Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
id و ماشین چندین استخدام داشتن که برا ماشین بعیده که ایندیانا چون طراح مرحله هم هست و اگه ایندیانا باشه تا 2026 ریلیز نمیشه و اگه ولف باشه معلومه که ولف از کانسپت و ... رد شده و تو فاز تولید کامله

2024-01-13_3-06-12.jpg

نکته دومش انیماتور کنترابند که تو مارس 2023 کارش تموم شده و رفته رو یه پروژه معرفی نشده اوالانچ. 2024 بعیده ولی 2025 احتمالا این کنترابند میاد.
_________
در مورد id هیچی معلوم نیست که چی میسازن.
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
467
استودیوی Playground Games فقط توی ۲ ماه گذشته ۶۰ نفر نیروی جدید Full-time استخدام کرده!! و نفرات استودیو در حال حاضر به ۴۴۰ نفر رسیده و با توجه به آگهی های استخدامشون احتمالا تا آخر امسال حداقل به ۵۰۰ نفر برسن
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
استودیوی Playground Games فقط توی ۲ ماه گذشته ۶۰ نفر نیروی جدید Full-time استخدام کرده!! و نفرات استودیو در حال حاضر به ۴۴۰ نفر رسیده و با توجه به آگهی های استخدامشون احتمالا تا آخر امسال حداقل به ۵۰۰ نفر برسن
سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۱۵ نفر بودن و با تأسیس شعبه دوم هدفشون ۲۰۰ نفر کارمند بوده. سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵۰ نفر کارمند داشتن و الان هم ۴۴۰ نفر!سرعت رشدشون خیلی بالاست! :D
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
استودیوی Playground Games فقط توی ۲ ماه گذشته ۶۰ نفر نیروی جدید Full-time استخدام کرده!! و نفرات استودیو در حال حاضر به ۴۴۰ نفر رسیده و با توجه به آگهی های استخدامشون احتمالا تا آخر امسال حداقل به ۵۰۰ نفر برسن
سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۱۵ نفر بودن و با تأسیس شعبه دوم هدفشون ۲۰۰ نفر کارمند بوده. سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵۰ نفر کارمند داشتن و الان هم ۴۴۰ نفر!سرعت رشدشون خیلی بالاست! :D
به نظر من کاش میشد یک تیم دیگه هم جمع میکردن یا T10 رو قورت میدادن و مسئولیت نسخه موتور اسپورت رو هم خودشون به عهده میگرفتن و خیال همه رو راحت میکردن:D
به این T10 دیگه واقعا امیدی ندارم.
به نظر من پلی گراند چه از لحاظ فنی و چه نوآوری، خلاقیت ، استعداد و... ازشون جلوتره.

امیدوارم با فیبل بالاخره فرصت دیده شدنی که حقشونه رو پیدا کنن.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۱۵ نفر بودن و با تأسیس شعبه دوم هدفشون ۲۰۰ نفر کارمند بوده. سال ۲۰۲۲ حدود ۳۵۰ نفر کارمند داشتن و الان هم ۴۴۰ نفر!سرعت رشدشون خیلی بالاست! :D
لازم به ذکره که از این ۴۴۰ نفر، حدود ۳۰۰ نفرش برای تیم فیبل هستند و اکثر استخدامی های جدید هم برای این بازیه. از طرفی میدونیم که Eidos Montreal هم داره تو این پروژه کمک میکنه.

فکر میکنم در حال حاضر فیبل بزرگترین و مهم ترین عنوان در حال ساخت بین استودیوهای XGS هستش، شاید حتی بزرگتر از Gears next. تریلرش تو شوکیس قبلی واقعا فوق العاده بود و به قول دیجیتال فاندری از اون بازیهاییه که به محض دیدنش میگی این عمرا رو کنسول های نسل قبل اجرا نمیشه:D
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
580
کالاف 2027 رو اسلج همر میسازه و دنبال یه استودیو جدید هستن تو کالیفرنیا
Sledgehammer Games is Going Back Remote as It Finds a New Office - Insider Gaming
2026 هم اینفینی وارد میزنه
2025 هم یک sequel هست برا black ops2 ، سازنده اش معلوم نیس
عالی.
قبلا مدیر اکتی صحبت کرده بود که تا ۲۰۲۷ برنامه مشخص هست. حالا به طور دقیق معلوم شد که پروژه ها چی هست.
از چیزایی که خوندم و احتمال داده میشه، Raven استودیویی هست که پروژه ۲۰۲۵ رو به دست میگیره. یه شایعه دیگه ای هم بود که تیم کوچیکی از Raven داره روی یکی از عناوین قدیمی کار میکنه حالا دقیق نمیدونم تکذیب شد یا اینکه اون مورد کنسل شد.
ولی جالبه که مخاطب ها میگن اگه میشه ۲۰۲۶ رو اسکیپ کنیم بره 😁 واقعا IW تو ۲۰۲۲ ظلم کرد.
ارزش خرید ۷۰ میلیارد دلاری یه قسمتیش فقط همین سری پرفروش سالانه هست. مدرن وارفر ۳ تو کمتر از ۲ ماه تونست جز پرفروش ترین های سال باشه. اونم با این همه بازخورد منفی، تبلیغات خیلی بد و حاشیه های زیاد.
امسال خیلی خیلی به Gulf War امید هست. با این برنامه دقیق اکتی جای امیدواری هست که دیگه مثل مدرن وارفر ۳ برنامه های یهویی و عجولانه پیش نمیاد.
ضمن اینکه برای وارزون امسال بازگشت وردانسک رو داریم، وارزون موبایل رو هم داریم.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
عالی.
قبلا مدیر اکتی صحبت کرده بود که تا ۲۰۲۷ برنامه مشخص هست. حالا به طور دقیق معلوم شد که پروژه ها چی هست.
از چیزایی که خوندم و احتمال داده میشه، Raven استودیویی هست که پروژه ۲۰۲۵ رو به دست میگیره. یه شایعه دیگه ای هم بود که تیم کوچیکی از Raven داره روی یکی از عناوین قدیمی کار میکنه حالا دقیق نمیدونم تکذیب شد یا اینکه اون مورد کنسل شد.
ولی جالبه که مخاطب ها میگن اگه میشه ۲۰۲۶ رو اسکیپ کنیم بره 😁 واقعا IW تو ۲۰۲۲ ظلم کرد.
ارزش خرید ۷۰ میلیارد دلاری یه قسمتیش فقط همین سری پرفروش سالانه هست. مدرن وارفر ۳ تو کمتر از ۲ ماه تونست جز پرفروش ترین های سال باشه. اونم با این همه بازخورد منفی، تبلیغات خیلی بد و حاشیه های زیاد.
امسال خیلی خیلی به Gulf War امید هست. با این برنامه دقیق اکتی جای امیدواری هست که دیگه مثل مدرن وارفر ۳ برنامه های یهویی و عجولانه پیش نمیاد.
ضمن اینکه برای وارزون امسال بازگشت وردانسک رو داریم، وارزون موبایل رو هم داریم.
تو لینکدین کارمندا بود که زده بود چراغ سبز ساخت گرفتن
احتمالا از 2021 شروع کردن و تو تو 2025-6 چیزی ازش ببینیم. میگن شانس hexen بالاست
__________
بببین کاری به افاضات بعضیا تو این سایت ننداز به زبان ساده ریاضی
میگن 30 درصد کاهش فروش تو هفته اول گیریم درست
یعنی اگه 100 تا قبلی فروخته بود الان 70 تا شده
بالفرض اینکه اگه dlc عرضه میشد همه کسایی که نسخه قبل رو خریده بودن اینو میخریدن، dlc چندی میخواست بده، بیش از 40 تا که نمیتونست بده. (که هم 40 دلار بعیده و هم خریده هم)
در 100 نسخه میشه 4000
حالا 70 تا نسخه 70 دلاری بزار میشه 4900
_______
خیلی ساده در ایده آل ترین حالت ممکن که بعیده رخ دهد بازم این کالاف از حالت عرضه به صورت dlc طور 22.5 درصد بیشتر براشون درآمد آورده.
هیچ عنوان کالاف در سالای اخیر زیر 3 سال زمان نبرده این 1.5 سال نشده، پس به زبان ساده کاهش هزینه ساخت زیادی داشته در کنارشم درآمد کمتر.
این واژه ای هست که تو این سایت یا نمیخوان متوجه بشن یا کلا بگیرشون خوب نیس، فقط حرف از درآمد میزنن ولی متوجه نمیخوان بشن که داشتن درآمد بدون هزینه کرد، پشیزی ارزش نداره و بدون اون نمیشه از لحاظ اقتصادی یک فروش رو موفق یا ناموفق دونست.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
اخراج 1900 نفر از استودیوهای ماکروست، پروژه survival بلیزارد هم که چند سال در ساخت بوده هم تعطیل شده

2024-01-25_21-09-39.jpg

قطعا خیلی از این تیم اخراج شدن و گفتن بقیه میرن به پروژه هایی که در دست ساخته و مثل اینکه چندین پروژه هست ولی در مراحل ابتدایی هستن، ممکنه بعضی از عناوین قدیمی در دست توسعه باشن
تنها نکته مثبت ماجراش همینه ولی پروژه ها تو مراحل اولیه هستن و بعیده تا 2027-8 ازشون خبری بشه و احتمال داره بلیزارد یه 3-4 سالی فقط در حال پشتیبانی از همین عناوینش باشه.
_________
یه نکته داره peterovo و klobrille بحث میکنن

2024-01-25_21-39-01.jpg 2024-01-25_21-30-30.jpg

یاد بحث ردفال تو همینجا افتادم.
پروژه تو تولید کامل لغو شده و به معنی از دست دادن کلی منابع مالی و ... هست،ماکرو با وجود کاستی های ردفال اونو عرضه کنه.
شاید اینبار به حرف مخالفین اون و اورواچ 2 گوش کردن و واقعا پروژژه ایراد داشته و خواستن تکرار نکنن، با توجه به اینکه اورواچ 2 هم ضعف بوده و دیابلو هم تا حدی ضعف محتوا داره.
اشتباه سوم ضربه میزد به اعتبار بلیزارد.باید منتظر ادامه بود و دید، برنامه ماکرو برا کالاف، چون اگه عرضه سالیانه رو بخواد برا حتی 2027 به بعد متوقف کنه، تیم باید کوچیک بشه.
باید دید جیسون ممیفهمه دقیقا اخراجا از کجاها بودن
_______________
احتمالا اسلج همر هم که به یه استودیو کوچیک تر میخوان منتقل بشن هم تو اون اخراجا تحت تاثیر زیاد واقع شده باشه.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
ما که هیچی از این پروژه ندیدیم ولی اگه میخواست مثل ردفال بشه همون بهتر که کنسل بشه، مهم نیست اصلا چند سال در حال ساخت بوده
با موتوری که برا موبایل ساخته بودن توسعه دادن، بعد از 6 سال، هنوز تا عرضه سالها فاصله داشته
Microsoft Cancels New Blizzard Video Game After Six Years of Development
اول قرار بوده با آنریل بسازن، ولی رفتن رو synapse
دنبال یه موتوری بودن که تا 100 پلیر تو جهانشون ساپورت کنه و گفتن آنریل نمیتونه
دیگه مشکل خوردن تو توسعه
 

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263
10 سال پیش چنین روزی ماکروسافت اعلام کرد که حقوق فرنچایز Gears of War رو بدست آورده و این عنوان رو از Epic Games خریداری کرده و استدیو Black tusk وظیفه ادامه ساخت بازی رو بر عهده داشت. تو این 10 سال، 6 سال اول 5 تا بازی از این مجموعه ساخته شد با میانگین زمان دولوپمنت 2.5 سال که برای یک بازی AAA همراه با Multiplayer برای خلق ایده های نو کافی نبود. تو این 4 سال، بعد از جدا شدن راد فرگوسن به نظر میاد که استدیو Coalition یک بازنگری در عرضه بازیها به صورت پیاپی داشته و زمان تنفس و دولوپمنت بیشتری به بازیها اختصاص داده.

Gears of war Ultimate edition 2015
Gears of War 4 2016
Gears 5 2019
Gears Pop 2019
Gears Tactics 2020
Gears of War Hivebusters DLC

منطقی ترین حالت این هست که عنوان بعدی یعنی Gears of War 6 تاریخ انتشارش موکول بشه به سال 2026 مصادف با 20 سالگی فرنچایز، من خودم مخالف ریمیک و ریمستر این داستانا نیستم ولی ترجیح میدم تمام هزینه ها و زمان صرف یک عنوان بزرگ بشه. ولی خب از طرفی نمیشه نادیده گرفت که به زودی قرار هست یک فیلم و سریال انیمیشنی با درجه سنی بزرگسالان ساخته بشه و ریمیک یا ریمستر سه گانه میتونه خیلی منطقی و موثر برای آشنایی خیلی افراد با این فرنچایز باشه.
حقیقتا قصدم از این پست فقط یادآوری بود و اینکه چقدر این 10 سال زود گذشت.
 

pouria.sh

کاربر سایت
Nov 13, 2020
304
اعضای سابق Volition استودیوی جدید Shapeshifter Games رو تاسیس کردن و دارن با Xbox Game Studios برای توسعه یه بازی همکاری میکنن.

View attachment 326283

View attachment 326284 View attachment 326285
اصلا خبر خوبی نیست، به هیچ وجه(دسته کم برای من)...
البته اعضای سابق یکم برای من نامفهومه! اعضایی بودن که دقیقا بعد از بسته شدن،بلافاصله رفتن یک استودیو دیگه زدن یا اونایی هستن که طی زمان های مختلف از استودیو جدا شدن و الان دوباره گِرد هم اومدن؟! احتمالا اولی باشه ولی بازم چنگی به دل نمیزنه.دستاورد قبلیشون چی بوده؟ عنوان آخرشون اگه نگیم آشغال و زباله ولی واقعا مزخرف و دور ریختنی بود.عده ای از گیمرها هنوز نوستالژی نسل 7رو دارن و استودیو رو با شماره سوم saints row به خاطر میارن ولی نباید فراموش کنیم استودیو کم خاصیتی بودن و دستاورد چندانی نداشتن.نمیدونم چرا امبریسر اصلا اینا رو خرید؟! عملا پولش رو دور انداخت. از اون بدتر اینکه ایکس باکس چرا داره با اینا کار میکنه! به چه امیدی واقعا؟
همین اشتباه رو بنظرم با people can fly داره انجام میده.اونم چیز دندون گیرینداره.حالا با کوجیما کار کنه و به اصلاح برون سپاری کنه باز یه چیزی ولی این دوتا نمیدونم به چه امیدی باهاشون کار میکنه؟ یا مثلا چرا با Avalanche Studiosداره Contraband رو میسازه و آبروی خودش رو اینجور قمار میکنه؟اینم جز just cause عملا چیزی جز نوستالژی نیست. برون سپاری چیز بدی نیست ولی مهم اینکه با کی و کدوم استودیو باشه وگرنه افزایش کمیت ارزش چندانی برای ایکس باکس نداره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر