن .

این که زنده ها از مزده های(مرده های متحرک) میتون خطرناکتر باشن چیز یونیکی نیست. تو بازی های دیگه و تو فیلم the walking dead هم میشه این مورد رو دید ، ولی با یک روایت دیگه

وقتی سونی میاد به ND اجازه ساخت یک IP کاملاً جدید و با حال و هوای 180 درجه متفاوت نسبت به بازی های قبلی ـشون میده ، دیگه نمیاد پایان بازی رو برای استودیویی که بهش اطمینان کامل داره تعیین کنه !! :دی



این قضیه که یه نفر همه رو میکشه و دختر محبوبش رو نجات میده ، دقیقاً کلیشه خالص هست ! :دی ولی تفاوت TLoU با این کلیشه در این هست که نجات جون این دختر باعث نابودی بقیه انسان ها میشه. توی حالت کلیشه ای یه عده خونخوار یه دختری رو اسیر میکنن و طرف میره به رگبار میبنده و بعدش هم "این دو نفر تا آخر عمر زندگی سعادتمندانه ای را پشت سر گذاشتند و بچه دار شدند و ..." ولی داستان TLoU این طوری نبود که Joel بره توی یه قلعه ای که موجودات شیطانی یا سربازان ظالم Ellie رو زندانی کردن و نجاتش بده و بعد برن خوش بگذرونن ! :دی Joel با نجات دادن Ellie (که اون رو یاد دختر از دست رفته ـش مینداخت که جلوی چشمش مُرد) باعث میشه که واکسنی که میتونست کل این مشکلات و بدبختی ها رو تموم کنه و درمانی برای این بیماری باشه ، دیگه تولید نشه. یعنی Joel به خاطر خودخواهی خودش باعث شد نسل بشر روز به روز اوضاعش بدتر بشه. موضوع دیگه آخرین جملات بازی بود که به شدت جالب و تأثیرگذار بود. جایی که Ellie میگه قسم بخور بهم دروغ نگفتی و Joel هم برای حفظ کردن Ellie خیلی راحت قسم میخوره و بازی تموم میشه. به نظر من همچین پایانی خیلی تلخ تر از مرگ Joel هست.

همین تفاوت هست که باعث شده جذاب باشه. کلا به شخصه این بازی رو خیلی قبول دارم .
این بازی اینقدر قشنگ بود که بد ساختن آخرش خیلی سخته. یعنی اگر چیز دیگه ای هم میزاشتن آخرش ، باز هم بازیباز میگفت که بازیه قشنگی هست. همچنین تبدیل قهرمان به ضد قهرمان ، با اینکه چیز یونیک و جدیدی نیست، یکی از زیبایی های آخر بازی بود. و البته اون جمله های آخر هم تاثیر گذار بود.
خیلی ها شاید پایان بازی رو دوتا جمله آخر بازی میدونن و از این نظر هم میگن یونیکه.
چون تو بازی prince of persia ( اون که داستانش هیچ ربطی به بقیه نداشت) هم بعد از اینکه تمام بازی سعی میکنیم تا اهریمن رو شکست بدیم آخرش پسره برای زنده موندن دختره اهریمنو آزاد میکنه و عالم رو در خطر میندازه.
 
آخرین ویرایش:
نوشته شده توسط Dinosaur
وقتی سونی میاد به ND اجازه ساخت یک IP کاملاً جدید و با حال و هوای 180 درجه متفاوت نسبت به بازی های قبلی ـشون میده ، دیگه نمیاد پایان بازی رو برای استودیویی که بهش اطمینان کامل داره تعیین کنه !!
پایان رو تعیین نمیکنه ولی ناتی داگ رو مجبور به ادامه ی این بازی میکنه که خب ناتی داگ هم از پس اینکار بخوبی براومده و لطمه ای به بازی وارد نشده.....
چون با فروش بازی میدونه که تو نسل بعد یه پشتوانه ی قوی برای سونی بحساب میاد.

نه اینکه بروبچ ND بشینن داستان رو از اول تا آخر کامل بنویسن و حتی طراحی های این شکلی رو هم انجام بدن و بعد از چند ماه یکی از مسئولین سونی زنگ بزنه که بچه ها پایان رو عوض کنین ! :biggrin1:

وقتی خود neil druckman گفته قرار بوده اول اینجوری باشه ، پس چرا اینجوری نشده ؟
معلومه فشار سونی ....
مطمئن باش قبل از ساخت بازی تمام جنبه هارو در نظر گرفتن تا رسیده به داستان الان.....

سونی یه پیشنهاد داد بهشون که عکس Ellieُ رو باکس آرت نذارید اینا قبول نکردن بعد بهشون بگه پایانُ فلان کنید اینا هم باشه چشم نوکرت هم هستیم
تغییر تو باکس آرت بازی برای سونی هیچ فرقی نمیکنه .....
ولی ادامه این بازی و پولسازی برای سونی بحثش جداست....
 
اگر اين جوري بخوايم در نظر بگيريم كه صرف پايان يك بازي قبلا شبيهش در فيلمي ديده شده اين جوري هيچ پايان داستاني در صنعت بازي يا سينما ديگه نميتونه يونيك باشه چون قطعا درگذشته چيزي شبيهش ميشه پيدا كرد.
يونيك بودن پايان رو طريقه ي روايات داستان و روابط شخصيت ها و جزييات داستاني تايين ميكنه كه tlou پايانش با توجه به غير منتظره بودن و نوع روايت و شرايطي كه گفتم كاملا منحصر به فرد.
پایان رو تعیین نمیکنه ولی ناتی داگ رو مجبور به ادامه ی این بازی میکنه که خب ناتی داگ هم از پس اینکار بخوبی براومده و لطمه ای به بازی وارد نشده.....
چون با فروش بازی میدونه که تو نسل بعد یه پشتوانه ی قوی برای سونی بحساب میاد.

وقتی خود neil druckman گفته قرار بوده اول اینجوری باشه ، پس چرا اینجوری نشده ؟
معلومه فشار سونی ....
مطمئن باش قبل از ساخت بازی تمام جنبه هارو در نظر گرفتن تا رسیده به داستان الان.....

غییر تو باکس آرت بازی برای سونی هیچ فرقی نمیکنه .....
ولی ادامه این بازی و پولسازی برای سونی بحثش جداست....
پايان بازي تغيير داده شده چون پايان فعلي خيلي بهتر از اين پايان كليشه اي هست كه قرار بوده باشه و ربطي به فشار سوني نداره .
كاور بازي هم يكي از عوامل مهم در ماركتينگ بازي يا فيلم هست و براي سوني بسيار فرق ميكنه.
ضمنا در صورت ادامه داشتن tlou ديگه با جوئل و الي همراه نيستيم چون خود نيل در مصاحبه اي كه قبل از ريليز بازي داشت گفت داستان جوئل والي در همين نسخه به پايان ميرسه پس اصلا اين فرضيه كه شما مطرح ميكني رد .
 
آخرین ویرایش:
برای بار هزارم ND گفته بازی اگه ادامه ای هم داشته باشه دیگه در مورد Ellie و Joel نیست.

چی باعث میشه فکر کنید این پایان فقط برای ادامه دار بودن بازیه؟ 8-| خیلی راحت میشه IP رو با کاراکترهای جدید ادامه داد!
 
میدونم دوستان نظرات مختلف دارن ولی من از وقتی بازی رو تموم کردم همیشه در مورد پایانش فکر میکنم و تا حالا پایان بهتری نتونستم متصور بشم بهش . زیباترین پایان ممکن بود .

اولین بازیی بود که انسان بودن ـه کارکتر رو حس کردم آخر بازی و خبری از ژانگولر بازی و محو شدن تو افق نبود که امروزه 99.9 درصد ـه گیم ها و حتی فیلما اینجورین .

===
در مورد فشار سونی به ناتی داگ همچین چیزی امکان نداره ! نظر دادن ـه سونی در مورد باکش شات رو با این نمیشه مقایسه کرد پایان بازی به این شکل چه ربطی به فشار سونی به ادامه دار بودنش داره ؟ این پایان بهترین پایان بود و خیلی خیلی بهتر از اون عکس بالایی هست و ربطی به ادامه دادنش نداره . ناتی خودشم گفته اگه tlou ادامه داشته باشه دیگه خبری از جول و الی نیست .
 
آخرین ویرایش:
به نظرم که پایان خود بازی از شدت سادگی ، خیلی خاص بود . اصلا اون چیزی نبود که خیلیا فکرشو می کردن و این یه نکته مثبته .( مردن کاراکتر اصلی به شدت نخ نما شده و هزاران بارهم استفاده شده . دیگه از دوران نوآر کلاسیک بیرون اومدیم . تو سینما که فرانسویا خزش کردن یه مدتیم توی فیلمای هالیوودی مد شده بود. توی صنعت گیم هم که توی همین دو سه سال اخیر کلی دیدیم .) همه چیز به قول دوستان انسان گونه پیش رفت . تازه به نظرم مهم ترین چیزی که باعث شد حس و حال آخر بازی خیلی خوب منتقل شه آهنگ تیتراژ پایانی بود که کاملا متفاوت با بقیه ی ساندترکای کار بود و یه جورایی هم توش هم بیم بود هم امید . هم می ترسوند و هم امیدوار می کرد . به آدم سرنوشت غم انگیز شخصیتها رو یادآوری می کرد ولی ازونطرف لذتی و که زنده موندن و تلاش برای زندگی کردن داره رو به مخاطب یادآور میشد.
 
من به شخصه از این پایان اصلا خوشم نیومد. یعنی اگر همه چیِ بازی 10 / 10 باشه پایانش نیست. مثل فیلمایی شده بود که میخوان سریع جمعش کنن!
 
میدونم دوستان نظرات مختلف دارن ولی من از وقتی بازی رو تموم کردم همیشه در مورد پایانش فکر میکنم و تا حالا پایان بهتری نتونستم متصور بشم بهش . زیباترین پایان ممکن بود .
من هم نگفتم که پایان بازی بده واقعا خوب بود و هیچ حرفی توش نیست.....
گفتم شاید فشار سونی بوده که به این مرحله رسیده....

در هر صورت بازی از هر لحاظ کامله و بشخصه منو از هر لحاظ ارضاء کرد ....
 
خوب خبر در حد بنز
Creative director Neil Druckmann recently took to Twitter to reveal how the original ending for The Last of Us, Naughty Dog’s recent critically and commercially acclaimed action adventure title, was to go down. Check it out below.
See how it originally ended as @bruce_straley and I re-pitch The Last of Us for you. #PAX PAX Prime - Seattle, WA Aug 30-Sep 2, 2013pic.twitter.com/b9jRDAI5R0
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) August 5, 2013
We’ll avoid spoilers, since you really need to play the game for yourself, but the ending that is now in place for the game saw Joel get the better of his attackers. However, the ending itself was meant to be more of a parentheses than a period on the adventure of Joel and Ellie. And while it has been discussed and critiqued enough, there’s no denying that Naughty Dog nailed the emotion inherent.
Check out our review of The Last of Us here to see just why it’s being touted as one of greatest games of all time, with some of the best characters of all time, and even some of the best music of all time.
Neil Druckmann گارگردان بازی اعلام کرده چون ی سر ی از پایان بازی ناراضی بودند ظاهرا قرار شده ی پایان دیگه هم به بازی اضافه کنند
 
من به شخصه از این پایان اصلا خوشم نیومد. یعنی اگر همه چیِ بازی 10 / 10 باشه پایانش نیست. مثل فیلمایی شده بود که میخوان سریع جمعش کنن!
نظر شخصيت محترمه.... اما اينكه ميگي ميخواستن سريع جمعش كنن اتفاقا مطابقت هاي صحنه هاي اغازين با صحنه هاي پاياني نشون ميده چه قدر روي پايان بازي كارشده و از اول بازي داشتن مقدمه پايان بازي رو مي چيدن به علاوه موسيقي تاثيرگذارش كاملا نشون ميده روي پايان بازي تامل شده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or