Xbox Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
May 21, 2024
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:
چپتر " Huldufolk" یکی از زیباترین و احساسی ترین و هنرمندانه ترین اثری بود که از یک بازی دیده بودم :((
اون حس اسکیزوفزن رو هم به حد اعلا میرسوند
چقدر همه چی دایره ای بود در این مرحله
 
آخرین ویرایش:
یوزر من اینه :
ایمیلش رو فراموش کردم دیگه به فنا رفته

View attachment 338575
یعنی از ۵ سالگی اینجا اکانت داشتی و کامنت میدادی؟باریکلا احتمالا از نوادگان انیشتین و ارسطو و افلاطون و زکریای رازی و ... بودی که تو ۵ سالگی خوندن و نوشتن و کامنت دادن بلد بودی!
 
یعنی از ۵ سالگی اینجا اکانت داشتی و کامنت میدادی؟باریکلا احتمالا از نوادگان انیشتین و ارسطو و افلاطون و زکریای رازی و ... بودی که تو ۵ سالگی خوندن و نوشتن و کامنت دادن بلد بودی!
5 سالگی ؟ چه میگی برادر من
------------------------------------------

بچه ها حواستون باشه اگه خواستین نوار مشکلی رو بردارین اون ورژن قبلی ماد بازی رو زوم میکنه و خوب نیست

این رو بریزید:
No Black Bars (Letterboxing fix) No Zoom (Keep original FOV)
 
  • Like
Reactions: z2s sas
تمام هیولاها، زمانی یک انسان بوده اند
"
یک دوگانگی در وجود ما هست که ما را، هم به‌سوی دیگران می‌کشاند، چون نیازمندشان هستیم و هم ما را پس می‌راند چون نیازمند حفظ فاصله از دیگران هستیم.

تنهایی ما را به نحوی معنادار از دیگران جدا نگه می‌دارد،اما درست به‌همین‌ترتیب ما را از خودمان هم جدا می‌اندازد،از آن جنبه‌هایی از وجود خودمان که فقط در ارتباط با دیگران است که رشد می‌کند.استندال می‌نویسد:
«در خلوت و انزوا به هر چیزی می‌توان دست یافت غیر از شخصیت».

همه ما دل در گرو مهر کسی داریم که وقتی دیگر نیست،احساس تنهایی می‌کنیم.البته می‌توانیم خودمان را از چنین گزندی در امان نگه داریم و هیچ پیوند عاطفی نزدیکی برقرار نکنیم اما حاصل آن احساس تنهایی عمیق‌تر است.
ما در زندگی‌مان نیازمند دوستی و عشق هستیم. ما نیاز داریم نگرانِ کسی باشیم و کسی هم ‌نگرانِ ما باشد.وقتی نگران کسی هستیم دنیا برایمان معنا پیدا میکند.
اگر نگران کسی یا چیزی نباشیم هیچ چیز نیستیم.

اگر صرفاً نگران خودمان باشیم در یک دورِ باطلِ خالی گرفتار می‌آییم. ما نیاز داریم که نیازمندمان باشند. ما نیازمندِ این هستیم که قدرِ کسانی را بدانیم که قدرِ ما را میدانند.‌

فلسفه تنهایی‌/لارس اسوندسن"

ویرجینیا وولف مینویسد:" آینده تاریک است، که در کل به گمانم تاریکی بهترین چیزی است که آینده می تواند باشد"

رقبای شما عاشق این هستند که باور کنید امیدی نیست، هیچ قدرتی ندارید، دلیلی برای انجام کاری وجود ندارد و نمیتوانید ببرید
امید موهبتی است که لازم نیست واگذارش، کنید، قدرتی که مجبور نیستید کنارش بگذارید
امید به معنی انکار واقعیت ها نیست، انید یعتی مواجه شدن با این ها و حلشان از طریق به "به یاد داشتن"
امید بر این فرض استوار است که ما نمیدانیم چه پیش خواهد آند و در فضای عدم قطعیت جای کافی برای عمل وجود دارد، وقتی عدم قطعیت را یه رسمیت می‌شناسید، این را تصدیق میکنید که شاید بتوانید - به تنهایی یا چند تن دیگر یا چند میلیون نفر دیگر- بر نتایج تاثیر بگذارید

والتر بروگمان اشاره کرده است" حافظه به همان ترتیبی امید را پدید می‌آورد که فراموشی موجب ناامیدی می‌شود"
اسم ها، اسم ها مهم اند، اسم ها حافظه ما هستند، زمینه امید در پیشینه ما و خاطرات گذشته بنا می‌شوند
فراموشی به انحای گوناگونی به ناامیدی منتهی می شود. وضع موجود می‌خواهد شما باور کنید تغییر ناپذیر، ناگزیر و رویین تن است.
جرج اورول نوشت:" کسی که مهار گذشته را اختیار دارد، حال را هم کنترل میکند،کسی که حال را کنترل میکند، گذشته را در اختیار دارد"
در اختیار گرفتن گذشته با شناختن آغاز می‌شود، داستانهایی که ما راجع به کیستی خود و کارهایی که انجام دادیم تعریف میکنیم به کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم و انجام خواهیم داد شکل می دهد.
برای شناخت امید، اراده، آزادی با سنوئا سفر کنید


باید بگم تمام انتظاراتم رو براورده کرد
یک اثر هنری تمام بود، دوست داشتم از این، هم، فراتر بره و چیزی به دنیای ما اصافه کنه ولی به خوبی به بحث اراده و ازادی و امید ورود کرده بود و من هم ماه هاست دغدغم همینه.
10/10
 
برای کسایی که تجربه نکردن این بازی به نظر من یه تجربه صفر و صده مطلق ه! یعنی بعد از تجربه یا بش صفر میدین یا صد! حد وسطی نداره و هرکسی بش نمره متوسط میده یه جورایی تو رو دربایستی گیر کرده! :D

خب اولین نکته ای که توجه رو به خودش جلب میکنه نبود هیچگونه HUD داخل بازی هستش. بازی یه تجربه سینماتیک هستش اول تا آخر!

گرافیک بازی با اختلاف بهترین تجربه گرافیکی ممکن هستش! تنها عنوان نزدیک بش AW II هستش. با هر متر و معیاری نمیشه حتی یک صدم ایرادی به گرافیک بازی گرفت!

موسیقی و صدا گذاری کلا تو یه لیگ دیگه هستش انصافا! مخصوصا صدا گذاری! (من کامل با هدفون بازی رو انجام دادم)
اگه شما هم با هدفون بازی رو انجام بدین شاید تا حدودی عمق فاجعه ای که تو ذهن شخصیت اصلی میگذره رو درک کنید! هیچ جمله و کلمه ای اضافه نیست در طول بازی.

گیم پلی بازی جایی هستش که بازی شدیدا توش گرفتاره متاسفانه! یعنی من اوایل بازی با خودم میگفتم این چه سیستمی ه که برای بازی پیاده کردن!؟ حل کردن یه سری پازل بی هدف! یه سری نبرد بی هدف تر با یه سری دشمن آبکی! ولی اواسط بازی همش فکر میکردم چه سیستمی برای گیم پلی بکار میگرفتن جذاب تر میشد؟!
انصافا هر مدل گیم پلی که براش تصور می‌کردم اصلا رو بازی نمی خوند! یعنی جو و اتمسفر بازی جوری طراحی شده که فقط همین مدل گیم پلی خودش رو می‌طلبه و هر کار دیگه ای میکردن اضافه بود و به بیراهه کشیده میشدن!

برخلاف نظر کلی که طول بازی رو کوتاه دونستن، به نظر من زمانش با یکم ارفاق به اندازه بود. مشکل اصلی ضعف ساختاری گیم پلی بود که مطمئنا تیم سازنده هیچکاری با توجه به اتمسفر بازی نمیتونستن باش بکنن! از اونجایی هم که مهمترین مسئله بازی‌های سینگل پلیر برای من ارزش تجربه مجدده، این بازی در دسته بازی‌های فراموش شده قرار میگیره!

درنهایت امتیازی که به بازی میدم به عنوان یه پکیج صمعی بصری ناب که ارزش یه بار تجربه رو داره 10 از 10 هستش. (گیم پلی رو فاکتور گرفتم)
 
بازی ۱۲ تا نمره کامل فقط در متاکریتیک داره که برای یک بازی با میانگین ۸۱ خیلی جالبه. بازیهای با میانگین مشابه دو یا سه تا نمره کامل دارن معمولا.

این نشون میده که احتمالا آخر سال تعداد قابل توجهی جایزه بگیره (نسبت به یک بازی در این سطح).
 
باید بگم تمام انتظاراتم رو براورده کرد
یک اثر هنری تمام بود، دوست داشتم از این، هم، فراتر بره و چیزی به دنیای ما اصافه کنه ولی به خوبی به بحث اراده و ازادی و امید ورود کرده بود و من هم ماه هاست دغدغم همینه.
10/10
توی اون یکی تاپیک عرض نکردم :D
لذت بردن از یک گیم امیخته شده با تجربیات شما از زندگی واقعی و نحوه زندگی شما
گیم مثل سینما تبدیل شده به هنر
و هنر چیزی نیست جز فرآیندهای ساخت انسان برای اثرگذاری بر احساسات
خب اگر یک بازی احساسات شما رو قلقلک داد اگر شما از تجربه اون بازی لذت بردید پس دیگه نظر بقیه چه اهمیتی داره ؟
 
اینا دیگه رئالیسم و جزییات رو به سخره گرفتن.
تو این عکس به دست سنوئا زوم کنید و خراشیدگی پوست انگشتش رو ببینید.

20240527_020222.jpg

20240527_020440.jpg
20240527_020359.jpg
20240527_020306.jpg
20240523_205111.jpg

یه سری از دوستان ایرانی و خارجی راه افتادن تو مجازی ‌و به شدت دارن تلاش میکنن ثابت کنن بازی خوب نیست و اینجاش فلانه و اونجاش بیسار.
خیلی دوست دارم بدونم خوب که چی؟
زیر هر عکسی که تو نت گذاشتن و ازش تعریف کردن یه عده دارن زنجیر میزنن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or