اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
تنها راه نجات xbox نه انحصاری هست و نه عرضه بازی همه جا راهش تنها اخراج افراد نالایق از مدیر گرفته تا آبدارچی و گذاشتن قوانین سفت سخت برای بازدهی بیشتر هست , شرکتی که این همه استدیو بازی سازی داره اما باز های خوب و سلرش به انگشتان دست هم نمیرسه نشان دهنده یک چیز هست عدم کارایی افراد , افرادی که جمع شدن توی استدیو فقط منابع مالی مایکروسافت رو می بلعند اما خروجی ندارند.
 
بنظر من مایکروسافت با این کار ها میتونه xbox رو حتی از دوران طلایی 360 هم فراتر ببره
1- عرضه کنسول قدرتمند و با کیفیت تر با قیمت مناسب
2- یکپارچه سازی ویندوز گیمینگ و کنسول گیمینگش با کنسول هیبریدی و بهتر کردن روابطش با استیم و اپیک گیمز و..
3- فراهم کردن شرایطی برای فروش بیشتر بازی ها تا گیم پس
4- عرضه کنترلر با امکانات تر و در نهایت شارژی
5-انحصاری کنسولی
دیگه باید بخاطر سیاست های اشتباه گذشته یجایی تاوان مالی بدن تا بتونن به رقابت برگردن
برای شروع بنظرم عرضه کنسول جدید با ضرر برای فروش بیشتر بهترین کاره
 
Xbox میتونه به رقابت با PlayStation برگرده یا حتی جلو بزنه اگر:
۱. انحصاری کامل بازیاش روی Xbox بدون عرضه روی PC حتی، مگر انتشار با یک سال تاخیر برای PC
۲. تمرکز کامل روی بازیای AAA
۳. حذف انتشار Day One بازیاش روی گیمپس یا ارائه Tier جدید و البته گرونتر برای Day One
۴. دراپ کردن ایده مسخره هیبریدی کنسول/PC

حتی یکی از این ۴ گزینه رو انجام نده هرگز نمیتونه به رقابت با PlayStation توی فروش برگرده.

فن های PlayStation هم بهتره بجای فیک کانسرن بخاطر انحصاری شدن چندتا بازی امیدوار باشن که این اتفاق بی افته و دوباره رقابت برگرده به دوران 360 و PS3 چون با ادامه این وضعیت سونی هم داره میشه شبیه Ubisoft و EA
 
آخرین ویرایش:
سلام.
من نمیدونم این چه سیاست مسخره ای هست که باید کنسول هیبریدی بدن.
آقا جان، فلسفه کامپیوتر از کنسول کاملا جدا هست. به جای اینکه بیای و بازی های انحصاری خودت رو تقویت کنی و با اینکار فروش کنسولت رو بالا ببری یا حداقل از این کمتر نکنی، به جاش میای و کنسول هیبریدی، ریختن فرغونی وار بازی توی گیم پس و از اون طرف بیشتر کردن قیمت اون رو ارائه میدی.
الآن من چرا باید برم سمت کنسول وقتی که مطمعن هستم میتونم خیلی ساده و راحت همون بازی های انحصاری رو روز اول عرضه با گیم پس انجام بدم؟
 
Xbox میتونه به رقابت با PlayStation برگرده یا حتی جلو بزنه اگر:
۱. انحصاری کامل بازیاش روی Xbox بدون عرضه روی PC حتی، مگر انتشار با یک سال تاخیر برای PC
۲. تمرکز کامل روی بازیای AAA
۳. حذف انتشار Day One بازیاش روی گیمپس یا ارائه Tier جدید و البته گرونتر برای Day One
۴. دراپ کردن ایده مسخره هیبریدی کنسول/PC

حتی یکی از این ۴ گزینه رو انجام نده هرگز نمیتونه به رقابت با PlayStation توی فروش برگرده.

فن های PlayStation هم بهتره بجای فیک کانسرن بخاطر انحصاری شدن چندتا بازی امیدوار باشن که این اتفاق بی افته و دوباره رقابت برگرده به دوران 360 و PS3 چون با ادامه این وضعیت سونی هم داره میشه شبیه Ubisoft و EA
اتفاقا به شدت موافق ـم منم. از هر سیاستی که بخواد به هر نحوی توش "تکثرگرایی/لطف" برای سایر پلتفرم‌ها/تجربه حداکثری افراد باشه باید جلوگیری بشه تو این مقطع.
بچه‌ها تاپیک کناری استدلالی که آوردن این بود که خود GeoW:R فروش بیشتر رو روی PS5 تجربه کرده که در شرایط فعلی شاید درست باشه، ولی اگر XBOX بخواد واقعا جون بگیره باید حداقل فعلا این داستان هم پرونده ـش بسته بشه.
برداشت من اینه اکثریت پلیرهایی که قراره در ادامه/نسل بعدی یه کنسول XBOX رو تهیه کنن باید یه توجیه براش داشته باشن و پلیر همون اولین قدم اگه ببینه تایتل بر فرض برای PS5 و یا حتی PC ممکنه منتشر بشه جدای از اینکه ارزش خود اون تایتل تو ناخودآگاه ـش پایین میاد، دیگه اصلا سراغ XBOX نمیره چون اون وایب اعتماد به نفس رو از این برند از همون ابتدا نمیگیره.
البته مورد چهارم اگه انجام بگیره شاید باعث فروش بیشتر خود سخت افزار XBOX هم بشه، ولی کاملا چراغ خاموش و نه به عنوان تبلیغ برای سایر پلتفرم‌ها مثل Steam و ...
 
سلام.
من نمیدونم این چه سیاست مسخره ای هست که باید کنسول هیبریدی بدن.
آقا جان، فلسفه کامپیوتر از کنسول کاملا جدا هست. به جای اینکه بیای و بازی های انحصاری خودت رو تقویت کنی و با اینکار فروش کنسولت رو بالا ببری یا حداقل از این کمتر نکنی، به جاش میای و کنسول هیبریدی، ریختن فرغونی وار بازی توی گیم پس و از اون طرف بیشتر کردن قیمت اون رو ارائه میدی.
الآن من چرا باید برم سمت کنسول وقتی که مطمعن هستم میتونم خیلی ساده و راحت همون بازی های انحصاری رو روز اول عرضه با گیم پس انجام بدم؟
کنسول هیبریدی چه مشکلی داره واقعا ؟؟
قرار نیست که pc باشه روش فوتوشاپ یا افیس نصب بشه یه سیستم عامل گیمینگ بهینه شده برای کنسول میشه ، شما میتونی همزمان از مزیت های یه pc گیمینگ و کنسول برخوردار باشی ، بازی های رایگان اپیک گیمز رو اد کنی ، وارد کامیونیتی استیم بشی و در کنارش بصورت دیفالت گیم پس و مایکروسافت استور هم هست
حالا من نظرم رو گفتم و ممکنه کنسول بعدی هیبریدی نباشه و نتیجه بهتری بگیره
 
کنسول هیبریدی چه مشکلی داره واقعا ؟؟
قرار نیست که pc باشه روش فوتوشاپ یا افیس نصب بشه یه سیستم عامل گیمینگ بهینه شده برای کنسول میشه ، شما میتونی همزمان از مزیت های یه pc گیمینگ و کنسول برخوردار باشی ، بازی های رایگان اپیک گیمز رو اد کنی ، وارد کامیونیتی استیم بشی و در کنارش بصورت دیفالت گیم پس و مایکروسافت استور هم هست
حالا من نظرم رو گفتم و ممکنه کنسول بعدی هیبریدی نباشه و نتیجه بهتری بگیره
وقتی هدفی برای استور زدن (درست و حسابی) ندارن و ۱۰ سال هست فقط زر میزنن هیبریدی میشه مشکل😁

میشه ساختن بستر برای پولدارتر شدن رقبا
 
Xbox میتونه به رقابت با PlayStation برگرده یا حتی جلو بزنه اگر:
۱. انحصاری کامل بازیاش روی Xbox بدون عرضه روی PC حتی، مگر انتشار با یک سال تاخیر برای PC
۲. تمرکز کامل روی بازیای AAA
۳. حذف انتشار Day One بازیاش روی گیمپس یا ارائه Tier جدید و البته گرونتر برای Day One
۴. دراپ کردن ایده مسخره هیبریدی کنسول/PC

حتی یکی از این ۴ گزینه رو انجام نده هرگز نمیتونه به رقابت با PlayStation توی فروش برگرده.

فن های PlayStation هم بهتره بجای فیک کانسرن بخاطر انحصاری شدن چندتا بازی امیدوار باشن که این اتفاق بی افته و دوباره رقابت برگرده به دوران 360 و PS3 چون با ادامه این وضعیت سونی هم داره میشه شبیه Ubisoft و EA
عجب فانتزی قشنگی بود البته اگه xbox احتیاجی به درامدزایی نداشت و هزینه ساخت بازی ها از راه هوا میرسید!
این چیزای که گفتید هزینه میلیاردی میزاره رو دست بخش xbox و الان هم شرایط مثل نسل هفتم نیست که با 10-20 میلیون بشه یک بازی AAA ساخت و نه مایکروسافت و نه هیچ شرکت عاقل دیگه ای ریسک عرضه بازی چند صد میلیون دلاری رو روی یک بازار کوچیک مثل XBOX قبول نمیکنه شرکت باید در وهله اول بازی خوب بسازه تا مشتری جذب کنه و وقتی مشتری جذب شد بعد انحصاری کنه نه اینکه محصولشو وسط بیابون عرضه کنه و انتظار بهتر شدن شرایط رو داشته باشه
 
  • Like
Reactions: RoadRash
به تازگی یک گیمی روی استور سوییچ اومده به اسم Dead GearsSpace of War که همنطور که میبینید اسمش ترکیبی از Dead Space و Gears of War میباشد:D خلاصه یه کپی بی کیفیت از gow ساختن، بیشتر در حد یک گیم موبایل .فقط هم برای سوییچ و سوییچ 2 در دسترسه. ولی میشه با شبیه ساز این گیم رو تجربه کرد، که پیشنهاد نمیکنم .

پ ن : exclusives on switch :D
2763ead3229b4541b00ff5c4e2f02327_1024.jpg
 
آخرین ویرایش:
کنسول هیبریدی چه مشکلی داره واقعا ؟؟
قرار نیست که pc باشه روش فوتوشاپ یا افیس نصب بشه یه سیستم عامل گیمینگ بهینه شده برای کنسول میشه ، شما میتونی همزمان از مزیت های یه pc گیمینگ و کنسول برخوردار باشی ، بازی های رایگان اپیک گیمز رو اد کنی ، وارد کامیونیتی استیم بشی و در کنارش بصورت دیفالت گیم پس و مایکروسافت استور هم هست
حالا من نظرم رو گفتم و ممکنه کنسول بعدی هیبریدی نباشه و نتیجه بهتری بگیره
سلام.
خوب این دقیقه چه مزیتی قرار هست ایجاد بکنه؟
میخواد یک بخشی از ویژگی کامپیوتر رو با کنسول ادغام بکنه. دقیقا چه مزیتی از کامپیوتر مخصوص بازی رو میخواد ارائه بده؟ کیفیت 4k؟ عدم آپ اسکیل؟ شخصی سازی و ارتقاء راحت کنسول؟ رفرش ریت بالا؟ اصلا فلسفه این دو مورد از هم جدا هست. کنسول ساخته شده تا خیلی راحت و با حداقل هزینه بتونی به بازی های مورد نظر دسترسی داشته باشی و صد البته که هر ویژگی یک سری معایب هم داره. چرا من بیام مثلا 700 دلار پول کنسول هیبردی رو بدم که نه تمام ویژگی های کامپیوتر رو داره و نه یک کنسول مشخص و با معیاری هست؟
 
سلام.
خوب این دقیقه چه مزیتی قرار هست ایجاد بکنه؟
میخواد یک بخشی از ویژگی کامپیوتر رو با کنسول ادغام بکنه. دقیقا چه مزیتی از کامپیوتر مخصوص بازی رو میخواد ارائه بده؟ کیفیت 4k؟ عدم آپ اسکیل؟ شخصی سازی و ارتقاء راحت کنسول؟ رفرش ریت بالا؟ اصلا فلسفه این دو مورد از هم جدا هست. کنسول ساخته شده تا خیلی راحت و با حداقل هزینه بتونی به بازی های مورد نظر دسترسی داشته باشی و صد البته که هر ویژگی یک سری معایب هم داره. چرا من بیام مثلا 700 دلار پول کنسول هیبردی رو بدم که نه تمام ویژگی های کامپیوتر رو داره و نه یک کنسول مشخص و با معیاری هست؟
سلام ، نمیدونم واقعا کنسول قراره هیبریدی باشه یا نباشه اما اگه مایکروسافت تصمیم گرفته هیبریدی باشه بزار جواب این سوالات وقتی کنسول منتشر شد اشکار میشه
 
به تازگی یک گیمی روی استور سوییچ اومده به اسم Dead GearsSpace of War که همنطور که میبینید اسمش ترکیبی از Dead Space و Gears of War میباشد:D خلاصه یه کپی بی کیفیت از gow ساختن، بیشتر در حد یک گیم موبایل .فقط هم برای سوییچ و سوییچ 2 در دسترسه. ولی میشه با شبیه ساز این گیم رو تجربه کرد، که پیشنهاد نمیکنم .

پ ن : exclusives on switch :D
View attachment 409625
برن شکایت کنن، درش رو ببندن😁
 
  • Smile
Reactions: VITAMIN2X
سلام.
خوب این دقیقه چه مزیتی قرار هست ایجاد بکنه؟
میخواد یک بخشی از ویژگی کامپیوتر رو با کنسول ادغام بکنه. دقیقا چه مزیتی از کامپیوتر مخصوص بازی رو میخواد ارائه بده؟ کیفیت 4k؟ عدم آپ اسکیل؟ شخصی سازی و ارتقاء راحت کنسول؟ رفرش ریت بالا؟ اصلا فلسفه این دو مورد از هم جدا هست. کنسول ساخته شده تا خیلی راحت و با حداقل هزینه بتونی به بازی های مورد نظر دسترسی داشته باشی و صد البته که هر ویژگی یک سری معایب هم داره. چرا من بیام مثلا 700 دلار پول کنسول هیبردی رو بدم که نه تمام ویژگی های کامپیوتر رو داره و نه یک کنسول مشخص و با معیاری هست؟
مایکروسافت با پروجکت هیلکس دنبال جذب کردن کاربران و فن های استیم هست .خیلی از کاربران استیم براشون بازی با سیستم بالا مهم نیست به متوسط راضی هستند ولی با کنسول هم حال نمیکنن چون استیم نداره .مایکروسافت با این هدف که بتونه اونا رو جذب کنه این کنسول رو داره توسعه میده .کاربران کنسولی هم میتونن گیم های مختص استیم رو باهاش تجربه کنن‌.
 
  • Like
Reactions: dark souls

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or