Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
سازنده تو پچ 1.3 اومده اسکیل رندرینگ رزولوشن رو دستکاری کرده تا با کلاه گذاشتن سر ملت مثلاً بگه بازی رو بهینه کردم :/ الان شما تو آپدیت جدید وقتی اسکیل رزولوشن رو بزاری رو‌ 100 درصد 100 درصد واقعی نیست و پایین تر از رزولوشن بازی داره رندر میشه . عجب حرکت چیپی :| مارو بگو گفتیم ظرف یک روز از این رو به اون رو کردن با یک پچ
 
سازنده تو پچ 1.3 اومده اسکیل رندرینگ رزولوشن رو دستکاری کرده تا با کلاه گذاشتن سر ملت مثلاً بگه بازی رو بهینه کردم :/ الان شما تو آپدیت جدید وقتی اسکیل رزولوشن رو بزاری رو‌ 100 درصد 100 درصد واقعی نیست و پایین تر از رزولوشن بازی داره رندر میشه . عجب حرکت چیپی :| مارو بگو گفتیم ظرف یک روز از این رو به اون رو کردن با یک پچ
این چینی ترین حرکتی بود که میشد زد :)) تو پچ بعدی هم بیان کلا تنظیمات رو بجز LOW بردارن. دیگه عالی میشه.
 
شخصا نمیتونم Parry کنم. هنوز با سیستم پری کنار نیومدم.
همون داج رو میرم.
با longsword و گرفتن تلنت هاش راحت میشه پری کرد.دقیقا قبل این که بخواد ضربه بهت برخورد کنه بلاک کن.اصلا رو تایم بندی حساب نکن .همین که با دقت ببینی نزدیکه بهت بخوره بلاک کن
 
بزرگترین مشکل یا عیب گیم پلی بنظرم همین stun یا افتادن روی زمین بر اثر ضربه های دشمن هاست. مخصوصا در مورد باس فایت ها میتونه خیلی اعصاب خوردکن باشه. چون موقعی که هنوز روی‌ زمین هستی باس ها به حمله کردن و‌ ضربه زدن ادامه میدن و تا بخوای از روی زمین بلند بشی خیلی اوقات کارت تموم میشه. بنظرم باید زمانش رو کوتاه تر میکردن یا حداقل یه اسکیل براش میزاشتن که بشه سریع از روی زمین بلند شد.
 
من هم بالاخره «ووچانگ» رو شروع کردم و در این چند ساعت، واقعا از گیم‌پلی بازی خودشم اومد. صدرا یک ویدئو صفحه قبل گذاشته بود که اون خیلی در درک سیستم‌های مختلف بازی بهم کمک کرد. فعلا دوتا باس اول بازی رو زدم و یکبار هم شیطان درونم رو نفله کردم (البته من کلا چند ضربه بیشتر بهش نزدم و بقیه دوستان بیشتر زحمت کار رو کشیدن :D). امیدوارم که بقیه بازی هم به خوبی این چند ساعت اول باشه.
 
سوال مبتدیانه...وقتی این دشمن ریزه ها میشینن رو سر آدم چطوری باید زدشون؟ :D
نمیشه ، باید قبل اینکه بپرن سرت بزنیشون.
من هم بالاخره «ووچانگ» رو شروع کردم و در این چند ساعت، واقعا از گیم‌پلی بازی خودشم اومد. صدرا یک ویدئو صفحه قبل گذاشته بود که اون خیلی در درک سیستم‌های مختلف بازی بهم کمک کرد. فعلا دوتا باس اول بازی رو زدم و یکبار هم شیطان درونم رو نفله کردم (البته من کلا چند ضربه بیشتر بهش نزدم و بقیه دوستان بیشتر زحمت کار رو کشیدن :D). امیدوارم که بقیه بازی هم به خوبی این چند ساعت اول باشه.
فقط خودت رو آماده کن که بعد منطقه اول یه دفعه یه جهش تو سختی بازی داریم.
منظورم Doomwillowست.
تو این Shou Sanctum و کلا اون منطقه اول بازی خوب همه جارو بگرد و کامل با مکانیکهای بازی آشنا شو.

بازی هر چند ساعت وقتی به یک منطقه جدید میرسی یک جهش تو سختی داره و از پلیر میخواد که فکر کنه که چه آرموری با چه اسلحه ای و چه بیلدی به درد این منطقه و باسش میخوره.
اصلا مثل سولزبورن ها نرو که فکر کنی همین لانگسورد رو تا ته آپگرید میکنم و با همین بیلد تا آخر خیالم راحته ، نه اصلا اینطور نیست.

یه جاهایی باید کلا Respec کنی و درخت مهارت رو ریست کنی تا مثلا مجیک رو باف کنی ، یه جاهایی تمرکز رو بزاری روی استامینا و...

بچه هایی که سنتی و سولزبورن وار بازی میکنن در ادامه با سختی بازی به مشکل میخورن و میگن چرا اینطوره؟
 
نمیشه ، باید قبل اینکه بپرن سرت بزنیشون.


بچه هایی که سنتی و سولزبورن وار بازی میکنن در ادامه با سختی بازی به مشکل میخورن و میگن چرا اینطوره؟
من جوری بازی می کنم که همه شاخه های اسکیل ها درخت رو به نوبت آپگرید می کنم.
برا همین در لحظه می تونم اسلحم رو عوض کنم دیگه دو ساعت نمیرم سر وقت درخت تا یک شاخه مد نظر رو ارتقا بدم
 
من جوری بازی می کنم که همه شاخه های اسکیل ها درخت رو به نوبت آپگرید می کنم.
برا همین در لحظه می تونم اسلحم رو عوض کنم دیگه دو ساعت نمیرم سر وقت درخت تا یک شاخه مد نظر رو ارتقا بدم
خب اونطوری باید خیلی فارم کنی که بخوای همرو آنلاک کنی.
چون بعضی از آنلاک شدنی های مهم تو درخت مهارت خیلی اون پایین مایینها هستن.

این هم میشه ولی خب اونطوری بقولی میشه overfarming و بازی هم خیلی آسون میشه.
======
ولی این نهایتا مربوط به اسلحه میشه ، باز باید به آرمور ، آویزها ، پرکها و...هم توجه کرد.
 
  • Like
Reactions: ( Layken )
نمیدونم اوایل بکوب نشسته بودم سر بازی ولی الان هرکاری میکنم حوصله رفتنشو ندارم حتی به فکر پاک کردن بازی هستم شاید دلیلش این باشه قبل بازی یکدور دیگه الدن رفتم و شاید هم جذابیت بازی در حدی نیست که ادامش بدم چون هنوز هم بدم نمیاد الدن رینگ دوباره برم فعلا چند روز به خودم استراحت میدم و می رم سراغ بقیه بازیها
 
الان نزدیک ۵ ساعتی هست دارم بازیش میکنم و فعلا فقط دوتا باس فایت رو زدم با چندتا مینی باس
حقیقتش با دید ووکانگ رفتم بازی رو خریدم بعد که نقدا رو خوندم و خودم بازی کردم فهمیدم ذره ای شباهت به ووکانگ نداره
ووکانگ یه بازی باس راش که تو دسته بازی های اکشن ار پی جی قراره میگیره
اما این بازی بیشتر داره میراث دارک سولز یک رو پیش میبره اما بدیش اینجاست که تو همون سال ساخت دارک سولز یک مونده و یه سری مکانیزم های نسل جدید رو بهش اضافه نکرده و خب نمیدونم واقعا چرا همچین حرکت های احمقانه ای زدن
مثلا دکمه پرش نداره
اگه اشتباها بیوفتی تو جوب آبی که فقط ارتفاعش نیم متره میمیری چون قرار نبوده تو اینجا بیوفتی درصورتی که راحت میتونستن دکمه پرش بذارن
یا نمیشه موقع حرکت های سنگین سلاح ها جاخالی داد
یا این که بازی بالانس نیست یه جایی خیلی سخت یه جایی خیلی آسونه
اینا نکاتی هستن که اگه ۸ سال پیش داشتیم بحث میکردیم کسی نکته منفی حساب نمیکرد
و همین چیزای ساده باعث شده بازی بیشتر از این که سخت باشه بیشتر رو اعصاب باشه و کفریت کنه
شاید دلیل یه سری نقدهای زرد و قرمز برا همین بوده بنظرم
اما این دلیل به بد بودن بازی نیست
بازی طراحی محیط و لول دیزاین عالی داره که قشنگ خاطرات دارک سولز رو برات زنده میکنه محیط بازی چالشیه که جذابه و صرفا مثل ووکانگ یا لرد اف فالن نیست که چهارتا دشمن بکشی برسی به باس فایت
محیط بازی بزرگه هر گوشه یه مینی باس جذاب خوابیده که بهت ریوارد میده و راه رسیدن بهشون هم برات سخت کرده که جذابه
کامبت بازی بخاطر این که هر سلاح یه سری قابلیت خاص مثل بلاک،پری،کلش داره بنظرم خیلی خوب کار شده چون اینطوری مجبورت میکنه موقع حمله به دشمنت از سلاح های مختلف استفاده کنی
برعکس سری سولز که اکثریت زووم میکردیم رو یه سلاح تا لول اخر اپگرید میکردیم تا بازی تموم بشه
چی میشد برا تنوع میرفیتم سراغ یه سلاح دیگه که باز میدیدم جواب نمیده میرفتیم رو سلاح اصلی خودمون
طراحی و تنوع دشنما و باس فایت تا اینجا که راضی بودم و نقدا رو که خوندم مثل این تنوع انمی و باس فایت عالی داره که نکته قوت حساب میشه
درکل بازی نیست که گیمر اگه بشینه پاش بتونه بیخیال بشه مگر این که همون جریان کفری شدن باعث بشه بیخیال بشید
پ.ن:بنظرم سازنده های بازی نهایت تلاششون رو بذارن رو بالانس و رفع باگ و پرفورمنس که البته پرفورمنس رو کنسول ها عالیه
ولی جریان کنسل اتک رو فکر نکنم درست کنن چون یه جورایی سبک بازی میدونن(این که هر سلاح زمان بندی مخصوص به خودش برا حمله رو داره)
یه نکته دیگه بگم که شاید برا ما ایرانیا نکته خوب نباشه چون داریم با دلار ۹۰ تومنی سر و کله میزنیم
اما قیمت گذاری بازیا چینی عالیه
بازی قشنگ ۴۰ ساعت محتوا داره بعد ۵۰ دلار:D
اون ووکانگ بی پدر با داشتن ۱۰۰ عدد ناقابل باس فایت متنوع که اینقدر زیاده که اگه دور دوم بازی کنی اصلا یادت میره باس فایتا رو با قیمت ۶۰ دلار😶
الان اوبی سافت بود ۸۰ دلار تو پاچمون بود تازه وضعیت بازی اینطوری هم نبود و داشتیم ۵۰ ساعتی با فچ کوئست روزمون رو شب میکردیم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or