این که حمله سایبری بشه خیلی دیگه جوکه
فاز ها همه بالاست صد درجه .
موتور کریشن بشدت سی پی یو بانده من روی سی پی i7 اورکلاک زمان لانچش با ۹۸۰ تی ای حتی یک مدتی sli 980 ti بعد هم ۱۰۸۰ ti درخیلی از مکان های شلوغ از لحاظ جئومتری مثل داونتان باستون یا اون بخش اسکای اسکریپر ها بدشت فریم تنکمیشد گلوگاه پردازشی درست میشد . هر چقدر هم توان پردازشی گرافیکی داشتی (۹۸۰ti sliکه غولی بود زمان خودش )باز سی پی یو باند بود موتور.
خیلی از کسانی که درباره fps صحبت میکنند به خیلی چیزهادقت نمیکنن من ویدیو فاندری رو ندیدمه هنوز (حقیقتا بعد از لانچ ها میبنم چون خیلی اسپویل میکنند البته خود دایرکت استارفیلد خیلی ویدیو داشت از همون ها میتونن استفاده کنن)
موتور کریشن همچنان مشکلات Gamebryo جد خودش رو داره . البته خیلی اپدیت شده ولی مثلا موتور وابسته است به fpsبیشتر از شصت نمیره که خودش یک معضل تو زمونه ۱۲۰ و ۲۴۰ بعد draw callموتور با سی پی یو خیلی ضعیفه برای همین شاهد بودیم یک محیط کوچیک هم مثل عار یا اتاق کوچیک باید لود میشد . البته تو فالوت ۴ خیلی از مشکلات موتور رو از بین بردن و شکل بسیار ابرومندی گرفت ولی این این استارفیلد رو من نمیدونم چقدر رفتنه جلوتر و چطوره که میتونه چنین محیط های عظیمی رو لود کنه صد در صد بهبود های عظیم داشته که تونستن این محیط ها رو خلق کنن بعضی شهرهاش خیلی عظیم تر از محیط فالوت ۴ هستند.
بحث ۶۰ اف پی اس برای من و به نظر من خیلی مهمه . من میتونم زلدا تیرز رو ۱۰۰۰ساعت بازی کنم ۳۰ فریم اگر فریم تایم خوب باشه که خوبه بد نیست .
چون فریم تایم مهمتره از فریم ریت . مدت زمانی که یک فریم رندر میشه هر چی کمتر باشه فریم تایم فریم ریت بیشتره و بالعکس . چون سومشخص است .
اول شخص داستانش فرق داره هرچقدر هم شاتر اسپید و موشن بلار و حرفهای ایمپلنت کنن که گویا id کمکشون کرده باز جادر داره لگ داره ۳۰ تا حتی روی الیت کنترلر با انالوگ بلند .شصت و ۱۲۰ برای اف پی اس حیاتی است بیشتر نه چون معتقدم بیشتر از ۱۲۰ فریم دیمینشینگ ریترن داره خیلی چیز باید قربانی بشه تا بازی بره بالای ۱۲۰ فریم . مثلا بودر ۳ روی سریز ایکس با الیت ۲ روی ۱۲۰ رویایی به نظر میاد ولی باباتر باید شروع کنی زدن از گرافیک اولیش امبین اکلوژن که میره برای های اف پی اس که قاتل کرافیکه و دیگه کانتکت شادو بین اجسام نیست همه چیزی انگار فلته تو محیط خیلی بد
اینموتور متاسفانه توانایی نداره برای اف پی سی پایدار بالا
یک ایرادی همداره د ر بخش heightmap-based terrain generator, که فقط قادره ریل تایم دریک axis در یکمحور مودیفای کنه برای همین پله در فالوت ها نبود یا اسکایرم که بری بالا ازش مثل نردبان همیشه یک رمپ بود کنار برج ها .
بحث طولانی است دیجیتال فاندری هم توش میمونه
ولی در کل برای استارفیلد من در بحث لود و تکسچر و دراوکالز و انمیشین و مخصوصا لایتینگ خیلی ارتقا دیدم که غیر قابل باور بعضی از صحنه ها اصلا کریشن انجین باشه . البته ذات موتور خیلی قوی است اگر نسخه های ماد شده سنگین رو ببنید در نکسوس انگار فوتو ربلیزم شده در جاهایی.
منتهی این موتور سالها ارتقا داشته و بتسزدا هم با این موتور اشناست و کامیو نیتی هم همینطور و سالهاس براش ابزار مادینگ ساختنه .
ببخشید دوستان طولانی شد . اگر بتسزدا بتونه از overhead سریز ایکس و اس و تروپوت بالای ssd طوری استفاده کنه که مثلا رز ۱۰۸۰ بزاره ۶۰ یا بالاتر و بعد ۴کا drs یا native 30 اره خوبه چون انتخاب مهمه بازیباز باید حق انتخاب داشته باشه اونوقت میتونهسوییچ کنه .
من مطمئنم اگر موتور درست کار کنه سریز ایکس میتونه این بازی رو راحت ۶۰ به بالا حتی رندر کنه .
حالا یکبحثی هم هست اگر بیان ۴۰اف پی س بزارن برای کسانی کهدسترسی به vrr یا جی سینک یا فریسینک دارن خیلی خوبه چون این تکنیک های وی سینک دیگهالان شده مین استریم و اکثرا دسترسی دارن .من خودم روی تی وی,کههر سهروداره بازی میکنم تفاوت vrr داشتن یا نداشتن وحشتناکه اصلا متوجه بالا پاینن شدن fps نمیشید و همیشه فلوییداست بازی که حیاتیه برای شوتر سنگین .
۴۰ اف پی اس لاک با vrr ده بار از ۳۰ اف پی اس بهتره بعضی ها شاید فکر کنن ۱۰ اف پی اس چیزی نیست ولی بحث در فریم تایمه که کمتر میشه و در نتیجه latency میاد پایین .
۳۰ تا برای خیلی ها کیلر است مخصوصا اگر عادت کرده باشی به های رفرش ریت .من چند ساله دارم ۶۰به بالا میزنم سخته برام ۳۰ .
امیدوارم که تا قبل از لانچکاری کنن اگر هم نشد باز هم میشه بازی کرد نه اینکه نشه !!ولی اونجور خیلی بهتره چون این کنسول های نسل جدید براحتی قادر هستند.
الان فالوت ۴ که روی کنسول های قبلی ۳۰ هم نبود ۶۰ اف پی ی اس الترا لاک است الترا روی سریز ابکس . چرا چون اینقدر توان سی پی یو اینا بالاست خنثی میکنه مشکلات موتور با ترد پردازشی رو . حالا امیدوارم شصت اضاف کنن بعدا .