خبر رسمی به گفته مدیر عامل پلی استیشن، Game Pass برای کل صنعت مخرب است.

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,606
نام
alireza
jr.jpg

جیم رایان می‌گوید که با نزدیک به ۵۰ میلیون مشترک پلی‌استیشن پلاس، سونی خدمات بهتری نسبت به Game Pass دارد.

سرویس Game Pass از زمان معرفی، به مرکز توجه مایکروسافت تبدیل شده است. این شرکت را به یک رویکرد چند پلتفرمی هدایت می کند. با این حال، جالب توجه است که مدیر عامل پلی استیشن، آقای جیم رایان، طرفدار این استراتژی نیست.

پرسش و پاسخ بین رایان و تحلیلگران از سال 2022 یکی از چندین موردی است که از افشای گسترده اخیر پرونده مایکروسافت در دادگاه به دست آمده است. در جلسه پرسش و پاسخ، هنگامی که از رئیس پلی استیشن در مورد تلاش های مایکروسافت پرسیده شد، رئیس پلی استیشن گفت که رویکرد اولیه مایکروسافت به هیچ وجه کارایی نداشت. که در نتیجه، آنها را به خریدهای بزرگ سوق داده است.

رایان همچنین اضافه کرد که ناشران در صنعت به آنها گفته اند که Game Pass را نه تنها برای فروش بازیها، بلکه برای کل صنعت مخرب می دانند. جالب اینجاست که او همچنین به آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت برای تعداد مشترکان Game Pass اشاره کرد که تا ژانویه 2022 به 25 میلیون نفر رسیده بود. او گفت که با نزدیک به 50 میلیون مشترک، PlayStation Plus را به عنوان یک سرویس باارزش‌تر می‌بیند.
 

earendilist

کاربر سایت
Feb 12, 2023
820
کمیت رو کار ندارم ولی شما همین بازیهای با کیفیت xbox از جمله همین forza رو تا آخر نسل 9 صبر کنید ببینید کیفیت میاد پایین یا نه.Forza فروشش تضمینیه و اگه رو گیم پس هم نمیومد باز بازی بفروشی هستش و سود زیادی برا بازیساز داره.فرض کنید redfall رو 10 ملیون نفر دانلود کنن و بازیش کنن و forza رو هم 10 میلیون نفر دانلود کنن.این وسط چه متری و عیاری وجود داره که برا شرکت سازنده بازی دستمزد بدن؟به نظرم این سرویسهای اشتراکی بازیسازهای درجه 2-3 رو تنبل و مفتخور بار میاره و بازیسازهای درجه ی یک رو دلسرد میکنه
تنها معیار تعداد دانلود هست؟
پس پلی تایم چیست

جدا از اینکه یک بازی مانند ردفال با توجه به ماهیت کواپش می بایست پلی تایمی بسیار بیشتر از بازی سینگل پلیر داشته باشد

اتفاقا بیرنس مدل گیم پس بسیار بیرحمانه هست چون اگر شروع بازی درگیر کننده نباشد و بازی دراپ میشود و ان بازی منفعتی بدست نمیاورد درحالی که اگر یک بازی خریدی فارغ از این چقدر از بازی را تمام کردی پول را پرداخت خواهی کرد
پس کیفیت بازی بسیار جدی در این سرویس مطرح هست
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
از این دید هم میشه بهش نگاه کرد که اون بازیساز های بقول شما درجه ۲-۳ میتونن خودشونو بیشتر نشون بدن چون بازی روی گیم پس رو قطعا افراد بیشتری بازی میکنن تا اینکه اون بازیو بخرن و اینجوری بیشتر دیده میشن
خوشبختانه تو صنعت گیم چیزی به نام دمو وجود داره و بازیساز ناشناخته و درجه 2-3 میتونه از بازیش دمو بده تا ملت بازیش کنن و برای خرید اقدام کنن
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
اینکه کجاش مخربه رو اینجوری میتونی در مورد فکر کنی:

اگه گیم پس نبود، ردفال، استارفیلد، گیرز، هیلو و... چقدر میفروختن؟ آیا با وضعیت الانشون منتشر میشدن؟ یا سازنده مجاب بود بازیش رو طوری بسازه که از دید منتقد و بازی باز ارزش خرید داشته باشه؟

اگه قرار بود گاد آو وار و لست او آس بازی های سرویس باشن برای سازنده مهم بود که متاش +۹۰ باشه یا اگه ۷۰ ۸۰ هم میشد فرقی براشون نداشت؟ چه بخوایم چه نخوایم تاثیر این موضوع داره دیده میشه... تو صنعت گیم بازی اگه بخواد موفق باشه باید استانداردهای لازم رو برای بازی باز داشته باشه تا برای سازنده سودده باشه. ولی اتفاقی که الان میوفته چون قرار نیست بازی فروش کنه، فقط لازمه بازی ساخته بشه با هر درجه کیفی ای... تازه الان برای پروموت و جا انداختن سرویس اینجوریه، شما تصور کن چند سال آینده رو...

کیفیت ساخت بازی/متا چه ربطی به گیم پس داره؟! شما چندتا سوال مطرح کردی و سعی داری با یک سری فرضیات غلط جوابش را بدی. پروژه بازی Redfall که قبل از خریده شدن Bethesda کلید خورده بود و green-lit شدنش ربطی به گیم‌پس نداره، کیفیت بازی تنها به مدیریت خود

استودیو برمی‌گرده. همینطور متای بازی Forza Horizon 5 که 92 هست باز ربطی به گیم پس نداره. فروش بازی‌های پرطرفدار هم مشخصاً کم میشه ولی تعداد بازیکن‌ها که کاهش پیدا نمیکنه، استارفیلد رکورد 10 میلیون بازیکن را همین چند روز پیش زد. از همه مهم‌تر من و شما خریداریم

و باید به فکر جیب خودمون باشیم تا پر کردن جیب میلیونرهایی مثل Bobby Kotick .....
 

cameronx65

کاربر سایت
Jun 12, 2023
357
اون قیمتای 70 دلاری و 65 دلاری بازی های SNES و Genesis هم لابد کار ایشونه
اره دیگه وقتی بیشتر همه رو چارج میکنی بقیه هم فالو میکنن دیگه مارکته - استیم ترکیه رو سونی نابود کرد یک بازی میخردیدی 100 تومن الان بازی تریپل a بخوای بگیری ترکیه چند میلیون از نسخه استیم آمریکا گرون تر میافته- برو ببین آرژانتین و ترکیه بخاطر عرضه همین دو سه تا انحصاری سونی مال ده سال پیش(گاد و هورایزن و انچارتد) باعث شد یک مارکت ارزون الکی قیمتش 1000 برابر بشه 100 لیر صد خورده ای بود دویست الان شده 700 تومن . یعنی بازی 400 لیری میشد 400 نهایتش 500 ولی الان میشه چقدر ؟ سونی استارت زد حالا میگه چیز مفتی بده آقا چکار داری شما طرف میخوا آتیش بزنه به مالش تو مال خودت نگه دار-
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
هیچ دیتای قابل استنادی فعلا وجود نداره که بگیم سرویس اشتراکی مثل گیم پس کیفیت بازی ها را پایین میاره. یعنی باید یک دیتایی بیاد نشون بده قبل گیم پس ماکرو سالی ۴ تا انحصاری با کیفیت با متای بالای ۸۰ عرضه میکرد بعدش شد ۱ یا صفر تا استناد کرد

تو بحث انحصاری Xbox به باد رفته بود چون سرمایه گذاری در حوزه First Party عملا بعد ۲۰۰۵-۲۰۰۶ قطع شده بود. این شد که از سال ۲۰۱۰ رسما تعداد بازی های انحصاری خوب Xbox انگشت شمار شد. ۵ تا استدیو داشتن که یکیش را هم بستن.

اینا تازه از سال ۲۰۱۸ شروع کردن به خرید استدیو و بعدش Bethesda و Acti. چیزی که در عمل میبینیم حداقل با ویژن جدید ماکروسافت سرمایه گذاری روی First Party به شدت افزایش پیدا کرد نسبت به قبل و به جرات در تاریخ بازی های رایانه ای بی سابقه بوده. یعنی فکر نکنم هیچ شرکتی تا الان نزدیک ۹۰ میلیارد دلار روی فرست پارتی تو یکی دوسال سرمایه گذاری کرده باشه.

الان نتیجه چی شده ؟ ۲۰ تا استدیو فرست پارتی داره که اکتی هم اضافه بشه تعدادش واقعا خیلی زیاد میشه. نزدیک ۲۰ هزار نفر نیرو میشه. منتهی زمان میبره تا این نتیجه بده.

اگر متا را ملاک قرار بدیم تقریبا اکثر فرست پارتی هایی که ماکرو بعد گیم پس عرضه کرده کیفیت قابل قبولی داشتن. دو سه تا +۹۰ داشته با چندتا +80 و یکی دوتا پروژه هم کیفیت خوبی نداشتن.

درستش اینه که چندسال دیگه که این خریدها ثمره دادن و یکم وضعیت استیبل شد و دوره گذار رد شد قضاوت کرد که نتیجه چی بوده.

در مورد سرویس هم، من هم از گیم پس استفاده میکنم هم پلاس
الان که ۶۰-۵۰ درصد لابرریشون یکسانه ولی خب حسن گیم پس DayOne های خیلی بهتر هست. یعنی حتی اگه فرست پارتی ها را هم کنار بذاریم مثلا عرضه بازی های با کیفت و پرمخاطبی مثل Cities Skyline یا Persona 3 Remake و .... باعث میشه که حداقل برای قشر هاردکور گیمر سرویس بهتری باشه.

تو یک تاپیک دیگه هم گفتم اتفاقا گیم پس برای Ps فن ها هم نعمته. چون عملا نیاز ندارن در کنار پلتفرم اصلیشون چندان هزینه زیادی برای داشتن پلتفرم رقیب هم بکن.الان میشه با ۱۳-۱۴ تومن یک سری اس خرید و یک گیم پس ۱ ساله هم با یک تومن انداخت روش و تمام. هردوتا پلتفرم را داشت. یکی دوسال دیگه هم میشه همون کنسول را ۳-۴ تومن پایین تر فروخت. گیمینگ روی ایکس باکس برا گیمرها به شدت بصرفه است.
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
تنها معیار تعداد دانلود هست؟
پس پلی تایم چیست

جدا از اینکه یک بازی مانند ردفال با توجه به ماهیت کواپش می بایست پلی تایمی بسیار بیشتر از بازی سینگل پلیر داشته باشد

اتفاقا بیرنس مدل گیم پس بسیار بیرحمانه هست چون اگر شروع بازی درگیر کننده نباشد و بازی دراپ میشود و ان بازی منفعتی بدست نمیاورد درحالی که اگر یک بازی خریدی فارغ از این چقدر از بازی را تمام کردی پول را پرداخت خواهی کرد
پس کیفیت بازی بسیار جدی در این سرویس مطرح هست
البته من فکر می کنم یکی از اصلی ترین معیارها نرخ رشد مشترکین در بازه زمانی ریلیز و در بازه بلندتر پلی تایم هست
قطعا این تیمی که ردفال رو ساخت دوباره نمیزارن همین رویه رو ادامه بده
توی چنین سرویسی اتفاقا کیفیت خیلی مهمه چون باعث رشد مشترکین میشه چون مشتری براحتی ماه بعد تمدید نمی کنه وقتی ببینه کیفیت بازی خوب نیست
مایکرو هم در تلاشه که بازی های با کیفیت تری بسازه این همه هزینه برای "هیچ" نیست موندگاری مشتری مهمترین چیزه
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
خوشبختانه تو صنعت گیم چیزی به نام دمو وجود داره و بازیساز ناشناخته و درجه 2-3 میتونه از بازیش دمو بده تا ملت بازیش کنن و برای خرید اقدام کنن
دمو رو که خیلی هارو دارن، اما اون بازیساز ناشناس و کوچیک باید جایی برای معرفی خودش داشته باشه بدون اینکه بخواد میلیون ها دلار خرج بازاریابی کن
شما فکر کن الان خودت ی بازیساز مستقل هستی که ایده خوبی هم داری و بازیتم داره تمام میشه ولی بودجه برای مارکتینگ نداری، 2 راه می مونه واست یا پروژه به ناشر بفروشی که عملا با توجه به ناشناس بودن چیزی دستت نمیاد یا از سرویس هایی مثل گیمپس و پلاس که مشترکین زیادی دارن استفاده کنی، اینجوری حدقل می تونی یک درامد تضمین شده داشته باشی و اسمی هم واسه خودت دست و پا کنی برای پروژه بعدی

گیمپس برای چنین بازیسازهایی نعمته
 

earendilist

کاربر سایت
Feb 12, 2023
820
البته من فکر می کنم یکی از اصلی ترین معیارها نرخ رشد مشترکین در بازه زمانی ریلیز و در بازه بلندتر پلی تایم هست
قطعا این تیمی که ردفال رو ساخت دوباره نمیزارن همین رویه رو ادامه بده
توی چنین سرویسی اتفاقا کیفیت خیلی مهمه چون باعث رشد مشترکین میشه چون مشتری براحتی ماه بعد تمدید نمی کنه وقتی ببینه کیفیت بازی خوب نیست
مایکرو هم در تلاشه که بازی های با کیفیت تری بسازه این همه هزینه برای "هیچ" نیست موندگاری مشتری مهمترین چیزه
کاملا باهات موافقم
منم گفتم اگر با کیفیت نباشه پس پلی تایم کم میشه و برای سرویس خوب نخواهد بود یک بازی به صرف اینکه تعداد دانلود شده باشد اصلا مهم نیست مهم اینکه چند ساعت پای ان بازی وقت صرف شده باشند من گمان نمیکنم هیچ احمقی به صرف اینکه بازی ردفال رایگان هست بیشینه چند ساعت پای این افتضاح

و همچنین اگر بازی های تردپارتی نتواند مشتری را برای طولانی مدت قانع کند تا بازی کند ضرر هم میکند
چون قطعا پولی که مایکورسافت به صرف پیشنهاد میده به این صورت هست

درصدی از پیش بینی فروش بازی نقد+ میزان زمانی که برای بازی صرف شده

اگر ان بازی نتواند پلیر را قانع تا حدی قابل قبولی به ادامه ی بازی وادار کند قطعا ضرر میکند
ان پول نقد درصدی از پیش بینی فروش بازی خواهد بود


با گسترش گیم پس از میزان جمله نخست کم میشود
 

earendilist

کاربر سایت
Feb 12, 2023
820
کلی شواهد برای این هست چه چطور گیم پس برای صنعت مفید بوده
یکی از مهمترین هایش که اسپنسر اشاره کرد این بود با قرار گرفتن چند بازی پازل محور در سرویس گیم پس، فروش این بازی ها در استور xbox نیز افزایش یافت
و همچنین اینکه با سرویس محور شدن بازی های xbox عملا بازی ها هیچوقت نمی میرن و بازی ها باید پشتیبانی شوند و برایشان محتوا بیاید چه رایگان چه پولی

بیزنس مدل سونی یک چیز دیگه هست
من نمیگم کدام خوبه کدام بده
با این وجود من این را ترجیح میدم که من دوست دارم ارتباطم با یک بازی تمام نشود
 

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,360
نام
بابک
خوشبختانه تو صنعت گیم چیزی به نام دمو وجود داره و بازیساز ناشناخته و درجه 2-3 میتونه از بازیش دمو بده تا ملت بازیش کنن و برای خرید اقدام کنن
دمو اسمش روشه برای تجربه جزئی از کل یک بازیه نه کل اون بازی
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
دمو رو که خیلی هارو دارن، اما اون بازیساز ناشناس و کوچیک باید جایی برای معرفی خودش داشته باشه بدون اینکه بخواد میلیون ها دلار خرج بازاریابی کن
شما فکر کن الان خودت ی بازیساز مستقل هستی که ایده خوبی هم داری و بازیتم داره تمام میشه ولی بودجه برای مارکتینگ نداری، 2 راه می مونه واست یا پروژه به ناشر بفروشی که عملا با توجه به ناشناس بودن چیزی دستت نمیاد یا از سرویس هایی مثل گیمپس و پلاس که مشترکین زیادی دارن استفاده کنی، اینجوری حدقل می تونی یک درامد تضمین شده داشته باشی و اسمی هم واسه خودت دست و پا کنی برای پروژه بعدی

گیمپس برای چنین بازیسازهایی نعمته
خب قبل اینکه گیم پس بیاد،صنعت بازی در حال درجا زدن بود؟بازیسازهای مستقل بازی نمیساختن؟بازی با کیفیت نداشتیم؟
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
نه ببین این آقا میگه چون بازی ها مفت میان روی گیم پس دیگه مهم نیست سازنده بازی خوب و با کیفیت بسازه یا بازی اشغال چون در هر صورت پلیر های ۲۵ میلیونی گیم پس بازیش میکنن پس کیفیت مهم نیس
خب من میگم اگر حرف شماها درست باشه پس ترن۱۰ نباید ۵ سال روی FORZA وقت میذاشت به قول شما میگفت من که بازیم میلیونی پلیر داره دیگه چرا ۵ سال وقت بذارم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان هلبلید از ۲۰۲۰ معرفی شده قراره سال دیگه بیاد یعنی ۴ سال در دست ساخت بوده
خب نینجا چرا با خودش نگفته ما که اشغال هم بسازیم فرقی به حالمون نداره چون میذاریم گیم پس
این قضیه درباره فیبل و کلی بازی دیگه هم صدق میکنه
ولی در عمل میبینیم که همچین چیزی نیست و کیفیت فدای کمیت نشده
ولی شماها چون دی وان روی پلاس نمیاد فقط یادگرفتین ماست مالی کنید
هلبلید که اصلا تو این مثال جایی نداره و جزو بازیهای مهم و بفروش نیست ولی فورزا هم قبلا گفتم صبر کنید ببینید آخر نسل چه اتفاقی براش میفته.در مورد دی وان و پلاس هم نظر شخصی خودم اینه که بهتر که نمیاد و من از خدامه سونی پلاس رو جمع کنه.من سالی نهایت ۱۰ تا بازی کنم و بهتره که خودم انتخابشون کنم تا اینکه سونی و ماکرو برام انتخاب کنن
 
  • Smile
Reactions: Milad.Samavati

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
خب قبل اینکه گیم پس بیاد،صنعت بازی در حال درجا زدن بود؟بازیسازهای مستقل بازی نمیساختن؟بازی با کیفیت نداشتیم؟
قبلا هم داشتیم ولی نه به اندازه الان شناخته نمی شدن یک تاپیکی هست به هم hidden gem ببین چقدر بازی با کیفیت خوب بوده و ما خبر نداشتیم
بازی های کوچیک و با کیفیت زیادی داریم که ناشناس میمونن اگر روی این سرویس ها معرفی نشن
این سرویس ها کمک میکنن به بازیسازهای مستقل که مستقل بمونن و رشد کنن
این مقاله رو ببین
How Xbox Game Pass continues to be beneficial for indie developers
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
قبلا هم داشتیم ولی نه به اندازه الان شناخته نمی شدن یک تاپیکی هست به هم hidden gem ببین چقدر بازی با کیفیت خوب بوده و ما خبر نداشتیم
بازی های کوچیک و با کیفیت زیادی داریم که ناشناس میمونن اگر روی این سرویس ها معرفی نشن
این سرویس ها کمک میکنن به بازیسازهای مستقل که مستقل بمونن و رشد کنن
این مقاله رو ببین
How Xbox Game Pass continues to be beneficial for indie developers


یک موردش که برای من اتفاق افتاد The war of mine بود. به لطف سرویس اشتراکی بازیش کردم و به شدت خوشم اومد. به واسطه اون با 11bit stusio آشنا شدم. بعدش هم بازی بعدیشون Frostpunk را بازی کردم و تبدیل شد به یکی از بهترین بازی های عمرم. همین را معرفی کردم تو گروه به بچه ها رفتن همشون بازی کردن و اکثرا عاشقش شدن. چند نفر هم رفتن بعدا DLCهاش را گرفتن.
 

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
رفقا همین الان Forza Horizon 4 و Forza Horizon 5 هر دو با متای 92 از روز اول روی گیم پس در دسترس بودند،اون وقت دوستان وعده آخر نسل می دهند!یعنی مثلا نسخه بعدی اگر متای 88 بگیرد حتما می گویند این از تاثیرات گیم پس بوده و سازنده تنبل شده و مایکروسافت برایش کیفیت اهمیتی ندارد،انگار یک بازی باید همیشه متای بالای 90 بگیرد.یعنی چیزی که الان اتفاق افتاده اهمیتی ندارد،چیزی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد اهمیت دارد!جالب تر از این مسئله رو دوستان بالاتر گفتند،Forza Motorsport که از سال 2005 به صورت مداوم هر دو سال یک بار عرضه می شد،الان 6 سال فاصله بین نسخه قبل و نسخه فعلی وجود دارد.اگر کیفیت اهمیتی ندارد و فقط عرضه بازی مهم هست که چرا 6 سال برای این بازی وقت گذاشته اند؟همون عرضه 2 ساله رو ادامه می دادند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر