همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
از استارتر تاپیک تقاضا میشه صحبتهای گرانبهای بعضی از سونی فن ها رو تو پس اول قرار بده یکم فیض ببریم
یکی میگه قدرت و قیمت و نظر منتقدها و فروش مهم نیست فقط انحصاری مهمه
یکی میگه قدرت و انحصاری و فروش و نظر منتقد ها مهم نیست فقط قیمت مهمه
یکی میگه قدرت و قیمت و انحصاری و نظر منتقد ها مهم نیست فقط فروش مهمه

کلا تنها چیزی که روش تفاهم دارن قدرت کنسوله که چون از پرو قوی تره کلا مهم نیست حالا اول نسل چی مهم بود دیگه به باد فراموشی سپردنش
 

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,735
نخست این دستاورد مایکروسافت به همه Xbox فنها تبریک
میگم .
فردی در این تست مدعی هست که با 1070 رو 4k
۶۰ فریم ثابت گرفته
مایکروسافت با اسکورپیو نبرد بزرگی رو برای تصاحب سهم بازار PC شروع کرده . پس خواهشمیکنم به pcgamer ها حق بدین تو بحث شرکت کنن .
در مورد قیمت فکر کنم بتونه با قیمت معقول حدود ۵۰۰ دلار عرضه کنه
چون به عنوان مثال nvidia توانست در شرایط رقابتی بعد از ۸ ماه کارتی قدرتمندتر از تایتان ایکس رو به قیمت ۱۲۰۰دلار
با تقریبا نصف قیمت ( ۷۰۰دلار) عرضه کنه (1080ti)
در حال حاضر 1070 حدود ۳۵۰ دلار هست پس به احتمال زیاد شدنی هست gpuبه همین قدرت به قیمت حدود۱۸۰ زمان تولید انبوه کنسول مذکور امکان تولید داشته باشه .
و از آنجایی که معمارcpu همان معماری قدیمی هست پس از گذشت ۳ سال در نتیجه از این نظر هم مشکلی و از همه مهمتر چون سازنده هر دو یکی هست (amd) در نتیجه این هم یکی از عوامل کاهش قیما میتونه باشه .
 
  • Like
Reactions: hitman68

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
تو بازياي open world خيلي مهمه
همون به قول بعضيا سي پي يو مضخرف و مسخره جگوار تو PS4 كه ضعيفتر از اسكورپيو هم هست
دولوپر ها تونستن شاهكار هايي مثل هورايزن رو باهاش خلق كنن
پس انقدر به سيپيو و قدرت نتوپيد
موضوع سر كنسول هست با كمترين قدرت چنين بازي هايي رو باهاشون خلق ميكنن
هرچند به مهارت استوديو ها هم برميگرده
تو ٦ماه اينده تمام اين چيزا مشخص ميشه



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Minotaur

کاربر سایت
Dec 19, 2014
6
نام
مهدی
با وجود ضربه ای که من با خرید xbox one خوردم دیگه عمرا سمت کنسول برم !! :D
با اجازه اساتید چند دلیل میارم که چرا pc از کنسول بهتره، اگر هم کسی موافق نبود شما چند دلیل بیارید که چرا کنسول بهتره !
1_ از الان تا ابد بازیهای انحصاری مایکرو رو pc هم منتشر میشه !

2_ pc فقط مختص بازی کردن نیست ! از کارهای اداری و برنامه نویسی و وبگردی و ... گرفته تا بینهایت کارهای دیگه، پس واسه گیمرهای بالغ تر که سخت پسند و کم کارتر شدن مناسب تره.

3- pc پتانسیل و آزادی خیلی خیلی بیشتری نسبت به کنسول داره، الان اسکورپیو هم بیاد باز سر ساپورت کردن موس چیزی معلوم نیست ! معلوم نیست که مایکروسافت اجازه اتصال هر تجهیزاتی مثل هدست و موس و کیبورد و کارت صدا و ... که ساخت فرست پارتی های خودش نباشه رو میده یا اینکه واسه فروش بیشتر تجهیزات انحصاری خودش رو منتشر میکنه مثل وضعیتی که الان xbox one داره !

4- 4k ! به نظر خودم درصد بیشتر کسانی که pc اه گیمینگ ندارن و به سمت کنسول رفتن بحث هزینه و پولشه ! پس چند درصد کسانی که اسکورپیو میگیرن یه مانیتور یا تلویزیون چندین میلیون تومنی هم میزنن تنگش؟ و در مورد مقایسه رزولوشن با pc هم این نکته رو ذکر کنم که حتی اگر pc فریم کمتری بده دال بر بهتر بودن کنسول نیست ! شاید کنسول روی تنظیمات گرافیکی مشابه low پی سی در حال اجرا شدن باشه ولی pc رو ultra !! اگر الان هم این چنین نباشه با وجود پیشرفت گرافیکی بازیها بالاخره 4k کنسول اینجوری میشه ! فکت !

5- بازیهای خیلی ارزون تر و تخفیفات خیلی بیشتر و بهتر ! اگر هم ایرانی باشید در بسیاری موارد رایگان ! :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
از استارتر تاپیک تقاضا میشه صحبتهای گرانبهای بعضی از سونی فن ها رو تو پس اول قرار بده یکم فیض ببریم
یکی میگه قدرت و قیمت و نظر منتقدها و فروش مهم نیست فقط انحصاری مهمه
یکی میگه قدرت و انحصاری و فروش و نظر منتقد ها مهم نیست فقط قیمت مهمه
یکی میگه قدرت و قیمت و انحصاری و نظر منتقد ها مهم نیست فقط فروش مهمه

کلا تنها چیزی که روش تفاهم دارن قدرت کنسوله که چون از پرو قوی تره کلا مهم نیست حالا اول نسل چی مهم بود دیگه به باد فراموشی سپردنش

یعنی هر چی پست تو این تاپیک زدی ... مربوط بوده به سونی فنا و تیکه انداختن ... واقعا انگار نه کنسول نه مایکرو و سونی و غیره براتون مهم نیست . فقط فرصت پیش امده رو غنیمت شمردید که متلک بندازید به سونی فنا .

حالا خوبه یکی از حمایتی ترین پیست ها در حمایت از اسکورپیو رو من سونی فن دادم ....

بله دقیقا هم همینطوره قدرت در انتهای هرم برای یه کنسول قرار داره .

ا- قیمت
2- محتوا
3- قدرت

وگرنه برای هر شرکتی اسونه که یه ابر سخت افزار بسازه 3000 دلار عرضه کنه و فن هاشم پزش رو بدن(نیومده و ندیده و نخریده ) .... مهم تعامل قدرت با قیمته . و بعد از اون محتوا ... که مایکرو قدرت رو داره ... به احتمال زیاد تو E3 محتوای خوبی هم به نمایش میزاره .... تنها مسئله که میمونه قیمته مناسبه .
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
داداش پرو و محصولات سونی نیاز به اسم بردن و تعریف نداره...
شما برو فروش جهانی هر دوتا شرکتو ببین بعد حساب میاد دستت..
حالا حالا ها مونده تا مایکرو به سونی برسه..
هنوز در حال تاتی تاتی کردنه..

Sent from my SM-A710F using Tapatalk

شر و ور بافتن کنتر که نمیندازه:


Microsoft

Sony

در مورد forbes هم در همین حد که کسی زیر سوال ببره خودش رو زیر سوال برده
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,512
جایی گفته نشده که بازی های Scorpio از Xbox One جدا هستند برای خرید یا همون نسخه Xbox One با آپدیت یا به طور خودکار با قدرت اجرا میشه؟
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
جایی گفته نشده که بازی های Scorpio از Xbox One جدا هستند برای خرید یا همون نسخه Xbox One با آپدیت یا به طور خودکار با قدرت اجرا میشه؟
بطور خودکار کیفیت بهتری خواهند داشت رو اسکورپیو و بازیاشونم جدا نیست


Sent from my Gooshi using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: RedShift

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,517
نام
میلاد
وقتی شایعات پرو داشت میومد همه سونی فنا و ps4 دارها من جمله خودم اعصاب نداشتم! چرا ما باید کنسولی میخریدیم که بعد ۳-۴ سال مدل قوی ترش بیاد بازار و ما شاهد بازیای با کیفیت تری رو کنسول پرو باشیم... (و البته خدا رو شکر که الان که پرو اومده و فروششم اصلا در حد نسخه معمولیش نیس خیالمون رو راحت کرده که خب ما که نسخه معمولی کنسول رو داریم لطمه ای نخوریدم از پرو از اون طرفم گرافیک وحشتناکی مثل هورایزون رو دیدیم رو نسخه معمولی:D)
ولی الان رویه فنای ایکس باکس دار دقیقا برعکسه!اینجا هم خیلی ها رو دیدم که وان دارن وخیلی خوشحال هستن از معرفی کنسول جدید که خیلی جالبه در نوع خودش!:D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,509
نام
محمد
وقتی شایعات پرو داشت میومد همه سونی فنا و ps4 دارها من جمله خودم اعصاب نداشتم! چرا ما باید کنسولی میخریدیم که بعد ۳-۴ سال مدل قوی ترش بیاد بازار و ما شاهد بازیای با کیفیت تری رو کنسول پرو باشیم... (و البته خدا رو شکر که الان که پرو اومده و فروششم اصلا در حد نسخه معمولیش نیس خیالمون رو راحت کرده که خب ما که نسخه معمولی کنسول رو داریم لطمه ای نخوریدم از پرو از اون طرفم گرافیک وحشتناکی مثل هورایزون رو دیدیم رو نسخه معمولی:D)
ولی الان رویه فنای ایکس باکس دار دقیقا برعکسه!اینجا هم خیلی ها رو دیدم که وان دارن وخیلی خوشحال هستن از معرفی کنسول جدید که خیلی جالبه در نوع خودش!:D
دقیقا به همین خاطر ملت خوشحالن :D اگه کنسول واقعا نسل بعد بود و بازی هاش با X1 فرق داشت و به طور خلاصه سر ما بی کلاه می موند و مجبور میشدیم خیلی سریع کوچ کنیم سمت اسکورپیو، اونوقت قضیه فرق داشت. ولی الان حق انتخاب وجود داره، مثل همون مورد PS4 Pro و PS4 معمولی. اونجا هم بعد از اینکه مشخص شد اونایی که PS4 معمولی دارن زیاد مشکلی برای انجام بازی های با کیفیت ندارن دیگه کسی مشکلی نداشت. الان هم همینه، فقط چون شرایط PS4 Pro رو دیدیم، دیگه میدونیم قضیه چطوریه و مشکلی وجود نداره :D
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
دقیقا به همین خاطر ملت خوشحالن :D اگه کنسول واقعا نسل بعد بود و بازی هاش با X1 فرق داشت و به طور خلاصه سر ما بی کلاه می موند و مجبور میشدیم خیلی سریع کوچ کنیم سمت اسکورپیو، اونوقت قضیه فرق داشت. ولی الان حق انتخاب وجود داره، مثل همون مورد PS4 Pro و PS4 معمولی. اونجا هم بعد از اینکه مشخص شد اونایی که PS4 معمولی دارن زیاد مشکلی برای انجام بازی های با کیفیت ندارن دیگه کسی مشکلی نداشت. الان هم همینه، فقط چون شرایط PS4 Pro رو دیدیم، دیگه میدونیم قضیه چطوریه و مشکلی وجود نداره :D

اخه مسئله اینه سر بحث هایی که سر NEO پیش اومد ... حداقل 1/3 پست ها مطعلق به کسایی بود که دایه مهربان تر از مادر و کاسه داغ تر از اش شده بودن و سونی رو به خاطر ظلمی که به فن ها و مشتری هاش کرده محکوم میکردن ... ولی حالا قضیه برعکس شده
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر