xbox360 vs ps3

xbox360 vs ps3


  • مجموع رای دهنده‌ها
    173
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

mt3691

کاربر سایت
Dec 10, 2005
740
نام
محمد
اقا کیانوش دستت درد نکنه ما هر چی میگفتیم تو خرج خیلیها نمیرفت و با این حساب معلوم میشه که چه سود خالص و کلانی میره تو جیب صاحبان کنسولها امیدورام که دیگه کسی نگه بازیها برای سونی سود نداره
با یه حساب سر انگشتی معلوم میشه که سونی اگه رو هر ps2 که قیمتش 149 دلار هست حتی نصفشم سود باشه در برابر 10 دلار برای هر بازی چیزی نیست چون شما یکبار کنسول میخری و سودی که به سونی میدی اصلا بدرد سونی نمیخوره ولی شما باید چندین سال بازی بخری و برای هر بازی 10 دلار تو جیب سونی بدون هزینه میره که این چیزیه که سونی دنبالشه.
 
آخرین ویرایش:

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
نوشته شده توسط mt3691:
اقا دستت درد نکنه ما هر چی میگفتیم تو خرج خیلیها نمیرفت و با این حساب معلوم میشه که چه سود خالص و کلانی میره تو جیب صاحبان کنسولها امیدورام که دیگه کسی نگه بازیها برای سونی سود نداره
با یه حساب سر انگشتی معلوم میشه که سونی اگه رو هر ps2 که قیمتش 149 دلار هست حتی نصفشم سود باشه در برابر 10 دلار برای هر بازی چیزی نیست چون شما یکبار کنسول میخری و سودی که به سونی میدی اصلا بدرد سونی نمیخوره ولی شما باید چندین سال بازی بخری و برای هر بازی 10 دلار تو جیب سونی بدون هزینه میره که این چیزیه که سونی دنبالشه.
البته دوست عزیز باید توجه داشته باشی که معمولا متوسط قیمت فروش بازیها چیزی بین 30 تا 35 دلار هستش. خیلی از بازی ها از همون ابتدای کار با قیمتی کمتر از 50 دلار عرضه میشن و حتی بازی هایی هم که با قیمت 50 دلار عرضه میشن بعد از یه مدت قیمتشون کاهش پیدا میکنه. اما کلیت موضوع همچنان باقی میمونه و اون هم اینه که بیشترین سود رو این شرکتها از فروش بازی میبرن مخصوصا سونی و مایکروسافت که معمولا برای رقابت بیشتر کنسولهاشون رو با ضرر میفروشن.
برای اینکه بیشتر به سودی که سونی از فروش بازیها میبره واقف بشید ، باید خدمتتون عرض کنم که تا حالا بیش از یک میلیارد نسخه بازی بر روی کنسول PS2 فروخته شده که با یک حساب سرانگشتی معلوم میشه این شرکت از فروش این بازیها چیزی بین 5 تا 7 میلیارد دلار سود کرده !!
 

The BIG Boss

کاربر سایت
Sep 25, 2005
61
با سلام..

خیلی خیلی عذر میخام که دوباره دارم یه همچین پستی میزنم..( اما اینجا یکی دو نکته تخصصی بررسی میشه)

برادر عزیز (شرمنده اسمتون یادم نمیاد)...
اینکه این سایت یه Fan-Site هست رو قبول دارم ولی اگر شما بخاین اینطوری بحث کنید پس تمام احبار (اعم رسمی و یا شایعات)که پخش میشن نباید اعتباری داشته باشن چون یا از Fan-Site ها پخش میشن ویا از اونها نقل میشن (دقیقا مشابه اخبار باقی کنسول ها)..در ضمن در اون صفحه شما به بررسی درستی یا نادرستی مطالب "فنی" ذکر شده بپردازید .. اگر مطالب علمی بیان شده درست باشد ، نویسنده هر کسی که باشد چندان اهمیتی نخواهد داشت.
در مورد اون صفحه اصلا برادر عزیز اون مساله جمع قیمت ها رو شما نادیده بگیرید..اگر تمام اون مطلب بی پایه و اساس باشه حداقل یک مورد علمی و فنی من در اون مشاهده کردم (که به نظر من کاملا درسته) که اینجا براتون نقل میکنم : (من از شما خواهش کردم که اون مطلب رو بخونید تا بنده مجبور به درج دوباره اونها در اینجا نشم)

نوشته شده توسط ML:
Sony's decision to implement an ambitious new processor architecture...has resulted in a processor we think will cost Sony at least $230 per unit initially. ...The die, at 235 square millimeters initially, is large, and Sony plans to manufacture it on a leading-edge 90nm process. Add to that the fact that the die is mostly logic, not memory arrays that can be easily repaired, and you've got a part that looks like it will be difficult and expensive to manufacture...

نوشته شده توسط در جواب:
In 1999 Sony began mass production of the PlayStation 2's EmotionEngine processor, on an - at the time - cutting edge 250nm fabrication process utilizing 200mm wafers. The die size of the chips produced was 240mm^2; larger than that of the Cell chip. Yields weren't all that great, and the chip was expensive.

In sharp contrast to that, Sony has taken several precautions this time around to make sure that the Cell chips going inside of PS3 control costs in ways that the EmotionEngine simply did not. Whereas Merrill asserts that today's process is a 'leading-edge' 90nm process, the fact is that 90nm SOI has been around for a while now, and Kutaragi has made specific past references to his use of 90nm for launch precisely because it is the conservative choice. The IBM-developed SOI process used for Cell production has been used for considerable time in IBM's Power chips as well as AMD's line of Athlon 64/Opteron processors, and Cell itself has been in production for over a year now on that same process. Indeed, IBM's confidence in Cell yields recently prompted Senior Vice President of IBM’s Systems & Technology Group to announce to a press conference a couple of weeks ago that "yield learning" with Cell has progressed "faster than on any chip we’ve done" to date.

And as if these differences alone weren't advantage enough over the EmotionEngine situation back with PlayStation 2, consider also that not only is Cell being produced on larger 300mm silicon wafers (again, better yields), but due to Kutaragi's decision to use Cell chips with only seven of the eight SPE's active, Sony is able to utilize a larger number of the Cell processors produced per wafer; some of which would otherwise have been rendered unsuitable due to die defects. In truth, as long as the PPE core is functional, I'm sure that all Cell chips are being saved to be put to use in future consumer electronics devices

و مطلب دوم اینکه در مقاله ML یه همچین جمله ای به چشم می خورد :

نوشته شده توسط ML:
Add to that the fact that the die is mostly logic, not memory arrays that can be easily repaired, and you've got a part that looks like it will be difficult and expensive to manufacture

در جواب باید بگم که همین حرفشون نشون میده که ایشون چندان از مباحث علمی و تخصصی دنیای کامپیوتر مطلع نبودند (که طبیعی هم هست) و یا حرفشون رو درست بیان نکردند!!.یه خورده در موردش فکر کنید. آیا "ریزپردازندها" ( در کل چیپ ها ) قابل تعمیر هستند!!!. فرض بکنید که در پردازنده CELL حافظه محلی ( Local Memory ) یکی از SPE ها دچار اشکال بشه.. آیا میشه اون "حافظه" رو تعمیر کرد.

و در ضمن در پایان اون مطلب "مریل لینچ" مطلبی به چشمم خورد.. اگر به انتهای مطلب دقت کنید متوجه بیانیه انتهایی توسط نویسنده مطلب میشید به این شرح (این عکس از انتهای اون مطلب تهیه شده) :

okoo6c.jpg


که در این بیانیه نویسنده مطلب صریحا اشاره می کند که "تمام مطالب بیان شده در این مقاله همگی " بیانگر نظرات شخصی " ایشون بوده.". پس ربطی نداره که ایشون در کجا مشغول به فعالیت هستند.بنده در ایمیلی به ایشون اشکالاتشون رو گوشزد کردم ولی هنوز جوابی از ایشون در یافت نکردم.(خیلی ها اینکار رو کردن ولی گویا ایشون خیلی سرشون شلوغه!!)
برای اطلاع: ایمیل نویسنده مطلب " مریل لینچ " :
joe_osha@ml.com

در ضمن دیگه از شر من راحت میشید.. چون از همین الان باید برم سراغ کارهای ترجمه ای که رو دستم مونده :D ...
====
"مطلب زیر رسمی نیست"
"مجموعه ای از مطالب خوانده شده در انجمن ها + برداشت های شخصی"
در مورد پردازنده RSX ..بحث جالبی که مدتی هست که نظرم رو جلب کرده :
ابتدا به اسلایدی از کنفرانس خبری سونی در E3 05 توجه کنید :

okpjwz.jpg


در این عکس عبارت مشخص شده با رنگ زرد تنها در زمانی میتونه معنا داشته باشه که یک نوع "ارتباط داخلی" بین "بخش های مختلف" یک مجموعه (حالا "فرض کنید" این مجموعه RSX می باشد.) وجود داشته باشه ( یا همون Element Interconnet Bus - به اختصار EIB ). از مراحل اولیه طراحی CELL شرکت معظم Nvidia در جریان کار قرار داشتند و در مرحله طراحی RSX که مشترکا توسط سونی و " انویدیا" انجام شده، شرکت "انویدیا" به نقشه ها و نحوه طراحی CELL کاملا آشنا بود.به همین دلیل ( و با توجه به عبارات مشخص شده در اسلاید - مخصوصا کلمه Processors) "گمان میرود" که طراحی RSX هم تاثیر پذیرفته از طراحی CELL باشه.
طرح "فرضی" :

okpjl3.jpg


در این طرح فرضی RSX دارای یک هسته مرکزی بر پایه سری G70 و یا ترکیبی از G70/71 شرکت "انویدیا" با کلاک کاری 550 Mhz خواهد بود. و دارای بخش های تخصصی شده ( حالا به هر تعداد- 6 یا 12 یا...) برای پردازش عملیات Shader ها خواهد بود. (بخشهایی مشابه SPE ها در Cell که در اینجا SME خوانده میشوند. که آنها هم همچون در Cell در کلاک پردازنده اصلی کار میکنند.)
البته اینها همگی "فرضیات" است (اما فرضیه جالبی به نظرمی رسد). و باید تا آشکار شدن اطلاعات "رسمی" از سوی سونی و انویدیا منتظر یود.
از نظرات دوستان اهل فن با آغوش باز استقبال میکنم (چون تا حدودی بعضی نظریات خودم رو هم در اینجا گنجوندم. خوشحال میشم اگر از لحاظ فنی مشکلی هست گوشزد بفرمایید.)

موفق و پیروز باشید
Cheers
 
آخرین ویرایش:

ChaosTheory

مدیر سابق
کاربر سایت
Sep 23, 2005
775
نام
آرشام.ج
برادر عزیز
اگه میشه اینقدر این کلمه رو به کار نبرید.چون من تا جایی که میدونم یه برادر بیشتر ندارم! از این کلمه "برادر" هم زیاد خوشم نمیاد چون یاد بسیجی ها میفتم! اگه اسمم رو هم نمیدونید با همون ChaosTheory صدام کنید.

اما در مورد اون مقاله.
کاملا مشخصه که نویسنده قصد خراب کردن سابقه ی ML رو داره و ورداشته در طول چند سال با کلی زحمت و تلاش سوتی های این شرکت رو جمع کرده و بیان کرده!

همین حرفشون نشون میده که ایشون چندان از مباحث علمی و تخصصی دنیای کامپیوتر مطلع نبودند

کاملا طبیعیه. مگه قراره که یه شرکت سرمایه گذاری که کاملا فعالیت تجاری و اقتصادی داره بیاد از مباحث علمی درباره ی بازیهای کامپیوتری و مثلا تکنولو÷ی Cell چیزی بدونه ؟!!!
گفته ی این شرکت در مورد اون هزینه ها هم هیچ ربطی به مباحث علمی بازیها نداره و این شرکت چون فعالیت اقتصادی داره از قیمت خیلی وسایل مثل میز و صندلی و ... و مثلا bd-drive آگاهه و لطفا این قضیه رو با مباحث علمیه بازیهای کامپیوتری قاطی نکنید.
ممنون...
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
البته در این که هزینه های تولید PS3 بسیار بالا هست شکی نیست اما همونطور که گفتم Merril Lynch به هیچ عنوان اطلاعی از هزینه های تولید قطعات اصلی این کنسول نداره. حدود 8-9 ماه قبل همین شرکت هزینه تولید PS3 رو 494 دلار تخمین زده بود که نشون میده تخمین هایی اینچنین چقدر درصد خطا توشون وجود داره:
http://www.gamespot.com/news/6128295.html
این هم لینک تخمین ماه June سال قبل این شرکت :cheesygri
 

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
کارت های گرافیکی کنسول ها کارتهایی نیستند که بشه با کارت های معموای انها رو مقایسه کرد:
ولی اونجوری که من میدونم کارت x360 نوعی x1800 هست که پیشرفته شده و از x1900 هم خیلی بالاتره
 

ChaosTheory

مدیر سابق
کاربر سایت
Sep 23, 2005
775
نام
آرشام.ج
kinopio جان.همون طور که گفتم ML توی بسیاری از کشورها از جمله ژاپن شعبه داره و اینی که شما لینک دادی مربوط به شعبه ی ژاپن هست و Merrill Lynch Japan این هزینه ی 494$ رو اعلام کرده بود.(که البته چون شعبه ی ژاپن هست انتظار دیگه ای هم نمیشه ازش داشت تازه قیمتش رو هم 399$ اعلام کرده بوده که ارزون و تقریبا دور از انتظار به حساب میاد).اما تا جایی که من می دونم اون 900$ رو Merrill Lynch شعبه ی اصلی (نیویورک) اعلام کرده. البته همون طور که گفتم ممکنه این 900$ هزینه ی دقیقی نباشه اما دور از انتظار هم نیست و ممکنه فقط چند دلار با هزینه های اصلی تفاوت داشه باشه.
ممنون...
 

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
نوشته شده توسط mt3691:
اسم کارت گرافیک xbox360 رسما xenos هست وx1800 یه کارت گرافیک ati برای pcهست!
اقای سونی این چیزهایی که شما گفتی هیچ کدوم ثابت نمیکنه که سونی از گیمها سود نمیبره .دوستان اگه کسی میدونه سونی از هر بازی که برای ps2 ساخته میشه چند در صد سهم میگیره با مدرک بگه ممنون میشم؟
یعنی شما میگی سونی بازی میزنه و فقط از بازی برای کنسولش سود میبره والا هیچ ادم عاقل این حرفو نمیزنه
سونی سودی که از کنسولش میبره خیلی بیشتر از سودیه که از زدن یک بازی نسیبش میشه امیدوارم جرف شما رو اشتباه فهمیده باشم;)
چون سونی بازی ها رو فقط برای فروش کنسولش میبره همین god of war2 یا killzone2 اینها بیشتر به فروش سونی برای کنسولش کمک میکنن و سود چندان زیادی برای سونی محسوب نمیشن
تمام سود سونی از فروش کنسولش هست تازه من اونهمه توضیح دادم که بهت بگم بیشتر موقع فروش یک کنسول موقعیه که داره نابود میشه و شرکتش داره بیشترین سودو ازش میبره ولی شما درست متوجه نشدید
امیدوارم بقیه اعضا فهمیده باشن
کسانی هم که فهمیدن سریع یک اشتباه ما در مورد کارت گرافیکو چسبیدن و بحث رو ول کردن واقعا که
چه اعضای خوبی داره این بازیسنتر:razz:
 

arash_13

کاربر سایت
Sep 28, 2005
250
من زیاد کاری به این دو تا کنسول ندارم (هر چند به نظرم Ps3 بهتر میاد)
ولی سونی جان , اقای کنی چند پست بالاتر گفتن که شرکتهایی مثل سونی و مایکروسافت سودی که از فروش بازیها میبرن خیلی بیشتر از سودی است که از فروش کنسولها میبرن :
اما کلیت موضوع همچنان باقی میمونه و اون هم اینه که بیشترین سود رو این شرکتها از فروش بازی میبرن مخصوصا سونی و مایکروسافت که معمولا برای رقابت بیشتر کنسولهاشون رو با ضرر میفروشن.
برای اینکه بیشتر به سودی که سونی از فروش بازیها میبره واقف بشید ، باید خدمتتون عرض کنم که تا حالا بیش از یک میلیارد نسخه بازی بر روی کنسول Ps2 فروخته شده که با یک حساب سرانگشتی معلوم میشه این شرکت از فروش این بازیها چیزی بین 5 تا 7 میلیارد دلار سود کرده !!
 

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
مشخصا یه شرکت وقتی برای یه کنسول بازی میزنه پولش میره تو جیب خودش، و شرکتی که کنسول تولید کرده عاشق چش و ابروی بازیساز نیست که کنسول تولید کنه که تمام سود بازیها رو اون ببره.
دوما منظور از یک میلیارد،یک میلیارد عنوان نیست.حدود 3000 عنوان بازی(فکر کنم)برای پی اس2 منتشر شده که کل این 3000 عنوان حدود یک میلیارد نسخه فروختن.از هر بازی 5 دلار اگه به سونی برسه سودی که سونی از بازی های بقیه شرکتها میبره میشه حدود 5 میلیارد دلار.تازه این به غیر از بازیهای هستش که توسط Sceزده میشه و همه ی سودش تو جیب خود سونی میره.
 

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
====
"مطلب زیر رسمی نیست"
"مجموعه ای از مطالب خوانده شده در انجمن ها + برداشت های شخصی"
در مورد پردازنده RSX ..بحث جالبی که مدتی هست که نظرم رو جلب کرده :
ابتدا به اسلایدی از کنفرانس خبری سونی در E3 05 توجه کنید :

okpjwz.jpg


در این عکس عبارت مشخص شده با رنگ زرد تنها در زمانی میتونه معنا داشته باشه که یک نوع "ارتباط داخلی" بین "بخش های مختلف" یک مجموعه (حالا "فرض کنید" این مجموعه RSX می باشد.) وجود داشته باشه ( یا همون Element Interconnet Bus - به اختصار EIB ). از مراحل اولیه طراحی CELL شرکت معظم Nvidia در جریان کار قرار داشتند و در مرحله طراحی RSX که مشترکا توسط سونی و " انویدیا" انجام شده، شرکت "انویدیا" به نقشه ها و نحوه طراحی CELL کاملا آشنا بود.به همین دلیل ( و با توجه به عبارات مشخص شده در اسلاید - مخصوصا کلمه Processors) "گمان میرود" که طراحی RSX هم تاثیر پذیرفته از طراحی CELL باشه.
طرح "فرضی" :

okpjl3.jpg


در این طرح فرضی RSX دارای یک هسته مرکزی بر پایه سری G70 و یا ترکیبی از G70/71 شرکت "انویدیا" با کلاک کاری 550 Mhz خواهد بود. و دارای بخش های تخصصی شده ( حالا به هر تعداد- 6 یا 12 یا...) برای پردازش عملیات Shader ها خواهد بود. (بخشهایی مشابه SPE ها در Cell که در اینجا SME خوانده میشوند. که آنها هم همچون در Cell در کلاک پردازنده اصلی کار میکنند.)
البته اینها همگی "فرضیات" است (اما فرضیه جالبی به نظرمی رسد). و باید تا آشکار شدن اطلاعات "رسمی" از سوی سونی و انویدیا منتظر یود.
از نظرات دوستان اهل فن با آغوش باز استقبال میکنم (چون تا حدودی بعضی نظریات خودم رو هم در اینجا گنجوندم. خوشحال میشم اگر از لحاظ فنی مشکلی هست گوشزد بفرمایید.)

موفق و پیروز باشید
Cheers
البته گرچه خودتون گفتید که اینا فرضیات هستند اما من میخواستم بگم اینها بیشتر تخیلات یکسری طرفداران متعصب شرکت سونی هستش که احتمال درست بودنش در حد صفر درصد هستش (مگر اینکه سونی خودش بخواهد خودشو بیچاره کنه)
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
قضیه ی سود بازی ها خیلی وقت پیش مورد بحث بوده ، فکر میکنم اونقدر مدارک و دلایل گفته شده که الان لازم نباشه دوباره اثبات کنیم که سود بازی ها مهتر از فروش خود کنسول هستش !!!
یعنی این یک امر غیر قابل انکاره
یکی از دلایلش هم قیمت بالای هر بازی هستش که فرضا اگر قیمت دستگاه Core Xbox 360
300 $ باشه با این پول میشه تنها 5 تا بازی تهیه کرد !!! و مسلمه که هر کمپانیه سازنده ی کنسول های بازی متحمل ضرر بر روی هر کنسول میشه ، البته این در ابتدای کار هستش، بعد از 1 یا 2 سال قیمت قطعات اون کنسول کاهش پیدا میکنه، ولی قیمت تمام شده ی کنسول برای مشتری تغریبا ثابت میمونه
 

mt3691

کاربر سایت
Dec 10, 2005
740
نام
محمد
عزیز من بد نیست بعضی وقتها پستهای بقیه رو هم بخونی !!!!
همین چند تا پست بالاتر اقای کیانوش کنی گفتن که تا حالا یک میلییارد بازی فروخته شده و حدود 6یا 7 میلیارد رفته تو جیب سونی اونموقع باز اومدی پست زدی که چی؟
درسته که الان سونی سود میبره از فروش ps2 ولی این سود نه زیاده و تازه باید جبران ضررهای اولیه رو بکنه.
میشه شما که عقل کل هستی بگی سونی تا حالا چقدر رو کنسول ضرر داده و چقدر سود کرده؟
من که نمیتونم شمارو بفهمونم به حرف بقیه هم که گوش نمیدی امیدوارم به جز شما کسی دیگه اینطور فکر نکنه.
اقا احسان ps2 اول که اومد 299 دلار بود ولی الان 149 دلار شده و قراره که به 99 دلار هم برسه و این نشون میده که سونی اصلا دنبال سود کنسولش نیست و این به خاطر رقابت با ms هست چون در موقعی که فروشش حتی بالا هم هست بازم قیمتو پایین میاره.
 
آخرین ویرایش:

kinopio

کاربر سایت
Feb 26, 2006
466
نوشته شده توسط Elvish Hero:
مشخصا یه شرکت وقتی برای یه کنسول بازی میزنه پولش میره تو جیب خودش، و شرکتی که کنسول تولید کرده عاشق چش و ابروی بازیساز نیست که کنسول تولید کنه که تمام سود بازیها رو اون ببره.
دوما منظور از یک میلیارد،یک میلیارد عنوان نیست.حدود 3000 عنوان بازی(فکر کنم)برای پی اس2 منتشر شده که کل این 3000 عنوان حدود یک میلیارد نسخه فروختن.از هر بازی 5 دلار اگه به سونی برسه سودی که سونی از بازی های بقیه شرکتها میبره میشه حدود 5 میلیارد دلار.تازه این به غیر از بازیهای هستش که توسط Sceزده میشه و همه ی سودش تو جیب خود سونی میره.
بر اساس آماری که خود سونی اعلام کرده فکر میکنم در حدود 5500 تا 6000 عنوان بازی برای PS2 منتشر شده که اگر بخواهیم عناوین مجزا رو حساب کنیم این تعداد خیلی کمتر از این اعداد میشه.
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
اقا احسان ps2 اول که اومد 299 دلار بود ولی الان 149 دلار شده و قراره که به 99 دلار هم برسه و این نشون میده که سونی اصلا دنبال سود کنسولش نیست
من گفتم تقریبا قیمتش ثابت هست اونم در حدود 2 یا 3 سال ، حدود 6 سال بیشتر از PS2 میگذره خوب مسلما باید قیمتش پایین بیاد
ولی خوب بعد از چند سال دیگه چه بخواد چه نخواد سود براش داره،البته من رو این قضیه اطلاعات کامل ندارم ولی فکر کنم اینطور باشه
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر