Xbox720 و PS4 می‌توانند به گرافیک AVATAR نزدیک شوند

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009


13588585583201924656.jpg



اگر یادتان باشد AMD تقریبا سال پیش اذعان داشت که کنسول‌های نسل بعدی می‌‌توانند گرافیکی در حد آخرین ساخته‌ی جیمز کامرون یعنی لایو اکشن/انیمیشن AVATAR - که بنچمارک جدیدی برای انواع فرمت های مدیا و صنعت دیجیتال به حساب می‌‌آید - ارایه دهند. ادعای بزرگی که باور کردنش بسیار سخت است، مخصوصا با اعداد عجیب و غریبی از قبیل استفاده از پانصد سوپر کامپیوتر، 2400 عدد سی پی یو و 18 ساعت زمان تنها برای رندر 1 فریم و البته تفاوت‌های رندرهای ریل تام در بازی و فیلم باور این موضوع را سخت کرده است.

دکتر Chris Doran یکی از بنیانگذاران Geomerics، شرکتی که ساخت موتور واسطه‌ی Enlighten - موتور نورپردازی‌ای که در Frostbite 2.0 از آن استفاده شده است - در کارنامه‌ی خود دارد ادعا کرده است که در بخش نورپردازی می‌توانند به فیلم اوتار برسند.

وی در بخشی از مصاحبه‌ی اخیرش با وبسایت خبری Cinemablend اظهار داشت: "Enlighten در حال حاضر به راحتی بر روی سخت افزار نسل فعلی اجرا می‌شود. پس شما از همین الان می‌توانید متصور شوید که بدون هیچ تغییر جزیی (به دلیل سخت افزار قویتر) می‌توان آن را به نسل بعد بُرد. اما سوال اصلی اینجاست. سازنده‌ها تا چه قدر می‌توانند از این قدرت اضافی در نسل بعد استفاده کنند؟ می‌توانم بگویم با Enlighten ما می‌توانیم در چندین مورد [در مبحث گرافیک] استاندارهای جدیدی را به وجود آوریم."

وی در مورد این‌که آیا کیفیت بازی‌ها به AVATAR خواهند رسید یا خیر جواب داد: "این‌که کیفیت گرافیک بازی‌ها در نسل آینده به چه اندازه می‌رسد همچنان نامشخص است، اما با قاطعیت می‌توانم این موضوع را متذکر شوم که نورپردازی در بازی‌ها می‌تواند به فیلم AVATAR نزدیک شود. سپس در این سوال به جنبه‌های دیگه‌ی آن می‌رسیم، این‌که قابلیت مدل‌سازی محیط به همان حد امکان پذیر است؟ انیمیشن‌ها، AI و فیزیک بازی نیز به همان نسبت آیا می‌توانند قابل اجرا باشند و در آخر آیا اصلا خود بازی خوب هست یا خیر؟!"


در مبحث AI نیز AMD قبلا قول یک انقلاب را داده بود. این‌که هر NPC در یک بازی Open World هوش مصنوعی و طرز فکر منحصر به فرد خود را دارد و عملا با هیچ دو NPCای که یک عمل یکسان را انجام می‌دهند روبه‌رو نخواهیم شد.
هزاران NPC در یک بازی Open World را که هرکدام پردازش AI متفاوت دارد مطمئنا ادعای بزرگی است.

Source
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
در مبحث AI نیز AMD قبلا قول یک انقلاب را داده بود. این‌که هر NPC در یک بازی Open World هوش مصنوعی و طرز فکر منحصر به فرد خود را دارد و عملا با هیچ دو NPCای که یک عمل یکسان را انجام می‌دهند روبه‌رو نخواهیم شد.
هزاران NPC در یک بازی Open World را که هرکدام پردازش AI متفاوت دارد مطمئنا ادعای بزرگی است.
امیدوارم همچین چیزی یه روز به واقعیت بپیونده، من امیدوارم تو نسل بعدی یه جهش بزرگ تو هوش مصنوعی رو شاهد باشیم.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
به طور غیر مستقیم اومده از موتور خودشون ( Enlighten ) تعریف کرده ، بهتره زیاد توقع خودمون رو بالا نبریم. آواتار نخواستیم یه چیزی در حد اون نمایش FF توی E3 باشه برای من یکی کافیه

من دوست دارم نسل بعد بیشتر توی AI پیشرفت داشته باشیم تا گرافیک !
 

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
فناوری در IT به شدت در حال پیشرفت هست ... یادتون نره قبلا کامپیوترها با اندازه یه ساختمان بودند و الان توی جیب شما هستند.
 

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708
اتفاقا توی همین بحث نور عمرا به آواتار یا باقی فیلمها برسن.
مگر اینکه منظور فقط ایجاد سایه های با کیفیت باشه و یه جورایی با موتور شبیه سازی کنن که واقعی تر بنظر بیاد. که این، اونی نیست که تو فیلماست.
ایجاد یک پراکنش نور کاملا طبیعی و انعکاس نور طبیعی مثل آواتار بمونه برای دو نسل بعدتر!
فعلا رندر یک فریم دو تا آبجکت و با کیفیتی متوسط با یک i7 غول دو ساعت زمان میخواد.
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,859
نام
malek
"2400 عدد سی پی یو و 18 ساعت زمان تنها برای رندر 1 فریم "
24*5400=129600 فریم کل فیلم 90 دقیقه ای.حالا 129600*18=2332800 ساعت و به عبارتی 266 سال و در حدود 3 قرن.این کامرون داینوسور بود ما خبر نداشتیم
 

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
"2400 عدد سی پی یو و 18 ساعت زمان تنها برای رندر 1 فریم "
24*5400=129600 فریم کل فیلم 90 دقیقه ای.حالا 129600*18=2332800 ساعت و به عبارتی 266 سال و در حدود 3 قرن.این کامرون داینوسور بود ما خبر نداشتیم

مگه فقط یدونه کامپیوتر داشتن که صبر کنن 1 فریم رندر بشه، بعد بعدی رو باهاش رندر کنن! :d

-------------------------

باز هم این: :d (اولین تصویر از یه بازی بی نام و نشان فوق سری TPS نسل آینده! :|:d)

 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
همه گیمرها خواهان پیشرفت گرافیکی نسل بعد هستند ولی دیگه نه در حد آواتار (به همین راحتی هم به همچین چیزی نمی‌رسن) ، اگر بازی‌ها با گرافیک همین نسل به صورت FULL HD و روی 60 فریم با تمامی جزئیات اجرا بشن کافیه. امیدوارم نسل بعد فقط رقابت گرافیکی مطرح نباشه، کیفیت ساخت بازی‌ها هم بالا بره و صنعت گیم از این تکرار نجات پیدا کنه.
مورد بعدی که دوستان هم اشاره کردن هوش مصنوعیه، موردی که پیشرفت چندانی تو این نسل نداشته. امیدوارم AI بازی‌ها تو نسل بعد قوی‌تر بشه.
 

محمد رضا mr

کاربر سایت
Jun 9, 2009
1,744
نام
محمدرضا
شاید اینطوری بشه ولی مطمئنا همه ی بازیها اینطوری نمیشن!
مثلا یه استدیو میاد یه بازی میسازه که از تمام قدرت موجود استفاده می کنه و میترکونه! (مثل Crysis 1 تو این نسل !) بعد حالا عین یه حیوونی می مونه توش که نسخه ی بعدیش رو چیکار کنه؟(مثل crytek:d)
مطمئنا بازی های اواخر نسل بعد(امثال watch dogs,tlou,uncharted3,.... این نسل) خیلی به آواتار نزدیک میشن!

زمان ps1 پیشرفت خیلی کند بود ولی چون جا داشت شدیدا به چشم میومد!(مثلا اینکه تو ps1 صورت معلوم نبود بعد تو ps2 حتی رو انگشت ها هم کار میشد دیگه مشهود بود دیگه! :d ) ولی الان خیلی پیشرفت سریع هست. من یادم میومد یه زمان gtx480 عند قدرت بود! تا اومدم پولامو جمع کنم دیدم یاعلی تا gtx فلان شماره اومده!
yahoo_22.gif

تو نسل فعلی هم که دیگه انگشت و ناخون چیزی نیست... رو همه جا کار می کنن!:|
نسل بعدی رو خدا بخیر کنه!:)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر