PlayStation Until Dawn

  • Thread starter Thread starter AM!R
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

0emf0u8pohueith8u2k6.jpg

عنوان بازی : Until Dawn
سازنده :Supermassive Games
ناشر : Sony Computer Entertainment
پلتفرم : PlayStation 4
ژانر : Horror
8 نوجوان که واسه سالگرد مرگ یکی از دوستانشان دور هم جمع شدند درگیر یک سری مسائل وحشتناک مربوط به
یه قاتل زنجیره ای میشوند ...
44115108486444330593.png



wdjc2r6tv3oymk73a84v.jpg

720P


تصاویر :
 
آخرین ویرایش:
خوب.بالاخره پلاتش کردم :دی

یه سری توضیحات کلی میدم در مورد بازی:
۱-بازی از لحاظ بصری واقعا عالی کار شده.طراحی چهره واقعا غوغا میکنه و شاید بتونم بگم یکی از بی نظیر ترین طراحی های چهره رو داره.گرافیک فنی بازی هم عالی کار شده و انیمیشن ها هم عالی هستن.

۲-صداگذاری: واقعا یکی از درگیر کننده ترین صداگذاری ها برای این بازی هست.صدای محیط و اطراف, عملا فضا رو برای بازیکن نا امن میکنه به طوریکه بازیکن هر لحظه با شنیدن کوچکترین صدایی دچار دلهره میشه.صداگذاری شخصیت ها دقیقا متناسب با کاراکتر و ویژگی های شخصیتیشون انتخاب شده اند ( سم: آرام و متین - امیلی: اعصاب خورد کن و جیغ جیغی).در مورد تم موسیقی اول بازی هم چیزی نمیگم تا خودتون اون لحظه ی با شکوه رو ببینید و بشنوید.

۳-ترس: بهتره بگم درجه ی ترس بازی صفر هست.بازی اصلا و ابدا ترسناک نیست.بلکه شدیدا هیجان انگیزه.البته این هیجان به قدری زیاده که اکثرا اونو هم تراز با "ترس" بر آورد میکنن.اما این بازی یک بازی فوق هیجان انگیز و میخ کوب کننده هست.به طوریکه فرد از اینکه اونو نصف شب بازی کنه نمیترسه.ولی ممکنه در طول بازی بارها از جا بپره و میخکوب بشه. سیستم کلی ترس و هیجان بازی از نوع boo horror هست.یعنی اتفاقات ترسناک به طور آنی جلوی چشم بازیکن ظاهر میشن و بلافاصله با موسیقی تند ترکیب میشن و بازیکن رو میخکوب میکنن.اگر بخوام به طور کلی از سیستم ترس بگم با بگم که: بازی با شما کاری میکنه که برای برداشتن هر قدم, احتمال بیرون ریختن دل و روده هاتونو بدید...

۴-گیم پلی: بخش جالب و اصلی و متمایز بازی بخش گیم پلی هست.این بازی عملا یک بازی متفاوت هست.چه در قیاس با heavy rain و چه در قیاس با beyond . حدود ۹۰درصد بازی بر پایه ی تصمیم گیری های نامحدود (از لحاظ زمانی) یا تصمیم های آنی (دارای محدودیت زمانی چمد ثانیه ای) بنا شده.بازیکن میتونه یا گزینه های پیشنهادی خود بازی رو انتخاب کنه یا اینکه هیچ عکس العملی از خود نشون نده.انتخاب ها و تصمیم ها یا از نوع مکالمه هستند یا از نوع انجام دادن یا ندادن یک عمل یا از نوع انتخاب کردن مسیر برای فرار.
مسیرهای قابل انتخاب بازی عمدتا از نوع سریع و میان بر و یا از نوع امن و طولانی تر هستند. گاهی باید مسیر امن را انتخاب کنید و گاهی مسیر میان بر.چون معمولا یا پای جون خودتون در میون هست یا پای جون شخصیت مورد نظرتون...
در بازی گستردگی تصمیم ها به حدی هست که هم میتونید هر ۸ شخصیت را زنده نگه دارید و هم میتونید همه ی شخصیت ها را بکشید و یا حتی هرکدام از شخصیت هایی که میخواهید را زنده نگه دارید یا بکشید.
در بازی یک سری مجسمه های چوبی وحود داره که ۴ رنگ هستند.۱-سیاه:مرگ ۲-زرد:راهنما ۳-قرمز:خطر ۴-سفید : شانس
این مجسمه ها چند ثانیه از اتفاقاتی که ممکنه برای شخصیت ها در کل بازی بیفته رو نشون میده تا بازیکن رو اگاه کنه.
برای مثال اگه مجسمه ی سیاه رو پیدا کردید یعنی حتما اگر حواستون نباشه اون شخصیتی که در مجسمه نشون داده میشه به همین روش میمیره.
همین ایده ی مجسمه خود به خود یه جو شدیدا مرگبار در بازی ایجاد کرده به طوریکه وقتی یه مجسمه رو میبینید دعا میکنید که چیز بدی نباشه...
شخصیت ها بی نظیر کار شدن.به طوری که از لحاظ روان شناسی,هر شخصیت نماد یک قشر جامعه هست با یک خصوصیت اخلاقی خاص.هر ۸ شخصیت قابل بازی هستن و هر مخاطب قطعا با یک شخصیت بیشترین ارتباط را برقرار میکنه و حتی ممکنه که با اون شخصیت همذات پنداری بکنه.بعضی از شخصیت ها نفرت انگیز و برخی شدیدا دوست داشتنی اند.انتخاب مکالمات و اعمال, بر روی ویژگی های اخلاقی شخصیت ها مثل حس شوخ بودن-شجاعت-صداقت و... تاثیر میذاره.


۵-تروفی: درجه ی سختی تروفی ها رو ۵ از ۱۰ میدم.
بازی ۴ نوع کالکتیبل داره و بنابراین ۴ تروفی طلا برای کالکتیبل هست.۴ تروفی برای پایان بازی و حدود ۱۰ تروفی برای تصمیم گیری های بازی.گرفتن بیش از ۳۰ درصد تروفی ها بدون اطلاع داشتن از نحوه ی گرفتنشون محال هست تقریبا.گاهی بعضی از کارهایی که برای گرفتن یک تروفی انجام میدید ممکنه که تروفی قبلی رو نقض بکنه.
تعداد دفعاتی که حداثل باید برای پلات کردن بازیو تموم کنین ۲ بار هست.

جمع بندی:
خیلی ساده و مختصر بگم: "تا سپیده دم" به طرز عجیبی زیبا و متفاوت است.شاید متفاوت ترین گیم.یک گیم کوتاه و خوش ساخت با داستان به ظاهر کلیشه ای ولی با پیچ و تاب متحیر کننده با گرافیک و طراحی چهره عالی.تنها مشکل بازی کوتاهی بازی-قطع نشدن کات سین ها-نبود هیچ گونه معمایی-خطی بودن بیش از حد هست.

امتیاز من: ۸.۵ از ۱۰
 
اکثر منتقدا گفتن که تو چیزی حدود 10 ساعت بازی رو انجام دادن. که واسه این سبک زمان کوتاهی حساب نمیشه بنظرم تازه ارزش تکرار بالایی هم داره
 
خب پس در این شرایط بازی به نوعی طراحی شده که هر کسی بتونه ازش لذت ببره و تمومش کنه ؟ یا نه فقط مخصوص اینکاره هاست ؟
بعضی جاها QTE ها سریع میشه .
بازی که هاردکور نیست . همه میتونن تمومش کنن و بسته به انتخابها داستان بازی کامل یا ناقص روایت میشه ( اگه کاراکترت بمیره )
مثل Heavy rain و Beyond اونا هم درجه سختی نداشتن .
 
پايان های متفاوت داره انتهای بازی؟ به انتخاب بستگی داره؟ يا نه در صورت نجات ندادن يا مردن يه شخصيت اون فقط از خط داستان يا انتها کنار گذاشته ميشه؟
 
پايان های متفاوت داره انتهای بازی؟ به انتخاب بستگی داره؟ يا نه در صورت نجات ندادن يا مردن يه شخصيت اون فقط از خط داستان يا انتها کنار گذاشته ميشه؟

بله پایاناش مختلفن بستگی به انتخابا داره .
من الان تریلراشو دیدم برعکس تریلر اول از اینا خیلی خوشم اومد . البته هنوز تریلر گیمپلیشون ندیدم ولی حدس میزنم یه سری الگو برداریا از Heavy Rain تو گیم پلی و تو فضاسازی هم از Alan Wake کرده باشه . یه مقداری هم Psychologic بنظر میرسه که اگه اینجوری باشه دیگه فوق العادس :x شخصا دیگه از زامبی و هیولا حالم بهم میخوره حتی اگه مث Evil Within عالی باشه .


پ.ن : دوستانی که تریلر گیمپلی رو دیدن . بنظرتون اینجا که دایره زدم کسی هست یا فقط نوره ؟ :d
85rnj8v2aytn051zprpk.jpg
 
آخرین ویرایش:
بله پایاناش مختلفن بستگی به انتخابا داره .
من الان تریلراشو دیدم برعکس تریلر اول از اینا خیلی خوشم اومد . البته هنوز تریلر گیمپلیشون ندیدم ولی حدس میزنم یه سری الگو برداریا از Heavy Rain تو گیم پلی و تو فضاسازی هم از Alan Wake کرده باشه . یه مقداری هم Psychologic بنظر میرسه که اگه اینجوری باشه دیگه فوق العادس :x شخصا دیگه از زامبی و هیولا حالم بهم میخوره حتی اگه مث Evil Within عالی باشه .


پ.ن : دوستانی که تریلر گیمپلی رو دیدن . بنظرتون اینجا که دایره زدم کسی هست یا فقط نوره ؟ :d
85rnj8v2aytn051zprpk.jpg

ایشون یکی از شبه زامبی های بازی هستن و یکی از شخصیت های بازی که در اخرش میفهمی

پايان های متفاوت داره انتهای بازی؟ به انتخاب بستگی داره؟ يا نه در صورت نجات ندادن يا مردن يه شخصيت اون فقط از خط داستان يا انتها کنار گذاشته ميشه؟​
اره.هر ۸ شخصیت بمیرن-هر ۸ شخصیت زنده بمونن-هویت شبه زامبی اخر بازیو بشناسی-روش مرگ و نجات شخصیت ها در مرحله ی اخر هم فرق میکنه.
تصمیما هم روی زنده موندن اشخاص تاثیر داره.
اره کنار گذاشته میشن.

- - -ویرایش - - -

تمومش کردم . عالی بود .
احتمال زیاد نسخه بعدی در کار هست

نه فکر نکنم.اینا دیگه بکشیشون هم پاشونو توی اون جهنم نمیذارن :دی از طرفی چون یکی از پایان های بازی مردن هر ۸ شخصیت هست دیگه فکر نمیکنم ادامه ای داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
دوستان من فهمیده بودم که نسخه های دیجیتالی اونایی که پیش خرید کرده بودن بازی رو مشکل داره بازیشون درست شده !؟ آپدیت داده بازی؟
 
دوستان من فهمیده بودم که نسخه های دیجیتالی اونایی که پیش خرید کرده بودن بازی رو مشکل داره بازیشون درست شده !؟ آپدیت داده بازی؟
والا من خودم پیش خرید کرده بودم و هون روز اول هم که بازی اومد تموم کردم نه update نه چیزی به مشکل بر نخوردم، فقط نوشته بود یک chapter میده به کسایی که پیش خرید کردن با matt و emily که من یا اینو بازی کردم رفتم، یا نداد، چیزی جدا چون دانلود نکرد برام.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or