همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
بچه که بودیم هر کسی میگفت اسباب بازی من بهتره الانم که ۲۴ سالمه همینارو میبینم
هر کسی شعور داره عقل داره چیزی که با سلیقش جور باشه میخره این مقایسه ها خوبه ولی اولا جاش اینجا نیست دوما مقایسه باید به دور از تمسخر باشه !
به سلیقه هم احترام بزارین


Sent from my Gooshi using Tapatalk
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,018
نام
محمد امین
کل بازی های انحصاری چند درصد خواسته های گیمر ها هست؟ و اختلاف بازی های انحصاری سونی و ماکرو چند درصد هست؟ اکثر بازی های که برای کنسولها عرضه میشه مولتی هستن و خیلی ها به خاطر کیفیت بهتر اسکرپیو رو انتخاب میکنن همین طوری که خیلی ها اول نسل PS4 رو انتخاب کردن و گرنه عاشق انحصاری های همچون knack و Killzone: Shadow Fall نشده بودن و به خاطر قدرت و اختلاف گرافیکی بازی های مولتی و همچنین قیمت بهتر اون رو خریدن الان هم اسکرپیو تو بازی های مولتی قدرت بهتری رو ارائه میده (البته احتمالا) و به خاطر سالی سه چهارتا انحصاری کسی بیخیال قدرت بیشتر نمیشه حالا اینکه سمت ماکرو هم کلی انحصاری هست بماند
از اون ورم خیلی از کسانی که میخوان PC بازی کنن و دنبال ارتقاع سخت افزاری هستن براشون خیلی راحته 500 -600 تومن بدن کنسول بگیرن و خودشون رو راحت کنن و بازی های 4K با فریم خوب بازی کنن
و اینکه ماکرو قطعا انحصاری های خوبی رو برای این کنسول ترتیب داده و CRAKDOWN 3 و FORZA هم اولین انحصاریهاش خواهند بود و قطعا شاهد هیلو 6 هم خواهیم بود
 

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,610
نام
defective pixel
فقط یه نکته بگم و برم.
اینکه میگید اسکورپیو میاد و با قدرت زیادش بازار پی سی رو هم دستش میگیره اشتباه محضه.
پی سی گیمر ها فقط به خاطر ۶۰ فرم یا کیفیت ۴ کی نیومدن سمت پی سی. نتورک بهتر و رایگان . امکان ارتقا سخت افزاری . کنترل بیشتر روی محصولی که میخری (مثل کنسول دستت بسته نیست از یه سری سافت ویر از پیش تعیین شده استفاده کنی)‌
پس بعید میدونم درصد زیادی از پی سی گیمر ها برن سمت اسکورپیو تازه با توجه به اینکه این قدرت زیاد کنسول جدید مایکروسافت دقیقا تنها تا یکی دو سال اینده به چشم میاد.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
کافر همه را به کیش خود پندارد.
اما اصل مطلب، خدمت شما :

Dying Light looks and plays just like the PlayStation 4 version of the game using console-equivalent quality settings. Call of Duty Advanced Warfare complains about the Pentium's dual-core nature on boot, but aside from the occasional frame-time spike, hands in an experience that's very similar indeed to the PS4 version - sometimes outperforming it, in fact. Metro Last Light Redux on medium presets mostly hits the 60fps target set by the PS4 version, and visual quality seems pretty close to the console edition too.
Running through the game (TW3) using our preferred budget PC set-up, featuring a Core i3 4130 and an Nvidia GTX 750 Ti, we found that we could achieve visual quality and frame-rates equivalent to the PS4 version of the game. Meanwhile, overclocking the GPU consistently took us above the 30fps threshold. Swapping in an R7 260X - an £80 graphics card from AMD - produced nearly identical performance, spoiled only by some intrusive latency spikes (perhaps down to the DX11 driver issue).

و هزاران مورد دیگر، خلاصه شما یه پی سی معادل پلی 4 داشته باشی با همون تنظیمات پلی 4 میتونی بازی کنی، خیال پردازی "بهره وری" وفلان رو هم بذارید کنار، خبری از "خیلی خیلی بهتر" نیست، اینا موند در گذشته.

در رابطه با هِرایزن و سایر انحصاری ها، اینا روشون خیلی بیشتر وقت صرف میشه و خیلی بیشتر بهینه میشن، مطمئنا اگه رو پی سی بودن باز هم شاهد همین قضیه بودیم، جادویی این وسط نیست، جادو در علم جایگاهی نداره.

و نکته تاسف بار این ک 20 نفری از این پست کاملا ناآگاهانه شما تشکر کردن، خواهشا یه کم تحقیق کنید و رو هوا حرف نزنید.

و تاکید میکنم، ما از پیشرفت استقبال میکنیم، از قوی بودن کنسولا استقبال میکنیم، به نفع همه هست، فقط یک فن بوی یا ادم متعصب اینطور فک میکنه که" ها اینا دیدن کنسولا 4کی شدن ترسیدن"، رقابت در صنعت چیز خوبیه و باید باشه ، همه ی اینا درنهایت به نفع گیمرها تموم میشه،مثال: با ورود اسکورپیو و قیمت احتمالی 500 دلار مطمئنا قطعات پی سی هم ارزون تر میشن و این ب نفع من هست ، میتونم ارزون تر بخرم، مانیتورهای 4 کی ارزون تر میشن، ی کانسپت اقتصادی سادس، ی نفر باید خیلی احمق و بیسواد باشه که فک کنه همچین چیزی بده

اولا مطمئن نیستم ... ولی گمان کنم این 750ti از gpu پلی 4 قویتره . دوما وقتی قدرت رو میخوان مقایسه میکنن میرن بنچ مارک ها رو معیار مقایسه قرار میدن . بتلفید 1 ... هورایزن .. انچارتد 4 ... نه ریمستر ها و گرافیک ها تاریخ مصرف گذشته و نخ نما شده ... اگه این طوره من کلی بازی ایندی روی لپ تاپ ذغال سوزم 1080 - 30 فریم بازی میکنم ... پس مساوی با اینه که لپ تاپم قدرتش با کنسول ها برابره .
اصلا دوست ندارم سر حقایق و یا تحریف اون بحث کنم . ضمن اینکه ما تازه سال سوم این نسلیم ...

اصلا هم ذهنت رو درگیر لایک ها نکن ... هر کی بیشتر پستش لایک خورد دلیل نمیشه اون کس حرفش درست باشه و دیگری حرفش اشتباه ... بیشترین دلیل لایک خوش ایند اومدن پست به کام خواننده است نه درست یا غلط بودن مطالب
 
آخرین ویرایش:

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
کل بازی های انحصاری چند درصد خواسته های گیمر ها هست؟ و اختلاف بازی های انحصاری سونی و ماکرو چند درصد هست؟ اکثر بازی های که برای کنسولها عرضه میشه مولتی هستن و خیلی ها به خاطر کیفیت بهتر اسکرپیو رو انتخاب میکنن همین طوری که خیلی ها اول نسل PS4 رو انتخاب کردن و گرنه عاشق انحصاری های همچون knack و Killzone: Shadow Fall نشده بودن و به خاطر قدرت و اختلاف گرافیکی بازی های مولتی و همچنین قیمت بهتر اون رو خریدن الان هم اسکرپیو تو بازی های مولتی قدرت بهتری رو ارائه میده (البته احتمالا) و به خاطر سالی سه چهارتا انحصاری کسی بیخیال قدرت بیشتر نمیشه حالا اینکه سمت ماکرو هم کلی انحصاری هست بماند
از اون ورم خیلی از کسانی که میخوان PC بازی کنن و دنبال ارتقاع سخت افزاری هستن براشون خیلی راحته 500 -600 تومن بدن کنسول بگیرن و خودشون رو راحت کنن و بازی های 4K با فریم خوب بازی کنن
و اینکه ماکرو قطعا انحصاری های خوبی رو برای این کنسول ترتیب داده و CRAKDOWN 3 و FORZA هم اولین انحصاریهاش خواهند بود و قطعا شاهد هیلو 6 هم خواهیم بود
خب طبيعتا وقتي رو كنسولي كه ازش استفاده ميكني ، چارتا انحصاري درست حسابي واسش نيومده تصور ميكني كه بازي هاي عرضه شده براش اكثرا مولتي هستند . شايد با عوض كردن كنسولت مثل ديگران متوجه اين قضيه بشي كه با كيفيت ترين بازي هاي موجود در بازار انحصاري هستند ، و مثلا با شروع ٢٠١٧ خيلي بيشتر از مالتي پلتفرم ، انحصاري بازي كردي ( اونم از نوع درجه يك و با كيفيت ) . به قول شاعر : هركه از ظن خود شد يار من ،،، از درون من نجست اصرار من .
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
خب طبيعتا وقتي رو كنسولي كه ازش استفاده ميكني ، چارتا انحصاري درست حسابي واسش نيومده تصور ميكني كه بازي هاي عرضه شده براش اكثرا مولتي هستند . شايد با عوض كردن كنسولت مثل ديگران متوجه اين قضيه بشي كه با كيفيت ترين بازي هاي موجود در بازار انحصاري هستند ، و مثلا با شروع ٢٠١٧ خيلي بيشتر از مالتي پلتفرم ، انحصاري بازي كردي ( اونم از نوع درجه يك و با كيفيت ) . به قول شاعر : هركه از ظن خود شد يار من ،،، از درون من نجست اصرار من .
اسرار*

خواهشا این قضیه VS رو تموم کنین تاپیک راجع به یه چیز دیگست


Sent from my Gooshi using Tapatalk
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
اسرار*

خواهشا این قضیه VS رو تموم کنین تاپیک راجع به یه چیز دیگست


Sent from my Gooshi using Tapatalk
چيو تموم كنيم . وقتي طرف مياد اينجا هرچي دلش ميخواد ميگه غلط و نادرست ، ديگه مساله راجب به vs نميشه ، دادن پاسخ صحيح به فردي ميشه كه اظهار نظر اشتباه ميكنه .
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
چيو تموم كنيم . وقتي طرف مياد اينجا هرچي دلش ميخواد ميگه غلط و نادرست ، ديگه مساله راجب به vs نميشه ، دادن پاسخ صحيح به فردي ميشه كه اظهار نظر اشتباه ميكنه .
پوزش منظورم به شخص شما نبود منظورم همه بودن


Sent from my Gooshi using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: SPILL

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
یه چیزی که برام خیلی جالب بود.
وقتی دیجیتال فاندری بررسی کرد.مقاله های مفید نوشت.و اینکه این دسگارو خیلی تمجید کرد.بحرحال همه دیجیتال فاندری رو میشناسیم.اصلا شوخی نداره.والکی هم تعریف نمیکنه.وقتی همه برای گرافیک آنچ 4 ضعف گرفته بودن خودکشی هم میکردن.این دیجیتال فاندری بود که گفت بهترین گرافیک کنسولی برای آنچ هست.
حالا این سایت قدرت اسکورپیو رو تحسین کرد.10 دقیقه نشد بچه ها از سرزمین آفتاب اومدن گفتن نه همچین مالی نبود.خب اگه اینجوریه کسیکه این تاپیکو زده فقط مشخصات سخت افزاری اسکورپیو رو بده تا اساتید بیان نظر بدن.دیگه دیجیتال فانتری باید چیکار میکرد یا باید چی میگفت تا شماها ترول نکنی.یکیم میاد ویدیو ترول اسکورپیو رو میذاره میگه مقاله دیجیتال فاندی بااین ویدیو میره زیره سوال.خدایی ادم چی بگه.
الان سونی چند وقته موتور انحصاریاش روشن شده وگرنه تو نرم افزار اوایل ماکرو بهتر کارکرده بود که بچه ها با 1080 ترول میکردن ماکروسافتو.حالا الان با بازی انحصاری دارن ترول میکنن...خیلی بده اینجوری.همون ادمایی که سال 2007 سرشون پایین بود سازنده ها با صلوات بازی میساختن براشون الان دم از 1080 میزنن....
ادم میخواد ترول کنه یه چیزیو خیلی باید منطقی این کارو انجام بده.نه اینکه دیجیتال فاندری رو زیر سوال ببره.این کار غیر حرفه ای بودن خودشو نشون میده.
 

Helghast

کاربر سایت
May 6, 2014
563
نام
S O |-| E I L
اولا مطمئن نیستم ... ولی گمان کنم این 750ti از gpu پلی 4 قویتره . دوما وقتی قدرت رو میخوان مقایسه میکنن میرن بنچ مارک ها رو معیار مقایسه قرار میدن . بتلفید 1 ... هورایزن .. انچارتد 4 ... نه ریمستر ها و گرافیک ها تاریخ مصرف گذشته و نخ نما شده ... اگه این طوره من کلی بازی ایندی روی لپ تاپ ذغال سوزم 1080 - 30 فریم بازی میکنم ... پس مساوی با اینه که لپ تاپم قدرتش با کنسول ها برابره .
باید گفت کلیت حرف شما درسته...
بازی هایی مثل رین بو سیکس سیج که روی PS4 معادل High عه PC اجرا میشن، روی کارت 750TI اوورال روی Medium اجرا میشه، چرا؟ چون تکسچر کوالیتی عه بازی روی high حدود 3 گیگ و الترا هم 4 گیگ vram میخواد و کارت مورد نظر ما 2 گیگابایت وی رم داره و اگر روی high ست کنید کلا بازی ریپ میزنه... یه سری تکنیک ها هم بخاطر سنگین بودن مجبورا باید روی medium اجرا بشه حالا حرفم چیه؟ اینکه یه کنسول واسه بازی ساخته شده و سازنده میاد بهینش میکنه و هیچ موقع نمیشه شما PC بیاری که هم قیمت کنسول باشه و همون راندمان رو بده... خود من کلی بازی تست کردم و مصرف Vram هم میزنه که همین سیستم پیشنهادی PCgamer تو اجراش در حالت برابر با PS4 عاجز هست... همون رین بو بخواهید 1080 و 60 فریم روی high و الترا بازی کنید یه 970 لازم دارید....
بازی هایی مثل هیتمن و بتمن ارکام نایت و کلی بازی دیگه که مشکل پرفرمنس دارن هم که کلا این کارت روی low و رزولوشن 900پی میتونه فریم مناسب بده (تست کردم با کارت قویتر از این gtx 770) هیتمن هم محدودیت داره مثلا کارت هایی که 2 گیگ وی رم داره بقیه تنظیماتش قفله فقط low باز هست... از این دست موارد که خودمم تست کردم زیاده روی پی سی. حالا اسکورپیو با یک قیمت رقابتی میاد که میتونه 4ک نیتیو و 60 فریم بده بسی جای تقدیر داره... و هیچ موقع PC نخواهید یافت در حال حاضر با قیمتی بین 400-700 دلار بتونه 4ک نیتیو 60 فریم بده... بحث 1080 هم که بالاتر اشاره کردم. نتیجه گیری حرفم اینه باید کلی سنجید که شما هم اشاره کردید بهش... خاصیت کنسول همینه دیگه 400 دلار میدی حداقل 5 سال تا حداکثر 8-9 سال هم برات میکشه بدون مشکل پرفرمنس و... اما همون پی سی رو 2 سال بعد مجبورید باز ارتقاء بدید که میشه هزینه اضافه!
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
اولا مطمئن نیستم ... ولی گمان کنم این 750ti از gpu پلی 4 قویتره . دوما وقتی قدرت رو میخوان مقایسه میکنن میرن بنچ مارک ها رو معیار مقایسه قرار میدن . بتلفید 1 ... هورایزن .. انچارتد 4 ... نه ریمستر ها و گرافیک ها تاریخ مصرف گذشته و نخ نما شده ... اگه این طوره من کلی بازی ایندی روی لپ تاپ ذغال سوزم 1080 - 30 فریم بازی میکنم ... پس مساوی با اینه که لپ تاپم قدرتش با کنسول ها برابره .
اصلا دوست ندارم سر حقایق و یا تحریف اون بحث کنم . ضمن اینکه ما تازه سال سوم این نسلیم ...

اصلا هم ذهنت رو درگیر لایک ها نکن ... هر کی بیشتر پستش لایک خورد دلیل نمیشه اون کس حرفش درست باشه و دیگری حرفش اشتباه ... بیشترین دلیل لایک خوش ایند اومدن پست به کام خواننده است نه درست یا غلط بودن مطالب

اون سیستمی که نشون دادم طبق گفته ی خود DF معادل سیستم پلی 4 هست، پس درون شکی نیست.

ویچر 3 شد "نخ نما" ؟ ویچر 3 هنوزم یکی از بهترین گرافیکارو داره و تاریخ گذشته نیست و اون موقع که رو پلی 4 همش افت فریم داشت و تا 20 فریم هم میومد، همین سیستمی که عرض کردم خدمتتون 30 ثابت میداد.

هرایزن و آنچارتد 4 که رو پی سی نیستن مقایسه کنیم، ولی بازی های دیگه هستن و همشون همین قضیه ای که گفتم صدق میکنه براشون، یه چیز اثبات شدس، هرچند تا لینک و منبع که بخواید ارائه میکنم.

به عنوان نمونه بتلفیلد 1 :


in Battlefield 1 both consoles now operate using a dynamic framebuffer, adjusting rendering resolution according to load. The baseline resolution comes in at around 1000p on PS4, dropping down to 900p, with pixel counts adjusting up and down in smaller increments. By comparison, resolution on Xbox One stabilises at 900p, falling to 720p in demanding scenes. This leads to a consistently sharper image on PS4, where intricate texture details resolve more cleanly. In fact, at 1000p the presentation often looks very similar to a native 1080p image.
We're looking at around 40-45fps during a general run of play, though drops down into the 30fps are commonplace in demanding moments where the engine is stressed. The experience lacks the silky-smooth feel often present during the campaign and other multiplayer modes, with judder and weightier controls cropping up when performance is impacted.

Performance also varies frequently on Xbox One, though drops in frame-rate are less significant during general gameplay. Quiet moments see 60fps sustained for short periods, but mostly we're looking at between 50-60fps as we traverse the massive maps in operations mode. Sure enough, noticeable drops down to the mid-forties still occur, though less frequently than on PS4 - and as a result the experience when playing online is definitely smoother.

من میتونم صدها نمونه ی دیگه واستون بیارم ولی فک کنم دیگه نیازی نباشه، ویچر 3 و بتلفیلد 1 مطمئنا گرافیک های نخ نما نیسن و نتیجه رو داریم میبینیم. بهینه سازی خیلی مهم هست و اخیرا تکنیک داینمیک رزولوشن رو اوردن تا کنسولا بتونن بازیارو اجرا کنن که نمونش همین بتل 1 هست، لپ مطلب این که پرفرمنس یکیه، خبری از معجزه نیس، خبری از "خیلی خیلی بهتر" نیست.

لایک به نشانه ی تایید هم هست، این دو پست هم برای رفع ناآگاهی به وجود اومده بودن، قبل از پست هر مطلب فنی یه سر به گوگل ودیجیتال فوندری بزنیم.

موفق باشید.
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
باید گفت کلیت حرف شما درسته...
بازی هایی مثل رین بو سیکس سیج که روی PS4 معادل High عه PC اجرا میشن، روی کارت 750TI اوورال روی Medium اجرا میشه، چرا؟ چون تکسچر کوالیتی عه بازی روی high حدود 3 گیگ و الترا هم 4 گیگ vram میخواد و کارت مورد نظر ما 2 گیگابایت وی رم داره و اگر روی high ست کنید کلا بازی ریپ میزنه... یه سری تکنیک ها هم بخاطر سنگین بودن مجبورا باید روی medium اجرا بشه حالا حرفم چیه؟ اینکه یه کنسول واسه بازی ساخته شده و سازنده میاد بهینش میکنه و هیچ موقع نمیشه شما PC بیاری که هم قیمت کنسول باشه و همون راندمان رو بده... خود من کلی بازی تست کردم و مصرف Vram هم میزنه که همین سیستم پیشنهادی PCgamer تو اجراش در حالت برابر با PS4 عاجز هست... همون رین بو بخواهید 1080 و 60 فریم روی high و الترا بازی کنید یه 970 لازم دارید....
بازی هایی مثل هیتمن و بتمن ارکام نایت و کلی بازی دیگه که مشکل پرفرمنس دارن هم که کلا این کارت روی low و رزولوشن 900پی میتونه فریم مناسب بده (تست کردم با کارت قویتر از این gtx 770) هیتمن هم محدودیت داره مثلا کارت هایی که 2 گیگ وی رم داره بقیه تنظیماتش قفله فقط low باز هست... از این دست موارد که خودمم تست کردم زیاده روی پی سی. حالا اسکورپیو با یک قیمت رقابتی میاد که میتونه 4ک نیتیو و 60 فریم بده بسی جای تقدیر داره... و هیچ موقع PC نخواهید یافت در حال حاضر با قیمتی بین 400-700 دلار بتونه 4ک نیتیو 60 فریم بده... بحث 1080 هم که بالاتر اشاره کردم. نتیجه گیری حرفم اینه باید کلی سنجید که شما هم اشاره کردید بهش... خاصیت کنسول همینه دیگه 400 دلار میدی حداقل 5 سال تا حداکثر 8-9 سال هم برات میکشه بدون مشکل پرفرمنس و... اما همون پی سی رو 2 سال بعد مجبورید باز ارتقاء بدید که میشه هزینه اضافه!

ب شما هم توصیم همینه ، یه سر به گوگل و DF بزنید. تو دو پست قبلی این "و هیچ موقع نمیشه شما PC بیاری که هم قیمت کنسول باشه و همون راندمان رو بده" رو هم اثبات کردم که کاملا غلطه.

و اما رین بو :

Shading Quality: This setting impacts lighting, shading, and the interaction of light and materials. Console versions operate with the medium setting but the high setting on PC brings a number of improvements, the most notable of which is the addition of relief mapping which adds extra depth to textures using a heightmap. On PC, the performance impact increases alongside texture filtering. So while 16x AF normally incurs a very small hit to performance on the platform that's not the case here. Essentially, when using higher levels of filtering with the high shading settings, relief maps are drawn out further from the viewport. This texture information is not present in distant mip-maps though, so by reducing texture filtering quality the distance in which the relief maps are rendered is decreased.

Ambient Occlusion: To handle contact shadows, Ubisoft has crafted its own solution known as SSBC, which first appeared in Far Cry 4 last year. This solution is used on consoles and it generally looks very good. SSBC tends to produce slightly darker contact shadows that can actually look more aesthetically pleasing in certain circumstances but there are still some inaccuracies in detailed, brightly lit scenes. This is where HBAO+ comes into play on the PC which produces a different look that is technically more accurate


.Shadow Quality: There are four different settings for shadow quality on the PC and we've found the console versions to be a match for the high setting. On medium and low, shadows lose a tremendous amount of definition but the high setting is still very clean. Using the very high option on PC simply pushes the resolution of shadows up a notch resulting in additional clarity. We feel that shadow quality is solid across all three versions of the game.

Reflection Quality: With reflection quality we see consoles operating at medium settings.


Texture Quality:
Then we have texture quality and here we believe the console versions are operating with the high setting

پس میبینیم که تنظیمات بین MEDIUM و High هست، نه الترا! پس حرف شما باز هم غلطه

بتمن مشکل پورت داشت، بعد از حل مشکل باز هم حرفی ک گفتم صدق میکنه. مشکل پرفرمنس هم در لانچ چیز عجیبی نیس (هرچند ارکام نایت فاجعه بود) ، مس افکت رو کنسولا داغونه الان، ولی رو پی سی کاملا ردیفه، ویچر 3 موقع لانچ رو پلی 4 زیر 30 بود ولی پی سی کاملا ردیف بود.

بحث ما کلی هست، چندین نمونه اوردم و دیگه حرفم اثبات شده، نمونه های دیگر در DF موجود هست میتونید مراجعه کنید. بیشتر از این تاپیک رو منحرف نمیکنم.

موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
اون سیستمی که نشون دادم طبق گفته ی خود DF معادل سیستم پلی 4 هست، پس درون شکی نیست.

ویچر 3 شد "نخ نما" ؟ ویچر 3 هنوزم یکی از بهترین گرافیکارو داره و تاریخ گذشته نیست و اون موقع که رو پلی 4 همش افت فریم داشت و تا 20 فریم هم میومد، همین سیستمی که عرض کردم خدمتتون 30 ثابت میداد.

هرایزن و آنچارتد 4 که رو پی سی نیستن مقایسه کنیم، ولی بازی های دیگه هستن و همشون همین قضیه ای که گفتم صدق میکنه براشون، یه چیز اثبات شدس، هرچند تا لینک و منبع که بخواید ارائه میکنم.

به عنوان نمونه بتلفیلد 1 :


in Battlefield 1 both consoles now operate using a dynamic framebuffer, adjusting rendering resolution according to load. The baseline resolution comes in at around 1000p on PS4, dropping down to 900p, with pixel counts adjusting up and down in smaller increments. By comparison, resolution on Xbox One stabilises at 900p, falling to 720p in demanding scenes. This leads to a consistently sharper image on PS4, where intricate texture details resolve more cleanly. In fact, at 1000p the presentation often looks very similar to a native 1080p image.
We're looking at around 40-45fps during a general run of play, though drops down into the 30fps are commonplace in demanding moments where the engine is stressed. The experience lacks the silky-smooth feel often present during the campaign and other multiplayer modes, with judder and weightier controls cropping up when performance is impacted.

Performance also varies frequently on Xbox One, though drops in frame-rate are less significant during general gameplay. Quiet moments see 60fps sustained for short periods, but mostly we're looking at between 50-60fps as we traverse the massive maps in operations mode. Sure enough, noticeable drops down to the mid-forties still occur, though less frequently than on PS4 - and as a result the experience when playing online is definitely smoother.

من میتونم صدها نمونه ی دیگه واستون بیارم ولی فک کنم دیگه نیازی نباشه، ویچر 3 و بتلفیلد 1 مطمئنا گرافیک های نخ نما نیسن و نتیجه رو داریم میبینیم. بهینه سازی خیلی مهم هست و اخیرا تکنیک داینمیک رزولوشن رو اوردن تا کنسولا بتونن بازیارو اجرا کنن که نمونش همین بتل 1 هست، لپ مطلب این که پرفرمنس یکیه، خبری از معجزه نیس، خبری از "خیلی خیلی بهتر" نیست.

لایک به نشانه ی تایید هم هست، این دو پست هم برای رفع ناآگاهی به وجود اومده بودن، قبل از پست هر مطلب فنی یه سر به گوگل ودیجیتال فوندری بزنیم.

موفق باشید.

خداییش این پست اخرمه تو این تاپیک و بحثم نمیکنم .... تو پست اولتون هیچ حرف و نشونه و علامتی نه از ویچر 3 هست و نه از بتلفیلد .... تازه خوبه خودم بتلفیلد رو به عنوان بنچ مارک به حساب اوردم نه گرافیک نخ نما شده .... پس یه جورایی سعی نکنید با های و هوی جو بدید به قضیه ... و موضوع رو تغییر بدید .

ضمن اینکه تو این پست دومتون هم داره درباره پرفرومنس بتلفیلد روی کنسول ها میگه ... نمیبینم چیز مقایسه ای با سخت افزار مشابه .

شما ازادی هر جور میخوای حساب ، کتاب کنی ... ولی واقعیت همیشه چیز دیگه ای ... من که دیگه به یه بحث بی نتیجه ادامه نمیدم .
 

Helghast

کاربر سایت
May 6, 2014
563
نام
S O |-| E I L
ب شما هم توصیم همینه ، یه سر به گوگل و DF بزنید. تو دو پست قبلی این "و هیچ موقع نمیشه شما PC بیاری که هم قیمت کنسول باشه و همون راندمان رو بده" رو هم اثبات کردم که کاملا غلطه.

پس میبینیم که تنظیمات بین MEDIUM و High هست، نه الترا! پس حرف شما باز هم غلطه

بتمن مشکل پورت داشت، بعد از حل مشکل باز هم حرفی ک گفتم صدق میکنه. مشکل پرفرمنس هم در لانچ چیز عجیبی نیس (هرچند ارکام نایت فاجعه بود) ، مس افکت رو کنسولا داغونه الان، ولی رو پی سی کاملا ردیفه، ویچر 3 موقع لانچ رو پلی 4 زیر 30 بود ولی پی سی کاملا ردیف بود.
1. اول اینکه پست من رو اول کامل بخونید اگر باز متوجه نشدید 2 بار 3 بار 4 بار بخونید بعد نقل کنید چرا که نوشتم معادل high نه الترا... و اکثر تصاویر مقایسه ای هم نشان میده ماجرا رو... حرف شما این جا غلط بود که درستش کنید لطفا. مقاله رو هم خیلی وقت پیش خونده بودم.
2. مشکل پرفرمنس این روز ها بدجور روی PC هست و فقط شامل یکی دوتا تایتل نیست... همین nier هم مشکل داره الان که با یک ماد وضعیتش بهتر شده اونم به لطف یه نفر که زحمت کشیده ماد کرده! هیتمن هم تقریبا جدیده همین مشکلو داره حتی روی های اند پی سی هم بسیار سنگین هست، مافیا 3بدتر، دیسانرد 2 هم همین (با اینکه نسخه کنسولی هم همین مشکلو داشت)، Deus ex هم روی الترا کلا روی پی سی فریم ریت مناسب نمیده... اون سیستم پییشنهادی بالا هم باز در توانش نیست این بازیو حتی روی high اجرا کنه... من خیلی از اینارو با 770 که دو گیگ وی رم داره حتی با پردازنده به مراتب قوی تر نتونستم خروجی مثل کنسول بگیرم! چیو داریم مخفی میکنیم؟
3. بحث من راجب مقایسه بین سیستم پیشنهادی بالا و کنسوله... که اینم باز برمیگرده به اینکه پست منو نخوندید اصلا ...

تا وقتی نتونیم با این مساله کنار بیاییم معماری کنسول چیز دیگس و هی بخوایم سعی کنیم بگیم میشه با یک پی سی 400 دلاری میشه عینا خروجی مثل کنسول گرفت واقعا احساس میکنم جنبه سرگرمی داره تا بحث.

موفق باشیم.
 

JOKERACN7

کاربر سایت
Aug 8, 2014
379
نام
حمید
جواب هر دو دوست عزیز رو همینجا میدم
مقابل فهمیدن مقاومت میکنید، هرچقدر هم منبع و مدرک بیارم همیش آش و همین کاسه، بنده همه چیو نشون دادم دیگه فهمیدنشون با خودتون، بحث سلیقه و اینا هم نیس، بحث فنی هست که در سه پست توضیح دادم با مدارک کامل (درحالی که شما فقط از خودتون حرف میزنید و هیچ مدرکی برای حرفاتون ندارین)، بحث رو هم ادامه نمیدم.

و در ضمن، بله نشون دادم (داخل پارانتز اسم گیم رو اوردم)

ioo_caprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrture.png
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر