Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
دوتا خبر: اول اینکه بازی مولتی پلیر نداره، دوم اینکه روی پی سی گویا از قفل دنوو استفاده میکنه

متاسفانه در مدیوم امروزی خیلیا حتی خود من هم بیش از حد درگیر آنلاین گیمینگ هستیم و از عناصر جذاب و خوب بازی های تک نفره مثل همین دووم تا حدودی دور شدیم

ولی چقدر خوبه که سازنده هنوز میتونه تصمیم بگیره بازیش صرفاً تک نفره باشه و هیچ بخش مولتی پلیری نداشته باشه (بر خلاف یک سری ناشر ها که بیش از حد فشار میارن بازی حتما باید مولتی پلیر داشته باشه و در آخر هم میبینم گاها شکست میخورن)

اگر خود بازی اندازه تریلرش خفن باشه قطعاً به یکی از نامزدهای گوتی 2025 هم میتونه تبدیل بشه.
 
واقعا به نظرم برترین شوتر تاریخ میشه این نسخه :x اون صحنه داخل یک راهرو که با اون سلاح جمجمه خورد کن تیراندازی می‌کرد منی که از پشت مانیتور داشتم میدیدم ارضا شدم چه برسه به زمانی که کنترلر رو دستت بگیری. درود بر اید
 
واقعا به نظرم برترین شوتر تاریخ میشه این نسخه :x اون صحنه داخل یک راهرو که با اون سلاح جمجمه خورد کن تیراندازی می‌کرد منی که از پشت مانیتور داشتم میدیدم ارضا شدم چه برسه به زمانی که کنترلر رو دستت بگیری. درود بر اید
یه ساپورت خوبم از دوال سنس بکنن لذت بازی چند برابر میشه
 
gamersyde فعلا فقط با زیرنویس چسبیده (فرانسه) گذاشته. سعی میکنم بدون زیرنویسش رو آپلود کنم.
اینو آپلود نکردم چون بیت ریتش پایینه (حدود 40mbps). وقتی فریز فریم میکنی خیلی از جزئیات از بین میره و در کل تفاوتی زیادی با ورژن 4K-60 یوتوب (قطعا سورس با کیفیت تری رو اونجا آپلود کردن) نداره. به نظر من حداقل بیت ریت باید 65 تا 70 باشه. حالا بتزدا خوبه بازم بعضی تریلرهاش با کیفیته، WB عملا کیفیت "اصلی" ویدیوهاش از یوتوب پایین تره 😐
هنوز چیزی در حد کیفیت Trailer 2 ایترنال ندیدم. جزئیات بکگراند هم میتونستی ببینی.

ادیت: الان چک کردم حجم 2 تریلر اخیر MK1 (یعنی Ghostface و Conan) هر کدوم بالای 1.8 گیگ بودن. بالاخره WB هم دوباره داره به راه راست برمیگرده. :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: uriel
اینکه بازی مالتی پلیر نداره و خود سازنده گفته عظیم ترین کمپین سری هست و بهترین بازی id software و خیلی قراره به روایت داستانی پرداخته بشه عطش منو هزار برابر کرده. نمایشش هم هرچی بیشتر میبینی بیشتر کف بر میشی. بعضی چیزاش حقیقتا میتونه تکرار نشدنی باشه به لحاظ جذابیت.
موزیک های بازی هم به نظرم خیلی عالی کار شدن حالا البته باید تا انتشارش صبر کرد ولی همین چیزی که الان توی تریلر شنیدیم هم ادرنالین خالصه.
 
یه روزی اگه خبر بیاد که اول قرار بوده ریبوت نسخه اول باشه تعجب نمیکنم

View attachment 365262View attachment 365264
قطعا درسته کاملا واضحه که بازی رگ و پی Quake رو داره و قشنگ معلومه که این بازی رو قطع به یقین از خرابه های quake کنسل شده آوردن بالا. تمام تم بازی و حتی المان هایی مثل برخی اسلحه ها و ... مدلینگ های نسخه اول quake رو دارن. احتمالا به خاطر مسائل تجاری و مارکتینگ و ... بازی رو شیفت دادن روی خود doom . به هر حال quake درسته که نام بزرگ و فراموش نشدنی ای داره ولی خب سال ها هست که در سکوت و سایه رها شده و گیمرهای امروزی خیلی هاشون اصلا نمیدونن چی هست و چی بوده. هزینه های تجاریسازیش و تبلیغاتش رو گذاشتن روی خود Doom تا اثر به مراتب بزرگتری خلق کنن.
این وسط البته ما حسرت به دل میمونیم و باز هم نشد که بشه ظاهرا. چونکه خود مارتین گفته که حالا حالاها با doom کار دارن و من احتمال میدم توی این نسخه داستان رو به سمت پیچش های عجیب و غریبی ببرن که راحت بتونن ادامه و سیکوئل های بعدیش رو هم دولوپ کنن.
 
قطعا درسته کاملا واضحه که بازی رگ و پی Quake رو داره و قشنگ معلومه که این بازی رو قطع به یقین از خرابه های quake کنسل شده آوردن بالا. تمام تم بازی و حتی المان هایی مثل برخی اسلحه ها و ... مدلینگ های نسخه اول quake رو دارن. احتمالا به خاطر مسائل تجاری و مارکتینگ و ... بازی رو شیفت دادن روی خود doom . به هر حال quake درسته که نام بزرگ و فراموش نشدنی ای داره ولی خب سال ها هست که در سکوت و سایه رها شده و گیمرهای امروزی خیلی هاشون اصلا نمیدونن چی هست و چی بوده. هزینه های تجاریسازیش و تبلیغاتش رو گذاشتن روی خود Doom تا اثر به مراتب بزرگتری خلق کنن.
این وسط البته ما حسرت به دل میمونیم و باز هم نشد که بشه ظاهرا. چونکه خود مارتین گفته که حالا حالاها با doom کار دارن و من احتمال میدم توی این نسخه داستان رو به سمت پیچش های عجیب و غریبی ببرن که راحت بتونن ادامه و سیکوئل های بعدیش رو هم دولوپ کنن.
داستان که تو dlc دوم eternal تموم شد ، چطوری میخوان ادامه بدن ؟ :-?
 
  • Like
Reactions: uriel
داستان که تو dlc دوم eternal تموم شد ، چطوری میخوان ادامه بدن ؟ :-?
داستان که خیلی خیلی بد تموم شده بود توی ancient gods part 2 :D .
هوگو مارتین توی یه مصاحبه گفته که خیلی علاقه منده که ماهیت های لاوکرفتی و کاتولایی رو وارد بازی کنه( بازم مثل quake ). دارک لرد ممکنه یک تجسمی از خالق و خدایان کاتولایی باشه، من این حدس رو میزنم البته. داستان توی خدایان باستان 2 خیلی خیلی بد تموم شد البته و بسیار هم پلات هول داشته، طوری که اصلا انگیزه خود دووم اسلیر هم برای نابودی شیاطین کاملا رفت روی هوا. من قبلا توی تاپیک خود eternal بهشون اشاره کردم. از اونجایی که Myker ها مخصوصا khan myker خیلی ساختار و فرم طاهریش شبیه با ماهیت های کاتولایی هست من احساس میکنم ارتباط هایی باید با جهان های لاوکرفتی داشته باشن. توی پوستر این نسخه هم اون گوشه بالا سمت چپ موجودات تک چشمی رو میبینیم که بازم رفرنس هایی برای محتوای کاتولایی هستن طاهرشون. من احتمال میدم انتهای این نسخه که اتفاقا نشون میده که اسلیر چجوری داخل sarcophagos رفته ( توی نسخه 2016 ) میتونه حتی برای پایان مشابهی که توی ancient gods 2 هم دیدیم دلالت داشته باشه و شاید کشتن دارک لرد هم مثل پایان احتمالی دارک ایجز باشه و این ها نشون دهنده یک چرخه خاصی باشه و ادامه داستان ما رو با ماهیت حقیقی این موجودات آشنا کنه و این ها صرفا چرخه هایی باشن که در پایان هر عصر اتفاق میفتن. ممکنه حتی یک cross over هم با quake داشته باشه بالاخره .
 
آخرین ویرایش:
این ها کامنت های من برای داستان doom eternal بوده.
Multi Platform - DOOM Eternal
Multi Platform - DOOM Eternal
بازم اگر راجب داستان کسی صحبتی داشته باشه خیلی خوبه. چون نسخه جدید هم طاهرا به شدت قراره داستان بزرگی رو ارائه بده.
در واقع نقص دووم های اخیر این بود که داستان خیلی خیلی پر پیچ و تابش رو داخل کدکس ها عمدتا بیان کرد و خیلیا نرفتن سراغش. ولی ظاهرا اینبار id software حرف خیلی از فن ها رو شنیده و روایت داستانی بازی رو کاملا داخل بدنه خود بازی گذاشته که نوید بخش یک حرکت جدید و جذاب هست برای شخص من.
 
آقا این قضیه تنظیم سرعت چیه ؟ یعنی چطوری سرعت بازی کمتر میشه ؟ من اصلا با دوم اترنال حال نکردم خیلی شلوغ و تند بود امکانش هست تو این نسخه تعداد و سرعت دشمنا رو کمتر کرد بجاش قوی تر باشن یکم آروم تر بازی کرد ؟
 
ولی طراحی پوسترهای این بازی واقعا نامبر 1 هست. اصلا شدیدا آرتیستیک هست . کارشون حرف نداره.نسخه به نسخه بهتر هم شده

ممنون ولی اینا بدون فایل ۱۰-۲۰ مگی که آدم تا فیها خالدون زوم کنه و کیفیتش روی دسکتاپ نیاد پایین، فایده نداره :)) شوخی می‌کنم قاعدتا
 
  • Like
Reactions: uriel
آقا این قضیه تنظیم سرعت چیه ؟ یعنی چطوری سرعت بازی کمتر میشه ؟ من اصلا با دوم اترنال حال نکردم خیلی شلوغ و تند بود امکانش هست تو این نسخه تعداد و سرعت دشمنا رو کمتر کرد بجاش قوی تر باشن یکم آروم تر بازی کرد ؟
این موارد رو ظاهرا میشه modify کرد
Screenshot_۲۰۲۵۰۱۲۷-۱۸۵۵۱۵_Gallery.jpg

جالبه سرعت رو که میاره پایین بازی یه حال و هوای دیگه میشه کلا، توی چند ثانیه ویدئو این حالتو نشون دادن.
تعداد دشمنا رو فکر نکنم بشه کم کرد ولی سرعت پروجکتایل هاشون و قدرت ضربه های خودمون به اون ها و اون هارو نسبت به خودمون میشه تغییر داد و موارد دیگه. خیلی جالبه واقعا.
ضمنا بازی کلا نسبت به ایترنال کندتر هست، رویکردی هست که برای این نسخه اتخاذ کردن و اون بالا و پایین پریدن ها و سرعت بازی ظاهرا تا حد زیادی کاهش پیدا کرده. خودشون میگن توی این نسخه شما مثل یه تانک میمونید ولی توی اترنال شبیه به یک جت.
این مورد هم جالبه، هوگو مارتین این موارد رو بیان کرده که خیلی جالب توجه هست:

منبع الهام دووم‌اسلیر در Doom: The Dark Ages مشخص شد: بتمن در کمیک‌های فرانک میلر

حتی انتخاب اسم رمز DOOM Year Zero برای این پروژه، به نوعی ادای احترام استودیو id Software به سری Batman: Year One

کمیک The Dark Knight از فرانک میلر یک شگفتی بزرگ بود که به محبوب‌ترین کمیک من تبدیل شده است و فکر می‌کنم بسیاری از مردم هم به آن علاقه دارند. میلر در این کمیک، تصویری از بتمن غول‌پیکر را نشان داد که شگفت‌انگیز و فوق‌العاده قدرتمند بود. او شبیه یک تانک بود که به زرادخانه‌ای سلاح‌های قدرتمند دسترسی داشت. این بتمن عالی به نظر می‌رسید و من دوست داشتم یک دوم اسلیر سنگین‌تر و قدرتمند مثل او خلق کنم.
دیگر نمی‌توانستیم بیشتر از چیزی که در Doom Eternal وجود داشت، حرکات سریع و آکروباتیک داشته باشیم. منظورم این است که در این بازی و بسته‌های الحاقی آن به حد نهایی تحرک سریع در محیط رسیدیم. با اینکه Doom Eternal به‌مانند Doom سال ۲۰۱۶ روی پای خودش می‌ایستد، اما یک تغییر فانتزی در قدرت‌های دوم اسلیر می‌تواند ارزش تجربه بیشتری به بازی آینده بدهد و بازیکن‌‌ها احساس خوبی کسب کنند.
ایستادن مقابل Doom Slayer آسان نیست و ما دائما نحوه القای حس سنگینی او را مرور می‌کنیم. منظورم این است که وقتی او راه می‌رود، شما می‌توانید صدای قدم‌های سنگین او را بشنوید. او هرکاری که انجام بدهد، بزرگ و قدرتمند دیده می‌شود و حس فوق‌العاده‌ای به مخاطب می‌دهد.
- هوگو مارتین، کارگردان خلاق بازی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or