Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
بسیار بسیار خفن شده آرت دیزاین بازی👏👏👏👌👌👌
آقا ایشون به نظر میاد باید vilain یا یکی از vilain های بازی باشه. به شدت صورتش منو یاد لوگوی QUAKE میندازه اون علامت صلیب معکوس رو در امتداد شاخ های کنار صورتش بگذارید لوگوی خود کوئک در میاد که در نوع خودش بسیار جالبه
Screenshot_۲۰۲۵۰۳۰۳-۲۲۳۶۰۳_Gallery.jpg
حالا حدس و گمان های زیادی هم راجبش میره. من خودم حس میکنم یکی از اعضای ORDER OF SIX باید باشه یعنی یکی از ۶ Elder hell god. شاید با تمامشون روبرو بشیم البته ولی شایدم فقط با قویترینشون که مثلا ایشون باشه.
فضای بازی هم بسیارربسیار بردن به نسخه های کلاسیک. واقعا خفن و عالی شده.
 
https://x.com/DOOM/status/1897308847783432218

امکان خاموش کردن UI برای کسانی که از این دایره های بنفش خوششون نیومده هست
دمشون گرم این ویژگیها رو انتخابی میزارن.

این باید تو همه بازیها تبدیل به استاندارد بشه که بشه ویژگیهای بیشتری از Hud رو که شاید دوست نداشته باشیم بشه غیرفعال کرد.
مخصوصا الان که همه افتادن روی دور پر کردن صفحه با اعداد و افکتهای شلوغ و...
 
اسم این dragon که همراه doom slayer هست serrat هست.
یکسری اپیزود تحت عنوان the art of slaying میاد که راجب ساخت بازی توضیحاتی میده اولیش راجب کانسپت آرت های بازی هست که حقیقتا تیم فوق العاده هنرمند و نخبه ای دارن توی این حوزه.
IMG_20250311_192714_109.jpg
 
خیلی خوبه ولی The only thing they fear is you هنوز فرسنگ ها بهتره. :D
موزیک هایی که این بند داره میسازه برای این نسخه منو شدیدا یاد کارای sonic mayhem میندازه که روی quake 2 و quake 3کار کردن. من عاشق این سبک موسیقی متال هستم، به اتمسفر کار هم خیلی میاد واقعا و فوق العادس.
منتها کارای مایک گوردن یه جوری هویت داد به سری جدید دووم و به لحاظ موسیقایی بسیار علمی و هنرمندانه هست. مثلا اون موزیک bfg division یا اون موزیک که توی مرحله مارس دووم اترنال پخش میشد و وایب futureristic داشت واقعا به لحاظ ارزش موسیقی و نگاه هنری کم نظیره واقعا.
کار هردوتاشون عالیه، و خوبیش اینه که کار finishing move تقلید و گرته برداری نیست از روی کارای گوردن. دوتا سبک متفاوت کار کردن و البته خب وایب این نسخه هم با نسخه قبلی متفاوته واقعا. حالا باید ببینیم وایب medieval رو چجوری در آوردن توی این نسخه.
نسخه قبل اون قسمتای creepy رو واقعا عالی کار کرده بود گوردن، مثلا اون مرحله اول اون قسمت که khan maykr با اسلیر روبرو میشه یا نقطه اوجش مرحله urdak بود که حقیقتا وایب ترسناک و بیگانه بودن دنیای maykr هارو عالی درآورده بود.
حالا باید ببینیم اینا توی این قسمتا و موزیک ها و ambient sound ها چیکار میکنن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or