Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
View attachment 222977
چندی پیش شایعاتی از طرف Chris Avellone که پیش تر در استودیو Obsidian مشغول به کار بود پخش شد که این استودیو کارکنان زیادی را از دست داده و بازی Avowed در وضعیت خوبی از مرحله توسعه بازی به سر نمی برد.

جز کوردن در کامنتی از طرف کارکنان استودیو این موضوع را خنده دار نامیدند و اظهار داشتند که چنین استنباطی فقط به دلیل پروفایل LinkedIn استودیو درست نمی باشد.
_______________
بدلیل نگرانی های پیش اومده جهت روند و سیاست مدیریتی استدیوهای اکس باکس بنظرم لازم بود اینجا هم مطرح بشه جای نگرانی باقی نمونه
این قضیه رفت و آمدهای مکرر داخل استدیوهای ماکروسافت یک چیزی طبیعی هست و جزء قانون کار 18 ماه هست و زمانی که شما به عنوان contractor استخدام میشد حالا در هر مقام یا جایگاهی هستید بعد از اتمام قرارداد به مدت شش ماه تمامی خدمات و منابعی که در دسترس شما بوده محروم میشید و به نوعی میشه گفت حقوقتون هم قطع خواهد شد ولی بعد از این شش ماه میتونید دوباره تو پست جدید مشغول به کار بشید. به همین دلیل خیلی از افرادی که به عنوان کانترکتور استخدام میشن همیشه در حال جستجو برای پیدا کردن کار جایگزین در اون بازی زمانی هستن که خوشبختانه یک سال هست به دلیل انتقاد های گسترده به سه ماه کاهش پیدا کرده. الان خیلی از کارکنان استدیو کوالیشن مشغول به کار در استدیو initiative هستند و ممکن در آینده به کوالشین دوباره برگردند.

  • The 18-month expiration date. As of July 2017 Microsoft has a rule that states that contractors can only work in their role for 18 months before they need to take a 6 month break before coming back. There are some exceptions to this rule, the main ones being Managed Service positions that can stay on network indefinitely, and continuing roles off-network where the contractor can effectively work with an agency email address with no access to network tools and resources. The broad reality here is that you’ve got about a year and a half to do your job well, get the experience you want, and find something else outside of Microsoft. Some people budget knowing this and collect unemployment during their 6-month break. Other people simply move on to other roles. While this regular job search helps to keep you constantly looking and learning, it’s ultimately stressful on you and your family to be on the job market on such a regular basis. My advice is to focus on the contract at hand monogamously for the first year, but after 12 months it might be a good idea to start putting feelers out and updating your resume. A year is plenty of time to really commit to a role and to see if there are any options, but don't lose sight of the expiration date.
اگه میخواید بیشتر با این قانون کار آشنا بشید اینجارو مطالعه کنید.

What I learned from 6 years of contract work at Microsoft

این هم نظر یکی از کارکنان سابق کوالیشن

1619bb62d9009d9687ef10bf6daa065d8ba11b9d.png
...

امروز هم 2 سالگی gears 5 بد نیست به سر نخایی که قبلا به دست آوردم اینجا هم بزارم. اینظور که به نظر میاد مرگ del تو بازی canon هست و احتمال داره یک بازی مجزا یا dlc تو آینده ازش بسازن...

cef7271644b249c93a2ae73e27319865a1325297.png

تو خود استوری بورد های کانسپت بازی JD زنده هست.
این هم از زبان خود آرتیست :
This is the sequence my cinematic director told me the boards made two grown men in mocap suits cry during their performance capture. One of the most emotionally heavy boards I had to do.
14.jpeg
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078
توییتر The Game Awards توییت کرده که بیشتر منتظر کدوم بازی Xbox هستید. نشستم نگاه کردم که مایکروسافت چقـــدر بازی تو این یکی دو سال اخیر معرفی کرده.

اینایی که نام میبرم فقط فرست پارتی هستند. یعنی بازیهایی که ناشرشون مایکروسافته. انحصاری زمانی ها و ... به کنار، اونا رو کاری ندارم.

شوکیس پارسال:

Avowed
Fable
Forza Motorsport
State of Decay 3
As Dusk Falls

The Game Awards 2020:

Perfect Dark
Flight Simulator for Xbox Series

اون وسطا (:D):

Indiana Jones

E3 2021:

Starfield (معرفی کامل، انحصاری و ...)
Redfall
Forza Horizon 5
The Outer Worlds 2
Contraband
Sea of Thieves: A Pirate's Life

معرفی 14 تا عنوان تو یک سال:|

حالا کاری ندارم به قبل از اینا که Hellblade 2 و Everwild و Halo و Project Mara معرفی شده بودن.

یعنی انقدر عنوان زیاد داره که واقعا نمیشه همه رو تو یه کنفرانس نمایش داد.
 
آخرین ویرایش:

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
طبق مصاحبه XboxSquadFr با روابط عمومی Compulsion Games

بازی بعدی اونها داستان محور سینگل پلیر سوم شخص هست

View attachment 223669

- Doubled studio size from ~40 to 80. Don't want to go much further though they initially thought 90-100 was where they would end up. Want to remain "small".
- New game is a Third Person narrative single player game
- Started early in 2019 after WHF shipped in 2018 (though WHF still got DLC for a year+)
- Teams slowly transitioned to the new project after shipping DLC for WHF
- In the "middle of development"
- Alludes to running on Unreal Engine 4/5, but doesn't say.
- Enjoys collaboration with Coalition and Rare and others (also pointing to UE use imo)
- Talks about the industry and scandals and culture.
- When asked if we would see it at the end of the year, she says she has no idea and laughs.

  • تیم تقریبا دو برابر شده (از 40 به 80 نفر رسیدن) و نمیخوان حد اکثر بیشتر از 90-100 نفر بشن و دوست دارن کوچیک بمونن.
  • بازیشون سوم شخص، تکنفره و روایت محور هست.
  • روند ساخت بازی از ابتدای 2019 و پس از اتمام کار We Happy Few شروع شده (هرچند تا یک سال بعد عرضه یسری بسته الحاقی داستانی برای WHF منتشر شده)
  • کل تیم به ارومی (در همون سال ها) بعد اتمام کار روی dlc های WHF به این بازی ملحق شدن.
  • در اواسط پروسه ساخت هستن.
  • احتمالا روی Unreal Engine ساخته میشه بازی
  • با استدیو های دیگه XGS من جمله The Coalition و Rare در ارتباط بودن و خیلی کمک گرفتن.
  • در این مورد که تا پایان سال بازی معرفی میشه یا نه پرسیدن که ایشون صرفا میخندن و میگن خبری ندارن.
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
  • با استدیو های دیگه XGS من جمله The Coalition و Rare در ارتباط بودن و خیلی کمک گرفتن.

چرا rare ؟؟؟؟!!!!
نکنه یکی از ip های rare رو دادن دست اینا.


لطفا کامئو 2 باش
به سایز 100 نفره تیم هم می خوره این طوری...
[-o< [-o< [-o<
با یه محیط بزرگ سالانه تر مثل همون art work معروف از بازی کنسل شده rare ...

1631245145574.png

حتما این ویدئو رو ببینید تا متوجه بشید برا چی این قدر دوست دارم کامئو 2 کنسل شده rare دوباره ساخته بشه.

8->

ویرایش : متن رو خوندم به نظر روی ایده جدید دارن کار می کنن و همکاری با rare در ارتباط با بخش های فنی و صوت بوده.
در هر صورت من امیدم رو از دست نمی دم برای کامئو 2
%-(:D :D :D
 
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
در مورد همه چی حرف زده گراب ولی اینجا میزارم چون راجع به مایکرو هم خیلی حرف زد

- مایکرو فعلا سمت مارول نرفته ولی با لوکاس فیلمز یه چیزی امضا کردند. (احتمالا ماندالورین)
- میگه فکر نکنم خرید تیک تو شدنی باشه و قضیه اصلا بحث پول نیست. بحث اینه که خودشون علاقه ای به فروش ندارند و نسبت به این قضیه بد بینه.
- میگه قبل خرید بتسدا، این و اونور به صورت رمزی می شنیدی که مایکرو داره می گیرتشون ولی برای برای تیک تو اصلا همچین چیزی نیست فعلا.
- ولی میگه اون خبر سرمایه گذاری رو یه شرکت ژاپنی رو بالاخره می شنویم. (خودم: اشاره کنم که قبلا شایعه شده بود کونامی و مایکرو پارتنرشیپ دارند.)
- ولورین رو 2024ی بدونید. شاید به 2025 هم بکشه.
- دیزنی لایسنس آی پی هاش رو باز گذاشته و اصلا انحصاری بودن و نبودن مهم نیست. هر کی پول بیشتر بده برای آی پی، لایسنس رو می گیره. یاپ، sony is paying the most.
- لاین آپ مایکرو برای 2022: رد فال، فورتزا و استارفیلد. 2023 قراره وحشی تر باشه.
- ندررلم برای فروشه ولی گرونه.
- رابطه سونی و کوجیما در حال حاضر: سونی مشکلی نداره پول بده به کوجیما ولی در عوض یه چیزی خیلی موفق می خواد. کوجیما میگه دث استرندینگ موفق بود، سونی میگه نه آن چنان. برای همین فعلا چیزی ندارند با هم.
- از AEW All Out صحبت کردند که ربطی به ویدیو گیم نداره و کشتی کجه. ولی خیلی پی پر ویو خفنی بود. 😎
- مایکرو شاید با تیم اپ لانچر بتسدا همکاری کنه و یه دونه برای ایکس باکس و ویندوز بسازند. شاید.
- ایندیانا جونز انحصاری خواهد بود. دیزنی اهل re-negotiate هست.
- یاپ، برنامه اینه که ساکرپانچ هم عین اینسومنیاک دو تیمی بشه. سوشیما 2 و اینفیمس بعدی.
- توئیستد متال سال دیگه معرفی میشه.
- گاد 2 برای هالیدی سال دیگه تاریخ خورده اینترنالی.


با تشکر داوود @The Fade عزیز که گوش کرد.
 

Pouryar21

کاربر سایت
Jan 31, 2021
286
در مورد همه چی حرف زده گراب ولی اینجا میزارم چون راجع به مایکرو هم خیلی حرف زد

- مایکرو فعلا سمت مارول نرفته ولی با لوکاس فیلمز یه چیزی امضا کردند. (احتمالا ماندالورین)
- میگه فکر نکنم خرید تیک تو شدنی باشه و قضیه اصلا بحث پول نیست. بحث اینه که خودشون علاقه ای به فروش ندارند و نسبت به این قضیه بد بینه.
- میگه قبل خرید بتسدا، این و اونور به صورت رمزی می شنیدی که مایکرو داره می گیرتشون ولی برای برای تیک تو اصلا همچین چیزی نیست فعلا.
- ولی میگه اون خبر سرمایه گذاری رو یه شرکت ژاپنی رو بالاخره می شنویم. (خودم: اشاره کنم که قبلا شایعه شده بود کونامی و مایکرو پارتنرشیپ دارند.)
- ولورین رو 2024ی بدونید. شاید به 2025 هم بکشه.
- دیزنی لایسنس آی پی هاش رو باز گذاشته و اصلا انحصاری بودن و نبودن مهم نیست. هر کی پول بیشتر بده برای آی پی، لایسنس رو می گیره. یاپ، sony is paying the most.
- لاین آپ مایکرو برای 2022: رد فال، فورتزا و استارفیلد. 2023 قراره وحشی تر باشه.
- ندررلم برای فروشه ولی گرونه.
- رابطه سونی و کوجیما در حال حاضر: سونی مشکلی نداره پول بده به کوجیما ولی در عوض یه چیزی خیلی موفق می خواد. کوجیما میگه دث استرندینگ موفق بود، سونی میگه نه آن چنان. برای همین فعلا چیزی ندارند با هم.
- از AEW All Out صحبت کردند که ربطی به ویدیو گیم نداره و کشتی کجه. ولی خیلی پی پر ویو خفنی بود. 😎
- مایکرو شاید با تیم اپ لانچر بتسدا همکاری کنه و یه دونه برای ایکس باکس و ویندوز بسازند. شاید.
- ایندیانا جونز انحصاری خواهد بود. دیزنی اهل re-negotiate هست.
- یاپ، برنامه اینه که ساکرپانچ هم عین اینسومنیاک دو تیمی بشه. سوشیما 2 و اینفیمس بعدی.
- توئیستد متال سال دیگه معرفی میشه.
- گاد 2 برای هالیدی سال دیگه تاریخ خورده اینترنالی.


با تشکر داوود @The Fade عزیز که گوش کرد.
مرسی که توضیحات رو خلاصه گفتی :x فقط میشه خواهشا بگی تو کدوم پادکست اینا رو گفته؟؟
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078
مایکروسافت اگر هیچ استودیو دیگه ای هم نخره (که میخره) در حال حاضر بزرگترین لاین آپ بازیها در صنعت بازی رو معرفی کرده:

View attachment 223769
از اینور اونور شنیدم که بعضی ها میگفتند مایکروسافت هرچی بازی در دست ساخت داشته رو معرفی کرده. خب این پست رو میدم تا این حرف اشتباه هم تموم بشه:D

اینها بازیهایی هستند که میدونیم در دست ساختن ولی هنوز معرفی رسمی نشدند:

1. پروژه Josh Sawyer در آبسیدین که خودش شخصا تایید کرد OW2 یا Avowed نیست.
2. Gears 6 قطعا در دست ساخته و هنوز معرفی نشده.
3. پروژه دوم و کوچیکتر کوالیشن که نه تنها جف گراب، بلکه منابع دیگه هم از اینور اونور بهش اشاره میکنن.
4. بازی Compulsion Games که جدیدا هم دربارش مصاحبه کردن.
5. بازی inXile Entertainment که خب خود فارگو هم تایید کرده و AAAـه.
6. بازی بعدی id Software که حالا میتونه Doom یا Quake باشه.
7. ولفنشتاین 3 که خود پیت هاینز تایید کرده بود دارن میسازن.
8. بازی استودیو Roundhouse که خب مسلما یه چیزی دارن میسازن (چون ساپورت استودیو نیستن).
9. پروژه بزرگ بعدی از Zenimax Online که IP جدیده.
10. بازی که بنام Project Dragoon میشناسیم و جف گراب و جز کوردن تایید کردن توسط IO Interactive و XGS Publishing ساخته میشه.

یعنی با وجود لیست بلند بالای بازیهای معرفی شده، راحت 10 تا بازی فرست پارتی معرفی نشده هم داره هنوز:D

خلاصه اوضاع خیلی خوبه و Xbox هیچ موقع در چنین جایگاه قدرتمندی بلحاظ بازی فرست پارتی قرار نداشته.
 

mostafawarcraf

کاربر سایت
Aug 26, 2011
2,022
نام
مصطفی
از اینور اونور شنیدم که بعضی ها میگفتند مایکروسافت هرچی بازی در دست ساخت داشته رو معرفی کرده. خب این پست رو میدم تا این حرف اشتباه هم تموم بشه:D

اینها بازیهایی هستند که میدونیم در دست ساختن ولی هنوز معرفی رسمی نشدند:

1. پروژه Josh Sawyer در آبسیدین که خودش شخصا تایید کرد OW2 یا Avowed نیست.
2. Gears 6 قطعا در دست ساخته و هنوز معرفی نشده.
3. پروژه دوم و کوچیکتر کوالیشن که نه تنها جف گراب، بلکه منابع دیگه هم از اینور اونور بهش اشاره میکنن.
4. بازی Compulsion Games که جدیدا هم دربارش مصاحبه کردن.
5. بازی inXile Entertainment که خب خود فارگو هم تایید کرده و AAAـه.
6. بازی بعدی id Software که حالا میتونه Doom یا Quake باشه.
7. ولفنشتاین 3 که خود پیت هاینز تایید کرده بود دارن میسازن.
8. بازی استودیو Roundhouse که خب مسلما یه چیزی دارن میسازن (چون ساپورت استودیو نیستن).
9. پروژه بزرگ بعدی از Zenimax Online که IP جدیده.
10. بازی که بنام Project Dragoon میشناسیم و جف گراب و جز کوردن تایید کردن توسط IO Interactive و XGS Publishing ساخته میشه.

یعنی با وجود لیست بلند بالای بازیهای معرفی شده، راحت 10 تا بازی فرست پارتی معرفی نشده هم داره هنوز:D

خلاصه اوضاع خیلی خوبه و Xbox هیچ موقع در چنین جایگاه قدرتمندی بلحاظ بازی فرست پارتی قرار نداشته.
باز بپرسید علم بهتر است یا ثروت! :D
یه مسئله دیگه هم هست که قطعا مایکرو بازم خرید داره (طبق صحبت های نادلا)و در حال حاضر صحبت خرید 2 یا 3 استدیو مطرحه و اگر به واقعیت بپیونده اونا رو هم باید اضافه کرد.
این نسل مایکرو به شدت قوی وارد شده باید ببینیم چی میشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر