آیا سونی و مایکروسافت در نسل بعدی کنسول ها حضور نخواهند داشت!؟

Naruto

کاربر سایت
Dec 5, 2009
3,383
نام
داود
بالاخره روز گذشته شایعه ی معرفی کنسول نسل بعدی سونی که گفته می شد قرار است در E3 سال آینده معرفی شود از طرف آقای Hirai به طور کامل تکذیب شد.

ولی خبری که از طرف Industry Gamers آمده شاید سورپرایز کننده ترین پیش بینی باشد که کسی می تواند انجام دهد.آقای Nanea Reeves در مورد نسل بعدی کنسول ها گفته است:"همه ی سازنده های کنسول های نسل حاضر کنسولی برای نسل بعد نخواهند داشت.این بزرگترین خبری خواهد بود که در E3 می شنویم."آقای Reeves هیچ شفاف سازی دیگری در این مورد انجام نداد.

شاید این خبر خیلی عجیب و شگفت انگیز باشد ولی بعید هم نیست که شرکت های بازی سازی بخواهند که از این به بعد به روش Cloud Gaming نزدیک تر شوند.در این روش کاربران میتوانند بازی ها را با گرافیکی بسیار بالا بر روی کامپیوتر های بسیار ارزان از طریق خطوط اینترنت بازی کنند.)Gaikai بر این باور است که در آینده ی بسیار نزدیک بازی کردن فراتر از داشتن یک کنسول بسیار قوی و بر پایه دیسک خواهد بود.

حالا سوال اینجاست که آیا سونی و مایکروسافت نیز همانند کاری که Sega در سال 2001 انجام داد از دنیای رقابت بر روی کنسول های سخت افزاری بر می دارند و Cloud Gaming پیروز خواهد شد یا خیر؟

 

ahuraism

کاربر سایت
Nov 10, 2011
176
مطمعا باشید تا 2013 حداقل شاهد ps4 هستیم
تمام این حرفها برای ارزیابی مارکت ایندست

در ضمن خیلی ها مثل من عاشق داشتن پک بازی هستند تا اینکه همش بشه نرم افزار
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
خب مثل اینکه قضیه جدی شده و سونی رسما خدافظی کرده و این حضور نداشتن SONY و Microsoft در نسل بعد کنسول ها قراره به بمب خبری E3 2012 تبدیل بشه.
 

4th

کاربر سایت
Mar 14, 2011
481
نسل بعد کنسول داریم ولی حذف شدنشون نمتونه یهویی باشه.
این همه سایت گیم بخشهای انجمنشون راجع به کنسول از بین میره. تبدیل میشن به بایگانی.

حذف به یکباره کنسول اصن منطقی نیست.
 

iran_azer

کاربر سایت
Dec 23, 2008
321
نام
leon
این نظر منه ..یه همچین چیزی حالا حالا ها اتفاق نخواهد افتاد......به چند دلیل.........
1_مثلا در نظر بگیرید gta جدید روی این سیستم 10 میلیون نسخه فروش داشته.......خیلیها فقط همین یه gta رو میخرند و می شینند بازی میکنند و دیگه بازی نمیخرند....شرکت مجبور میشه برای امکانات بازی همزمان حد اقل 5 میلیون نفر سخت افزار اماده کنه....میدونید چه اتفاقی می افته ؟کنسول مجانی برای کاربران و ضرر 100 درصدی شرکت...خوب ممکنه بگین اوایلش ضرر داره بعد سود میکنه...این که شد همون کنسول خونگی خودمون با ضرر چند برابر نه؟

2_دو ماه بعد از اومدن gta جدید call of duty جدید می یاد با 10 میلیون نسخه فروش ....حالا فاجعه اتفاق می افته ........سه حالت اتفاق می افته:
1_هر خریدار یک gta خریده یه call of یعنی بهترین حالت برای شرکت که ما میگیریم 33 درصد خریدارن
2_هر خریدار فقط یه gta خریده که ما میگیریم 33 درصد خریدارن
3_هر خریدار فقط یه call of خریده که ما میگیریم 33 درصد خریدارن

در حالت اول کاربر تنها قادره یکیش رو بازی کنه که نیازی به اضافه کردن سخت افزار با پردازش موازی نیست
ولی حالات 2+3 که 66 درصد خریدارن رو شامل میشه باعث اضافه شدن سخت افزارهای گرون قیمت میشه...
حالا پیچیده ترش کنید!!!!!!!10 بازی پرفروش تاپ در بازه زمانی کوتاه...یعنی عمق فاجعه یعنی ضرر 1000 درصدی...
تازه هستند بازیهای انلاینی که تا مدتها طرفدار داردند و 24 ابررایانه های شرکت رو اشغال میکنند تحط هر شرایطی..........حتی اگر بازیها رو نفروشند وفقط کرایه بدن.....

3_به همه اینها هزینه اپدیت و غیره هم اضافه کنید که این سرورها بعد چند سال فرسوده و سخت افزارشون از رده خارح میشه و باید با پیشرفت روز تکلونوژی دیگه برای بازیها جدیدتر مناسب نیستند وشرکت باید با یه ضرر کلفت این رو از جیب خودش بده.........در حالی که هنگام عوض شدن نسل این ضرر بیشترش به جیب مشتری هست نه شرکت...........شرکتهای بازی سازی هم با توجه به نامحدود شدن سخت افزار دیگه به خودشون فشارنمی یارن بازی رو اپتیمایز بکنند و درست وضعیت فعلی pc پیش می یاد
و این عدم بهینه سازی بازیها مساوی هست با افزایش سرسام اور پردازش و افزایش سخت افزار مورد نیاز و افزایش سرسام اور هزینه..........
هزینه برق و کارمند و مکان و 1000 جور دنگ فنگ دیگه تا قبل از این بر دوش مشتری بود حالا باید شرکت بپردازه علاوه بر اینکه مثلا با یه اتش سوزی در یکی از مراکز ابر رایانه شرکت میلیونها گیمر لنگ می مونند.............

4_کمتر شرکتی جرات ازمودن تجربه جدید با اینده ای نامعلوم داره که در صورت شکست ضرر میلیاردی به همراه خواهد داشت
تنها سودی که داره بازار دست دوم ها رو کساد می کنه..به عقیده من این حالت برای بازی کوچک و کم فروش با گرافیک متوسط و پایین مناسبه
 
آخرین ویرایش:

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,661
نام
Kasra
بعید میدونم . حتی کسایی که assassins creed رو اورجینال تهیه میکردن از این ناراضی بودن که همیشه برای بازی کردن بایستی به اینترنت وصل بشن و از DRM استفاده کنن. PSPGO هم همونطور که یکی از دوستان اشاره کردن نشون داد سیستم خرید آنلاین و دانلود خیلی جواب نمیده.
 

masoud_persia

کاربر سایت
Apr 26, 2008
270
نام
مسعود
تو آینده صد در صد بحث کلود گیمینگ خواهد بود، که این به نفع همست، ولی الان امکانش نیست، سرعت اینترنت تو دنیا بالاست ولی فکر میکنید چقدر سرعت نیازه که تصویر با کیفیت 1080p اونم تو 60fps نمایش داده بشه اونم واسه گیم، بعد یکی دیگه تو خونه فیلم ببینه و ... یا مثلا وسط گیم اینترنت قطع بشه یا ...
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
خیلی بعیده تا 10 سال دیگه چنین چیزی وجود داشته باشه و بعد از اون هم مطمئن باشید اگه سونی و مایکروسافت مجبور باشند خودشون این سیستم راه اندازی می کنند همانطور که OnLive قبلا این درخواست به این دو تا شرکت داده. اما چرا بعیده. اولا اینکه اینترنت 5 مگ چیزی کمی نیست برای ما که رویا هست اما فکر نکنم توی اروپا و امریکا هم دست یابی بهش خیلی راحت باشه ( حداقل نه تو تمام مناطقش) مشکل بعدی لتنسی نسبتا بالا هستش که توی بازی های سریع مثل MW به گیم پلی کمی ضربه می زنه. مشکل اخر اینکه نه OnLive و نه Gaikaiقدرت سرویس دهی خیلی بالا را ندارند. Wii که بهترین کنسول نسل هست بذاریم کنار دو تا کنسول دیگه بیشتر از 100 میلیون فروختند و هیچ کدوم از این دو تا سرویس نمی تونه به انقدر ادم سرویس بده. اینها چه طوری می خواند برای 100 میلیون نفر بازی استریم کنند ؟؟ ( ویدئو نیست و باید روی یک سیستم ران بشه ) البته Gaikai تا سال دیگه به 10 میلیون می رسه اما اینکه توی چه مدت زمان به 100 میلیون برسه یا اصلا می تونه برسه ، چیزی که باید حالا حالا منتظر بمونید.
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
خیلی بعیده تا 10 سال دیگه چنین چیزی وجود داشته باشه و بعد از اون هم مطمئن باشید اگه سونی و مایکروسافت مجبور باشند خودشون این سیستم راه اندازی می کنند همانطور که OnLive قبلا این درخواست به این دو تا شرکت داده. اما چرا بعیده. اولا اینکه اینترنت 5 مگ چیزی کمی نیست برای ما که رویا هست اما فکر نکنم توی اروپا و امریکا هم دست یابی بهش خیلی راحت باشه ( حداقل نه تو تمام مناطقش) مشکل بعدی لتنسی نسبتا بالا هستش که توی بازی های سریع مثل MW به گیم پلی کمی ضربه می زنه. مشکل اخر اینکه نه OnLive و نه Gaikaiقدرت سرویس دهی خیلی بالا را ندارند. Wii که بهترین کنسول نسل هست بذاریم کنار دو تا کنسول دیگه بیشتر از 100 میلیون فروختند و هیچ کدوم از این دو تا سرویس نمی تونه به انقدر ادم سرویس بده. اینها چه طوری می خواند برای 100 میلیون نفر بازی استریم کنند ؟؟ ( ویدئو نیست و باید روی یک سیستم ران بشه ) البته Gaikai تا سال دیگه به 10 میلیون می رسه اما اینکه توی چه مدت زمان به 100 میلیون برسه یا اصلا می تونه برسه ، چیزی که باید حالا حالا منتظر بمونید.
اصلا اگه سرعت اینترنت یک گیگ هم باشه وپینگ هم یک نانو ثانیه این راه تو هیچ برهه زمانی عملی نیست.یه مثال میزنم که خوب قضیه رو درک کنید:
قراره تو یه زمان مشخصی هزار نفر بشینن مثلا mw3بازی کنن.اگر هر 4تا بازیکن رو بدن به یه کارت گرافیک مثل 580چون دیگه بیشتر از این یا نرخ فریم میاد پایین یا رزلوشن باید بیارن پایین تا فریم جبران بشه.
حالا هزار رو اگه تقسیم بر چهار کنید میشه 250تا کارت 580لازمه تا این همه ادم که قراره فقط زیر یک درصد جوابگویی شرکت نصبت به کسایی که میخوان بازی کنن باشه .
حالا اگه فقط برق این 250تا580رو بخواهی حساب کنید نزدیک نزدیک 50کیلو وات فقط این گرافیکها مصرفشون هست بعلاوه تولید گرما بعلاوه یه پاور بسیار پر قدرت برای رگلاژ ولتاژ اینا .
که اگه قرار باشه 10هزار نفر بازی کنن فکر کنم باید یه نیروگاه برق از نوع اتمی باید بزارن تا برق این همه سرور رو تامین کنه.
تازه قراره گرافیک بازیها هم همینطور اپدیت بشه پس سرورای بیشتری لازمه .
در کل خیلی طرح چرتیه هر کی هم مطرحش کرده وگفته کنسولها کنار میرن معلومه اپسیلون از نظر فنی حالیش نبوده.
 

Breaking Rules

کاربر سایت
Feb 4, 2011
486
اصلا اگه سرعت اینترنت یک گیگ هم باشه وپینگ هم یک نانو ثانیه این راه تو هیچ برهه زمانی عملی نیست.یه مثال میزنم که خوب قضیه رو درک کنید:
قراره تو یه زمان مشخصی هزار نفر بشینن مثلا mw3بازی کنن.اگر هر 4تا بازیکن رو بدن به یه کارت گرافیک مثل 580چون دیگه بیشتر از این یا نرخ فریم میاد پایین یا رزلوشن باید بیارن پایین تا فریم جبران بشه.
حالا هزار رو اگه تقسیم بر چهار کنید میشه 250تا کارت 580لازمه تا این همه ادم که قراره فقط زیر یک درصد جوابگویی شرکت نصبت به کسایی که میخوان بازی کنن باشه .
حالا اگه فقط برق این 250تا580رو بخواهی حساب کنید نزدیک نزدیک 50کیلو وات فقط این گرافیکها مصرفشون هست بعلاوه تولید گرما بعلاوه یه پاور بسیار پر قدرت برای رگلاژ ولتاژ اینا .
که اگه قرار باشه 10هزار نفر بازی کنن فکر کنم باید یه نیروگاه برق از نوع اتمی باید بزارن تا برق این همه سرور رو تامین کنه.
تازه قراره گرافیک بازیها هم همینطور اپدیت بشه پس سرورای بیشتری لازمه .
در کل خیلی طرح چرتیه هر کی هم مطرحش کرده وگفته کنسولها کنار میرن معلومه اپسیلون از نظر فنی حالیش نبوده.
شما که از نظر فنی خیلی حالیتونه میشه توضیح بدید الان کاربران Onlive چه جوری Cloud Gaming دارن ؟
 

hustler

کاربر سایت
Mar 18, 2008
3,140
خیلی بعیده تا 10 سال دیگه چنین چیزی وجود داشته باشه و بعد از اون هم مطمئن باشید اگه سونی و مایکروسافت مجبور باشند خودشون این سیستم راه اندازی می کنند همانطور که OnLive قبلا این درخواست به این دو تا شرکت داده. اما چرا بعیده. اولا اینکه اینترنت 5 مگ چیزی کمی نیست برای ما که رویا هست اما فکر نکنم توی اروپا و امریکا هم دست یابی بهش خیلی راحت باشه ( حداقل نه تو تمام مناطقش) مشکل بعدی لتنسی نسبتا بالا هستش که توی بازی های سریع مثل MW به گیم پلی کمی ضربه می زنه. مشکل اخر اینکه نه OnLive و نه Gaikaiقدرت سرویس دهی خیلی بالا را ندارند. Wii که بهترین کنسول نسل هست بذاریم کنار دو تا کنسول دیگه بیشتر از 100 میلیون فروختند و هیچ کدوم از این دو تا سرویس نمی تونه به انقدر ادم سرویس بده. اینها چه طوری می خواند برای 100 میلیون نفر بازی استریم کنند ؟؟ ( ویدئو نیست و باید روی یک سیستم ران بشه ) البته Gaikai تا سال دیگه به 10 میلیون می رسه اما اینکه توی چه مدت زمان به 100 میلیون برسه یا اصلا می تونه برسه ، چیزی که باید حالا حالا منتظر بمونید.

داشتم مطالب رو میخوندم و یکی یکی میومدم جلو و تو ذهنم یه مدت زمتنه حد اقل 10 ساله آینده رو ترسیم میکردم
که این پست رو دیدم و وقتی دیدم حرف دلم زده شده خواستم فقط لایکش کنم
دیدم یکی دو خط هم بنویسم ضرر نداره:d
نظره من هم اینه که اولا تا 2-3 ساله اینده نسله بعدی در کار نیست و بعد از اون هم حد اقل یه نسل دیگه کنسول خواهیم دید
بعد از اون هم دیگه من به شخصه خیلی فکر نکنم عمری برام باقی مونده باشه که .....>:d
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
این نظریه پردازها به این فکر کردن که چقدر دیتاسنترها باید قوی باشن که بتونن تحمل، بالفرض، 10 تا گیمر در یک rack رو داشته باشن؟ (بالفرض اینجوری واحد بندی کنن).

از طرف گیمر:
+اینترنت فیبری

از طرف دیتاسنتر:
+سرعت بالا
+سخت افزار بسیار قوی
+ساپورت انسانی 24 ساعته

که برمیگردیم از طرف گیمر:
+پول زیاد

که میرسیم به مارکت شکست خورده ی اروپا (همین الان EU از AAA شد +AA).

الان Google Docs سفسطه انگیزترین چیزیه که نزدیک به Cloud Computing هست. هنوز لپتاپهای گوگل نیومده. اونوقت Cloud Gaming؟ بذارید سرویس کلود ویتا بیاد بعد شیرجه بزنیم توی این نظریه ها.
 

Breaking Rules

کاربر سایت
Feb 4, 2011
486
این نظریه پردازها به این فکر کردن که چقدر دیتاسنترها باید قوی باشن که بتونن تحمل، بالفرض، 10 تا گیمر در یک rack رو داشته باشن؟ (بالفرض اینجوری واحد بندی کنن).

از طرف گیمر:
+اینترنت فیبری

از طرف دیتاسنتر:
+سرعت بالا
+سخت افزار بسیار قوی
+ساپورت انسانی 24 ساعته

که برمیگردیم از طرف گیمر:
+پول زیاد

که میرسیم به مارکت شکست خورده ی اروپا (همین الان EU از AAA شد +AA).

الان Google Docs سفسطه انگیزترین چیزیه که نزدیک به Cloud Computing هست. هنوز لپتاپهای گوگل نیومده. اونوقت Cloud Gaming؟ بذارید سرویس کلود ویتا بیاد بعد شیرجه بزنیم توی این نظریه ها.
اینکه Cloud Gaming سرانجامش شکست یا موفقیت میشه را فقط آینده مشخص میکنه ،اما اینکه خیلی ها این سیستم را درحال حاضر غیرممکن میدونن خیلی عجیبه ، چند روز پیش که این تایپیک زده شد من از دوتا از بچه های ایرانی استیم که تو انگلیس و هلند هستن خواستم که این سیستم را تست کنن ،Gaikai به یوزرها اجازه تست تو Web Browser میده که فقط یه پلاگین جاوا نیاز داره ،بعد از تست Crysis 2 مشخص شد که میشه Resloution یا Setting را تغییر بدی ،Latency هم برای یکیشون اصلا نبود و اون یکی به گفته خودش گاهی Loading داشت . البته طبیعتا مشکلاتی هم داره اما اون چیزی که مشخصه غیرممکن نیست .
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
اینکه Cloud Gaming سرانجامش شکست یا موفقیت میشه را فقط آینده مشخص میکنه ،اما اینکه خیلی ها این سیستم را درحال حاضر غیرممکن میدونن خیلی عجیبه ، چند روز پیش که این تایپیک زده شد من از دوتا از بچه های ایرانی استیم که تو انگلیس و هلند هستن خواستم که این سیستم را تست کنن ،Gaikai به یوزرها اجازه تست تو Web Browser میده که فقط یه پلاگین جاوا نیاز داره ،بعد از تست Crysis 2 مشخص شد که میشه Resloution یا Setting را تغییر بدی ،Latency هم برای یکیشون اصلا نبود و اون یکی به گفته خودش گاهی Loading داشت . البته طبیعتا مشکلاتی هم داره اما اون چیزی که مشخصه غیرممکن نیست .

این سیستم نشون دهنده ی Cloud Gaming در نسل بعدی نیست. همونطور که گفتم اگر میخواید ببینید Cloud چی هست و چی نیست به ChromeOS در لپتاپِ نگاه بندازید که چندماه پیش گوگل مجانی برای اشخاصی که ثبت نام میکردن عرضه کرد (فقط آمریکاییها مسلما). Cloud یک جورایی خودش یک پروتوکول هست. بازیها هم در نسل آینده نباید فقط به صورت به صورتی استریمی از ویدئو به یوزر تحویل داده بشن بلکه باید یک Client مخصوص به خودشون رو داشته باشن (یعنی بازیها در هر صورت یک نرم افزارن نه استریم Let's Play که نیست بابا). مسلما خیال نمیکنید که مایکروسافت میاد ویدئو استریم میکنه بعنوان کنسول تحویل ملت میده نه؟ برای همینه که میگم تقریبا با این حال و وضع غیرممکنه. چیزی که بزرگان در سر دارن در حد وسع مردم نیست.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر