PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
خب من بازیش کردم و تجربمو بگم

خب بازی از لحاظ خیلی از شاخص ها جز بهترین عناوینی بود که امتحان کردم ولی یه ایراداتی هم داشت که توضیح میدم همشو.
گیم پلی بازی خوبه و گیراست اما یه مشکلی که داره کُندی بیش از حده جیمز هست. یعنی وسط فایت شما اگر بخای اسلحه عوض کنی تقریبآ باید در نظر بگیری که یه دمیج نوش جان کنی و بعدش اسلحه عوض بشه. سرعتش خیلی کمه، من نمیدونم این چیه جدیدا باب شده که کاراکتر نمیتونه سریع بدوئه چون باید واقعی باشه!!! بابا اومدیم بازی کنیم دیگه، این کارا چیه :D
به نظرم خیلی به واقعیت نزدیک کردن بازیا رو زننده میکنه( البته این نظر منه که به شدت هم hot take هست)
بگذریم.
تنوع اسلحه ها. به نظرم اون چوب یا چماق :D اول بازی خیلی بهتر از pipe بود یا اگر اون چاقو هم که لورا بهش داد میشد استفاده کرد جذاب میشد. سایر سلاح ها هم چیز خاصی نداشت.

مثبت ترین نکته بازی، اتمسفر بازیه... به معنای واقعی من ترس رو تجربه کردم. یعنی به یاد ندارم فیلم، سریال یا یه بازی منو انقدر ترسونده باشه و یا هیجان زده کنه. آخرین بار یادمه اون ویدئوی فیلم ring منو ترسوند و بعدش هیچ اثر هنری ای منو نترسوند ولی این بازیه یه لول بالاتر از تمام بازیهای این ژانر بود در خصوص اتمسفر. به نظرم رمز موفقیتش در صدا گذاری های مناسب روی دشمن ها، موزیک مناسب که ضرب خوبی در بعضی جاها داشت و همچنین مِه!!! به همین سادگی. یه جاهاییش خیلی زیادی تاریک بود که واقعا عذاب بود واسم.

و برسیم سراغ منفی ترین نکته ای که من به نظرم رسید...
طولانی بودن بیش از حد! یعنی واقعا دیگه از سر اون زندان به بعد به نظرم کاملا بیخود بود و به شدت رو مخ بود. یعنی طولانی بودنش واقعا یه جاهایی عذاب آور بود و هر لحظه میگفتم واااای الان یهو یه چیزی نزار جلوم که پرده برداری کنم ازش و برم دنبال 6 تا کلیدو .... :))
به نظرم خیلی خوبه بازی طولانی باشه ولی یه ذره دیگه تکراری بود.
شما تو بیمارستان، اون خونه که الان یادم نیست اسمش، هتل و حتی زندان کارهای یکسانی انجام میدید که واقعا تفاوتی با هم ندارن هرچند که تو محیط و... کاملا متفاوتن.

پازلهای بازی هم یکی دو جا دیگه خیلی زیاد شد. انگار سازندگان بازی یه سیستمی رو یاد گرفته بودن و جواب گرفته بودن و دیگه هر جایی داشتن اینو نشون میدادن، هرجا میدیدی پازل و ریوارد داشت که زیاد از حد بود.

یکی دیگه از خوبیای بازی اینه که شما میتونید کامل بهش اعتماد کنید. یعنی اگر بازی به شما کلید مثلا 110 میده، شما میدونید که دیگه هرچی هست باید دراپ کنید و برید سراغ 110 و بعدشم روال بازی میره جلو، من این نوع خطی بودن رو دوس دارم، اگر این بازی میرفت تو فاز سندباکس شدن مطمئنآ دراپش میکردم. چون این محیط های وحشتناکی که بعد از مدتی دشمناش دوباره زنده میشن، اصلا فکر چرخ زدن توش به ذهن آدم نمیرسه.

اما داستان بازی! به نظرم خیلی گیرا بود و تا آخرین لحظه ذهن رو درگیر میکرد و حتی همین الان که مینویسم ذهنم درگیرشه. خیلی خوب بود، واقعا دست مریزاد بهشون که همچین شاهکاری اون سال نوشتن و الان ریمیک کردن. واقعا داستانشو دوس داشتم و خودم پایان leave رو گرفتم. سایر پایان ها هم به جز یکی دو تا به نظرم خیلی مسخرس ، مثلا ufo یا اون dog ! (مورد پسند من نیست)

ترجیحم این بود بازی تو 10 ساعت تموم بشه و کلا زندان حذف شه و جاش هتل بیاد.
به خصوص اون قسمتی که تازه با ماریا اشنا شدیم و طوفان شد هم به نظرم خیلی بیخود بود. چنتا کات سین هم خیلی زیادی بود.
یه چیزی یادم رفت بگم! اون موجودات دو انگشتی! وای که چقدررررر عصبی کردن منو


مجموعا بازی رو خیلی دوس داشتم، من یه ذره دقیق به بازیا نگاه میکنم و شاید ایرادای زیادی گرفتم ولی بازم میگم تو عمرم چنین اتمسفری تجربه نکرده بودم و به نظرم شاهکار بود و یه جاهایی از سنگینی فضاش دوس داشتم زودتر تموم شه.
 
جالبی بازی اینه وقتی درجه سختی معما تغییر می دهید معما تغییرات زیادی دارد و موقع کمک گرفتن از یوتیوب باید دقت کرد (گاهی دردسر سازه) .

من فکر می کردم معما در تغییر درجه سختی فقط مجهولاتش کمتر می شود . مثلا یک قفل کدش ۳۴۷۹۳ هست . روی درجه متوسط ۳ رقمش مجهوله روی درجه آسان دو رقمش ولی اینجوری می شود که روی متوسط جواب ۳۴۷۹۳ و روی آسان ۵۶۹۸۰ هست.

همین تغییر درجه معما برای ایندیانا جونز هم هست . امیدوارم فقط مجهولات کمتر بشه نه اینکه خود معما تغییرات داشته باشه
 
بازی رو دیشب تموم کردم باید بگم اصلا ابدا ترسناک نبود اصلا ابدا در حد نسخه 3 نیست چه به لحاظ محیط سازی چه به لحاظ روند داستانی چه به لحاظ اکشن و ترس من تو همه سایلنتت هیل ها نسخه 3 و4 رو انتخاب میکنم امیدوارم زودتر ریمیک بشه بازی بدی نبود ولی واقعا اونی نبود که از سایلنت هیل انتظار داشتم حتی نسخه 1 پی اس وان هم از این جذاب تر بود به نظرم ولی نسخه 3 واقعا معرکس
 
خب ما هم بعد از ۲۱ ساعت با پایان water بازی رو تموم کردیم.

بعد از پایان بازی اینجوری:|بودم. اصلا نفهمیدیم لارا کیه؟ ماریا از کجا پیداش شد؟ چرا جیمز ماری رو کشته؟ این ادی کلا هدف از وجودش چیه؟ جریان آنجلا چی بود؟
من زبانم فوله،ولی واقعا در سردرگمی بازی رو تموم کردم. جالبیش اینه بعد از پایان رفتم داستان بازی رو دوباره خوندم. ولی بازم همین سوالات، بی جواب برام باقی موند. یعنی در طول این ۲۰ ساعت داستان یه تعلیق فوق العاده داره،اما با پایان بازی تمام اون سوالات بی جواب باقی میمونه.
اما جدای داستان، از گیمپلی، گشت و گذار، حل پازل، و مبارزات به شدت لذت بردم و تجربه خاصی برام رقم زد.
 
لامصب این خیلی توقع میبره بالا.اون داستان فضاسازی لول دیزاین معماها.بعدش،دد اسپیس اومدم شروع کنم واقعا نمی چسبه.😀محیطا تکرارین اون سنگینی و فضاپردازی ندارن.عجیب غریب این بازی خوب بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or