Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
کسی دیگه با این سیستم جدید Glory kill ها مشکلی نداره؟ من برام خیلی گنگ هست.
در کل به نظرم Glory kill ها تو نسخه 2016 جالب تر بود از نسخه eternal بود. شایدم من خیلی عمیق eternal رو بازی نکردم، ولی حداقل تو 2016 بسته به اینکه با کدوم بخش بدن دشمن نگاه میکردی یا از پست یا جلوش بودی، glory kill ها متفاوت بودن. تو نسخه بعدیش کمی ساده تر شده بود، اینجا دقیق نمیدونم اصلا وجود دیگه دارند، یا نه اصلا.
 
کسی دیگه با این سیستم جدید Glory kill ها مشکلی نداره؟ من برام خیلی گنگ هست.
در کل به نظرم Glory kill ها تو نسخه 2016 جالب تر بود از نسخه eternal بود. شایدم من خیلی عمیق eternal رو بازی نکردم، ولی حداقل تو 2016 بسته به اینکه با کدوم بخش بدن دشمن نگاه میکردی یا از پست یا جلوش بودی، glory kill ها متفاوت بودن. تو نسخه بعدیش کمی ساده تر شده بود، اینجا دقیق نمیدونم اصلا وجود دیگه دارند، یا نه اصلا.
توی اترنال هم بسته به زاویه‌ای که با دشمن داشتی انیمیشنهای مختلفی داشت.
 
آخرین ویرایش:
ای به قربان دستت، اینو یه لینک دانلودی چیزی هم میتونی ازش بزاری؟ 😍🙏

کسی دیگه با این سیستم جدید Glory kill ها مشکلی نداره؟ من برام خیلی گنگ هست.
در کل به نظرم Glory kill ها تو نسخه 2016 جالب تر بود از نسخه eternal بود. شایدم من خیلی عمیق eternal رو بازی نکردم، ولی حداقل تو 2016 بسته به اینکه با کدوم بخش بدن دشمن نگاه میکردی یا از پست یا جلوش بودی، glory kill ها متفاوت بودن. تو نسخه بعدیش کمی ساده تر شده بود، اینجا دقیق نمیدونم اصلا وجود دیگه دارند، یا نه اصلا.
یکم glory kill ها توی نمایش اون حس نسخه های قبل رو نمیداد البته، منم موافقم. منتها گفتن که همه چیز بازی رو توی مقوله کامبت ظاهرا دوباره تعریف کردن و شاید سیستم glory kill قرار نیست شبیه به نسخه های قبلی باشه. یکم کلا بازی سنگین تره، مشخصه کاملا توی تریلر، سلاح ها حس سنگین تری دارن و مثلا شاتگان اون سرعت سابق رو نداره. ولی من شخصا این متد و رویکرد رو بازسازی صحیح از نسخه های کلاسیک میدونم چون حقیقتا نسخه های کلاسیک همین اندازه سرعت داشت و اتفاقا زمان خودش خیلی سنگین بود.
فقط یه چیزی که دوست دارم اینه که یه دشمن iconic هم مثل marauder ها هم داشته باشه این نسخه. خداییش خیلی خفن بود، مواجهه باهاش دفعات اول واقعا هیجان و ضربان قلبتو میرسوند روی ۱۰۰.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: dark souls
کسی دیگه با این سیستم جدید Glory kill ها مشکلی نداره؟ من برام خیلی گنگ هست.
در کل به نظرم Glory kill ها تو نسخه 2016 جالب تر بود از نسخه eternal بود. شایدم من خیلی عمیق eternal رو بازی نکردم، ولی حداقل تو 2016 بسته به اینکه با کدوم بخش بدن دشمن نگاه میکردی یا از پست یا جلوش بودی، glory kill ها متفاوت بودن. تو نسخه بعدیش کمی ساده تر شده بود، اینجا دقیق نمیدونم اصلا وجود دیگه دارند، یا نه اصلا.
اتفاقا بنظر من Eternal هم از قدیمی و جدیده بهتر و سینماتیک تر بود.
این جدیده زیاد خفن نیست.
 
خودش اون تیکه اولیه که روش صحبت کرده رو هم حذف کرده.

1440p , 60fps
DOOM_ Dark Ages Footage w_Commentary Removed.mkv

4k دیگه خیلی حجمش میرفت بالا.
ممنون بابت ویدیو :x

این سپر و اون گرز واقعا بازی رو از این رو به اون رو کرده و تو نسخه های قبلی به خصوص اترنال پلیر در مقابل npc واقعا ضعیف بود
همینطور اسلحه های بازی هم تو نسخه اترنال بازیکن رو به زحمت مینداخت و اون دمیجی که باید نداشت که تو این نسخه جبران کرده

در کل خیلی خوب بود
این نسخه رو باید ultimate edition گرفت :D
best game ever :D
 
قشنگ اینجا ایمپکت ضربات رو میشه احساس کرد . بر خلاف قبل که گلوری کیل که فقط حکم Eye Candy داشت اینجا قشنگ کامل جزو گیم پلیش کردن و احساس ارضا شدنش رو چند برابر کردن

اون سیستم قبل هم خیلی جذاب بود، شکل ارائه فینیشرها و اجراشون وقتی توی نسخه ۲۰۱۶ تجربه کردیم تقریبا مشابهی نداشت.
ولی با این حرکتشون هم حال کردم، کلا جرات میخواست که سیستم کامبت به اون خوبی رو تغییر بدی، ولی اینا اینکارو انجام دادن و شخصا بعید میدونم کار نکنه این دایرکشن جدید چون به خلاقیت اینا اعتقاد دارم واقعا.
این نسخه هم اتمسریفریک تره، هم داستان محور تر . پس انتخاب کاهش سرعت و افزایش قدرت در مبارزاتش خیلی منطقی و درسته با توجه به حال و هواش
 
آقا کاش میشد این تیر و ammo بیرون پاشیدن بعد کشتن دشمن ها رو حذف میکردن نمیدونم انگار flow کمبت بازی رو میگیره وسط درگیری بجای عشق و حال و تمرکز رو دشمنا هی باید بپری تیر جمع کنی ، البته من دوم پلیر نیستم شاید بقیه حال کنن ولی خودم ترجیح میدادم قبل و بعد درگیری همین ammo container ها رو برداشت برای refill کردن و وسط درگیری هی تو فکر جمع کردن مهمات نبود . از نظر گرافیکی هم یه جوریه اون سنگینی و ابهت بازی رو می‌ریزه انگار سونیکه که دشمن ها رو میکشی سکه میریزه بیرون .
 
آقا کاش میشد این تیر و ammo بیرون پاشیدن بعد کشتن دشمن ها رو حذف میکردن نمیدونم انگار flow کمبت بازی رو میگیره وسط درگیری بجای عشق و حال و تمرکز رو دشمنا هی باید بپری تیر جمع کنی ، البته من دوم پلیر نیستم شاید بقیه حال کنن ولی خودم ترجیح میدادم قبل و بعد درگیری همین ammo container ها رو برداشت برای refill کردن و وسط درگیری هی تو فکر جمع کردن مهمات نبود . از نظر گرافیکی هم یه جوریه اون سنگینی و ابهت بازی رو می‌ریزه انگار سونیکه که دشمن ها رو میکشی سکه میریزه بیرون .
بنظرم اینا رو بردارن خیلی ساختار بازی تکراری میشه. تو خفن ترین اسلحه هم داشته باشی، بعد یک مدت دیگه اون تجربه قبلی رو نداره. اما این محدودیت ها باعث میشن از مکانیزم های مختلف استفاده کنی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or