گرافیک بازی رو دوس داشتیم
موسیقی تو بعضی جاهای بازی واقعا خوب بود
مشکل اصلی همون مکانیک اصلی بازی بود یعنی داج دادن و parryکردن.
دقیقا از همون نقطه ای که بازی میتونست اوج بگیره و کلی کشته مرده بده )مثل سکیرو و اون سیستم خفن deflect کردنش) دقیقا از همونجا با مخ میاد زمین!
چرا؟؟!
دلیلش اینه که به نظرم dodgeدادنش باید super on timeباشه و شما یک هزارم میلی ثانیه هم دیرتر داج بدی ضربه رو خوردی و این بدترین مسئله هست. یعنی هیچ تلورانسی نذاشتن. اینکه خواستن واقعی نشون بدن قابل هضمه ولی این یه گیمه و این یه مکانیک هست که باید تاخیر توش دخیل میبود.
نکته ای که خیلی خیلی رو مخم بود، این بود که صرف نظر از اینکه شما یه parryخفن میکنی باز دشمن به شما ضربه میزنه! یعنی parry کردی و دشمن رو به عقب پرت کردی باز دشمن انیمیشن حرکتشو انجام میده و ضربشو میزنه.
No matter what!
نگار نه انگار که شما parryکردی! و این خیلی بد بود به نظرم. شما وقتی ضرباتت parryمیشه یا حتی دفاع میشه استامینا از دست میدی ولی برای دشمنت اینطوری نیست!
یه فهم غلط و اشتباه از بازیهای سولز اینه که کمپانیای دیگه مثل همین تیم نینجا فکر میکنن باید بازی رو" سخت" بسازن!! در صورتی که واقعا اینطور نیست.
سختی جز مسائل ابتدایی سولزلایکه، مکانیک و گیم پلی حرف اول و شاید آخر رو میزنه. واسهدهمینه که تیم نینجا خودشو جر هم بده دارک سولز و بلادبورن و الدن رینگ نمیشه! اونا سخت هستن ولی به ازای لول آپ کردن و کشتن دشمن شما پاداش میگیری و ارتقا پیدا میکنی.
سیستم لول آپ وو لانگ فاجعست! شاید حتی بدتر از بازی ای مثل کود وِین! عملا تاثیری رو کرکتر نداره. انگار تمام تمرکز رو همون داج دادن و پَری هست که همونم کلی مورد داره.
شما با لول ۵ یه باس رو بزنی یا با لول ۱۰۰ هیچ تفاوتی نداره.
اسپلها و سیستم skill upgrade هم یه چیز بیخودیه واقعا.
مجموعا تا باس لو بو تونستم تحمل کنم و مکانیک ضعیف بازی باعث شد بزارمش کنار و از روی pc پاکش کنم.
شما هرچقدر کرکترت بالا باشه میزان دیمیجی که وارد میکنی در حد نانو هست!! و این بده
خلاصه که تیم نینجا عنوان بزرگشو نباید اینطوری بده بیرون و تمرکزش رو باید بزاره رو گیم پلی و داستان بهتر...
مسخره ترین حرکت سیستم مولار هست که تو هر مرحله از اول شروع میشه و یه جورایی تو هرچقدر قوی باشی باز اگه با مولار دشمنت اختلاف زیادی داشته باشی انگار هیچ کاری نکردی
بعد به یک نکته دقت نکردی
قوی ترین میزان زمان بندی مکانیزم دیفلکت مال این بازی نیست مال همون سکیرو هست که به شدت زمان مهمه
فقط نکته اینجاس که تو سکیرو میران پاسخ دهی خودت هم به شدت سریع هست برا همین ساده میاد
تو این بازی یه تاخیر توی دیفلکت کردن خود کارکتر هست برا همین بنظر میاد خیلی تو باید سریع باشی درصورتی که اینطور نیست فقط باید بدونی تو چه زمانی دیفلکت کنی
تو بازیا دیگه که دیفلکت دارن هم همین وضعه خود کارکترشون یه تاخیر تو دیفلکت داره برا همین باید خودت دستت بیاد چه موقع وقتی انمی اتک میده تو دکمه دیفلکت یا داج رو بزنی
تو سکیرو اومدن دیفلکت کردن خود شخصیت رو خیلی سریع کردن برا همین لذت بخش تر جلوه میکنه این ویژگی