همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
عزيز تمام حرفات قبول ولي واقعا اكثريت گيمرها يعني مردم عادي چه مزيت بزرگي نصيبشون ميشه اگه گيم خوب نداشته باشه ؟ من تو پي نوشت پست قبليم هم گفتم كه اگه خودم بخوام بخرم به خاطر گيم ميخرم وگرنه كنسول ابر قدرت بگيرم بزارم گوشه خونه ؟
صحبت من از بابت قابليت و قدرت اسكورپيو نبود اونكه مسلما كنسول بزرگيه
كسي كه فن برند هست و يه كنسول رو خريده حتما خوشش مياد از بازي ها و انحصاري ها كنسول
خيلي ها هستن كه همون هيلو و گيرز رو بازي كنن (هيلو ٥ درسته سينگل و داستانش عالي نبود ولي مولتيش تا سالها ميتونه ادمو سرگرم كنه و خيلي لذت بخشه )براشون كافيه و تمام عشقشون هست
كسايي هم كه پول پيسي نداشته باشن و دلشون بخواد مولتي پلت هارو با اين كيفيت بازي كنن ميرن سمت اسكورپيو ( پست هاي قبلي هم گفتم اكثرا تو كامنت هاي يوروگيمر ميخوان مولتي پلت هارو روش بازي كنن)
تا سال هاي پيش هم كه مشكل انحصاري نبود
حتي امسال هم كم نداره انحصاري اكس باكس هنوز هم كه ايتري نشده...
درسته كه هنوز انحصاري گولاخي در حد هورايزن نديديم
ولي امسال هم لاين اپ بدي نداره...

هرچند براي رقابت با سوني بايد چندتا انحصاري جديد و با كيفيت درست معرفي كنه


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: pbgame

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
جوری حرف از 4k و 60 فریم میزن که الان قراره همه بازیهای روی 4k و 60 فریم اجرا بشن والا این خبرا نیست اولا که سازنده ها تنبلن همه شون اسکورپیو و پرو رو ساپورت نمیکنن بعدشم فریم دهی بیشتر از وان معمولی و ps4 معمولی بیشتر نمیره بازی ای که 60 فریمه روی اینا هم 60 فریم بازی ای که 30 فریمه روی اینا هم 30 فریمه ولی خوبیش اینه فیکس میشه و دیگه کمتر نمیاد ولی اون کسی که روی پی سی با 60 فریم عادت کرده نمیتونه اسکورپیو یا پرو سوقش بده اینارو خودم دارم روی پرو میبینم متاسفانه بعضیا اطلاعاتشون در مورد کنسول بین نسلی کمه فک میکنن کنسول قوی گرفتن دیگه همه بازیهارو با 60 فریم بازی میکنن در صورتی که بلطف بازیسازهای عزیز همچین چیزی ممکن نیست ادم کلی هزینه میکنه و بعدش بنظرمن اون کسانی که tv 4k ندران یا نمیخوان بخرن خرید این کنسول اصلا دردی دوا نمیکنه تغییراتش اینقدر کمه مگه اونکه با ذره بین بیوفتی توش تا بفهمی فرق نسخه معمولی با پرو یا اسکورپیو
مسئله مهمتر بازیهاشه که همینجور گفتم خرید و فروششون مخصوصا توی غیر تهران غیر ممکنه چون الان اکانت هکی اومده حتی فنهای پی سی و وان هم رفتن سروقت اکانت هکیps4 همین بازیسنتر و پرشین تولز ببینید چقدر خرید و فروش کمه دیگه بازیهای وان بماند ملت ایران نشون دادن هرچقدر هم قدرت خریدشون بالا باشه درمورد بازی اب قطعه و در مورد خرید بازی ارجینال مثه حوو رفتار میکنن چه الان چه زمانی که بازی اصل روز اول 60 هزار تومن بود و بازیهای 360 کپیشون 2تومن بود حدود 80 90% ایکس باکس 360 داشتن الانم درسته وضع بدتر شده ولی بخاطر اکانتهای هکی این ترازو بطرف ps4 سنگینی میکنه همین الان هم وان هک بشه همه ps4 هارو میذارن برای فروش وان میگیرن تا بازی کپی بازی کنن
 
آخرین ویرایش:

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,885
نام
حسين
خب الان که چی؟ :D
یک سال دیگه می خواد منتشر کنه
دو سال بعد براش یک بازی بیاد
تا اون موقع که ps5 اومده دو برابر این قدرت داره که :D
عجب :D
خدا خیرت بده جوون خواهشا هرچه زودتر اینو ایمیل کن واسه مسئولین مایکروسافت و از گمراهی درشون بیار..بقای XBOX در دستان توست جوان خواهشا نجاتشون بده.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

Max Payne Pay

کاربر سایت
Aug 1, 2014
1,799
نام
ابراهیم
این جریان یکی بودن فریم بازی ها تو وان و اسکورپیو رو زیاد راجبش اطلاع ندارم ولی به نظرم بهتره تو اسکورپیو فریم بیشتر باشه
اگر نرخ فریم بخواد یکی باشه کسی که تنظیمات رو از رو 4K میزاره رو 1080 پس سی فریمشون شصت فریم نمیشه؟!
برای بازیای مولتی و اینطور قضایا هم که هست که فریم توش نقش حیاتی داره بیان یه قفل بزنن به فریم و تموم :D
 
  • Like
Reactions: R3D_R4N9ER

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
این جریان یکی بودن فریم بازی ها تو وان و اسکورپیو رو زیاد راجبش اطلاع ندارم ولی به نظرم بهتره تو اسکورپیو فریم بیشتر باشه
اگر نرخ فریم بخواد یکی باشه کسی که تنظیمات رو از رو 4K میزاره رو 1080 پس سی فریمشون شصت فریم نمیشه؟!
برای بازیای مولتی و اینطور قضایا هم که هست که فریم توش نقش حیاتی داره بیان یه قفل بزنن به فریم و تموم :D
نه فكر نكنم فريم بيشتر شه مگر برا بازي هاي فرست پارتي



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Max Payne Pay

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
این جریان یکی بودن فریم بازی ها تو وان و اسکورپیو رو زیاد راجبش اطلاع ندارم ولی به نظرم بهتره تو اسکورپیو فریم بیشتر باشه
اگر نرخ فریم بخواد یکی باشه کسی که تنظیمات رو از رو 4K میزاره رو 1080 پس سی فریمشون شصت فریم نمیشه؟!
برای بازیای مولتی و اینطور قضایا هم که هست که فریم توش نقش حیاتی داره بیان یه قفل بزنن به فریم و تموم :D
Microsoft Says Scorpio Will Not Have Better Framerates For Regular Xbox One Games

البته میخواستن هم نمیشد چون فریم ریت دو برابر تاثیر مستقیمی به CPU داره و jaguar اصلا در حد 1080p 60fps بازی های روز نیست.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
به هر حال هر برندی دوس داره خودشو با بزرگتراش قیاس کنه و فنهای اون برند هم از این قائده مستثنا نیستن :-"، حق دارن PC فنا بیان نظر بدن چون S فعلا خودشو انداخته تو گود سخت افزار ، انقدر فنهاش سخت افزار میخواستن PC که بود بیشتر بازیاشم براش میومد ، بعد از این هم همین سیاست دنبال میشه . شما که مشکلی با سخت افزار محدود نداریدو بخواید نخواید سر یه سفره این با PC فنها:D
چه ربطی داشت؟:-?
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
ماشالله مایکل پچر درون همه فعال شده ...:///
...
هنوز ۲ ماهی تا ای تری باقی مونده ... و مایکروسافت هم حدود ۳۰ دقیقه از وقت کنفرانسشو آزاد کرده ..‌ این زمان اضافی صد در صد صرف محتوا میشه ... تو همین مدت حدود ۴ تا انحصاری میشه معرفی کرد ٬ نمیدونم سر چی مایکروسافت رو ترول می کنید .
خیلی از همین انحصاری هایی که اخیرا برای فور پرو ریلیز شده هم هیچ کس فکر نمی کرد چنین نمراتی کسب کنن(به جز هورایزون) همینقدر هم میشه برای عناوین آینده خانواده وان امید داشت
 
  • Like
Reactions: pbgame

argon

کاربر سایت
Jun 4, 2008
339
ماشالله مایکل پچر درون همه فعال شده ...:///
...
هنوز ۲ ماهی تا ای تری باقی مونده ... و مایکروسافت هم حدود ۳۰ دقیقه از وقت کنفرانسشو آزاد کرده ..‌ این زمان اضافی صد در صد صرف محتوا میشه ... تو همین مدت حدود ۴ تا انحصاری میشه معرفی کرد ٬ نمیدونم سر چی مایکروسافت رو ترول می کنید .
خیلی از همین انحصاری هایی که اخیرا برای فور پرو ریلیز شده هم هیچ کس فکر نمی کرد چنین نمراتی کسب کنن(به جز هورایزون) همینقدر هم میشه برای عناوین آینده خانواده وان امید داشت
نه اصلا نمیشه این شکلی فکر کرد!چون اگه یادت باشه در یکی از e3 های دوران 360 مایکرو اومد کنفرانس جدا برای کینکت کذاشت همه ما فکر کردیم می خواد تایم آزاد کنه برای هارد کور گیم ولی بازم داخل کنفرانس کینکیت به شدت بود!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
یک نکته ای که دیدم خیلی ها تو این تاپیک بهش اشاره کردند میزان فروش کنسول های نسل هشتمی بود که سونی ای فلان 50 60 میلیون فروخته و وان به سی میلیون هم نرسیده ! ولی یک نکته قابل تامل تو این قضیه وجود داره با اینکه سونی از اول نسل تا الان با نسبت 2 به 1 کنسول میفروشه ولیکن بازم درامد کمپانی ها ( بخش گیمینگ سونی و مایکروسافت ) انچنان با هم تفاوتی نداره! ( میزان فروش نرم افزاری و اشتراک انلاین ) اینکه خیلی ها فکر میکنند چون مایکروسافت نصف کنسول فروخته و الان بخش گمینگش در حال ورشکستگی هست و با هزار ضرب و زور داره بالا نگهش میداره یکجورایی توهم هست.

l7ps_photo_۲۰۱۷-۰۴-۰۵_۱۳-۴۴-۵۶.jpg


همینطور که تو عکس فوق میبینید درامد دوتا کمپانی تو سال مالی 2015 برابر بوده ! و در سال 2016 که سونی Ps vr و Pro و slim رو داشته در مقابل مایکروسافت که فقط one s داشته یک میلیارد و سیصد میلیون تفاوت داشته !

پ ن : برای جلوگیری از ریپلی های بیهوده بگم این کامنت در راستای این نبود که تعداد فروش کنسول های سونی رو بی ارزش قلمداد کنه که حقیقتا همچین کاری احماقانه هست ولیکن باید گفت بخش گیمینگ مایکروسافت به همون سلامتی بخش گیمینگ سونی هست ! و اینکه فیل اسپسنر و تیم زیردستش به نظرم خیلی با طمانینه داره کار میکنند.
 

qaqaj

کاربر سایت
May 1, 2015
361
نام
Farzan
فاز این سونی فن ها که میان اینجا 4 تا بازی انحصاریشون رو پز میدن نمیدونم چیه ؟! :-& اولا من فقط انچارتد 4 رو به رسمیت میشناسم بقیه ها رو نه :smirk::smirk:

خوبه ما هم انحصاری های مایکرو رو پز بدیم ؟ کوانتوم بریک - فورزا 6 - فورزا هوریزون 3 - گیرز اف وارز 4 . شما هم از انجام چنین بازیهایی محروم هستید :D 1-1 مساوی !
البته من ایکس باکس فن نیستم ولی ایکس باکس فن ها رو دوست دارم :D PC فن هستم :D
 
  • Like
Reactions: pbgame

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
یک نکته ای که دیدم خیلی ها تو این تاپیک بهش اشاره کردند میزان فروش کنسول های نسل هشتمی بود که سونی ای فلان 50 60 میلیون فروخته و وان به سی میلیون هم نرسیده ! ولی یک نکته قابل تامل تو این قضیه وجود داره با اینکه سونی از اول نسل تا الان با نسبت 2 به 1 کنسول میفروشه ولیکن بازم درامد کمپانی ها ( بخش گیمینگ سونی و مایکروسافت ) انچنان با هم تفاوتی نداره! ( میزان فروش نرم افزاری و اشتراک انلاین ) اینکه خیلی ها فکر میکنند چون مایکروسافت نصف کنسول فروخته و الان بخش گمینگش در حال ورشکستگی هست و با هزار ضرب و زور داره بالا نگهش میداره یکجورایی توهم هست.

l7ps_photo_۲۰۱۷-۰۴-۰۵_۱۳-۴۴-۵۶.jpg


همینطور که تو عکس فوق میبینید درامد دوتا کمپانی تو سال مالی 2015 برابر بوده ! و در سال 2016 که سونی Ps vr و Pro و slim رو داشته در مقابل مایکروسافت که فقط one s داشته یک میلیارد و سیصد میلیون تفاوت داشته !

پ ن : برای جلوگیری از ریپلی های بیهوده بگم این کامنت در راستای این نبود که تعداد فروش کنسول های سونی رو بی ارزش قلمداد کنه که حقیقتا همچین کاری احماقانه هست ولیکن باید گفت بخش گیمینگ مایکروسافت به همون سلامتی بخش گیمینگ سونی هست ! و اینکه فیل اسپسنر و تیم زیردستش به نظرم خیلی با طمانینه داره کار میکنند.

اولا این نسل اهمیتش خیلی بیشتر از میزان فروشه ... و مهمترین چیز تو این نسل جذب کاربر بیشتره که میتونه اینده کمپانی رو تو این صنعت تضمین کنه .

نکته دوم اینه که مایکرو سهمش از بازار PC کجا رفت اونوقت ؟؟؟ قائدتا این چارت در امد فقط فروش سخت افزار نیست ... تازه سخت افزار سودی نداره برای شرکت ها و یه فکته ...در امد اصلی روی نرم افزاره ...
سال 2016 هم سونی با اینکه بازی های خوبی عرضه کرد ...ولی بازی های پر فروشی نبودن . به جز انچارتد 4
این تفاوت فروش تو سال 2017 -2018 جالب میشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: GHOST OF SPART

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
اولا این نسل اهمیتش خیلی بیشتر از میزان فروشه ... و اهمیتش جذب کاربر بیشتره که میتونه اینده کمپانی رو تو این صنعت تضمین کنه .

نکته دوم اینه که مایکرو سهمش از بازار PC کجا رفت اونوقت ؟؟؟ قائدتا این چارت در امد فقط فروش سخت افزار نیست ... تازه سخت افزار سودی نداره برای شرکت ها و یه یه فکته ...در امد اصلی روی نرم افزاره ...
سال 2016 هم سونی با اینکه بازی های خوبی عرضه کرد ...ولی بازی های پر فروشی نبودن . به جز انچارتد 4
این تفاوت فروش تو سال 2017 -2018 جالب میشه

خب دوست عزیز در مورد قسمت اول صحبتت بگم که اینجوری که شما نتیجه گیری کردی بازم سونی تو این زمینه شکست خورده چون خیلی از کاربرهاش از سرویس های سونی راضی نیستن و نمونش خود من!
از طرفی تو این صنعت ثابت شده درصد کمی از مشتری ها حس وفاداری دارن و تو انتخاب کنسول بعدی ، یادی هم از نسل قبل میکنن و نمونش نینتندو که برنده نسل 7 بود با Wii u شکست خورد!

در ادامه صحبت هات که میگی سخت افزار سودی نداره و نرم افزار مهمه هم طبق همون نمودار باید بگم که مایکروسافت از نظر فروش نرم افزار موفق تر بوده(البته با توجه به صحبت های شما) چون با اینکه تقریبا نصف سونی کنسول فروخته ولی درآمدش نصف سونی نبوده و این نشون میده اون فاصله با فروش گیم و سرویس های جانبی جبران شده!
 
  • Like
Reactions: HAMED SEV

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
دوستان pc فن عزیز بعد از 30 سال هنوز متوجه این واقعیت نشدید که بنچ مارک های سخت افزاری pc هیچ گونه ربط و ارتباطی با کنسول پیدا نمیکنه ؟؟؟؟

روی ps2 با این سخت افزار بازی هایی مثل god of war 2 و final fantsy 12 و کیلزون اجرا شد.

CPU: MIPS R5900-based "Emotion Engine", clocked at 294.912 MHz (299 MHz on newer versions), with 128-bit SIMD capabilitiesMain memory:
ram: 32 MB PC800 dual-channel (2x 16-bit) RDRAM (Direct Rambus DRAM) @ 400 MHz, 3.2 GB/s peak bandwidth
gpu:Parallel rendering processor with embedded DRAM "Graphics Synthesizer" (GS) clocked at 147.456 MHz

با این ارقام این بازی هم

pong.png


رو pc اجرا نمیشه .:p:D

این نسل دوستان ادعاشون این بود که چون سخت افزار کنسول ها به ساختار pc ها نزدیک شده و طراحی منحصر به فرد خودشون ندارن این قضیه تغییر کرده ... ولی بازم این قضیه فرقی نکرد و همچنان با سخت افزار مشابه بهره وری روی کنسول ها همچنان خیلی خیلی بهتر بود . تو کدوم سیاره شما میتونید با سخت افزار ps4 بازی مثل هوزایزن رو ران کنید چه برسه 1080- و 30 فریم .
خلاصه یه اشتباه دیرینه رو مثل یه رسم و عادت در اوردید و هی مطرحش میکنید .

قطعا بهره وری سخت افزار اسکورپیو هم بسیار فراتر از مشخصات سخت افزاریشونه ..... ناراحتی دوستان هم برای از دست رفتن پز دادن 4k گیمینگ درک میکنم .



دوستان pc فن عزیز بعد از 30 سال هنوز متوجه این واقعیت نشدید که بنچ مارک های سخت افزاری pc هیچ گونه ربط و ارتباطی با کنسول پیدا نمیکنه ؟؟؟؟

روی ps2 با این سخت افزار بازی هایی مثل god of war 2 و final fantsy 12 و کیلزون اجرا شد.

CPU: MIPS R5900-based "Emotion Engine", clocked at 294.912 MHz (299 MHz on newer versions), with 128-bit SIMD capabilitiesMain memory:
ram: 32 MB PC800 dual-channel (2x 16-bit) RDRAM (Direct Rambus DRAM) @ 400 MHz, 3.2 GB/s peak bandwidth
gpu:Parallel rendering processor with embedded DRAM "Graphics Synthesizer" (GS) clocked at 147.456 MHz

با این ارقام این بازی هم

pong.png


رو pc اجرا نمیشه .:p:D

این نسل دوستان ادعاشون این بود که چون سخت افزار کنسول ها به ساختار pc ها نزدیک شده و طراحی منحصر به فرد خودشون ندارن این قضیه تغییر کرده ... ولی بازم این قضیه فرقی نکرد و همچنان با سخت افزار مشابه بهره وری روی کنسول ها همچنان خیلی خیلی بهتر بود . تو کدوم سیاره شما میتونید با سخت افزار ps4 بازی مثل هوزایزن رو ران کنید چه برسه 1080- و 30 فریم .
خلاصه یه اشتباه دیرینه رو مثل یه رسم و عادت در اوردید و هی مطرحش میکنید .

قطعا بهره وری سخت افزار اسکورپیو هم بسیار فراتر از مشخصات سخت افزاریشونه ..... ناراحتی دوستان هم برای از دست رفتن پز دادن 4k گیمینگ درک میکنم .

کافر همه را به کیش خود پندارد.
اما اصل مطلب، خدمت شما :

Dying Light looks and plays just like the PlayStation 4 version of the game using console-equivalent quality settings. Call of Duty Advanced Warfare complains about the Pentium's dual-core nature on boot, but aside from the occasional frame-time spike, hands in an experience that's very similar indeed to the PS4 version - sometimes outperforming it, in fact. Metro Last Light Redux on medium presets mostly hits the 60fps target set by the PS4 version, and visual quality seems pretty close to the console edition too.
Running through the game (TW3) using our preferred budget PC set-up, featuring a Core i3 4130 and an Nvidia GTX 750 Ti, we found that we could achieve visual quality and frame-rates equivalent to the PS4 version of the game. Meanwhile, overclocking the GPU consistently took us above the 30fps threshold. Swapping in an R7 260X - an £80 graphics card from AMD - produced nearly identical performance, spoiled only by some intrusive latency spikes (perhaps down to the DX11 driver issue).

و هزاران مورد دیگر، خلاصه شما یه پی سی معادل پلی 4 داشته باشی با همون تنظیمات پلی 4 میتونی بازی کنی، خیال پردازی "بهره وری" وفلان رو هم بذارید کنار، خبری از "خیلی خیلی بهتر" نیست، اینا موند در گذشته.

در رابطه با هِرایزن و سایر انحصاری ها، اینا روشون خیلی بیشتر وقت صرف میشه و خیلی بیشتر بهینه میشن، مطمئنا اگه رو پی سی بودن باز هم شاهد همین قضیه بودیم، جادویی این وسط نیست، جادو در علم جایگاهی نداره.

و نکته تاسف بار این ک 20 نفری از این پست کاملا ناآگاهانه شما تشکر کردن، خواهشا یه کم تحقیق کنید و رو هوا حرف نزنید.

و تاکید میکنم، ما از پیشرفت استقبال میکنیم، از قوی بودن کنسولا استقبال میکنیم، به نفع همه هست، فقط یک فن بوی یا ادم متعصب اینطور فک میکنه که" ها اینا دیدن کنسولا 4کی شدن ترسیدن"، رقابت در صنعت چیز خوبیه و باید باشه ، همه ی اینا درنهایت به نفع گیمرها تموم میشه،مثال: با ورود اسکورپیو و قیمت احتمالی 500 دلار مطمئنا قطعات پی سی هم ارزون تر میشن و این ب نفع من هست ، میتونم ارزون تر بخرم، مانیتورهای 4 کی ارزون تر میشن، ی کانسپت اقتصادی سادس، ی نفر باید خیلی احمق و بیسواد باشه که فک کنه همچین چیزی بده
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر