چقدر احتمالش هست استودیو جدید رو توی گیمز کام معرفی کنن؟ من میگم نگه میدارن سال بعد e3
فکرکنم 0%
احتمالا XO 2019 که تو لندن برگذار میشه شاهد رونمایی استدیو جدید باشیم
====
مت بوتی رییس استدیوهای اکس باکس هم با گیم اینفورمر یک مصاحبه کرده که بخش های مهمش رو بازتاب میدم
مت بوتی در پاسخ میگه Perfect dark در صد لیست ip هایی که هست که درباره اش با استدیوهای مختلف صحبت میکنه
خلاصه اقا همونطور که انتظار میرفت اینقدر شایعه شایعه بود که داره تبدیل به واقعیت میشه
درون مایکروسافت یک تیمی به عنوان "تیم خرید" وجود داره. از اسمش مشخص هست وظیفه اشون چیه و مت بوتی میگه دنبال استدیوهای مستقلی هستند که قابلیت رشد داشته باشن و بخوان این امر محقق بشه. بدون اینکه نیازی باشه فرهنگ حاکم بر استدیو تغییر کنه
(این بخش داخل پرانتز ترجمه خط به خط نیست ولی من خودم ویدیو رو دیدم اینطوری برداشت کردم که مت بوتی میگه در پاسخ میگه که اینطوری نیست درب هر استدیویی رو برای خرید بزنند با جواب مثبت رو به رو بشن، و شاید بعضی ها بگن اقا همینطوری که هستیم فعلا خوشیم
، مثل اینکه سراغ moon studio رفتند و توماس مالر هم گفته فعلا ترجیح میدیم مستقل بمونیم)
یکی از دلایل عمده خرید نینجا تئوری بازی هل بلید بوده و مت بوتی عرضه بازیهایی مثل هل بلید که گیمپلی های 100ساعته ندارند ولی از لحاظ کیفی سطح بالا هستند رو برای سرویس گیم پس فوق العاده میدونه و میگه بازه زمانی بین بلاک باستر ها رو پر میکنه. ادامه تاییدیه های قبلی مت بوتی بازم میگه قرار نیست استدیوهایی که خریداری میشن ملزم به ساخت بازیهای AAA بشن و میتونند مسیر قبلی شون رو ادامه بدند. مثل Bleeding Edge که از قبل از خریدای مایکروسافت در دست ساخت بود و بعدش هم بازی در E3 به صورت رسمی معرفی شد.
بانی راس مذاکرات برای خرید Double Fine مذاکرات رو اغاز کرده (با تیم شیفر سابقه همکاری داشته)
مت بوتی فکر میکنه که State of Decay یکی از فرانچایزهایی هست که در مسیر توسعه (گسترش) قرار داره. قبلا هم به صورت بدیهی تایید کرد که undead labs به عنوان تیم SoD شناخته میشه. امیدواره این گسترش فرانچایز برای عنوان جدید آبسیدین یعنی Outer Worlds هم رقم بخوره (که مشخص میشه حق ای پی برای مایکروسافت هست)
درباره هیلو و موتور اسلیپ اسپیس هم کمی صحبت کرده و گفت 343 با اینفینیت یک بازی گسترده میسازه و این مورد رو خیلی پسند کرده. البته نمیخواد از واژه سند باکس استفاده کنه چون ممکنه توقعات اشتباهی به وجود بیاره. در کل ایفینیت رو از لحاظ بصری خیلی تمیز و امروزی تر نسبت به بازیهای قبلی میدونه باوجود پای بودند به ریشه ها!
در کل مصاحبه بدی نبود و مشخصه هنوز XGS هنوز در حال توسعه و گسترش هست و این مسیر یکی دوسال اخیر ادامه دار خواهد بود.