Last edited by a moderator:
آسون گرفتم بهشون10-12 سال پیش؟
آرت استایل بازیهاشون هم ضعیفه.آپگرید که باید بکنن ولی اگه بتونن پرفورمنس بازیاشون رو درست کنن من مشکل خاصی با انجینشون ندارم . art style بازی هاشون چیزای دیگشونو جبران میکنه . این قضیه توی wild hearts خیلی مشهود بود همچنین nioh 2
اولین کار اینه که انجین فسیلتون رو بندازین دور یا به روزش کنین.
جزو 10 کمپانی برتر بودن با انجین و ابزارهای 12-10 سال پیش جور در نمیاد.
انجین بتسدا که برای دوره نئاندرتالهاست از مال اینها به روزتره.
چه خوب که داریم برمیگردیم به دوران خوب نسل 5 و 6 که هر استودیو میتونست سالی چندتا بازی منتشر کنهتام هندرسون: یوبی سافت قصد دارد در دهه آینده هر شش ماه یک بازی Assassin's Creed منتشر کند.
View attachment 355215
یوبیسافت از دیدگاه من دنبال ترند های روز بوده. بعد از زلدا برت او وایلد و ویچر ۳ و ار پی جی های دیگه که مد شده بود (اینکه هنوز هم میگن فلان بازی چند ساعت گیم پلی داره، باقی مونده) هرچه بازی طولانی تر یعنی ارزش پولی که میدی بیشتر. سر همین شاهد بسیاری فتچ کوىٔست در بازی ها بودیم، مخصوصاً یوبیسافت که یه بازی نهایت ۱۰ ساعت داستانی رو میکرد ۱۰۰ ساعت.چه خوب که داریم برمیگردیم به دوران خوب نسل 5 و 6 که هر استودیو میتونست سالی چندتا بازی منتشر کنه
=========
پس اون دوره اوریجینز/اودیسه که فاصله انداخته بودن بین نسخه ها داشتن مقدمات سالی دوتا نسخه رو میچیدن؟
چند قدم رفتن عقب که بتونن تپه های ترقی و پیشرفت رو سریعتر برن بالا.
احسنت.
بدین آقا ، چه فرقی میکنه؟
مگه الان شرایط کیفی این بازیها چیه که اونموقع بخواد تغییری داشته باشه.
همین الانش هم این مجموعه از دست رفته.
اگه این باعث میشه که کمپانی سرپا بمونه و کنارش پول کافی در بیارن که تزریق کنن به عناوین دیگه مثل اسپلینترسل/گوست ریکان /Crew و... من نمیتونم بگم که ناراحت میشم.
یه نکتهای در مورد ساختار اینسامنیاک:Brian Horton، کارگردان بخش خلاقیت و نوآوری در عنوان Wolverine، از اواسط امسال این تیم رو ترک کرده و در همین بخش خلاقیت، به عنوان کارگردان پروژه Perfect Dark که فرست پارتی ایکس باکس هست مشغول به کار شده است.
بر اساس گزارش ها، کارگردان جدید این بخش Wolverine، آقای Marcus Smith هست و کارگردان جدید بازی، Mike Daly. هر دوی آنها در پروژه Ratchet & Clank: Rift Apart سال 2021 در همین سمت مشغول به کار بودند.
View attachment 355268
Scoop: PlayStation's Wolverine creative director is now leading Xbox’s Perfect Dark
در مورد رچت که درسته. سه تا Creative Director داشتن. وولورین رو نمیدونم. ولی تمام سایت ها از هورتون به صورت منفرد نام بردن. نه "یکی از creative director ها". البته در پروژه های به این بزرگی، طبیعی هست که تمام کار رو منوط به یک نفر نمیکنن و تغییرات و جا به جایی ها با حساب و کتاب صورت میگیره. اینسومنیاک هم امتحان پس داده هست و کارش درسته.یه نکتهای در مورد ساختار اینسامنیاک:
همه بازیهای اخیر این استودیو، سه تا creative director داشتن و احتمالاً Wolverine هم اینطوری باشه. یعنی هر چهار تا بازی اخیر (از Spider-Man و Miles Morales تا R&C: Rift Apart و Spider-Man 2) این مدلی بودن و یک نفر به تنهایی این سِمَت رو برعهده نداشته. در کنار برایان هورتون که توی تیم تولید هر چهارتا بازی بوده، مارکوس اسمیت هم توی همهشون همین نقش رو برعهده داشته (نفر سوم بعضی وقتها جابهجا شده). برای همین حدس میزنم اون منبع که گفته مارکوس اسمیت جانشین برایان هورتون شده، این تیکه رو اشتباه کرده و هر دو نفر (احتمالاً در کنار یک فرد دیگه) به عنوان creative director روی بازی کار میکردن و الآن یکیشون جدا شده.
یعنی ساختار اینسامنیاک اینطوری نیست که هر پروژه فقط یدونه creative director داشته باشه و الآن با جدا شدنش، کل پروژه به فنا بره و تازه برن بگردن یکی دیگه رو به جاش بذارن. حتی یه بازی فرعی مثل Miles Morales هم تیم سهنفره برای این کار داشته، چه برسه به Wolverine.
از طرف دیگه هم سالها از آغاز تولید Wolverine میگذره و توی همون لیک پارسال، خیلی از بخشهاش توی اینترنت منتشر شد و نشون میداد که پروسه تولید تا حد زیادی جلو رفته. یعنی شاید وارد مرحلهای شده باشه که دیگه نیاز اساسی به حضور همه creative directorها نبوده و هورتون جدا شده.
مختصر و مفید اینکه فعلاً شاید نیازی به نگرانی نباشه و بهتره تا اخبار بعدی صبر کنیم.
به عنوان یک طرفدار قدیمی Assassin's Creedاین حرکت یوبیسافت واقعاً نگرانکننده و شرم آور استتام هندرسون: یوبی سافت قصد دارد در دهه آینده هر شش ماه یک بازی Assassin's Creed منتشر کند.
View attachment 355215
شماره اولش یه اکشن ادونچر خیلی خوب بود که توی شماره دوم و ملحقاتش به حد عالی رسیده بود.این AC از اولش جز شماره های اولش آش دهن سوزی هم نبود، تنها نکته مثبتش برای من دیدن آثار تاریخی مهم تو یه بازی بود.
یوبی سافت ip بهتر خیلی داره مثل SC که خب مثلا از همین SC نمیتونه شیردوشیهای آنلاینشو انجام بده و کلا بیخیالش شده.
بعد به نظرم اگه هر شماره شو با فاصله نسبتا طولانی از قبلی ادامه میداد خیلی بهتر از اینها میشد فرانچایزش.
lore تاریخی/راز آلود وقت گذاشتن میخواد و کلا بازی درست و حسابی از چنین تمی ساختن. همین شد که بعد نسل هفت سقوط کرد.