طبق گفته های استودیوی اینسومنیاک سازنده ی بازی Resistance 3، کنسول پلی استیشن 3 هنوز خیلی چیز ها برای ارائه دارد و این استودیو می تواند از آن ها استفاده کرده و قدرت پلی استیشن 3 را به چالش بکشد. این ها صحبت های Cameron Christian طراح ارشد بازی و Jon Paquette نویسنده ی بازی است که ادعا می کنند بازی کننده ها تازه دارند جهش کیفی بازی های این نسل را تجربه می کنند.
Cameron Christian در گفتگویی با سایت CVG گفت:
Cameron Christian در گفتگویی با سایت CVG گفت:
“پلی استیشن 3 قابلیت های زیادی برای ارائه دارد. ما هر سال راه های بهتری برای بهینه سازی بازی ها و روش های متفاوتی برای برنامه نویسی بر روی این کنسول پیدا می کنیم. روش های موثر تر در ساخت بازی و همین طور یاد گرفتن ترفند های جدید برای ساخت گرافیکی بهتر و زیبا تر … من فکر می کنم هنوز می توانیم قدرت پلی استیشن 3 را فراتر ببریم.”
“ما فعلا می توانیم بیشتر بر روی محتوای بازی تمرکز کنیم چون ما به خوبی سخت افزار پلی استیشن 3 را می شناسیم. این کار بزرگی است.”
Jon Paquette هم اضافه کرد که قطعا دوست دارد که پلی استیشن 3 چد سال بیشتر به عمرش ادامه دهد (کنسول های نسل بعد دیرتر وارد بازار شوند). او گفت:“ما فعلا می توانیم بیشتر بر روی محتوای بازی تمرکز کنیم چون ما به خوبی سخت افزار پلی استیشن 3 را می شناسیم. این کار بزرگی است.”
“یادتان می آید زمانی که پلی استیشن 2 آمد؟ بازی هایی که در پایان عمر این کنسول عرضه شد بهینه تر بودند و کیفیت بالاتری داشتند زیرا سازنده ها یاد گرفتند بهتر از قدرت این کنسول استفاده کنند. بنابراین من فکر می کنم پلی استیشن 3 هنوز می تواند بیشتر دوام بیاورد. وقتی شما ابزار هایی برای بازی سازی درست می کنید و با آن بازی می سازید، این کار خیلی زمان می برد. اما وقتی شما دومین بازی را هم با آن ساختید، ابزار های شما هم تکامل و ارتقاء پیدا می کنند و استفاده از آن ها آسان تر می شود. بنابراین ساخت همان بازی و محتوا برای شما آسان تر می شود که این کلید دست پیدا کردن به کیفیت بالا تر است. شما متعاقبا در ادامه با تکنولوژی و ابزار های جدید زمان کم تری را صرف ساخت بازی می کنید.”