آخرین اخبار هک PS4 | آخرین ورژن Firmware هک 9.00 | (پست اول مطالعه شود)

.M.A.H.

کاربر سایت
Dec 13, 2009
896
نام
مهدي
سلام



توجه توجه


آپدیت11 PS4 هم هک شد و به صورت پابلیک منتشر شده

فعلا باید منتظر برنامه HEN برای هک بمونیم
احتمالا یک هفته یا زودتر اوکی میکنند


...........​

........

هرگونه سوال

در مورد نحوه هک و مباحث پیرامونش

در این تاپیک ممنوع میباشد

...........​

........​

.​
 
آخرین ویرایش:

Grand Theft

کاربر سایت
Dec 16, 2013
814
نام
علی
کسی درخواست کمک مالی نکرده دوستان
تنها کسی که روی 6.20 داره کار میکنه theflow0 (هکر اصلی Psvita هستن ایشون) هست که اونم درخواست کمک مالی نکرده فقط گفته یکی براش یه ps4 با فریمور 6.20 بفرسته که qwerty براش فرستاد

هکر SpecterDev که داره روی SDK کار میکنه Lapy هم که اصلا کاره ای نیست طفلک هیچکدوم هم چیزی درخواست نکردن
فقط CrazyVoid صفحه Patreon باز کرده که اونم
درخواست کمک نکرده گفته دوست دا‌شتید بدید نداشتید ندید
که البته ایشونم روی SDK کار میکنن ربطی به 6.20 ندارن، تا حالا هم چیز دهن گیری عرضه نکرده ایشون
این قضیه پول همش Fake news عاقا:D
 
  • Like
Reactions: Mam.Q and wwewwe

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,022
نام
اسماعیل
شکل گیری روزنه های امید برای انتشار جیلبریک 6.20، اینبار با حضور TheFlow در صحنه هک PS4

حضور Theflow در صحنه هک PS4؟
آیا ممکن است هک جدیدتری برای فریمور 6.20 منتشر شود؟

اگر خاطرتان باشد دو سال قبل SpecterDev به کمک Qwertyoruiopz و تیم OpenOrbis کرنل اکسپلویت 5.05 را منتشر کرد. این مهم علاوه بر به ارمغان آوردن دستاوردی بزرگ، در عین حال بزرگترین و شاید بدترین اکسپلویت PS4 تاکنون نیز می باشد.
مدت زیادی است که مردم از سر تا سر جهان خواهان اکسپلویت جدیدتر و بالای 5.05 هستند. اما SpecterDev اخیرا در لایو استریم شخصی خودش در شبکه توییچ توضیح داد که به دلیل نبود SDK قانونی برای PS4 و اینکه در فریمور های 6.xx و 7.xx تغییرات بسیار زیادی صورت گرفته و حتی استفاده از روش کار فعلی Hen (homebrew enabler) 5.05 در فریمور های بالاتر به تنهایی قابل استفاده و بکارگیری نیست
بنابراین لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گرفته زیرساخت های موجود مجددا بازسازی شوند.
از طرفی انتشار هک جدیدتر بدون داشتن قالبی مناسب برای تولید هومبروها یا همان SDK، نتیجه ای بجز گسترش پایرسی نخواهد داشت در حالی که اکثریت دولوپرهای فعال در صحنه با پایرسی شدیدا مخالف هستند.
در همین راستا تیم OpenOrbis (متشکل از Specter – CrazyVoid – Kiwidog) در حال گسترش یک SDK متن باز با نام OpenOrbis SDK برای کنسول PS4 هستند که طبق توییت های Specter، این پروژه به مراحل پایانی توسعه نزدیک شده و اولین نسخه آن بزودی منتشر خواهد شد.
اما روز گذشته هکر معروف TheFlow که باید لقب ناجی صحنه هک PSVita را به ایشان بدهیم، توییتی بسیار جنجالی منتشر نمود :
" کسی تمایل دارد یک کنسول PS4 با فریمور 6.20 به من اهدا کند ؟ "

"همچنین اگر به دنبال اکسپلویت جدیدتر هستید، کنسول خود را در فریمور 6.20 نگه دارید"

گرچه ممکن است این توییت همانند برخی توییت های گذشته TheFlow تنها یک شوخی باشد. اما در حالی که ما از جدی بودن آن مطمئن نیستیم، سوالاتی در ذهنمان شکل گرفته است. برای مثال، آیا ممکن است که TheFlow به تیم OpenOrbis ملحق شده باشد؟
هم اکنون شانس اینکه یک تیم فوق العاده بتوانند روی اکسپلویت های با کیفیت با پایداری بسیار بالا کار کنند بسیار محتمل است. با این حال، این سرنخ وجود دارد که همبستگی فوق بین TheFlow و OpenOrbis شکل خواهد گرفت و در مشاهدات نویسنده، این عمل بالقوه میتواند اتفاق بیفتد.
آن افرادی که شناختی از TheFlow ندارند، باید بگوییم او جزو معدود افرادی است که با موفقیت PSVita را هک کرد، ابزار های زیادی را برای این کنسول ساخت و برخی از فعالیت هایش در گیت هاب توسط توسعه دهنده رسمی PlayStation به اصطلاح Star خورده است.
بدون اغراق TheFlow با پروژه هایی که ارائه داد، او را به یکی از بهترین هکر ها بدل نموده است.
آیا می توانیم منتظر یک انتشار دوست داشتنی از TheFlow، تحت عنوان جیلبریک 6.20 باشیم؟ البته! او به تنهایی پروژه های اصلی و ابزار هایی را برای صحنه PSVita منتشرکرده که کسی بجز خودش قادر به انجام آنها نیست. در حالی که منابع بسیار خوبی همچون وبسایت psdevwiki.com برای توسعه دهندگان PS4 در دسترس است و روزانه توسط سایر هکران و توسعه دهندگان صحنه بروز می شود که میتواند مرجعی کامل برای اشخاصی چون TheFlow باشد.
بله، با انتشار اخبار فوق، اینبار بیشتر از هر زمان دیگری ممکن است مسیرهای جدید، کرنل اکسپلویت ها، و جیلبریک هایی برای فریمور 6.20 و حتی فریمورهای بالاتر نیز منتشر شود.

در پایان با تکیه بر صحبت های امیدبخش هکری قدرتمند همچون TheFlow امیدواریم هرچه زودتر این انتظار 2 ساله به پایان رسیده و صحنه جیلبریک PS4 با انتشار هک های جدیدتر دوباره فعال و پر رنگ گردد.

منبع خبر:

#Ali_Ght
@ps5jailbreaknews
 
آخرین ویرایش:

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,022
نام
اسماعیل
زمان آپدیت کردن به فریمور 6.20 فرا رسیده است!

نگاهی کوتاه به اخبار اخیر صحنه هک و همچنین پروژه های OpenSDK و Mira

پس از انتشار توییت جنجالی TheFlow که در پست های قبلتر مفصلا به آن پرداخته شد، روز گذشته DefaultDNB (که همواره جزو تسترهای شناخته شده در صحنه بوده است) در توییتر خود نوشت : "اکنون زمان بروزرسانی به فریمور 6.20 فرا رسیده است"

همانطور که از پست ها و صحبتهای اخیر فعالان صحنه به گوش می رسد، اکنون از هر زمانی به انتشار عمومی کرنل اکسپلویت جدیدتر برای PS4 (احتمالا 6.20) نزدیکتر هستیم.
بطوری که TheFlow در آخرین پست خود در توییتر نوشت "روزی که من شروع به انتشار خبر کرنل اکسپلویت 6.20 نمودم هیچ باگ و آسیب پذیری خاصی از این فریمور نداشتم. اما اکنون پس از گذشت 3 روز این باگ را پیدا کرده ام!" (13 مارس 2020)

این خبر که تقریبا با انتشار پروژه OpenSDK در آینده بسیار نزدیک همسو شده است، چنین به نظر می آید که کرنل اکسپلویت جدید و پروژه OpenSDK احتمالا همزمان و یا با اختلاف زمانی بسیار کوتاهی به صورت عمومی منتشر شوند.
شاید لازم باشد برای آن دسته از کاربرانی که هنوز اطلاعی از پروژه OpenSDK نداشته باشند توضیحاتی را ارائه نماییم.

پروژه OpenSDK تقریبا از 2 سال پیش شروع شد که توسط تیم OpenOrbis به سرگروهی Specter – CrazyVoid – Kiwidog در حال توسعه می باشد.
اصطلاح SDK که مخفف Software Development Kit بوده و در واقع چارچوب مورد نیاز برای تولید نرم افزار است. به بیان دیگر، طی سال های گذشته شرکت های تولید کننده کنسول های بازی به دلیل جلوگیری از ساخت و انتشار بازی های بی محتوا توسط افراد ناشناس و همچنین نظارت بر محتوای بازی های ساخته شده با هدف عدم اشباع بازار از عناوین تکراری، از یک چارچوب نرم افزاری تحت عنوان SDK استفاده نمودند.
در کنسول PS4 این چارچوب (یا همان SDK) حاوی اطلاعات، فایل های مهم و اساسی برای تولید و اجرای بازی یا نرم افزار می باشد. برای مثال فایل eboot.bin که معادل یک فایل EXE در ویندوز مسئولیت اجرای یک بازی یا نرم افزار را برعهده دارد و یا فایل های کتابخانه ای prx و sprx که همانند فایل های DLL در ویندوز عمل میکنند، همگی بخشی از SDK هستند.
یکی از مزایای مهم بکارگیری SDK در یک کنسول بازی این است که (به دلیل عدم انتشار عمومی SDK) ساخت و تولید بازی یا نرم افزار توسط افراد عادی امکانپذیر نمی باشد. SDK هر کنسول به شدت از سمت شرکت سازنده محافظت می شود و فقط در اختیار دولوپرهای مورد اعتماد آن شرکت قرار میگیرد تا علاوه بر عدم دسترسی افراد عادی به آن، امکان تولید بازی و نرم افزارهای لایسنس نشده غیرممکن گردد.
از سمت دیگر SDK ها همانند فریمور های رسمی کنسول با گذشت زمان بروزرسانی می شوند و فایل نسخه های جدیدتر به دولوپرهای مورد اعتماد ارسال می گردد. به دلیل اینکه SDK حاوی فایل ها و ماژول های مهم برای ارتباط با سیستم عامل کنسول است، انتشار عمومی آن می تواند اطلاعات بسیار خوبی به هکران و مهندسان معکوس داده تا بتوانند راحت تر به پیدا کردن آسیب پذیری و در نهایت جیلبریک برسند!
حال پس از توضیحات فوق بیایید نگاهی به پروژه OpenSDK داشته باشیم. همانطور که گفته شد این پروژه حاصل تلاش تیم OpenOrbis است.

اما سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که با وجود حفاظت های سر سختانه از سمت سونی در خصوص SDK و عدم انتشار عمومی آن، نرم افزارها و هومبروهای منتشر شده خصوصا برای فریمور 5.05 چگونه و با کدام قالب نرم افزاری ساخته شده؟! پاسخ بسیار ساده است، لیک شدن و یا رخنه کردن یک SDK بصورت عمومی!
با وجود سیاسیت های سخت گیرنه سونی در خصوص عدم انتشار SDK بصورت عمومی، اما باز هم شاهد انتشار نسخه های مختلف آن در سطح اینترنت هستیم.
در زمان نگارش این مطلب، آخرین SDK لیک شده بصورت عمومی نسخه 7.00 آن می باشد. پس تمامی هومبروهای تولید شده تا به امروز برای کنسول PS4 توسط SDK غیر رسمی و در واقع دزدی شده ساخته شده است.
در این میان تیم OpenOrbis که نشر نرم افزارهای Open Source هدف اصلی آنهاست، برای مقابله با این روش از تولید هومبرو و نرم افزار بصورت غیرقانونی، اقدام به تولید OpenSDK نموده ا ست.
پس در نتیجه OpenSDK چیزی نیست بجز یک SDK و یا همان چارچوب نرم افزاری که توسط OpenOrbis تولید و توسعه داده شده و هیچ گونه وابستگی خاصی به SDK رسمی شرکت سونی ندارد. با انتشار عمومی OOSDK (OpenOrbis SDK) بصورت عمومی، تمامی افراد در سراسر جهان می توانند به آن دسترسی داشته و با داشتن علم برنامه نویسی در سطوح معمولی، اقدام به تولید بازی / نرم افزار و یا بطور کلی هومبرو برای کنسول PS4 نمایند
در بخش دیگر داستان، تیم OpenOrbis بصورت همزمان در حال ساخت پروژه ای دیگر تحت عنوان Mira Project نیز هستند.
اخبار پروژه میرا نیز تقریبا از زمان انتشار جیلبریک فریمور 5.05 منتشر شد و طبق صحبت های Kiwidog که مسئول مستقیم این پروژه است قرار است Mira همزمان با OpenSDK منتشر شود.
پروژه میرا که با هدف ایجاد یک استاندارد نرم افزاری برای فریمور 5.05 در حال توسعه است امکانات زیادی از جمله :
تجمیع پی لودهای فعلی شامل Hen، FTP در قالب میرا و یا رونمایی از یک فروشگاه (Store) جهت دسترسی آسان به هومبروها، ترینرها و سایر ابزارهای مادیگ بازی ها و تعدادی امکانات کاربردی دیگر را دارا می باشد.

بی شک سال 2020 یکی از بهترین زمان ها برای بهره مندی از صحنه جیلبریک کنسول PlayStation 4 است و بیشتر از هر زمانی به انتشار OpenSDK، Mira Project و کرنل اکسپلویت فریمورهای جدیدتر نزدیکتر هستیم.

با ما همراه باشید!

@ps5jailbreaknews
 
آخرین ویرایش:

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,022
نام
اسماعیل
بک پورت شدن بازی Persona 5 Royal توسط Zecoxao
لینک دانلود:
http://orbismandl.darksoftware.xyz/pkgs/P5R.pkg


نکته:زبان بازی چینی میباشد و پچ زبان انگلیسی طی روز های آینده منتشر خواهد شد

منبع:

@Ps5jailbreaknews
 

Attachments

  • IMG_20200405_113529_243.jpg
    IMG_20200405_113529_243.jpg
    146.8 KB · مشاهده: 111
آخرین ویرایش:

vhd

کاربر سایت
Apr 16, 2006
117
نام
وحید

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,022
نام
اسماعیل
persona 5 که رو

persona 5 که رو 4.55 , 5.05 اجرا می شد
چی رو بک پورت کردن ؟
تصحیح شد
Persona 5 Royal
برای اجرا نیاز به فیرمور 7 داره که بک پورت شده و رو 5.05 قابل اجراست الان
 

peymanps88

عضو جدید
Apr 6, 2020
2
چرا ی خبر مهم دوولوپر اسپکتر تووییت کرده که پروژه اوپن اوربیس تقریبا تمام شده و در روزهای اینده پوبلیک میشود...خبر بسیار خوشحال کننده...این پروژه قابلیتهای بسیاری دارد از جمله و مهمتر از همه اجرای بازیهای جدید روی فریمور 5.0.5

OpenOrbis PS4 Toolchain Now Available via the Open Orbis Team
 
  • Like
Reactions: silent ops

black_ruz

کاربر سایت
Nov 1, 2010
61
چرا ی خبر مهم دوولوپر اسپکتر تووییت کرده که پروژه اوپن اوربیس تقریبا تمام شده و در روزهای اینده پوبلیک میشود...خبر بسیار خوشحال کننده...این پروژه قابلیتهای بسیاری دارد از جمله و مهمتر از همه اجرای بازیهای جدید روی فریمور 5.0.5
سلام
متاسفانه هیچ جا اشاره نشده به قابیلت بازی های جدید بلکه تاکید هم کردن که امکان پذیر نیست . مگر اینکه بازی هایی مثل دو سه تا پست بالاتر پورت بشن رو 5.05
 

djarash

کاربر سایت
Aug 11, 2011
333
نام
آرش
سلام
متاسفانه هیچ جا اشاره نشده به قابیلت بازی های جدید بلکه تاکید هم کردن که امکان پذیر نیست . مگر اینکه بازی هایی مثل دو سه تا پست بالاتر پورت بشن رو 5.05
اتفاقا نگفته امکان پذیر نیست.گفته این ابزار به devs این امکان رو میده که بدون نیاز به نرم افزار رسمی سونی برای PS4 بتونن هوم برو بسازن و یک سری اطلاعات رو روی کنسول لینک کنن که میتونه به فعالان هک کنسول کمک کنه.در واقع فکر میکنم منظور همون ساخت هوم برو و بک پورت کردن بازی ها روی 5.05 باشه
 
آخرین ویرایش:

syamak

کاربر سایت
Jun 30, 2009
16

Navid milan

کاربر سایت
Apr 24, 2013
13
  • Like
Reactions: warninghossein

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,107
نام
محمد علی
لطفا اگه کسی بهتر از بقیه سر در میاره، درباره این پروژه توضیح بده.
پروژه دو تا بخش داره. یکی Open SDK که اجازه میده شما برای PS4‌ برنامه بنویسی بدون این که نیاز باشه از SDK‌ سونی استفاده کنی. ممکنه به درد Piracy نخوره و به نظر هم میاد که نمی‌خوره اما چیزهای خوبی میشه باهاش نوشت. مثلا توی ذهن خودم همیشه بوده که یه پلیر خوب باید برای PS4 بنویسن که بشه باهاش فایل‌های مختلف رو اجرا کرد و یه جورایی کارکرد مدیاسنتر به دستگاه بده و امثال اون.

مورد دوم هم یه HEN جدید یا همون Homebrew Enabler ـه که بخشی از کارکردش مثل همون Payload های قدیمه و شما باهاش می‌تونی بازی‌های هک شده رو اجرا کنی که البته بازی جدیدی به لیست اضافه نمی‌کنه و کماکان محدودیت فیرم‌ور 5.05 برقراره. یعنی برای کاربر عادی چیز جدیدی اضافه نمیشه

اما یه سری قابلیت دیباگ و کرنل و غیره داره که من اصلا سر در نمیارم و این یعنی برای کاربر عادی کارکردی نداره اما برای توسعه دهنده‌ها مفیده. خودشون میگن به Piracy و اجرای بازی‌های جدید ربطی نداره. حالا شاید بعداً ربط دار شد. اما امید الکی به خودتون ندید.

اگرچه ممکنه بازی‌های جدید روی کنسول‌های هکی اجرا نشن اما بالاخره داره پیشرفت‌هایی رخ میده و توسعه Homebrew ها هم ارزش‌های خودش رو داره.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,107
نام
محمد علی
دو تا خبر جدید روی PSX-HAX‌ اومده که اگه دوست داشتید برید بخونید:
PS4HEN 2.1.4 Github Fork with Save Data Mounting by xXxTheDarkprogramerxXx
PS4 ROP 8CC: Return-Oriented Programming Port by Sleirsgoevy for 6.51 WebKit Exploit

هر دوشون یه مقدار ظاهر گول زننده‌ای دارن... مخصوصاً‌ دومی:D

خواستم این خبر خوب رو بدم که اگر برید متنشون رو بخونید، متوجه می‌شید هیچ کدومشون ربطی به هک جدید ندارن:DB-)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر