سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
من دموش رو فقط بازی کردم اما پورتش که خوب بود روی PC.
خود بازی تو دیوار بود.

من خودم بازی رو تموم کردم میگفتن رو سیستمای ضعیف مشکل داره زیاد خبراش اومده بود اوایل

اوه نگو من عاشق شماره 16 هستم و عاشق وایون
برام از ریمیک شماره اول خیلی بهتر بود
به سلیقم خیلی بیشتر میخورد

تا فردا فرصت دارید HALF LIFE 2 به رایگان به استیمتون اضافه کنید احتمالا با این کار نسخه RTX ش هم در اینده مجانی بهتون تعلق بگیره

RTX ـش کلا رایگانه
 
مشکل FF انحصاری زمانی بودنش شد
معلومه وقتی فن بیس خاصی نداری روی PC و بعد از ۱ سال تازه بازی رو رلیز میکنی فروش خوبی نمیکنه بازی داستانی بعد ۱ سال اسپویل شده و از تب و تاب خوابیده همون مقدار ۲۰۰-۳۰۰ هزارتام خیلی خوب فروخته
اگه میخوان درست بشه بازی اول از همه باید مولتی پلتفرمش کنن
 
خب منم برای اینکه اصلا RPG نبود و حتی برای یه بازی اکشن هم خیلی روی ریل و آسون بود زیاد باهاش حال نکردم.
یعنی بازی یکسری ویژگی رو اگه یه کوچولو بیشتر روش کار میکردن (مثل اون حلقه ها که میپوشیدی) قشنگ میشد دست رو گذاشت پایین و بازی خودش برای خودش بازی کنه و بره جلو.

ببین با دمو اصلا نمیتونی قضاوتش کنی. اول اینکه اصلا بازی آسون نیست و درجه سختی بالا بری کامل چلنجینگ هم هست. ضمن اینکه اون Ring های مربوط به Dodge و Auto Combo هم اختیاریه و برای گیمرهایی طراحی شده که میخوان بدون چالش بازی کنن و یه چیز خوب ببینن. وگرنه میشه استفاده نکرد و در این صورت خیلی هم سخت میشه واقعا. ضمن اینکه کامبت عمق خفنی داره و وقتی قابلیت آیکان هارو ترکیب میکنی و دک شخصی خودت رو میسازی، میتونی کامبوهای خفن و متنوعی بزنی.

در کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
 
در کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
احسنت
همیشه تو حمایت از این بازی تنها بودم بالاخره یکی این بازی رو بهتر از Rebirth دونست

روم نمیشه بگم ولی XVI برای من بهترین توی این سری بود ( فاینال باز نیستم )
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
ببین با دمو اصلا نمیتونی قضاوتش کنی. اول اینکه اصلا بازی آسون نیست و درجه سختی بالا بری کامل چلنجینگ هم هست. ضمن اینکه اون Ring های مربوط به Dodge و Auto Combo هم اختیاریه و برای گیمرهایی طراحی شده که میخوان بدون چالش بازی کنن و یه چیز خوب ببینن. وگرنه میشه استفاده نکرد و در این صورت خیلی هم سخت میشه واقعا. ضمن اینکه کامبت عمق خفنی داره و وقتی قابلیت آیکان هارو ترکیب میکنی و دک شخصی خودت رو میسازی، میتونی کامبوهای خفن و متنوعی بزنی.

در کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
خب پس حتما باید تجربش کنم.
اون دمو خیلی ناامیدم کرد.

اگه اینطوره که پس تو اولین فرصت که تخفیف خورد میگیرمش.
 
ولی من باز م مخالفم چون خیلی از بازیها به همین سبک شماره گزاری دارن و مشکلی نداشتن مشکل اصلی نداشتن یک گیم پلی ثابت خوب که شناسه سری باشه برای همه(چه طرفداران قدیمی و چه جدید) الان طرفدارهای سری هم که قضیه شماره گذازی می دونند به چند دسته تقسیم کرده به نظرم اسکوار اگه الان همون گیم پلی ریمیک 7 پایه نسخه بعد قرار بده قسمت بعدی حتی با شماره گذاری موفق میشه می تونه از اونور نسخه های فرعی با گیم پلی های متفاوت بده.برداشتن شماره از این سری ممکنه خسارت بیشتری در فروش بزنه مگر اینکه کنار شماره گذاره یک پسوند هم قرار بده.
حالا اون قضیه تغییر کلیات گیم پلی و بحث هویتی که اصلا بحثش جداس اونم یه مشکل جدی ایه که هنوز نفهمیدن با گیم پلی عوض کردن فروش درست نمیشه مشکل از جاهای دیگس.

ولی تو مبحث شماره گذاری که میگی چند تا مثال میتونی بیاری که یه آی پی که تو چند شمارش افت و افول داشته ولی با شماره بعدیش یهو برگشته؟ ولی تا دلت بخواد من مثال دارم برای آی پی های موفق و نیمه موفق و ناموفقی که شماره گذاری رو حذف یا کمرنگ کردن و به شدت نتیجه بخش بوده براشون.
از COD و آساسینز کرید و حتی گاد آف وار بگیر تا آی پی هایی مثل مانستر هانتر که تو اولین نسخه اصلی بدون شماره گذاریش فروشش رسما چند برابر شد یا سری یاکوزا که اول با پسوند like a dragon که در اصل همون اسم ژاپنیش بود یه تغییری تو سری انجام داد و حداقل تو انتشار جهانیش شماره گذاری رو به طور کل حذف کرد. یا سری رزیدنت ایول بعد از شماره 6 که دیدن به فرنچایز آسیب زده تصمیم گرفتن یه سافت ریبوت خیلی ریزی انجام بدن و با اینکه کماکان شماره گذاری برقراره ولی توی پسوندهایی که میذارن پنهانش میکنن که مخاطب جدید شاید حتی اهمیتی هم به شماره نده. یا سری بازی های قدیمی مثل doom و ولفنشتاین که مدت زیادی تو خواب یا افول بودن. یا اکثر آی پی های که نینتندو داره اصلا چیزی به اسم شماره گذاری ندارن. یا حتی سری الدر اسکرول هم که شماره گذاری میکنن ولی جوری رو پسوندش مانور میدن که عملا هیچکس به شماره نسخه های مختلفشو نمیشناسه و با پسوندش میشناسنش. یعنی به قدری مثال موفق تو این زمینه زیاده که اصلا نمیشه تاثیر به شدت مثبت پسوند به جای شماره رو نادیده گرفت.

یا همون فاینال فانتزی 7 حتی. بابا شما که دیگه تو داستانشم دست بردین چرا 7 دیگه؟ :D کلا به عنوان یه بازی جدید میدادین بیرون. آخه چرا یه مخاطب جدید باید بره ریمیک نسخه هفتم یه بازی که واسه 30 سال پیشه رو بخره.
 
بدبختی اینه که میگن ریبرث هم فروش خوبی نکرده.
اصلا اقبال عمومی به این مجموعه دیگه مثل سابق نیست.

عمده مشکل فروش ریبرث بخاطر نسخه دوم بودنه. یعنی FFVIIRemake چون بازگشت این بازی بعد N سال انتظار بود خیلی ازش استقبال شد، اما Rebirth چون وسط این تریلوژیه و بازی باهاش تموم نمیشه و از طرف دیگه اون عطش ملت برای دیدن دوباره Cloud Strife هم ارضا شده، خیلی فروش نکرد و خیلی ها منتظرن با امدن نسخه سوم برن سراغش. من فکر میکنم قسمت بعدی فروش خوبی میکنه و باعث رشد فروش Rebirth هم میشه.

ضمن اینکه من یه مقدار هم فکر میکنم فرمول غربی OW بازی و تغییرات داستان بهش آسیب زده باشه. به هر حال یه سری از فن های این سری با این تغییرات مشکل دارن و شاید دیگه اون ذوق و شوقی که داشتن رو از دست دادن. مثل خود من که البته بازی کردم، و به نظرم از نظر تولیدی 10/10 هم بود، ولی آنچنان دوستش نداشتم و خیلی زود هم از ذهنم پاک شد رفت. علاقه ای هم ندارم دوباره برگردم به بازی یا اکتیویتی هاش رو کامل کنم. ولی در کل فکر میکنم فسمت سوم که بیاد، یه پکیج خوب میشه و فروش خیلی خیلی بهتری میکنه.

حالا اون قضیه تغییر کلیات گیم پلی و بحث هویتی که اصلا بحثش جداس اونم یه مشکل جدی ایه که هنوز نفهمیدن با گیم پلی عوض کردن فروش درست نمیشه مشکل از جاهای دیگس.

ولی تو مبحث شماره گذاری که میگی چند تا مثال میتونی بیاری که یه آی پی که تو چند شمارش افت و افول داشته ولی با شماره بعدیش یهو برگشته؟ ولی تا دلت بخواد من مثال دارم برای آی پی های موفق و نیمه موفق و ناموفقی که شماره گذاری رو حذف یا کمرنگ کردن و به شدت نتیجه بخش بوده براشون.
از COD و آساسینز کرید و حتی گاد آف وار بگیر تا آی پی هایی مثل مانستر هانتر که تو اولین نسخه اصلی بدون شماره گذاریش فروشش رسما چند برابر شد یا سری یاکوزا که اول با پسوند like a dragon که در اصل همون اسم ژاپنیش بود یه تغییری تو سری انجام داد و حداقل تو انتشار جهانیش شماره گذاری رو به طور کل حذف کرد. یا سری رزیدنت ایول بعد از شماره 6 که دیدن به فرنچایز آسیب زده تصمیم گرفتن یه سافت ریبوت خیلی ریزی انجام بدن و با اینکه کماکان شماره گذاری برقراره ولی توی پسوندهایی که میذارن پنهانش میکنن که مخاطب جدید شاید حتی اهمیتی هم به شماره نده. یا سری بازی های قدیمی مثل doom و ولفنشتاین که مدت زیادی تو خواب یا افول بودن. یا اکثر آی پی های که نینتندو داره اصلا چیزی به اسم شماره گذاری ندارن. یا حتی سری الدر اسکرول هم که شماره گذاری میکنن ولی جوری رو پسوندش مانور میدن که عملا هیچکس به شماره نسخه های مختلفشو نمیشناسه و با پسوندش میشناسنش. یعنی به قدری مثال موفق تو این زمینه زیاده که اصلا نمیشه تاثیر به شدت مثبت پسوند به جای شماره رو نادیده گرفت.

یا همون فاینال فانتزی 7 حتی. بابا شما که دیگه تو داستانشم دست بردین چرا 7 دیگه؟ :D کلا به عنوان یه بازی جدید میدادین بیرون. آخه چرا یه مخاطب جدید باید بره ریمیک نسخه هفتم یه بازی که واسه 30 سال پیشه رو بخره.

من قبلا نظرم رو با شرح و تفصیل زیاد گفتم، به وضوح هم شماره گزاری علیه مارکتینگ بازی هست و هم این تغییرات مداوم گیم پلی. در این حد که الان سه تا FF رو بورس داریم، 14 آنلاینه، 16 که آخرین شماره اصلیه HnS ـه و پروژه Remake که RPG و از حیث گیم پلی یه FF واقعیه. خیلی سخته اینجوری بشه یه فن بیس ساخت و SE خودش داره FF رو نابود میکنه و مخاطبین رو فراری میده.

ضمن اینکه میگم تو همین فروم نگاه کنید، هنوز خیلی ها براشون سواله آیا میتونن یهو FF16 رو بازی کنن؟ و هر چقدر هم که توضیح میدی بابا مستقل و یه بازی مجزاست، باز فکر میکنن چون 15 تا شماره قبل رو نرفتن غریبه هستن و یحتمل درک نمیکنن و در نتیجه نرفتن سمتش. یه سری از فن ها هم مثل همین امیر دوستش ندارن، چون با FFVIIRemake مقایسه میکنن و میگن اون گیم پلی خوبه و چرا دارید یه HnS رو به اسم FF به ما قالب میکنید؟ حالا خوب یا بدش هم اهمیتی نداره چون از اساس باهاش مشکل دارن و میگن FF نیست که درست هم میگن تا حدودی. از نظر گیم پلی FF نیست واقعا.

کلا SE فاقد چیزی به اسم عقله. شما حالا برید Visions of Mana رو برید. بعد 20 سال فرنچایز رو با یه آشغال محض برگردوندن! برای چی دست گذاشتی رو یه IP قدیمی و بعد یه نسخه مافوق آشغال ساختی ازش؟ و بعد از اینکه نمیخرن بازیتو تعجب میکنی؟
 
FF اگه سیستم شماره گذاریشو تغییر نده با شماره 17 پرونده فرنچایز تا آینده ای نامعلومی بسته میشه میره :D
اصلا تو به هرکی بگی مثلا FF شماره 16 رو بازی کردی ناخودآگاه تو ذهنش این میاد که عجب زباله میلک شده ای داری بازی میکنی. حالا باید توضیح بدی تو 30 و خورده ای سال انقدر نسخه ازش اومده. اصلا خود همین 14 که MMO ـه یوشیدا میگفت اگه شماره نداشت خیلی پلیر بیشتری میگرفتیم. الان باید توضیح بدیم این 14 ربطی به 13 تای قبلی نداره بعد دقیقا چیش خوبه؟ :D

من هنوزم سر حرفم هستم که بزرگترین مانع فروش فاینال های جدید شماره گذاری افتضاحشه. تو همین فروم نظرسنجی بذاریم 80 درصد نمیدونن نسخه های مختلف ربطی به هم ندارن. دیگه سطح جامعه که فروش اصلی اونجا شکل میگیره ببینید وضعیت چیه.
FF بی نهایت بازی داره...
و در اصل هر نسخه یک سری مجزا میتونه بشه
فرض کنیم دیگه شماره گذاری نداشته باشه...
پیدا کردن رابطه ی Crisis Core و Ever Crisis و Dirge of Cerberus و AC و ...
رسما اون وسط گم و گور میشه

یا 13 و 15 به همین شکل

و تازه اینا سری های اصلیه

دیسیدا و تاکتیک و فلان و بیسار رو بخوای قاطی مجموعه ای کنی که شماره هم نداره من واقعا بعید میدونم تاثیر مثبتی بزاره...

وقتی یه بازی رو با سه عدد ریمیک بخوای میلک کنی همین میشه. ریمیک اول موفق بود ولی خب وقتی آدم میبینه ریمیک یه بازی رو طی دو نسل کنسول میخوان تیکه ای 60-70 دلار بندازن دیگه نمیره سمتش
به نظرم دیدگاهه اشتباهه...
یعنی آره یک بازی تبدیل شده به سه نسخه، قبول...

ولی چه سه نسخه ای؟
سه نسخه ای که نه تنها حذفیات نداشته، که به بهترین شکل اومده اون محتوای عظیم بازی اصلی رو بازسازی کرده و استفاده کرده، و هزارتا چیز تازه هم چپونده داخل ...
این ریبرث بدبخت که مشخص بود سازنده ها دور هم نشسته بودن میگفتن اوکی...میخوایم ماموریت فرعی بزلریم تو بازی... چه مکانیزم گیم پلی متفاوتی رو براش طراحی کنیم؟؟؟
یعنی برا 4تا قارچ کندن هم اینا برداشتن یه مکانیزمی چپوندن تو بازی که فقط 5دیقه از این صد ساعت رو پوشش میده:-"

یا صرفا این نیستا...
اون مرحله ی فرار از پشت بوم با اریث توی ریمیک...
یه مقایسه کنید نسخه اورجینال، با نسخه ریمیک... قشنگ دستتون میاد چرا تایم ریمیک زیاد میشه...
اون بخش Hollowها واقعا در مقابل تغییرات لازم برای گفتن داستان به همون صورت 1:1 رسما هیچی نیست و چیز زیادی به پلی تایم بازی اضافه نمیکنه...

شما هر کاتسینی(و هر بخشی از بازی) رو بخوای تک به تک هم حساب کنی، میبینی چرا این پروژه تو یک بازی نمیشه گنجوندش مگر با حذفیات بسیار بسیار بسیار زیاد!

اگر بازی کاملی تحویل نمیدادن، کم کاری حس میشد توی کار، اضافه کردن آب یا پنیر پیتزا به بازی جهت کش دادن ریمیک بود، میگفتم حرفت قبول... بیخود دارن تو سه نسخه میدن
ولی این بازیی که اینا دارن میسازن، با این پروداکشن ولیو خفن، هیچ جوره تو یک بازی جا نمیشه:دی

اگرم واقعا معتقدی دارن ریمیک رو میلک میکنند که... هیچی... نمیدونم چی بگم:دی
این لعنتیا حتی از چوکوبوها به بهترین شکل تو دنیای بازی استفاده کردن...چیزی که باید باشه...
و کل طراحی مپ هاشون بر اساس همینا متفاوت طراحی شده...
که همینم ایده ش از همون بازی اصلی و فقط برای یک آیتم خاص گرفته شده...

حقیقتا این ریمیک تریلوژی و مخصوصا این ریبرث(و از صحبت ها شماره بعدی) قشنگ مشخصه با عشق داره ساخته میشه:دی
 
خب پس حتما باید تجربش کنم.
اون دمو خیلی ناامیدم کرد.

اگه اینطوره که پس تو اولین فرصت که تخفیف خورد میگیرمش.
سختیه FF16 بدون اون آیتم هایی که گفتن
در این حده که چشم بسته میشه بازی رو رفت:-" :D
بگیر...ولی واقعا عمق گیم پلی نسبت به دمو چندان متفاوت نیست:-"
 
FF بی نهایت بازی داره...
و در اصل هر نسخه یک سری مجزا میتونه بشه
فرض کنیم دیگه شماره گذاری نداشته باشه...
پیدا کردن رابطه ی Crisis Core و Ever Crisis و Dirge of Cerberus و AC و ...
رسما اون وسط گم و گور میشه

یا 13 و 15 به همین شکل

و تازه اینا سری های اصلیه

دیسیدا و تاکتیک و فلان و بیسار رو بخوای قاطی مجموعه ای کنی که شماره هم نداره من واقعا بعید میدونم تاثیر مثبتی بزاره...
واقعا تو یک دهه گذشته جز زباله چیزی به عنوان اسپین آف از این مجموعه دراومده که حالا بیایم بگیم اگه شماره حذف شه چیکار کنیم؟ :D هر سال یه سری خزعبل میاد بیرون که جز خراب کردن وجهه فرنچایز هیچ آورده ای نداره.
جدای اون هم خود اسکوئر تو چند تا از اسپین اف های مهمش اینجوری از مجموعه اصلی جداشون کرده که اسم اون اسپین اف میاد اول عنوان و فاینال فانتزی به شکل پسوند اضافه میشه. که به نظرم تصمیم درستیه. مثل:
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Before Crisis: Final Fantasy VII
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
Crisis Core: Final Fantasy VII
Dissidia Final Fantasy
World of Final Fantasy


یا اینکه حتی اگه قراره شماره مثل سری RE یا الدراسکرول حفظ شه یه پسوندی هم وجود داشته باشه که شماره رو توی خودش حل کنه که مخاطب جدید راحت تر ارتباط برقرار کنه. و اینکه این دیگه مشکل اسکوئره که چطور با این مشکل برخورد کنه دیگه از پوکمون و ماریو که گنده تر نیست. همون جور که پوکمون بدون هیچ شماره ای مشخصه سری اصلیش کدومه. یا ماریو با هزار و یک جور عنوان کاملا مشخصه کدوم نسخه به کدوم سری مربوطه. اینکه اسکوئر شعور بازاریابی نداره باعث نمیشه بگیم شماره گذاری درسته به نظرم. :D

ضمن اینکه میگم تو همین فروم نگاه کنید، هنوز خیلی ها براشون سواله آیا میتونن یهو FF16 رو بازی کنن؟ و هر چقدر هم که توضیح میدی بابا مستقل و یه بازی مجزاست، باز فکر میکنن چون 15 تا شماره قبل رو نرفتن غریبه هستن و یحتمل درک نمیکنن و در نتیجه نرفتن سمتش. یه سری از فن ها هم مثل همین امیر دوستش ندارن، چون با FFVIIRemake مقایسه میکنن و میگن اون گیم پلی خوبه و چرا دارید یه HnS رو به اسم FF به ما قالب میکنید؟ حالا خوب یا بدش هم اهمیتی نداره چون از اساس باهاش مشکل دارن و میگن FF نیست که درست هم میگن تا حدودی. از نظر گیم پلی FF نیست واقعا.
دقیقا همینطوره. حتی بین دوست و آشنا هم من تا حالا نتونستم کسی رو راضی کنم فاینال فانتزی بازی کنه چون همشون بدون استثنا میگن کی حال داره بشینه این همه بره ببینه چی به چیه. مخصوصا که ایده آل گرایی افراطی بین مردم زیاد شده و باید حتما تجربه بی نقص و کامل از همه چیز دریافت شه.

درمورد گیم پلی هم به نظرم بهترین تصمیم اینه که سری اصلی رو به همین شکل گیم پلی ریمیک ادامه بدن و یه اسپین آف جون دارم استارت بزنن که گیم پلی 16 رو داشته باشه. هرچند تقریبا شک ندارم گیم پلی ریمیک نسخه نهم یه چیزی مثل پرسونا خواهد بود :D که البته اونم خوبه و میشه یه سری اسپین آف یکم جمع و جور تر ولی نوبتیم به شکل مدرن از سری ساخت.
 
دور كارى واسه دوران همه گيرى بود.
ولى ظاهرا به يه عده مزه كرده.
دورکاری از لحاظ مالی برای یه سری خیلی خیلی بهتره
اکثرا میتونن جاهای ارزونتر‌ کرایه بکنند و هزینه های رفت و امدشون هم از بین میره سر همین کلی از لحاظ اقتصادی براشون بهتره
هر کالچر استودیو و کار تیمی از بین میره ولی خوب وقتی ناشر به فکر جیبشه اونا هم اینطوری میکنند
 
Dark-Souls-3-1068x601.jpg

شایعه: ریمستر بازی دارک‌ سولز 3 در دست ساخت است.

طبق سخنان اینسایدر Nick Baker، چیزهای زیادی برای گفتن است ولی او اطلاعات بیشتری را منتشر نکرد.
دارک سولز 3 در حال حاضر بر روی کنسول‌های نسل فعلی 60 فریم اجرا میشود، باید دید این ریمستر چه چیز بیشتری نسبت به نسخه اصلی خواهد داشت.


 
سوفی ترنر بازیگر خوبیه و همینکه زشت و کریه هم نیست باید خدامون رو شکر کنیم، اما به نظر من، یعنی به عنوان یه فن قدیمی و فوق سرسخت سری توم ریدر، آنچنان بازیگر مناسبی نمیتونه باشه. به چند دلیل، به نظرم نه شبیه لارا کرافت هست، نه اون اروتیزم خاص این شخصیت رو داره که قطعا مولفه اصلی کارکتره، و نه کلا منهای این چیزا تو صورتش اون ذات توم ریدری هست! یعنی به این دختر اصلا نمیخوره بره مقبره های باستانی رو بگرده دنبال گنج و این چیزا بگرده:دی نمیدونم چرا ولی من اینطور حس میکنم، ولی شایدم بعد گریم و اینا خوب در بیاد:دی

در کل لارا کرافت محبوب من نسحه The Angel of Darkness هست، از حیث تیپ و قیافه. امیدوارم اون شکلی درش بیارن.


View attachment 356893
در مورد سوفی ترنر اینکه من اساسا با این بشر همدلی ندارم، حتی در زمان تعذیب توسط جافری و رمزی هم دلم براش نمی سوخت نمی‌دونم چرا :دی در مورد عدول از استانداردهای زیبایی هم همین بس که علی رغم اینکه فیلم خوبی نیست اما نقش لارا رو یه زمانی Prime آنجلینا جولی بازی کرده، چرا الان این شده وضع خدا داند :دی.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or