Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
قضیه TI منو یاد GG میندازه!. اونها هم واسه ساختن Horizon قشنگ CDPR رو CtrlC - CtrlV کردن توی استودیوشون :D. حالا اینا هرکی تو SMS و ND هست رو دارن جذب میکنن. با توجه به شرایط خیلی سخت کاری توی ND اجکت زدن این همه نیرو جای تعجب نداره.

Ini یه سیستم باحالی هم داره، اعضا اصلی ثابتن و باقی رو پر پراجکت استخدام میکنن، یعنی میان میگن شما یه قرارداد 3 ساله داری فقط برای ساخت این بازی، و در نهایت تصمیم میگیرن کی بمونه جزو تیم اصلی. خیلی روش کاری عجیب غریب و خفنی دارن.

این پروژه AA هم که گفتم توسط اعضا کلیدی و خفن استدیو ساخته میشه. یعنی اول از همه امدن گفتن یه چیز به شدت اینوویتیو بسازیم، برای همینم اسکیل رو کوچیک گرفتن ولی گویا مادر...کر دیزاینه و خیلی خفن و پشم ریزونه. سای فای، پر از اسلحه و گجت های مختلف. هر آدم شاخی که تا الان گرفتن رو این پروژه است و گویا فیل اسپنسر هم به شدت حال کرده با بازی. غیر از این یه AAA خفنم دارن که همین نیروهای پروژه ای برای اون استخدام میشن. حالا امیدوارم بازی رو تو همین ایونت اخیر رونمایی کنن.

یه سری هم شایعه هست که فیبل و ریبوت پرفکت دارک هم قراره معرفی بشه. فیبل برام سو سوعه اما ریبوت پرفکت دارک فراتر از عالیه. در کل امیدوارم نسل بعد مثل نسل قبل باشه. دو سه سال اولش واقعا خفن بود و مدام IP های جدید و پشم ریزون معرفی میشدن. بشینی لیست کنی دو صفحه میشه. برخلاف نسل فعلی که عملا با ریمستر شروع کردیم و واقعا آشغال بودن.
 
Ini یه سیستم باحالی هم داره، اعضا اصلی ثابتن و باقی رو پر پراجکت استخدام میکنن، یعنی میان میگن شما یه قرارداد 3 ساله داری فقط برای ساخت این بازی، و در نهایت تصمیم میگیرن کی بمونه جزو تیم اصلی. خیلی روش کاری عجیب غریب و خفنی دارن.

این پروژه AA هم که گفتم توسط اعضا کلیدی و خفن استدیو ساخته میشه. یعنی اول از همه امدن گفتن یه چیز به شدت اینوویتیو بسازیم، برای همینم اسکیل رو کوچیک گرفتن ولی گویا مادر...کر دیزاینه و خیلی خفن و پشم ریزونه. سای فای، پر از اسلحه و گجت های مختلف. هر آدم شاخی که تا الان گرفتن رو این پروژه است و گویا فیل اسپنسر هم به شدت حال کرده با بازی. غیر از این یه AAA خفنم دارن که همین نیروهای پروژه ای برای اون استخدام میشن. حالا امیدوارم بازی رو تو همین ایونت اخیر رونمایی کنن.

یه سری هم شایعه هست که فیبل و ریبوت پرفکت دارک هم قراره معرفی بشه. فیبل برام سو سوعه اما ریبوت پرفکت دارک فراتر از عالیه. در کل امیدوارم نسل بعد مثل نسل قبل باشه. دو سه سال اولش واقعا خفن بود و مدام IP های جدید و پشم ریزون معرفی میشدن. بشینی لیست کنی دو صفحه میشه. برخلاف نسل فعلی که عملا با ریمستر شروع کردیم و واقعا آشغال بودن.

این جالب میشه، ولی به نظرم برای مارکتینگ مایکروسافت واجبه که پروژه AA شو بعد پروژه AAA اش معرفی کنه، ولی قبلش عرضه کنه. یخورده حرکت کثیفیه ولی واقعا به نفع شونه
 
این جالب میشه، ولی به نظرم برای مارکتینگ مایکروسافت واجبه که پروژه AA شو بعد پروژه AAA اش معرفی کنه، ولی قبلش عرضه کنه. یخورده حرکت کثیفیه ولی واقعا به نفع شونه

در رابطه با معرفیش هیچ نظری ندارم. فقط طبق چیزی که از یه بابایی شنیدم پروژه خیلی خفن و نوآورانه ای هست. ولی به نظر من بازی خوب بازی خوبه. فرقی نداره اسکیلش چی باشه. البته اول نسل همه عقلشون میاد تو چشمشون و گرافیک خفن میخوان که درک کنن نسل بعد یعنی چی، در نتیجه بیشتر بازی ها صرفا رو گرافیک مانور میدن و گیم پلی یه مقدار فقیره. عین بازی های اول نسل PS4 و X1. ولی به هر صورت این بازی هر وقت که معرفی بشه حسابی سر و صدا میکنه. قبلا هم گفتم، تو این همه استدیو خفنی که مایکرو خرید یا راه انداخت فیوریت من Initiative ـه. به نظرم ND بعدی صنعت گیمه و این نسل میتونه کاری که ND نسل قبل برای سونی کرد رو تکرار کنه.
 
در رابطه با معرفیش هیچ نظری ندارم. فقط طبق چیزی که از یه بابایی شنیدم پروژه خیلی خفن و نوآورانه ای هست. ولی به نظر من بازی خوب بازی خوبه. فرقی نداره اسکیلش چی باشه. البته اول نسل همه عقلشون میاد تو چشمشون و گرافیک خفن میخوان که درک کنن نسل بعد یعنی چی، در نتیجه بیشتر بازی ها صرفا رو گرافیک مانور میدن و گیم پلی یه مقدار فقیره. عین بازی های اول نسل PS4 و X1. ولی به هر صورت این بازی هر وقت که معرفی بشه حسابی سر و صدا میکنه. قبلا هم گفتم، تو این همه استدیو خفنی که مایکرو خرید یا راه انداخت فیوریت من Initiative ـه. به نظرم ND بعدی صنعت گیمه و این نسل میتونه کاری که ND نسل قبل برای سونی کرد رو تکرار کنه.

بازی خوب بازی خوبه
مسئله این جاست مایکروسافت زیاد بازی AA معرفی کرده... یه جورایی توازنش به هم می ریزه این جوری، دارم یه جورایی بیشتر تجاری نیگاه می کنم به قضیه
وگرنه من و خودت بهتر میدونیم بازی AA اگه درست ساخته شه چقدر میتونه خفن باشه، نمونه هم تو هر سبکی ریخته. قضیه برای یه پلتفرم هولدر ولی فرق می کنه انصافا
البته بازم بستگی به حرکت بعدی PG و نمایش های H:I هم بستگی داره، اگه اون ها اون فضا و عطش مربوط به "بازی گنده بعدی مایکروسافت" رفع کنن خیلی خفن مایکروسافت میتونه تحت یه کار ماتحت پاره کن، پروژه اول Ini رو تبلیغ کنه

در کل خیلی خوبه مایکروسافت الان این قدر کارت دستش داره که نمیشه حدس زد میخواد چیکار کنه
 
این پروژه AA هم که گفتم توسط اعضا کلیدی و خفن استدیو ساخته میشه. یعنی اول از همه امدن گفتن یه چیز به شدت اینوویتیو بسازیم، برای همینم اسکیل رو کوچیک گرفتن ولی گویا مادر...کر دیزاینه و خیلی خفن و پشم ریزونه. سای فای، پر از اسلحه و گجت های مختلف. هر آدم شاخی که تا الان گرفتن رو این پروژه است و گویا فیل اسپنسر هم به شدت حال کرده با بازی. غیر از این یه AAA خفنم دارن که همین نیروهای پروژه ای برای اون استخدام میشن. حالا امیدوارم بازی رو
این ایده و تز بازی AA از کجا نشات گرفته استاد؟؟ :D
یکم باز بفرمایید نوت برداری کنیم;))
Bend با متا 66 بازی بعدیش تیتر میشه aaa وقتی با این کیفیت و توان میتونن aaa بسازن initiative نمیتونه AAA بسازه که از نظر اساتید یه بازی خفن جم و جور مادر ..کر AA ینی اسمون ریسمون میبافین که خدا نکنه واقعا یه بازی AAA خفن ماکرو بده بیرون
درسته دوستان مورد عنایت قرار دادن استاندارد AAAA رو با استدیویی که بدون رزومه کاری بسیار بلندپروازانه در مورد عنایت قرار دادن!!!(ی جورایی تا وقتی بازی نمایش نداشته باش اقراق به حساب میاد:D)
ولی لطف بفرمایید با تخفیف این استدیوی حقیر رو aaaساز طبق ادعای خودشون خطاب قرار بدین:p
اخه aa ساخته همچین استدیویی رو کجای دلمون بذاریم :)):)):))
 
  • Like
Reactions: Love Console
یه نکته جالب و هیجان انگیز در مورد شیوه کار The Initiative اینه که اینا به گفته خودشون میخوان تیمشون کوچیک ولی چابک باشه و بجای اینکه استودیو رو پر کنن و همه کاراشون رو in-house انجام بدن بجاش یه تیم اصلی و خبره تشکیل دادن و کارای مربوط به اسکیل پروژه رو برون سپاری میکنن تا بتونن به بهترین کیفیت ممکن برسن چون اینجوری به بهترین استعدادها از همه جای دنیا دسترسی داری و بهترین ها هم اکثرا بصورت فریلنس/پروژه ای کار میکنن. فقط تو این روش هزینه ها بشدت بالاتر میره و برای اینکه به بهترین کیفیت برسی باید با بهترین ها کار کنی و لید های خوبی هم داشته باشی تا خوب مدیریت کنن که اگه خوب مدیریت نشه نتیجه خوبی نمیده همیشه. برای همین اکثر استودیو ها برای صرفه جویی تو هزینه تا جای ممکن سعی میکنن نیرو استخدام کنن و in-house کاراشون رو انجام بدن که خب این روش محدودیت ایجاد میکنه و شما نمیتونی نیروهای مورد نظرتو یه جا جمع کنی کنار هم.
 
من هنوز هم نمی دونم این تزِ AA بودن بازی اینیشیتیو از کجا باب شد، میگند یه دروغ رو اینقدر تکرار کنید که ملکه ذهن بشه، دقیقاً همین هست.
چون 45 نفر داره روی بازی کار میکنه، پس شد بازی AA! که این هم دروغه چون این 45 نفر دارند با خیلی های دیگه دورکاری می کنند. دوستان هیچ قانونی وجود نداره که یه بازی بلاک باستر و پُر خرج حتما باید اشل وحشتناک بزرگی داشته باشه.
اینطوری سالی یه بازی AAA هم نداریم! رایز، اوردر، کوانتوم بریک، گیرز 4، رزیدنت ایول 2 و 7، حتی آنچارتد 4 و ... بخاطر اشل محدودتر و linear هیچوقت AA خطاب نشدند و نمیشند.

این قضیه دورکاری هم اصلاً جدید نیست. نینجا تئوری با دورکاری با برخی اعضای کپکام، DmC ساخت. در حال حاضر 400 نفر توی استودیو 343 و توی سیاتل نیستند اما 400 نفر دارند روی هیلو کار می کنند.
ترن 10، سر فورتزا 4، اگه اشتباه نکنم 80 - 100 نفر بودند (احتمالا کمتر)، لابد اون پروژه هم AA بود؟ نه، اونجا هم همکاری داشتند.
اینیشیتیو احتمالا در گذر سال ها، به 100 نفر برسه ولی مثلا روی بازی ش شاید 300 نفر کار کنند. این فرم دورکاری اصلا جدید و مختص اینیشیتیو نیست؛ همین توماس ماهلر به ساخته شدن Ori به همین شیوه بارها اشاره کرده. همکاری کوجیما و گوریلا گیمز و N+1 مثال دیگه.
گذشته از این ها، اصلا حقوق و سابقه اون افراد رو در نظر بگیرید.
و باز مهم تر، همه انتظار یه بلاک باستر رو دارند از اینیشیتیو. مطمئنا خودشون هم از پروژه شون این انتظار رو دارند. بازی داره با همکاری کوآلیشن ساخته میشه.

پی.نوشت: با تکرار کردن یه دروغ «اگه فلانی نبود، داعش ایران رو می گرفت» و فقط تکرار کردنش به مدت چند سال، نتایج عجیبی دیدیم و حق میدم، تکرار کردن نتایج قوی داره. حداقل برو با یکی از اون nاکانت ساختگی ت، تکرار کن AA.
 
البته استایل هنری بازی هم تاثیر گذاره ... وگرنه با همین آنریل میشه فتوریلستیک های خفنی ساخت مثل کارای Quixel ...
در تایید حرف شما جا داره این ویدیو رو اینجا بذارم:


یعنی میشه گفت به مراتب از چیزی که خودمون با چشمای خودمون تو دنیای واقعی میبینیم بهتر بود کیفیتش. :D
 
نه این قضیه AA از یک دوستی که همیشه از تصمیمات پشت پرده همجا خبر داره. مثل اینکه یک دوستی هم داره که این اطلاعاتو بهش میده. مثل اون اطلاعاتی که داده بودن بهش از PS5 که همش غلط درومد. بعد اومده اینجا حرف های Klob که از لینکدین یکی از اعضای سابق The Initiative توییت کرده رو هم به عنوان چیزی که دوستش گفته قالب ما میکنه. کلا من نمیدونم بعد از فحاشی که چند روز پیش تو بخش اخبار کرد چطوری هنوز بن نشده اومده اینجا تز میده.
از دوستان نزدیکشونم تو استدیوهای مختلفن که اطلاعات از غیب میاره :))
مثلا اینکه بازیشون خفنه AA :)):))=))
 
پول اومده تو دست و بالشون همه دارن AAA ببخشید AA میسازن :D

View attachment 139092
بی خودی دلمونو صابون زدیم خود دولوپرم نمیدونه چی میسازه حتما یه AA خفن مادر ..کر دیگس :)):)):))
اصلا هم بوی سوختگی نمیاد:D:p
 
پول اومده تو دست و بالشون همه دارن AAA ببخشید AA میسازن :D

View attachment 139092
خودشون زیرش ریپلای کردن که این پوزیشن پر شده و چندتا دیگه معرفی کردن :D
چندتا خوندم که تو یکیش نوشته بود modern rpg و اینکه فکر کنم این دیگه مثل سبک بازیای قبلیشون نیست.
 
  • Like
Reactions: pbgame and Vagabond
از جنس خریدهای مایکرو میشه فهمید انصافا دنبال گیم پلی هستن اونم استدیوهایی مثل inXile و Obsidian و Ninja Theory . خبر خوبیه برای گیمرهای قدیمی نقش آفرینی های هاردکور و با گیم پلی و استوری لاین چند لایه ولی از لحاظ گرافیک
( که خوب با متخصص های با تجربه ای که برای کار بر روی Unreal دارن و در دسترس بودن فوق العاده اش با شرکاو زیرمجموعه های قوی اپیک مثل Quixel و ... زیاد هم دور از دسترس نیست)
بازم برام جالبه ببینم چقدر میتونن این موتورو توییک کنن تا گرافیک های خاص تری نسبت به ترد پارتی ها تحویل بدن . چون دیگه متاسفانه بازار گیم هم به دنبال هالیوود به سمت جاذبه های بصری داره میره فقط تا مفهوم.
و چیزی که جالبه به نظرم مایکروسافت هم داره هویت خاصی برای انحصاری هاش پیدا میکنه چون به غیر از سه انحصاری همیشگیش باقیشون رو نمیشد سبک و رویکرد خاصی براشون در نظر گرفت ولی الان اینطور نیست مشخصه که داره هویت میگیره و اینو مدیون وترن بودن فیل اسپنسر به عنوان گیمره .
هر چند بازم شاید نتونن همشون به کیفیت لازم برسن ولی مسیر مسیر درستیه:-?
گرچه از دست دادن Insominiac و Remedy اصلا و ابدا اتفاق خوشایندی نبود چون عملا Remedy که جایگزین نداره کلا تو این صنعت و Insomniac هم کفه ترازو رو برای انحصاری های سونی قویتر از همیشه میکنه.
گذشته از مبحث شیرین دلار در کل نسل بعد نسل زیباتری میشه .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or