PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
کرکتر اصلی رو شبیه یه مرد بدبخت و ترسو جلوه دادن (منظورم صورتشه که توی نسخه اصلی اینجوری نبود),

Screenshot 2024-10-23 171139.png
وجدانا تو این چهره, جلال و جبروتی میبینی؟ :D
تو همون ۴ تا پیکسلی هم که داره انگار مثه اسب کتکش زدن بنده خدارو ..
 
خوبه اخراشى تو ميتونى :D
تسلیم نشو، تو میتونی
=D>
تلاش خودم رو می‌کنم، ولی اگه دیگه خبری ازم نشد علتش رو بدونین! :(
واقعاً تجربه این بازی برای من که تقریباً با بازی‌های ژانر وحشت بیگانه هستم، دستاورد عظیمی به حساب میاد و کونامی باید لوح تقدیر برام بفرسته! :|
لعنتی عجب کیفیتی هم داره صداگذاریش! هم به شدت عالی کار شده، هم بسیار رو اعصاب و وحشیه. از اون رادیوی کثافت که صدای خوک و الاغ می‌ده و حس می‌کنم روشن بودنش بازی رو حتی ترسناک‌تر هم می‌کنه (ولی دلم نمیاد خاموشش کنم! :دی) تا صداهای نامفهومی که یه دفعه توی محیط پخش می‌شن و روح و روان آدم رو خراش می‌دن. مسئول صداگذاری بازی رو باید بفرستن تیمارستان و مشخصه که آدم نرمالی نیست! :-"
 
تلاش خودم رو می‌کنم، ولی اگه دیگه خبری ازم نشد علتش رو بدونین! :(
واقعاً تجربه این بازی برای من که تقریباً با بازی‌های ژانر وحشت بیگانه هستم، دستاورد عظیمی به حساب میاد و کونامی باید لوح تقدیر برام بفرسته! :|
لعنتی عجب کیفیتی هم داره صداگذاریش! هم به شدت عالی کار شده، هم بسیار رو اعصاب و وحشیه. از اون رادیوی کثافت که صدای خوک و الاغ می‌ده و حس می‌کنم روشن بودنش بازی رو حتی ترسناک‌تر هم می‌کنه (ولی دلم نمیاد خاموشش کنم! :دی) تا صداهای نامفهومی که یه دفعه توی محیط پخش می‌شن و روح و روان آدم رو خراش می‌دن. مسئول صداگذاری بازی رو باید بفرستن تیمارستان و مشخصه که آدم نرمالی نیست! :-"
تمام بازی به کنار این صداگذاری بازی بخصوص رادیو و موسیقی های متن فوق العاده ان. واقعا حیفه که صدای رادیو خاموش بشه. برات آرزوی موفقیت دارم:-bd
 
تلاش خودم رو می‌کنم، ولی اگه دیگه خبری ازم نشد علتش رو بدونین! :(
واقعاً تجربه این بازی برای من که تقریباً با بازی‌های ژانر وحشت بیگانه هستم، دستاورد عظیمی به حساب میاد و کونامی باید لوح تقدیر برام بفرسته! :|
لعنتی عجب کیفیتی هم داره صداگذاریش! هم به شدت عالی کار شده، هم بسیار رو اعصاب و وحشیه. از اون رادیوی کثافت که صدای خوک و الاغ می‌ده و حس می‌کنم روشن بودنش بازی رو حتی ترسناک‌تر هم می‌کنه (ولی دلم نمیاد خاموشش کنم! :دی) تا صداهای نامفهومی که یه دفعه توی محیط پخش می‌شن و روح و روان آدم رو خراش می‌دن. مسئول صداگذاری بازی رو باید بفرستن تیمارستان و مشخصه که آدم نرمالی نیست! :-"

ادامه بده كه بعدش بايد برى سراغ الن ويك ٢ :D
 
تو نسخه اصلى هم همينجورى خدا زده بود.
اصلا همين خودش از نكاتيه كه باعث ميشه وقتى اصل قضيه رو ميفهمى شوكه بشى.
View attachment 354411
وجدانا تو این چهره, جلال و جبروتی میبینی؟ :D
تو همون ۴ تا پیکسلی هم که داره انگار مثه اسب کتکش زدن بنده خدارو ..
نگفتم جلال میبینم :D, گفتم توی ریمیک زیاده روی شده, یادمه که فنها هم یه مشکلی با چهره جدیدش داشتن که مثلا برطرف شد. آخه این روز ها علاقه خاصی به ترسو بودن و ناز نازی بودن شخصیت های مرد نشون میدن که دلیلش هم مشخصه.
والا تو نسخه اصلی بنظرم چهره بی روح و مرده ای داره تا ماتم زده, انگار هیچ حسی درش وجود نداره :D

البته چون بازی نکردم شاید در این مورد اشتباه کرده باشم, اما بعید میدونم که بقیه نکات اشتباه باشه.
 
  • Like
Reactions: Cait Sith
نگفتم جلال میبینم :D, گفتم توی ریمیک زیاده روی شده, یادمه که فنها هم یه مشکلی با چهره جدیدش داشتن که مثلا برطرف شد. آخه این روز ها علاقه خاصی به ترسو بودن و ناز نازی بودن شخصیت های مرد نشون میدن که دلیلش هم مشخصه.
والا تو نسخه اصلی بنظرم چهره بی روح و مرده ای داره تا ماتم زده, انگار هیچ حسی درش وجود نداره :D

البته چون بازی نکردم شاید در این مورد اشتباه کرده باشم, اما بعید میدونم که بقیه نکات اشتباه باشه.

اينجا هم چهره يه مرد معمولى رو داره كه سردرگم و ناراحته.
ازين نظر كارشون خوب بوده.
 
اينجا هم چهره يه مرد معمولى رو داره كه سردرگم و ناراحته.
ازين نظر كارشون خوب بوده.
دقیقا
اتفاقا من از قیافه جدید جیمز بیشتر خوشم اومد مخصوصا که فطرت و ذات واقعی جیمز رو بدونی.
با اینکه به شدت از این سوییت بیبی و ووک و... بدم میاد اما حتی در مورد انجلا که سرش کلی جنجال شد هم به نظرم طراحی جدید بیشتر به یه دختر افسرده و بیمار میخورد.
 
آخرین ویرایش:
:(
واقعاً تجربه این بازی برای من که تقریباً با بازی‌های ژانر وحشت بیگانه هستم، دستاورد عظیمی به حساب میاد و کونامی باید لوح تقدیر برام بفرسته! :|
:-"
برادر آریا من که با این سبک بزرگ شدم سر این بازی واشر زدم، خدا به دادت برسه پس :دی
به قول صدرا فعلاا کشش دور دوم رو ندارم، وسطش باید یه آستروبات بزنم نفسم باز بشه
 
مورد بعدی مهمات زیادی که تو بازی بدست میاد من الان روی هندگان حدود هشتاد تیر ثابت دارم واقعا میشه باهاش یه لشگر انمی از پا در اورد بنظرم اگر مدیریت میشد که کمتر باشه بهتر بود
آمریکاست دیگه، میخوای چهار تا دونه فشنگ هم توی خونه مردم پیدا نشه؟ الان اتفاقا من شگایتم از اینه که مغازه سلاح فروشی توی شهر نداشتیم :-" :D
 
من خودم واقعا کشش بیشتر از RE ندارم توی ژانر ترسناک اما اینو کنجکاو شدم بازی کنم، دیشب دیدم برادر خانومم داره بازی می کنه، مرد گنده‌ی ۳۴ ساله نشستم کنار مرد گنده ۳۶ ساله بازی رو ببینم :دی رسید به باس فایت Abstract Daddy واقعا واشر سرسیلندر زدم :دی عجب روانی هایی بودن سازندگان اصلی، اینقدر توی این راهروهای کلاستروفوبیک و تاریک بازی چرخید و این باس بی ناموس پرید به ما که من از دیدنش هم داشتم منصرف می شدم:دی واقعا مطاع من نیست منصرف شدم از بازی کردن:دی
 
بعد از ۲۴ ساعت این ماراتن بینظیر و معجون فوق العاده از ترس و آشوب روانی رو به سرانجام رسوندم. اگر از لحاظ چگالی عناصر وحشت بخوام عناوین چند سال اخیر رو فهرست کنم، قطعا این اثر رتبه اول رو به خودش اختصاص میده. بسیار زیبا بود. مدت ها بود این چنین غرق یک اثر هارر نشده بودم. ذوق بلوبر در بازسازی قدم به قدم شاهکار ۲۰ سال قبل قابل تحسینه. استودیو مشخصا به بلوغ کافی برای استقلال و ساخت عناوین بعدی خودش رسیده. امیدوارم ریمیک عناوین دیگر سری sh رو هم ببینیم. تنها نکته منفی بازی همین که در برخی محیط های بسته دوربین کمی اذیت میکنه. در مابقی موارد، باید ایستاده برای بازی و تیم سازنده دست زد.

گیم پلی ۱۰
موسیقی متن ۱۰
صداگذاری ۱۰
داستان ۱۰
گرافیک ۱۰

نمره نهایی: ۱۰
 
خب بالاخره این کابوس به پایان رسید و چقدر تجربه عجیب و جالبی بود. در درجه اول دم کونامی/تیم سایلنت گرم که همچین شاهکاری رو ۲۰ و خرده‌ای سال قبل طراحی کردن و بعد هم تشکر فراوان از بلوبر که انقدر عالی بازسازیش کرده و تونسته این بازی درجه یک رو به خوبی به دوران نوین بیاره.
اتمسفر در سنگین‌ترین حالت ممکن و بدون اغراق یکی از بهترین‌های این سال‌ها، موسیقی‌ها فوق‌العاده، صداگذاری عالی و احتمالاً بهترین بازی سال از این نظر (از صداهای محیط تا جونورها و اتفاقاتی که نمی‌بینیم و صداشون رو می‌شنویم)، صداپیشگی شخصیت‌ها به شدت خوب، گرافیک هم جزو بهترین‌های نسل که روی حالت 60fps هم عالیه، چه برسه به 30fps که غلیظ‌تر(!) هم می‌شه ولی به نظرم همون 60fps انقدر خوبه که از دستش ندین. یه نکته جالب هم در مورد من اینه که بازی‌ها روی 30fps برام ترسناک‌تر از 60fps هستن که احتمالاً به نرم‌تر بودن بازی توی حالت 60fps نسبت به کُندی حالت 30fps برمی‌گرده. :دی یعنی یه جورایی عذابش برام کمتر می‌شه و خوشبختانه این بازی هم حالت 60fps داشت و جای نگرانی نبود!
گیم‌پلی بازی هم نه محشر، ولی در حد خوبیه. اندک ایراداتی مثل یه سری مشکلات توی دوربین در بعضی صحنه‌ها داره که البته تعداد اون بخش‌ها واقعاً زیاد نیست. سیستم شوتینگ بازی با اینکه بی‌نقص نیست، ولی به راحتی برای همچین سبکی جوابگو هست و مشکل خاصی باهاش نداشتم. مبارزات سرد با لوله و این جور چیزها هم خوبه و سیستم ضربه زدن و جا خالی دادن یه جوریه که می‌شه اکثر بخش‌های بازی رو بدون اسلحه پشت سر گذاشت.
واقعاً این Silent Hill 2 طراحی‌های عجیبی داره (یا شاید بهتره بگیم داشته) و سازنده‌هاش بدون شک روانی بودن! :دی از محیط‌های مخوف، تا دشمن‌هایی که حال آدم رو به هم می‌زنن (البته به جز پرستاران جذاب). از عوضی‌ترین دشمن‌هایی که توی کل عمرم دیدم، اون مانکن‌هایی هستن که علاقه خاصی به قایم شدن دارن! :| یه پارادوکس جالبی از کثافت بودن و بامزه بودن رو به نمایش می‌ذارن و در عین حال که اعصابم رو خیلی خرد کردن، بعضی جاها از حرکات‌شون خنده‌م می‌گرفت که مثلاً بنده خدا از فاصله دور من رو می‌دید و فرار می‌کرد که یه گوشه قایم بشه و بترسونه! :دی یه سری از ترسناک‌ترین بخش‌های بازی هم برای من مربوط می‌شد به قسمت هتل! انقدر ملت از زندان گفته بودن که فکر می‌کردم دیگه بعدش راحت می‌شیم. ولی اول رسیدم به لابیرنت که اون صحنه کله هرمی باعث شد چند سال از عمرم کم بشه و بعد هم رفتم سراغ هتل و... در درجه اول که با شنیدن صدای پیانویی که دخترک زد، پریدم هوا و فاصله‌ای تا شهادت نداشتم! بعد هم نوبت مانکن‌ها رسید که توی هتل در فجیع‌ترین وضعیت ممکن بودن! :| دیگه آدم وقتی به اون بخش رسیده، می‌دونه که باید کل سوراخ سنبه‌ها رو بگرده تا این دلقک‌ها نپرن روش، ولی توی هتل یه جاهایی قایم شده بودن که اصلاً فکرش رو هم نمی‌کردم و بدترین جام اسکرهای بازی برای من توی همین بخش اتفاق افتاد!
یکی از بی‌شرف‌ترین دشمن‌ها هم اون جونورهای عظیمی بودن که توی بخش‌های اندکی باهاشون روبرو می‌شیم، از جمله اونجایی که هیچ سلاحی نداریم و بنده تا مرز سکته پیش رفتم! :| اولش که اون بخش حالت مخفی‌کاری پیدا کرد، یه ذره اومدم مخفیانه بازی کنم ولی دیدم استرس بیشتر می‌شه و گفتم به جهنم، اصلاً می‌رم توی شکمِ این عزیزان و نهایتش یه مشت و لگدی بهم می‌زنن و از اون هزار تا بسته سلامتی که دارم استفاده می‌کنم! :-" رفتیم جلو و استاد یه کتکی بهم زد و اومدم از آیتم سلامتی استفاده کنم و... یه دفعه دیدم دو تا دونه بیشتر ندارم و یادم اومد که اون آیتم رو هم گذاشتم پشت در! :)) دیگه استرس اون بخش ۱۰۰ برابر شد و به فاصله کمی تا نیاز به احیای قلبی ردش کردم!
طراحی باس‌ها هم غوغاست و مخصوصاً اون ددی جان که دیگه اوج کاره، با اون شکل و شمایل زیبا و جذاب که توی محیط‌های تنگ و باریک هم سر و کله‌ش پیدا می‌شه و شب اول قبر رو به یاد آدم میندازه! :|
-------
از اونجایی که سال‌ها پیش مطمئن بودم هیچ‌وقت سراغ بازی نمی‌رم، ۱۰،۱۱ سال قبل داستانش رو خونده بودم و در جریانش بودم، ولی جزئیاتش رو نمی‌دونستم و مثلاً اینکه شخصیت‌های جانبی چرا اونجا هستن و ماجراهاشون چطوری پیش می‌ره رو خبر نداشتم. شخصیت‌های جالبی هم بودن و علاوه بر داستان هرکدوم، یه مقایسه‌ای که با مدل‌های نسخه اصلی کردم هم به نظرم کار بلوبر خوب بوده. البته این رو طرفدارهای قدیمی بازی باید نظر بدن و من فقط به عنوان یه رهگذر نظرم اینه که بلوبر موفق عمل کرده و مدل‌های جدید خیلی با فضای بازی جور هستن.
مخصوصاً در مورد انجلا که حال و هواش بیشتر به همچین دختری می‌خوره تا مدل نسخه اصلی. چقدر هم داستان تلخی داشت این بنده خدا و واقعاً فجیع بود ماجرای پدرش...
بازی یه سری ایرادات جزئی هم داشت که هیچ‌کدوم در حدی نبودن که به این تجربه به‌یادموندنی آسیب زیادی بزنن. یه سری از انیمیشن‌ها می‌تونستن بهتر باشن و همون‌طور که گفتم، بعضی جاها دوربین یه ذره اذیت می‌کرد که البته خیلی کم اتفاق می‌افتاد. یه مشکل(؟) دیگه هم میزان زیاد مهمات بود. :دی البته من روی درجه سختی متوسط بازی کردم و احتمالاً روی درجه بالاتر تعادل بیشتری داشته باشه، ولی کلاً میزان مهمات در حدی بود که می‌تونستم یه نسخه از Call of Duty رو باهاش تموم کنم! :دی موضوعی که برای من هم خوب بود و هم بد، چون از یه طرف باعث می‌شد میزان ترس کمتر بشه که در تضاد با هدف سازنده‌های بازی بود و از طرف دیگه هم همین کاهش میزان ترس اجازه می‌داد به بازی ادامه بدم وگرنه شاید ولش می‌کردم! :-" یعنی در عین حال که خوشحال بودم که مهمات زیاده، ولی اون رو یه جور ایراد هم می‌دونم.
راستی پایان Maria نصیب بنده شد که فکر کنم داغون‌ترین پایان باشه! :دی کلاً هیچ اطلاعی از این نداشتم که انجام دادن/ندادن چه کارهایی باعث رسیدن به چه پایان‌هایی می‌شه و طبق دستورالعمل خاصی جلو نرفتم و این‌طوری شد! پایان جالب و در عین حال سردی بود و جیمز در بی‌شرف‌ترین حالت خودش به سر می‌برد! :| گذشته از اینکه خیلی شیک رفت سراغ ماریا و گفت بلند شو بریم سر خونه و زندگی، وسط راه هم ماریا به سرفه افتاد و جیمز با حالت خاصی بهش گفت حواست به این سرفه‌ها باشه، که یعنی اگه روی اعصابم بری، منهدمت می‌کنم و حال و حوصله‌ت رو ندارم! :|
فعلاً همه پایان‌ها رو توی یوتیوب ندیدم و فقط سراغ اون دو مورد بامزه رفتم که توی نسخه اصلی هم بودن، یعنی سگ و یوفو که هر دو هم عالی هستن! :دی به زودی می‌رم پایان‌های مختلف رو می‌بینم و همین‌طور بعضی از بخش‌های بازی رو توی نسخه اصلی نگاه می‌کنم که ببینم چطوری بوده و چطوری شده.
 
لامصب انقدر خوب بود و تنوع محیطی بازی عالی بود که تازه دد اسپیس شروع کردم اصلا به دلم ننشسته😰خیلی محیطاش یکنواخت و کسل کنندست.این لامصب هر نوع محیطی میخواستی داشت😀انگیزم برای نیو کیم پلاس بیشتره تا ادامه دادن دد اسپیس.
 
دوستان من به یک مساله ای در Labyrinth برخوردم و نیازمندم کمکم:دی

اون قسمتی که باید اون مکعبه رو بچرخونیم تا خونه بچرخه و ... بعد حل کردن اون بخش Suspended Cage که میشه همون بخش اولش، وقتی قفس رو آتیش میزنی و میفته پایین و دوباره برمیگردی سر جای قبلی، در دوم اون خونه متحرک بسته است و باز نمیشه من برم داخلش:دی آیا باید کار خاصی کرد یا باگه و به چخ رفتم؟:دی در دوم قاعدتا باید اونی باشه که نمادش یه چیز گرده که یه سیخ رفته توش.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or