آرت متعلق به پایان اصلی The Last of Us منتشر شد

A.R.A.$.H

کاربر سایت
the-last-of-us-official-game-wallpaper-small.jpg


کارگردان بازی The Last of Us آقای Neil Druckmann به تازگی پستی در تویئر منتشر کرده اند که اشاره به اینکه پایان اصلی این بازی چه بوده است قبل از تغییرات دارد.
پست توئیتر :
See how it originally ended as @bruce_straley and I re-pitch The Last of Us for you. #PAX PAX Prime - Seattle, WA Aug 30-Sep 2, 2013pic.twitter.com/b9jRDAI5R0
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) August 5, 2013

ما از لو دادن داستان تا زمانی که خود آن را بازی کنید خود داری میکنیم اما اگر بازی را تمام کرده اید، تصویر آخر خبر را مشاهده کنید.پایان بازی قرار بود چیزی بیشتر از رابطه و سفر Joel و Ellie باشد.با اینکه این پایان انتقاداتی را داشت باز هم احساسات همگان را بر انگیخت.
این تصویر را به ریسک خود ببینید: لینک
Gamingbolt

 
به نظرم این پایانی که داره خیلی بهتره از این پایانی که میخواسته اول بزاره و زنده موندن جوئل و الی خیلی بهتره و با این پایانی هم که ما دیدیم 100٪ این بازی روی نسل بعدی ادامه داره شکی درش نیست . :x
من نمیدونم چرا بعضیا با این پایان مشکل دارن کاری که جوئل کرد هم حرکتی نبود که بگیم خیلی غیر منصفانه و غیر قابل درک بوده کاری رو کرد که اگر من هم بودم انجام میدادم ...
 
مخالفم :دی به نظرم این پایان های کلیشه ای دیگه زیادی کلیشه ای شدن :دی این چیزی که من تو TLoU دیدم یه چیز تقریبا جدید تو بازی های رایانه ای بود، چیزی که با منطق هم جور در میاد. نجات یه نفر واسه اینکه بهش علاقه دیوانه واری داری. حالا اینکه دنباله دار میشه یا نه رو کاری ندارم ولی خود پایان بازی خیلی فوق العاده بود :دی البته مسلما هر کسی نظری داره، من هم فقط نظرم رو در این مورد گفتم، ممکنه خیلی ها هم مخالف باشن.
اسپویلر داستانی TLoU :
دقیقاً 99% افراد مثل خودم انتظار داشتن که حداقل یکی از این دو تا بمیرن ! :دی ولی پایان فعلی چیزی بود که تقریباً کسی انتظارش رو نداشت.
در مجموع در 3 حالت پایان بازی کلیشه ای میشد :
1. Joel یا Ellie توی یه صحنه غم انگیز بمیرن.
2.Ellie خیلی خوشحال و خندان بره زیر دست جراح ها و واکسن تهیه بشه ، بدون اینکه بخواد بمیره.
3. Joel به یاد بروبچ بامرام 100 سال پیش طهرونی بگه جون Ellie رو فدای انسان های مظلوم میکنم و میتونین Ellie رو از بین ببرین ولی واکسن تهیه کنین !
ولی پایان بازی هیچ کدوم از اینا نبود ! :دی هر دو زنده موندن ، ولی از اون طرف همه انسان ها به خاطر تصمیم Joel به مشکل خوردن. تصمیمی که با اینکه به شدت خودپسندانه (!) بود و نشون داد که Joel فقط به فکر مصالح خودش و نجات جون یکی از عزیزانش هست ، ولی یه تصمیم واقعاً طبیعی از طرف یه انسان بود. یعنی شاید هر کدوم از ما هم بودیم همین کار رو میکردیم و مثل فیلم های خوشحال هالیوودی نبود که طرف بگه جون یکی از عزیزانم رو فدا میکنم تا جامعه بشری نجات پیدا کند و رستگار شویم و بعدش هم مجسمه Ellie رو در میادین شهر نصب کنن و ... ! :دی
 
این پایان رو اگه بخوایم کنار اون مقدمه داستانیـه استثنایی بذاریم
افتضاحه و از قدرت شروع داستان هـم کـم میکرد
اون شروع همین پایان ـی رو که دیدیـم میخواست :bighug:
 
الان من گفتم عکس رو باز میکنم میبینم مثلا الی رو کشتن ، یا الی Infected شده گرفته خر خره ی جول رو داره مجوئه :دی این چی بود آخه ؟! تِس ؟ یعنی اینا زدن کلهم داستان بازی رو متحول کردن که .
 
اتفاقا:
(اسپویلر داستان)
انقدر از این سریالا و بازیها و فیلمای غربی-هالیوودی دیدم که آخرش عین پشم کاراکتر اصلی رو می کشن و یه ضد حال اساسی میزنن به آدم که کاملا انتظار داشتم Tlou هم اینطوری بشه! یعنی مطمئن بودم یکیشون میمیره ولی یه پایان متفاوت و غیر منتظره رو دیدم. حتی 1% که احتمال می دادم هیشکی نمیره می گفتم پس از اون داستانای شاده(اس گل :d) که عین آب خوردن میره و یه واکسن میسازن بعد با خوشی در کنار هم زندگی می کنند ولی اونم نبود!
 
به نظرم تس قرار نبوده اینقدر زود بمیره. احتمالا آخر بازی گازش میگیرن و به عنوان یه twist برای اندینگ جوئل تس رو میترکونه (یا برعکس!) :d اما تس جاشو داد به مارلین تو داستان مثل اینکه.
 
مطمئن باشید پایان قبلی از پایانی که الان تو بازی هست قشنگتر بوده .هممون به ناتی داگ اعتماد کامل داریم پس 100% خوب بوده فقط پایانی که الان تو بازی میبینیم برای ادامه ی این بازیه...شاید این حرفمو بی زبط بدونین به این مطلب ، ولی ناتی داگ در مورد آنچارتد گفته بود که بازی آنچارتد به درخواست سونی به این مرحله ای که الان دیدید رسیده وگرنه شکل اولیه بازی کلا فرق میکرده....این قضیه رو هم میشه به سونی ربط داد که شاید از ناتی داگ ادامه ی این فرنچایزو خواسته و ناتی داگ مجبور به نبستن داستان شده وگرنه مطمئن باشید با یه داستان بهتر روبرو بودیم البته نمیگم داستان الان بده ....
 
اين پاياني كه قرار بوده براي بازي در نظر گرفته بشه نسبتا خوبه اما پاياني كه الان tlou داره به شدت بهتره و واقعا يونيك هست و به نظرم ناتي داگ كار درستي كرده كه پايان بازي رو تغيير داده.
 
یونیک بودن باید همراه با یک مفهوم و پشتوانه درست و حسابی هم باشه. اگر یونیک بودن به معنای قشنگیه ، پایان گرشاسپ 1 هم یونیک بود، کاراکتری که اصلا حرف نمیزد یهو آخر بازی حرف زد و این خیلی یونیک بود.
پایان فعلی فقط به درد ادامه دادن بازی میخوره. مثلا گروه هایی بیان و دنبال الی بگردن برای تولید واکسن.
بازی جوری تموم شد انگار جوول همه فایرفلای هارو کشت ، تموم شد رفت پی کارش. کسی هم نبود راه بیفته دنبالش الی رو پس بگیره.
بعدشم چیزی که آخر بازی موج میزد کلیشه بود. یک نفر پا میشه همه رو میکشه ، دختررو نجات میده با خودش میبره.
آخر بازی قشنگ نبود غیر منتظره بود، و همین یکم جالبش کرد.
 
حالا معلوم نیست این آرت دقیقا برای چه زمانی بوده ! یعنی شاید همون اول که استارت نوشتن داستان زده شده این رو طراحی کردن چون کلا همه-ی دساتان تغییر میکنه :دی
راجع به داستان هم به نظر من فوق العاده تموم شد . چیزی که هیچکس انتظارش رو نداشت . یک پایان خوب ( از نظر زنده بودن شخصیتها ) تو دل یک پایان بد ( از بین رفتن احتمالی بشر )
پیام دیگه-ای که بنظرم بازی به مخاطب میرسونه اینه که تو این شرایط مردم میتونن به مراتب خطرناکتر از بیمارا باشن .
در هر صورت پایان بازی فوق العاده یونیک بود و اصلا هم نمیشه پذیرفت فقط برای ادامه دادن بازی اینجوری نوشته شده . براحتی 90% کسایی که میشناسم از پایان بازی فوق العاده راضی بودن .
 
مطمئن باشید پایان قبلی از پایانی که الان تو بازی هست قشنگتر بوده .هممون به ناتی داگ اعتماد کامل داریم پس 100% خوب بوده فقط پایانی که الان تو بازی میبینیم برای ادامه ی این بازیه...شاید این حرفمو بی زبط بدونین به این مطلب ، ولی ناتی داگ در مورد آنچارتد گفته بود که بازی آنچارتد به درخواست سونی به این مرحله ای که الان دیدید رسیده وگرنه شکل اولیه بازی کلا فرق میکرده....این قضیه رو هم میشه به سونی ربط داد که شاید از ناتی داگ ادامه ی این فرنچایزو خواسته و ناتی داگ مجبور به نبستن داستان شده وگرنه مطمئن باشید با یه داستان بهتر روبرو بودیم البته نمیگم داستان الان بده ....
وقتی سونی میاد به ND اجازه ساخت یک IP کاملاً جدید و با حال و هوای 180 درجه متفاوت نسبت به بازی های قبلی ـشون میده ، دیگه نمیاد پایان بازی رو برای استودیویی که بهش اطمینان کامل داره تعیین کنه !! :دی

حتی اگه بهشون گفته باشه بازی رو جوری بسازین که دنباله دار بشه هم این قضیه رو همون اول که پروژه رو تأیید کرده و بودجه داده گفته. نه اینکه بروبچ ND بشینن داستان رو از اول تا آخر کامل بنویسن و حتی طراحی های این شکلی رو هم انجام بدن و بعد از چند ماه یکی از مسئولین سونی زنگ بزنه که بچه ها پایان رو عوض کنین !
biggrin1.gif

نمیدونم چرا فکر میکنین مرگ Joel باعث میشده دنباله ای در کار نباشه. کلاً مرگ Joel تضادی با دنباله دار بودن بازی نداره و با مرگ Joel هم بازی خیلی راحت میتونسته دنباله دار بشه. به شخصه فکر میکنم کاراکتر اصلی و مهم بازی Ellie بود و نقشش از Joel مهم تر بود. Ellie بود که باعث شد این ماجرا شکل بگیره و حتی توی یه سری از بخش ها هم کنترلش رو بدست گرفتیم که جزو لذت بخش ترین قسمت های بازی هم بود. حتی روی جلد بازی هم Ellie به دوربین نزدیک تره و بزرگ تر از Joel دیده میشه.
به نظرم اصلاً بعید نیست که Joel توی نسخه بعدی (اگه ساخته بشه که احتمالش هم زیاده) نقشش خیلی کم رنگ تر باشه. یعنی بالای 80% احتمال میدم که توی نسخه بعدی یا از اول Joel مُرده باشه و توی یه فلش بکی چیزی علت مرگش رو ببینیم ، یا توی خود بازی بمیره. (سکانس اول بازی هم با مرگ Joel میتونه خیلی خفن شروع بشه !) بعدش هم یه کاراکتر دیگه جایگزینش میشه ولی Ellie باقی می مونه و حتی ممکنه 10،15 سال هم بزرگ تر شده باشه ! :دی چون TLoU از نظر داستانی مثل Uncharted نیست که هر نسخه Nathan و Sully و بقیه برن سراغ یه ماجرای جدید بی ارتباط با نسخه های قبلی. توی TLoU داستان یه حالت دیگه داره و برای اینکه کشش لازم رو داشته باشه ، بعید نیست از این جور چیزها توش اتفاق بیفته.

یونیک بودن باید همراه با یک مفهوم و پشتوانه درست و حسابی هم باشه. اگر یونیک بودن به معنای قشنگیه ، پایان گرشاسپ 1 هم یونیک بود، کاراکتری که اصلا حرف نمیزد یهو آخر بازی حرف زد و این خیلی یونیک بود.
پایان فعلی فقط به درد ادامه دادن بازی میخوره. مثلا گروه هایی بیان و دنبال الی بگردن برای تولید واکسن.
بازی جوری تموم شد انگار جوول همه فایرفلای هارو کشت ، تموم شد رفت پی کارش. کسی هم نبود راه بیفته دنبالش الی رو پس بگیره.
بعدشم چیزی که آخر بازی موج میزد کلیشه بود. یک نفر پا میشه همه رو میکشه ، دختررو نجات میده با خودش میبره.
آخر بازی قشنگ نبود غیر منتظره بود، و همین یکم جالبش کرد.
این قضیه که یه نفر همه رو میکشه و دختر محبوبش رو نجات میده ، دقیقاً کلیشه خالص هست ! :دی ولی تفاوت TLoU با این کلیشه در این هست که نجات جون این دختر باعث نابودی بقیه انسان ها میشه. توی حالت کلیشه ای یه عده خونخوار یه دختری رو اسیر میکنن و طرف میره به رگبار میبنده و بعدش هم "این دو نفر تا آخر عمر زندگی سعادتمندانه ای را پشت سر گذاشتند و بچه دار شدند و ..." ولی داستان TLoU این طوری نبود که Joel بره توی یه قلعه ای که موجودات شیطانی یا سربازان ظالم Ellie رو زندانی کردن و نجاتش بده و بعد برن خوش بگذرونن ! :دی Joel با نجات دادن Ellie (که اون رو یاد دختر از دست رفته ـش مینداخت که جلوی چشمش مُرد) باعث میشه که واکسنی که میتونست کل این مشکلات و بدبختی ها رو تموم کنه و درمانی برای این بیماری باشه ، دیگه تولید نشه. یعنی Joel به خاطر خودخواهی خودش باعث شد نسل بشر روز به روز اوضاعش بدتر بشه. موضوع دیگه آخرین جملات بازی بود که به شدت جالب و تأثیرگذار بود. جایی که Ellie میگه قسم بخور بهم دروغ نگفتی و Joel هم برای حفظ کردن Ellie خیلی راحت قسم میخوره و بازی تموم میشه. به نظر من همچین پایانی خیلی تلخ تر از مرگ Joel هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or