Xbox720 و PS4 می‌توانند به گرافیک AVATAR نزدیک شوند

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009


13588585583201924656.jpg



اگر یادتان باشد AMD تقریبا سال پیش اذعان داشت که کنسول‌های نسل بعدی می‌‌توانند گرافیکی در حد آخرین ساخته‌ی جیمز کامرون یعنی لایو اکشن/انیمیشن AVATAR - که بنچمارک جدیدی برای انواع فرمت های مدیا و صنعت دیجیتال به حساب می‌‌آید - ارایه دهند. ادعای بزرگی که باور کردنش بسیار سخت است، مخصوصا با اعداد عجیب و غریبی از قبیل استفاده از پانصد سوپر کامپیوتر، 2400 عدد سی پی یو و 18 ساعت زمان تنها برای رندر 1 فریم و البته تفاوت‌های رندرهای ریل تام در بازی و فیلم باور این موضوع را سخت کرده است.

دکتر Chris Doran یکی از بنیانگذاران Geomerics، شرکتی که ساخت موتور واسطه‌ی Enlighten - موتور نورپردازی‌ای که در Frostbite 2.0 از آن استفاده شده است - در کارنامه‌ی خود دارد ادعا کرده است که در بخش نورپردازی می‌توانند به فیلم اوتار برسند.

وی در بخشی از مصاحبه‌ی اخیرش با وبسایت خبری Cinemablend اظهار داشت: "Enlighten در حال حاضر به راحتی بر روی سخت افزار نسل فعلی اجرا می‌شود. پس شما از همین الان می‌توانید متصور شوید که بدون هیچ تغییر جزیی (به دلیل سخت افزار قویتر) می‌توان آن را به نسل بعد بُرد. اما سوال اصلی اینجاست. سازنده‌ها تا چه قدر می‌توانند از این قدرت اضافی در نسل بعد استفاده کنند؟ می‌توانم بگویم با Enlighten ما می‌توانیم در چندین مورد [در مبحث گرافیک] استاندارهای جدیدی را به وجود آوریم."

وی در مورد این‌که آیا کیفیت بازی‌ها به AVATAR خواهند رسید یا خیر جواب داد: "این‌که کیفیت گرافیک بازی‌ها در نسل آینده به چه اندازه می‌رسد همچنان نامشخص است، اما با قاطعیت می‌توانم این موضوع را متذکر شوم که نورپردازی در بازی‌ها می‌تواند به فیلم AVATAR نزدیک شود. سپس در این سوال به جنبه‌های دیگه‌ی آن می‌رسیم، این‌که قابلیت مدل‌سازی محیط به همان حد امکان پذیر است؟ انیمیشن‌ها، AI و فیزیک بازی نیز به همان نسبت آیا می‌توانند قابل اجرا باشند و در آخر آیا اصلا خود بازی خوب هست یا خیر؟!"


در مبحث AI نیز AMD قبلا قول یک انقلاب را داده بود. این‌که هر NPC در یک بازی Open World هوش مصنوعی و طرز فکر منحصر به فرد خود را دارد و عملا با هیچ دو NPCای که یک عمل یکسان را انجام می‌دهند روبه‌رو نخواهیم شد.
هزاران NPC در یک بازی Open World را که هرکدام پردازش AI متفاوت دارد مطمئنا ادعای بزرگی است.

Source
 
آخرین ویرایش:

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,945
نام
حسین
همچین چیزی عقلا غیر ممکن هست چرا !چون الان یک pchigh end تو بهترین بهترین حالت تو
New Dawn

زیر40 تا فریم می گیریم حالا خودتون حساب کنید new dawnکجا و اواتار کجا !

حالا بماند که قیمت همچین pcبه دلار چقدر خواد شد !
فقط کارت گرافیکی که بتونه تو این برنامه بالای 30 فریم بگیره بالای 1000دلار پولش هست بقیه قطعات بماند
در مورد قیمت هم همینجوره. که توGPU بیشتر حالت رقابت بین AMD و Nvidia هست و سعی میکنن پایین ترین قیمت ممکن رو بدن که بعد خود اونم در مقیاس میلیونی سفارش بازم خیلی بیشتر میاد پایین.

برادر پست درست کامل نخودی یا خوب متوجه نشدی
من فقط gpuرا تازه گفتم یک cpu.hdd.ram, ..............را هم بهش اضافه کنی برای یک pchigh end چیزی بالای 3000هزار دلار میشه شاید هم بیشترفقط چیزی که بتونهNew Dawn را فقط فقط اجرا کنه
حالا حساب کن تاالان هیچ بازی نتونستن بسازن رو pcکه فقط بتونه به این دوم حتی نزدیک هم بشه !
شما بقیه قطعات را هم به اون gpuاضافه کن برا کنسول جدید حالا نمی گیم همون ها باشه توش از نظر قدرتی و قیمتی ولی باید نزدیک بهشون باشه به هر حال قدرت و توان سخت افزار ی چیز کامل مشخص هست و سازندها هم تا ی حدی می تونن مانور بدن رو قطعه هاشون
تو کمترین کمترین حالت میشه 2000دلار به نظرت شرکت میتونه دستگاهی که 2000دلار پاش درامده را چقدر ازش کم کنه !
اگه یک مقداری از 3dmaxو برنامه های رندرینگ اطلاع داشته باشی می دونی که او چیزی که تو اواتار ساختند را با چه gpuو cpuهای غولی رندر کرده اند .
......................................
به هر حال زمان همه چیز مشخص می کنه براتون
 
آخرین ویرایش:

The A.B

کاربر سایت
May 6, 2012
28
کی گفته همچین چیزی غیر ممکنه.احتمال داره موفق بشن.میتونن ps4 و xbox 720 رو به همچین گرافیکی نزدیک کنن درعوض کنسول رو با قیمت بالاتری عرضه کنند.برا اونا کاری نداره
 
آخرین ویرایش:

alimx360

کاربر سایت
Jul 13, 2008
438
نام
ali
اينها همش سياسته دوستان اينكه new down بيشتر از 30-40 فريم بيشتر نميده ساده نباشين به خاطر فروش كارتهاي جديد خودشون به نظر من همين كراسيس 3 كه مياد يه نسل از بازيهاي اول همين كنسولها بالاتره
در مورد آواتار هم اين سازنده زياد تر از دهنش حرف زده
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
همچین چیزی عقلا غیر ممکن هست چرا !چون الان یک pchigh end تو بهترین بهترین حالت تو
New Dawn

زیر40 تا فریم می گیریم حالا خودتون حساب کنید new dawnکجا و اواتار کجا !

حالا بماند که قیمت همچین pcبه دلار چقدر خواد شد !
فقط کارت گرافیکی که بتونه تو این برنامه بالای 30 فریم بگیره بالای 1000دلار پولش هست بقیه قطعات بماند

معماری کنسول و تک تک قطعاتش با PC فرق داره. اصلا نمیشه مقایسه کرد که تو pc اینجوریه پس تو کنسول هم همون میشه.
در مورد قیمت هم همینجوره. که توGPU بیشتر حالت رقابت بین AMD و Nvidia هست و سعی میکنن پایین ترین قیمت ممکن رو بدن که بعد خود اونم در مقیاس میلیونی سفارش بازم خیلی بیشتر میاد پایین.

همچین چیزی عقلا غیر ممکن هست چرا !چون الان یک pchigh end تو بهترین بهترین حالت تو
New Dawn

زیر40 تا فریم می گیریم حالا خودتون حساب کنید new dawnکجا و اواتار کجا !

حالا بماند که قیمت همچین pcبه دلار چقدر خواد شد !
فقط کارت گرافیکی که بتونه تو این برنامه بالای 30 فریم بگیره بالای 1000دلار پولش هست بقیه قطعات بماند


برادر پست درست کامل نخودی یا خوب متوجه نشدی
من فقط gpuرا تازه گفتم یک cpu.hdd.ram, ..............را هم بهش اضافه کنی برای یک pchigh end چیزی بالای 3000هزار دلار میشه شاید هم بیشترفقط چیزی که بتونهNew Dawn را فقط فقط اجرا کنه
حالا حساب کن تاالان هیچ بازی نتونستن بسازن رو pcکه فقط بتونه به این دوم حتی نزدیک هم بشه !
شما بقیه قطعات را هم به اون gpuاضافه کن برا کنسول جدید حالا نمی گیم همون ها باشه توش از نظر قدرتی و قیمتی ولی باید نزدیک بهشون باشه به هر حال قدرت و توان سخت افزار ی چیز کامل مشخص هست و سازندها هم تا ی حدی می تونن مانور بدن رو قطعه هاشون
تو کمترین کمترین حالت میشه 2000دلار به نظرت شرکت میتونه دستگاهی که 2000دلار پاش درامده را چقدر ازش کم کنه !
اگه یک مقداری از 3dmaxو برنامه های رندرینگ اطلاع داشته باشی می دونی که او چیزی که تو اواتار ساختند را با چه gpuو cpuهای غولی رندر کرده اند .
......................................
به هر حال زمان همه چیز مشخص می کنه براتون
3D Max و اینا رو بیشتر از یه ذره اطلاع دارم. همون 360 یا Ps3 از نظر CPU و ... موفع عرضه فوق العاده بخوان معمولی حساب کنن گرون میشد. اما اینجوری نیست. طراحی کنسول کلا متفاوته و همون CPU و ... کلا تو مقیاس بزرگ تفاوت دارن. + معماریشون هم همینطور. یه کامپیوتر با قدرت برابر کنسول اصولا هیچکاری نمیتونه بکنه که اونم به همون معماری ربط داره که خیلی متفاوته. Cell به طور مثال زمان عرضه Ps3 فوق العاده گرون بود. Power pC های IBM هم که تو 360 بود همینطور. اما قیمتشون چطوری تموم شد خیلی کمتر از اون چیزی که کسی فکرش رو بکنه.
رندر کلا بحثش جداس. چی رندر بشه و چطور بشه. بخوای حساب کنی برای هر صحنه همین بازی های الآن کامپیتورهایی هستن که بیشتر از 100 گیگ رم دارن اما خیلی راحت دارن تو 360 و Ps3 اجرا میشن
 
آخرین ویرایش:

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
اينها همش سياسته دوستان اينكه new down بيشتر از 30-40 فريم بيشتر نميده ساده نباشين به خاطر فروش كارتهاي جديد خودشون به نظر من همين كراسيس 3 كه مياد يه نسل از بازيهاي اول همين كنسولها بالاتره
در مورد آواتار هم اين سازنده زياد تر از دهنش حرف زده

پس سونی هم زیادتر از دهنش حرف زده که گفته تا وقتی جهش بزرگی در کار نباشه PS4 عرضه نخواهد شد؟!!!
 
آخرین ویرایش:

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,880
نام
malek
چیز دور از انتظاری نیستش.یه نگاهی به the lost of us بندازین میبیین فاصله این بازی با یه بازی نسل چهارمی قاعدتا باید آواتاری باشه تا بهش گفت نسل چهارم
 

HOSΣIN

کاربر سایت
Mar 15, 2012
2,932
نام
HOSΣIN
چیزه عجیبی هم نیست.یعنی کنسول های نسل بعدی در این حد نباشن باید در تعجب ماند.این کنسول ها 10 12 سال به صورت مفید عمر خواهند کرد و با پیشرفت شگرف انگیز صنعت بازی باید از این هم بیشتر باشه قدرت هاشون.
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
این بحث معماری کنسول و pc رو ول کنید چون تمام گیمها با pc ساخته میشن و بعد پورت میشن رو کنسول نه اینکه از اول موس کیبورد وصل میکنن به کنسول و برنامه مینویسن و طراحی میکنن!!!!!!

هر کی میخواد گرافیک در حول حوش نسل بعد رو ببینه ریل تایم بسم الله:
این از new dawn:
A New Dawn | Downloads | GeForce

این از :
Unigine_Heaven-3.0
Heaven DX11 Benchmark | Unigine: real-time 3D engine (game, simulation, visualization and VR)

تسلایشن رو بزارید رو اخر.


اینم 3d mark11:
3DMark11 for Windows 7 – DirectX 11 benchmark tests


یه چیز رو هم در نظر بگیرید این برنامه ها کامل بهینه نشدن و درسته افت فریم هم داریم .ولی حدود رو تقریبا مشخص میکنه.

یه زمانی هم 10 سال پیش کسی فکر نمیکرد گوشی موبایلی بیاد که خودش به تنهایی اندازه یه کامپیوتر پنتیوم4 یا بیشتر قدرت داشته باشه و همه کارهای مولتی مدیا و گیم رو میتونه انجام بده بعلاوه فیلم برداری!!!!

امکان داره 2 سال دیگه با تکنولوژی 12 نانو متر بشه gpu کارت گرافیک 680gtx رو کوچکتر و کم مصرفتر و در نتیجه بسیار خنک تر ساخت ولی در این زمان حالی که هستیم فعلا این واقعیت هست.
 

HOSΣIN

کاربر سایت
Mar 15, 2012
2,932
نام
HOSΣIN
عمرا .اونوقت قیمت این کنسولهای به این قوی چقد میشه؟
شنیده بودم که کنسول بعدی مایکرو چیزی حدود 300 دلار میشه.یعنی با وضع الان دلار چیزی حدود 700 تومن در میاد که روز های اول به دلیل انصاف والای فروشندگان و وارد کنندگان میره بالای 1500 و به دلیل روند رو به رشد نجومی قیمت دلار میره بالای 2 میلیون تومان.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
به نظرم منظور این بنده خدا این بوده که نسل بعد چیزی در حد آواتار به نظر میرسه که دور از ذهن نیست مخصوصا در مورد بازیهای خطی و توجه به این نکته مهم که قدرت پردازش تو نسل بعدی به حدی میرسه که تو رزولوشن های متعارف خیلی چیزها از آستانه تشخیص چشم انسان خارج میشه... بحث ریل تایم رندرینگ هم با Pre-rendering زمین تا آسمون متفاوته رندر هایی که نتیجشون بلادرنگ نیست CPU فرصت داره تا فوکاس کنه هر چیزی رو به بهترین و پرجزئیات ترین شکل ممکن رندر کنه .

مثلا تو رزولوشن 1080p چه کسی متوجه میشه که کله فلان کاراکتر 1 میلیون پالی گون داره یا 500 میلیون!؟ یا نور پردازی یا سایه زنی یه سیب روی میز پشت سر کاراکتر بازی توی یکی از صحنه های بازی داره چند پیکسل خطا میکنه و اینکه آیا صورت و کل بدن کاراکتر بازی با تمام جزئیات به عنوان رفلکس به صورت تمام وقت داره روی اون سیب رندر میشه یا نه!؟ البته همین کار هم با ترفندی روی ریل تایم رندرینگ امکان پذیر هست (که توی همین نسل هم نمونش زیاد هست ) مثلا وقتی دوربین روی سیب فوکاس میکنه اطلاعات مربوط به رفلکس بدن کاراکتر بار گذاری میشه و وقتی دوربین دور میشه از چرخه پردازش خارج میشه....
یا توی Pre rendering شما آبجکتهارو رو با مثلا تکسچرهای 256 بیت با جزئیات فوق العاده بالا با حجمهای فوق تصور رندر میکنید ولی تو ریل تایم با تکسچرهای 32 بیت و جزئیات متعارف در همون حدی که برای چشم غیر مسلح کافی باشه و در مورد اشیاء دور که هیچ وقت بهشون نزدیک نمیشید حتی تکسچرهایی با عمق 8 بیت و جزئیات فوق العاده کمتر و کم حجمتر به کار گرفته میشه.
تو pre render یک منبع نور و به طبع از اون یک سایه با دقت ساب پیکسل رسم میشه که همون فلوتینگ پوینت یا اعداد ممیزی شناور فوق العاده بالایی میبره که یک چالش خیلی بزرگ برای CPU هست و مدت زمان زیادی صرف پردازش دقیقش میشه ولی تو ریل تایم اصلا احتیاج به همچین دقتی نیست و خیلی ترفندهای دیگه به کار گرفته میشه مثلا خیلی از اشیاء (مخصوصا دور دست) سایه هاشون فقط یک تکسچر ساده و کم جزئیات هستن...
توی ریل تایم رندرینگ با استفاده از ترفندهای برنامه نویسی خیلی از اشیاء وقتی ازشون دور میشید از تعداد چند ضلعیها و جزئیات تکسچرهاشون کاسته میشه و با نزدیک تر شدن بهشون به صورت داینامیک جزئیات پیدا میکنن یا سعی میشه روی خیلی از اشیاء موجود در بک گراند با افکتهای بلور حالت محو شدگی ایجاد کنن تا بیننده متوجه کمبود جزئیات نشه ولی توی Pre rendering چون احتیاج به این کارها نیست و زمان مسئله مهمی به حساب نمیاد روی جزء جزء اشیاء با بالاترین و دقیقترین شکل ممکن کار میشه... برای همین به نظرم نسل بعدی میشه چیزی که در ظاهر شبیه به فیلم آواتار یا فیلمهای مشابه باشه تولید کرد...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر