Xbox Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
May 21, 2024
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

hell1.png hell 2.png hell 3.png
hell4.png hell5.png hell6.png
hell8.png hell9.png hell 10.png
______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

Senua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPG
Senua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPG
Senua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPGSenua’s Saga- Hellblade II – The Game Awards 2019 – Announce Trailer (in-engine) - YouTube_2[(...JPG
______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:
منم بازی رو تموم کردم و بخوام امتیاز و عدد براش در نظر بگیرم، نمیتونم زیر 9 از 10 رو متصور بشم.
بازی یه تجربه خاص و منحصر بفرده.
درسته ایرادهایی داره ولی نکته مهم اینکه یه متر و معیار مشخص رو من واسه تموم بازی ها ندارم که بخوام تو هر بخش نقطه قوت و ضعف در نظر بگیرم!
دقیقتر بگم تو ذهنم گیم پلی رو توقع خاصی ازش نداشتم با توجه به ماهیت و هدف بازی.
بازی هدفش درگیر کردن مدام ذهن بازیباز و توهم های سنوا هست.
اینکه همزادپنداری رو در حد عالی برای من ایجاد کرد و تونست منو تو دنیای خودش "غرق" کنه برای من کافیه.
قطعا بازی برام بیادموندنی هست و تجربه منحصربفردی رو برام رقم زد.
با این بازی مزه گرافیک نسل 9 رو حس کردم و چشم و مغرم حسابی سر ذوق اومدن.
قطعا اگه رو گیم پس نبود و خارج از این سیستم میومد قطعا میخریدم و ارزش 50 دلار رو داره.

ولی این حق رو باید قائل شد شاید عده ای نپسندن و ارتباط نگیرن.
بازیها تو هر سبک و سیاقی طرفدار و مخالف های خودشون رو دارن و مورد عجیبی نیست اینکه یه عده مثل من خوششون بیاد یا اینکه یه عده خوششون نیاد.
 
بنده هم بازی رو تموم کردم
گرافیک که همه جا بحثش هست و تا به این لحظه نظیر نداره
صداگذاری 10 از 10
شخصیت پردازی به خصوص سنوا شاهکاره
با اینکه کوتاهه بازی اما تنوع محیطی خیلی خوبی داره.
باس فایتها عالی
مبارزاتشم من خیلی لذت بردم
ایرادی که میشه ازش گرفت کوتاه بودن و بیش ازحد خطی بودن بازی هست.
در مجموع 9 از 10.
 
فکرکنم چپتر 5 هستم بعد از مرحله باس فایت جهنم تا اینجا بخوام نظر بدم از لحاظ بصری هیچ جای نقدی نداره محشره اما یه سری مسائل ریز داره از نظر خودم که یکم بازی رو خسته کننده میکنه
اول اینکه این صداهای تو مغز سنوا خیلی رو مخه همش تو بازی پچ پچ میشنوی من حداقل اذیبت شدم
دوم اینکه پازل های بازی تکراری در تکراری
طراخی مراحل و محیط ها تا قبل از پارت 5 تکراری همش تکراری
سیستم مبارزات هم تکراری مبارزه با چند دشمن تکراری تم ضربات تکراری دوربین تو مبارزه تکراری انگار داری کمبات بازی مکینی باید منتظر باشی دشمن بیاد سراغت
داستان رو خیلی نمیتونم نظر بدم چون نسخه اول رو بازی نکردم
ضدا گذاری عالی
ولی اینکه هیچ سلاحی جز شمشیر نداره و ارتقای اسکیل نداره یکم بده
ولی از لحاظ بصری تا الان بی رقیب ترین بازی دنیای بازی های کامپیوتریه مخصوصا اینکه به شدت بازی بهینه و بدون کوچگترین باگه با اون گرافیک اصلا عجیبه ایتقدر روون اجرا شدن اینکه کاربر نمیتونه تفاتی بین کات سین و گیم پلی رو تشخیص بده یعتی دمشون گرم امیدوارم شرکت های دیگه هم برن سمت این سبک گرافیک با این جززیات شاید من به بازی 8 بدم اون دو نمره هم به خاطر مسائلی که گفتم روبوکاپ رو یه سری مثال زدن روبوکاپ شاید تو محیط سازی خارجی خوب بود ولی تو گیم پلی طراحی چهره فیزیک و .... افتضاح بود واقعا
 
دوستان گلم ' سوپر فنای تیم آبی و سبز . رکورد جدیدی از ثبت گزارش تو این تاپیک رو رقم زدید . این گیس و گیس کشی رو تو همون بخش انحصاری خودتون ( اخبار ) پیگیری کنید و اینجارو به نابودی نکشید . چند صفحه ی آخر تاپیک فضای زیبای کودکستان رو برای کاربرا تداعی میکنه . یسریاتون رو نمیشناختم فکر میکردم واقعا رده سنی تون تو همون رنج باشه .

یسریا که از هر وسیله و ابزاری برای کوبیدن بازی و زیرپوستی ضعیف جلوه دادن نقاط مثبتش هم استفاده میکنن . طرف دیگه هم شروع به باز کردن زخمای قدیمی چند سال پیش کردن . اکثرمون با فن بازی و فضا های این تیپی آشناییم . ایرادی هم نداره اگه گاهی به حواشی و مسایل مربوط بهش تا جایی که تاپیک از مسیر اصلیش خارج نشه بپردازیم . اما دیگه گندشو در نیارید ' و اجازه بدید کاربرا اینجارو با تاپیک robocop و انحصاریای ps و بازیای دیگه اشتباه نگیرن .

ممنون که رعایت میکنید ;)
 
من بعد عرضه بازی، تا حالا چیزی در موردش نگفتم. نظرمم قبل عرضه هست تو همین تاپیک که دفاع کردم از بازی. اما این چه جو مسمومیه که هر کی بخواد از بازی انتقاد کنه باید بیاد اینجا از دوستان معذرت خواهی کنه بگه ببخشید، جسارت کردم و عذر می‌خوام از اینکه از بازی خیلی لذت نبردم و ازش انتقاد کردم. رسما حکومت نظامیه انگار. در مقابل هر انتقادی هم فورا ارجاع میدن به نظرات رسانه ها و مطبوعات. انگار نه انگار ۱۰ سال گذشته رو مشغول کتمان کردن نظر کاملا مثبت همون مطبوعات بودن در خصوص بازیای پلتفرم رقیب. بیخیال دیگه در حد شوخی و‌کل‌کل خوب بود و بامزه اما دیگه اینکه کوچک‌ترین حق انتقادی برای هیچ احدی محفوظ نباشه، بیشتر از اینکه این بازی خوبو بکشه بالا، پیام برعکسو منتقل می‌کنه.
 
من بعد عرضه بازی، تا حالا چیزی در موردش نگفتم. نظرمم قبل عرضه هست تو همین تاپیک که دفاع کردم از بازی. اما این چه جو مسمومیه که هر کی بخواد از بازی انتقاد کنه باید بیاد اینجا از دوستان معذرت خواهی کنه بگه ببخشید، جسارت کردم و عذر می‌خوام از اینکه از بازی خیلی لذت نبردم و ازش انتقاد کردم. رسما حکومت نظامیه انگار. در مقابل هر انتقادی هم فورا ارجاع میدن به نظرات رسانه ها و مطبوعات. انگار نه انگار ۱۰ سال گذشته رو مشغول کتمان کردن نظر کاملا مثبت همون مطبوعات بودن در خصوص بازیای پلتفرم رقیب. بیخیال دیگه در حد شوخی و‌کل‌کل خوب بود و بامزه اما دیگه اینکه کوچک‌ترین حق انتقادی برای هیچ احدی محفوظ نباشه، بیشتر از اینکه این بازی خوبو بکشه بالا، پیام برعکسو منتقل می‌کنه.
دقیقا اینایی که میگی بر عکسه

کسانی که لذت بردن کوبیده میشن و یهو میریزین سرشون میگین تو حق نداری از بازی لذت ببری چون گیم پلی بازی کوتاه و تکراریه
 
من بعد عرضه بازی، تا حالا چیزی در موردش نگفتم. نظرمم قبل عرضه هست تو همین تاپیک که دفاع کردم از بازی. اما این چه جو مسمومیه که هر کی بخواد از بازی انتقاد کنه باید بیاد اینجا از دوستان معذرت خواهی کنه بگه ببخشید، جسارت کردم و عذر می‌خوام از اینکه از بازی خیلی لذت نبردم و ازش انتقاد کردم. رسما حکومت نظامیه انگار. در مقابل هر انتقادی هم فورا ارجاع میدن به نظرات رسانه ها و مطبوعات. انگار نه انگار ۱۰ سال گذشته رو مشغول کتمان کردن نظر کاملا مثبت همون مطبوعات بودن در خصوص بازیای پلتفرم رقیب. بیخیال دیگه در حد شوخی و‌کل‌کل خوب بود و بامزه اما دیگه اینکه کوچک‌ترین حق انتقادی برای هیچ احدی محفوظ نباشه، بیشتر از اینکه این بازی خوبو بکشه بالا، پیام برعکسو منتقل می‌کنه.
ممنون میشم یه کامنت از منتقدی که مورد حمله قرار گرفته نشونم بدی؟
متأسفانه گرافیک رو نمیشه نظر شخصی دونست چون متر و معیار و کارشناس داره.
 
ممنون میشم یه کامنت از منتقدی که مورد حمله قرار گرفته نشونم بدی؟
متأسفانه گرافیک رو نمیشه نظر شخصی دونست چون متر و معیار و کارشناس داره.
خود شما دوست خوبم مگه همونی نبودی که بعد انتقاد یه دوست دیگه با لفظ “شاهد از غیب رسید” فورا لیبل هیتر زدی بهش؟ بابا من Hellblade رو دوست دارم چون NT رو دوست دارم. اما متاسفانه وضعیت انحصاری بازی عملا باعث شد تر و خشک بازی با هم سوخت. تعاریف و تمجیدهای افراطی و دفاع تمام قد از وجب به وجب بازی، با هیچ متر و معیاری، واقع‌بینانه نیست. به همون اندازه که نظرات شدیدا منفی پیرامون hellblade 2 فاقد اعتباره. نظرات مبالغه آمیز و دفاع جانانه از بازی هم صرفا در قالب نظرات شخصی مقبوله و باید حق مخالفت برای هر کسی محفوظ باشه.
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
خود شما دوست خوبم مگه همونی نبودی که بعد انتقاد یه دوست دیگه با لفظ “شاهد از غیب رسید” فورا لیبل هیتر زدی بهش؟ بابا من Hellblade رو دوست دارم چون NT رو دوست دارم. اما متاسفانه وضعیت انحصاری بازی عملا باعث شد تر و خشک بازی با هم سوخت. تعاریف و تمجیدهای افراطی و دفاع تمام قد از وجب به وجب بازی، با هیچ متر و معیاری، واقع‌بینانه نیست. به همون اندازه که نظرات شدیدا منفی پیرامون hellblade 2 فاقد اعتباره. نظرات مبالغه آمیز و دفاع جانانه از بازی هم صرفا در قالب نظرات شخصی مقبوله و باید حق مخالفت برای هر کسی محفوظ باشه.
کلیت بازی رو میشه نظر شخصی دونست ولی گرافیک بازی که دیگه نظر شخصی ور نمیداره.

گرافیک بازی نه تنها بهترین نیست بلکه بین بازیهای ue5 هم بهترین حساب نمیشه رو انتقاد در نظر گرفتی؟
 
کلیت بازی رو میشه نظر شخصی دونست ولی گرافیک بازی که دیگه نظر شخصی ور نمیداره.

گرافیک بازی نه تنها بهترین نیست بلکه بین بازیهای ue5 هم بهترین حساب نمیشه رو انتقاد در نظر گرفتی؟
در برابر اون جمله، مثلا این جمله رو در نظر بگیر که یه دوست دیگه نوشته: "در ضمن گرافیکش خیلی هم از الن ویک 2 بالاتر هست خدایی اصلا مقایسه شون زشته...مخصوصا از لحاظ انیمیشن ها و نور پردازی ها کلا انگار داری تریلر های سینمایی بلیزارد رو میبینی" خب از نظر کارشناسایی که خودت گفتی، چنین چیزی موضوعیت داره؟ نه. اما خب این نظر ایشونه و من شخصا به خودم اجازه نمیدم بهش بگم تو چرا نظرت اینه. یا این جمله رو یه دوست دیگه ای ارسال کرده: "اثر هنری تمام بود، دوست داشتم از این، هم، فراتر بره و چیزی به دنیای ما اصافه کنه ولی به خوبی به بحث اراده و ازادی و امید ورود کرده بود و من هم ماه هاست دغدغم همین" خب برای من نهایت 7-8 تا بازی تو تاریخ وجود داره که جمله قبلی واسش مصداق داشته باشه. اما نمیتونم بگم چرا همچین نظری داری.
 
  • Like
Reactions: sopranus
من شخصا مدل گيم پلى و روايت الن ويك رو اگه تو اين نسخه براى اين بازى اجرا ميكردن واقعا ميپسنديدم.
اصل مشكلم اينه كه چرا تجربه به اين خوبى رو انقد كوتاه و نصفه نيمه ساختن.
يكم كامبت بازى پيشرفته ميشد
اسكيل هاى مختلف براى سنوا ميذاشتن.
معماها رو با مبارزات تركيب ميكردن.
قابليت شيفت شرايط دنياى اطراف اضافه ميشد.
و از همه مهم تر چپتر آخر كه اونقد قشنگ و هيجانى شروع شد انقد ماستمالى تموم نميشد.
در تركيب با اين گرافيك و صداگذارى و بيس داستانى قشنگ يه بازى +95 ازش در ميومد.
 
من شخصا مدل گيم پلى و روايت الن ويك رو اگه تو اين نسخه براى اين بازى اجرا ميكردن واقعا ميپسنديدم.
اصل مشكلم اينه كه چرا تجربه به اين خوبى رو انقد كوتاه و نصفه نيمه ساختن.
يكم كامبت بازى پيشرفته ميشد
اسكيل هاى مختلف براى سنوا ميذاشتن.
معماها رو با مبارزات تركيب ميكردن.
قابليت شيفت شرايط دنياى اطراف اضافه ميشد.
و از همه مهم تر چپتر آخر كه اونقد قشنگ و هيجانى شروع شد انقد ماستمالى تموم نميشد.
در تركيب با اين گرافيك و صداگذارى و بيس داستانى قشنگ يه بازى +95 ازش در ميومد.
دلیلیش یکی کوچیک بودن تیمی هست که رو بازی کار کردن حدود 80 تا دولوپر؛ یکی اینکه اینا هدف اصلیشون این بوده تمام المان های بازی از فضا سازی، استایل گرافیگ (وجود بلک بار و حجم خیلی زیاد پست پروسس افکت ها)، المان های گیم پلی (اینکه هیچ راهنمایی تو بازی وجود نداره یا کلا چیزی به نام HUD تو بازی نمیبینیم) کامبت بازی، حتی موسیقی و صدا گذاری در خدمت نریشن و بخش داستانی بازی قرار بگیره و یه جورایی دنبال انتقال یه تجربه تمام و کمال سینمایی بودن.

یکی از طراح های بخش مبارزات اگه درست یادم باشه میگفت واسه هل بلید1 رویکردشون اینجوری بود که بخش داستانی داشتیم بعد بخش کامبت که هیچ ارتباطی بین اون دوتا نبود ولی سره هل بلید 2 میخواستن بخش مبارزات و داستان در امتداد هم باشن و خروجی یه تجربه بشدت سینماتیک از آب در بیاد سره همین کامبت های بازی رو مثل فیلم سینمایی کپچر کردن ( دلیل اون سیستم نوبتی 1v1 هم احتمالا همینه وقتی یکی رو بکشید کارکتر بعدی از جای مشخص وارد کادر میشه و یه موشن کپچر مخصوص به خودش داره) میخواستن مبارزات بخشی از narrative باشه و هر جا احساس کردن چیزی به داستان اضافه نمیکنه بیخیالش شدن.

فرض کن فقط موشن کپچر بخش مبارزات اونم در همین حد بشدت معدودی که تو بازی دیدیم 69 روز طول کشیده در صورتی که تو نسخه اول فقط 2 روز زمان برده!:D این ویدئو صرفاً انیمیشن های مردن و ورود سینماتیک کارکتر بعدی هست:
اورال سوای درست یا غلط بودن این تصمیمشون شخصاً امیدوارم نینجا تئوری واسه عنوان بعدیش استودیو یه مقدار گسترش بده و نفرات جدید جذب کنه(گرچه با این تعطیلی ها و تعدیل نیروهایی که تو این چند وقت دیدیم نمیدونم چقدر امکانش هست یا نه) با 142 نفر دو تا پروژ همزمان که هیچ هندل کردن یکیشم کاره سختیه حالا هرچقدرم با استعداد باشی که بنظرم نینجا تئوری جزو اون استویدیوهای مستعد و کاربلده؛ ولی وقتی واسه ساخت یه عنوان AAA تو نسل 8 حداقل یه پروسه 3،4 ساله با 200 تا کارمند به صورت full-time نیاز بوده (کف کف درنظر گرفتم) واسه نسل 9 مشخصا این اعداد و ارقام باید ارتقا پیدا کنه.
 
آخرین ویرایش:
دوستانی که رو PC میزنن ٬ گزینه HDR خاموشه و نمیشه فعالش کرد :-?

سوال بعدی اینکه custom upscaler چهار تا گزینه داره کدومش رو باید زد؟
TSR
Intel Xess
AMD FSR 3
Nvidia dlss
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or