همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
Mar 21, 2017
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

Xenon360

کاربر سایت
Jul 17, 2011
1,813
نام
عرفان
فورزا 6 رو من روی پی سی و کارت 970 رفتم.بازی شدید بهینه بود و روی رزولوشن 4k هم 50-60 فریم میداد و تنظیمات هم اولترا بود:Dباید بازیای دیگه امتحان بشن که حداقل Open World باشن و یکم کنسول رو به چالش بکشن.در ضمن قدرت اسکورپیو تقریبا هم اندازه کارت 1070 هست!اونم بخاطر بهینه سازی کنسولی چون سخت افزار یکی هست و تغییر نمیکنه وگرنه قدرت کارت 1070 نسخه رفرنس 6.5 ترافلاپس هست که توی نسخه های کاستوم این عدد به 7 -7.5 هم رسیده.قدرت اسکورپیو هم 6 ترافلاپس هست که واسه 4K جواب میده
اینو هم در نظر داشته باشید که انویدیا بیکار نمیشینه و هیمن امسال کارت گرافیک های سری Volta بر پایه معماری 14 نانومتریش رو معرفی و عرضه میکنه و کارت سری 70 اش قدرتی کمی بیشتر از 1080 TI فعلی داره که 11 ترافلاپس قدرت داره!اونم فقط با قیمت 400 دلار!!!اسکورپیو هم که کریسمس عرضه میشه:D
بابا به من با gtx 1080 oc شده هم فرزا 60 ثابت 4k نمی ده حتی با این گرافیک snake pass هم بهم 4k 60 نمی ده 4k native بیش از حد چیزی که فکر می کنید سنگین هست البته من منظورم 60 کاملا ثابت هست نه عین ff ds3 ps4 pro که عملا بین 40 تا 50 فریم اجرا می شه تازه اونم 1080 گاهیم 60 می شه.
دادا ايشون گرفتن 4K و 60 فريم اونم با gtx 970 ...

يه رايزني با ايشون داشته باش حتما


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
قدرت کنسول و معماریش واقعا جذاب و وسوسه کننده است . اما مهمتر از همه اینها اینه که شرکتی هست که از این سخت افزار مناسب استفاده درست بکنه و IP قوی تحویل خریداران کنسول بده ؟ مایکروسافت اگه میخواد موفقیتش رو تضمین کنه باید به فکر خلق حداقل 2 یا 3 تا انحصاری AAA درست و حسابی برای کنسولش باشه . واقعا هم حیفه اگه این کارو انجام نده.نمی دونم هم وقتی با کمبود شرکت فرست پارتی خوب مواجهه چرا حداقل با شرکت های بزرگ و سومی مثل اپیک و... یه قرار داد نمی بندن دوباره و مثل دو نسل قبل چند تا عنوان انحصاری بزرگ و با کیفیت معرفی کنن ! امیدوارم تو e3حتما این کارو انجام بدن . حیفه قدرت و معماری این کنسول هست واقعا !
 
  • Like
Reactions: Spartan AR

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
دادا ايشون گرفتن 4K و 60 فريم اونم با gtx 970 ...

يه رايزني با ايشون داشته باش حتما


Sent from my iPhone using Tapatalk
البته شاید منظور ایشون Forza Horizon 3 بوده چون اصلا بهینه نیست و OW هم هست به روی اولترا نمیشه 60 فریم گرفت ولی 40-45 رو میشه گرفت با 1080
ولی فورزا 6 به راحتی با 970 و 980 هم میشه 4K 60 فریم گرفت
در ضمن توی 4K من همیشه AA رو خاموش میکنم چون روشن یا خاموش بودنش عملا فرقی نداره...حالا ملت میرن روشنش میکنن بعد میگن روی اولترا 60 فریم نمیده این دیگه از نا آگاهی هست
 

Xenon360

کاربر سایت
Jul 17, 2011
1,813
نام
عرفان
منبع برای شما و سایر دوستان
Forza_3840.jpg
داداش من ك پي سي باز نيستم

اين منبع رو بده اون كاربري ك اين صحبت رو كرد و به 4k 60 فريم رسيده
همين پست قبل از شما هم مال خودشه. وگرنه شما از اساتيد هستيد و حرف شما قابل قبول هست برا ما


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: s.1

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
البته شاید منظور ایشون Forza Horizon 3 بوده چون اصلا بهینه نیست و OW هم هست به روی اولترا نمیشه 60 فریم گرفت ولی 40-45 رو میشه گرفت با 1080
ولی فورزا 6 به راحتی با 970 و 980 هم میشه 4K 60 فریم گرفت
در ضمن توی 4K من همیشه AA رو خاموش میکنم چون روشن یا خاموش بودنش عملا فرقی نداره...حالا ملت میرن روشنش میکنن بعد میگن روی اولترا 60 فریم نمیده این دیگه از نا آگاهی هست

عزیز من اشارم به چیزی بود که در خبر اومده بود دقیقا هم منظورم forza 6 apex بود درسته که horizon 3 هم 60 ثابت کاملا بهم نداد اما 90 درصد 60 ثابت گرفتم ضمن اینکه forza 6 apex در محیط های بارانی فریمش خیلی افت می کنه تازه رم 970 یا 980 هم از پس تکسچرهای بازی بر نمیاد احتمالا مشکل شما این هست که بهینه سازی خودکار روشن می ذارید برای گرفتن بالاترین حد گرافیک باید دستی همه ی گزینه ها الترا تنظیم بشن دیگه با منبع هم حرف زدم عکس گذاشتم که بحثی توش نباشه چون بعضا در این سایت خیلی بی منبع بحث می شه.
 

MRM_3000

کاربر سایت
Apr 18, 2009
682
نام
Morteza
فارغ از تمام مسائل قدرت سخت افزاری ، واقعا مهم ترین فاکتور قیمت کنسول است الان همه دارن از قدرت سخت افزاری کنسول میگن ولی چیز که در نهایت خیلی مهمه قیمت کنسول نسبت به قدرتی که داره هست و اینکه امیدوارم مایکروسافت چند بازی انحصاری جدید معرفی کنه که شدیدا بهش نیاز داره. ما که سخت در انتظار نمایش Last of us 2 تو E3 2017 هستیم چه شود امسال.
 

SAEED_TAJ

کاربر سایت
Sep 30, 2011
759
داداش پرو و محصولات سونی نیاز به اسم بردن و تعریف نداره...
شما برو فروش جهانی هر دوتا شرکتو ببین بعد حساب میاد دستت..
حالا حالا ها مونده تا مایکرو به سونی برسه..
هنوز در حال تاتی تاتی کردنه..

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4

MRM_3000

کاربر سایت
Apr 18, 2009
682
نام
Morteza
به نظر من مایکروسافت ریسک خیلی بزرگی کرده با ساخت این کنسول چون که همون xbox one از کمبود بازی و کمبود فروش نسبت به رقیب رنج میبرد و از طرفی سیاست یکپارچه شدن pc و xbox یجورایی تیر خلاص به برند Xbox بود چون که تمامی بازی های انحصاری xbox برای pc هم عرضه میشن و این خودش خیلیا رو ترغیب میکنه که روی همون کامپیوتر شخصیشون بازیا رو انجام بدن که این بیشتر به نفع pc بازها میشه. البته سیاست بدی نیست ولی میتونه روی فروش xbox تأثیر بزاره. کار هوشمندانه ای که سونی انجام داد این بود که قیمت پرو رو مناسب اعلام کرد و بیشتر روی بهینه سازی کنسول کار کرد تا قدرت خام باید ببینیم که اسکورپیو چه قیمتی خواهد داشت.
 
  • Like
Reactions: Xenon360

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,364
اخه اینجا چ ربطی ب انحصاری سونی داره؟
چه ربطی به فروش سونی داره؟
واقعا بعضیا بلندن تو همه جا گند بزنن
یبار گفتین بازی نداره، یبار گفتین فروش سونی خوبه همه فهمیدن
تنها نتیجه ای ک از تکرار حرفتون من میگیرم اینه ک بدجور سوختید فقط میخواین هی تکرار کنین تا سوزش کم بشه
البته با همه نیستم با یکی دوتا از دوستان هستم وگرنه منم قبول دارم سونی هم کنسول خوبی داره هم انحصاری خوب
 

Spartan AR

کاربر سایت
Jun 10, 2013
401
نام
علی
داداش پرو و محصولات سونی نیاز به اسم بردن و تعریف نداره...
شما برو فروش جهانی هر دوتا شرکتو ببین بعد حساب میاد دستت..
حالا حالا ها مونده تا مایکرو به سونی برسه..
هنوز در حال تاتی تاتی کردنه..

Sent from my SM-A710F using Tapatalk
انقدر دوستان درگیر این رقم‌ها ‌و آمارها شدن انگار میخوان سوار اسکورپیو بشن با سرعت ۶ ترافلاپس برن شمال. کنسول واسه بازیه چه ۲ ترافلاپس چه ۶. بازیت کو؟
اينجا نه تاپيك ايتري هست
نه تاپيك sony vs microsoft
خواهشا انقدر بحث هاي نامربوط و الكي راه نندازيد
چيزي هم با اين بحثا ثابت نميشه


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
شاید تنها نکته ضعیف کنسول همون بخش Cpu باشه وگرنه واقعا کنسول قدرتمندیه و ماکرو قشنگ مهندسی کرده و نقاط ضعف X1 مثل Esram هم حذف کرده و حتی جالبیش اینه واسه راحتی کار توسعه دهنده ها خود کنسول عملیات تمیز سازی AA انحام میده یکجا خونده بودم یعنی یکجورایی قشنگ بهینه اش هم کردن
 
  • Like
Reactions: hitman68

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر