خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

دمو خفنی بود. هم دموی هل بلید و هم دموی راوین. مخصوصا که با توجه به ساپورت پوشش گیاهی از ننایت، یه جنگل با بالاترین جزییات نشون دادن.
فعلا تنها مشکل آنریل عدم ساپورت ننایت از دفورمیشن هست که باعث میشه کاراکتر ها هنوز از ننایت استفاده نکنند. اگر این رو هم حل کنند فوق‌العاده است.همچنین قبلا گفته بودن دایرکت استوریج رو قراره ساپورت کنند ولی فعلا ۵.۲ شامل اش نمی شه.

اما با حرف دیگران موافقم. اپیک به نظر می رسه هنوز نتوانسته موتور رو درست و حسابی برسونه و بهینه اش کنه. من بازی که با آنریل ۵ لانچ شده باشه و فک بر انداز باشه نمی بینم. فکر کنم حتی اتومیک هارت هم عملا نتونست با آنریل ۵ لانچ کنه. حالا یا مشکل بهینه سازی هست یا چیز دیگه ای می شه گفت دیگه سال سوم یکم دیر هست که اولین بازی این موتور بخواد لانچ بشه. امیدوارم امسال یک بازی قابل ارایه با این موتور داشته باشیم.
شما روند رشد و اپگرید UE4 رو که ببیند متوجه میشید موتور در حال حاضر تو اوج خودش به سر میبره پس دلیلی نداشت سازنده ها بخوان به این زودی کوچ کنن به ورژن 5 . نسل قبلی به خاطر تفاوت سخت افزاریش سازنده ها سریع مجبور شدن کوچ کنن به موتور جدید ولی این نسل به خاطر شباهت سخت افزاری عملا هیچ دلیلی واسه کوچ کردن سریع نداشتن . به همین دلیل ما شو کیس انحصاری نسل نهم هم کم داشتتیم .

در کل روند کوچ کردن خیلی کند بوده و من شک ندارم نسل بعدی از اینم کند تر میشه.
 
شما روند رشد و اپگرید UE4 رو که ببیند متوجه میشید موتور در حال حاضر تو اوج خودش به سر میبره پس دلیلی نداشت سازنده ها بخوان به این زودی کوچ کنن به ورژن 5 . نسل قبلی به خاطر تفاوت سخت افزاریش سازنده ها سریع مجبور شدن کوچ کنن به موتور جدید ولی این نسل به خاطر شباهت سخت افزاری عملا هیچ دلیلی واسه کوچ کردن سریع نداشتن . به همین دلیل ما شو کیس انحصاری نسل نهم هم کم داشتتیم .

در کل روند کوچ کردن خیلی کند بوده و من شک ندارم نسل بعدی از اینم کند تر میشه.
البته یک نکته ام هست که هنوز اکثر بازی های بزرگ روند ساختشون قبل دوران کرونا شروع شده و میان نسلی هستن
شخصا فکر می کنم تاثیر واقی ue5 رو 2025/6 به بعد میبینیم زمانی که دیگه بازی ها میان نسلی نیستن و از همون اول کار بر اساس محدودیت ها نسل 9 طراحی شدن
انریل انجین واقعا مسیر خوبی رو داره طی می کنه
 
داداشمون وایت ران اسکایریم رو داخل ue ساخته، چقدر خوبه :D
UE5 تا الان بیشتر به درد فیلم/انیمیشن درست کردن خورده تا بازی.:))
تو یوتوب میری تمام بازیای ساخته شده تا الانو باهاش یه دور ریمیک کردن :D
لیک میاد از تریلر بازی بعد مشخص میشه یکی تو UE ساخته. خدا خیرش بده اگه واسه ما گیمرا که تا الان چیزی نداشته حداقل یوتوبر و content creator جماعت بی کانتنت نموندن. :D
خدا کنه یه طوری باشه ما بتونیم با ۲۴ فریم یه گیم فیلم طور بزنیم

(ولی جدا از شوخی بنظرم این سطح دسترسی واسه ساخت کانتنت با این کیفیت خیلی خوبه)
 
تت بنظرت یه همچین چیزی رو یکی بخواد بسازه چقدر زمان میبره؟ از یادگیری انجین و مدلینگ و... بگیر تا همچین خروجی.
terrain های بکگراندش که یا با gaeaئه یا با world creator که یکی دو روزه میشه بیسش رو یاد گرفت. foliage هایی که توی سین بود هم از کوئیکسل استفاده کرده (نه اینکه روانی باشه خودش نشسته باشه سنگ و درخت و گیاه مدل کرده باشه :D ) که فقط drag و drop کردنه توی سین، سخت ترین قسمتش همون آبجکت ها و خونه هاس که باید مدل و تکسچرش کرد و بیشترین تایم رو همون میگیره
اگه بلد باشی اینا رو میشه توی 3 4 هفته درستش کرد به نظرم، اگر بخوای از صفر شروع کنی و همچین چیز تمیزی تحویل بدی بالای 2 سال فقط بخش فنی‌ش کار داره، بُعد هنری و سینماتوگرافیش هم بستگی به آدمش داره، یکی 2 ماهه یادش میگیره یکی 10 ساله
خلاصه که سخته و حوصله و روحیه آرتیستی قوی ای میخواد :D
به عنوان مثال الان من یک سال و نیم شده بلندر کار میکنم هنوز توی مدلسازی بوق میزنم و بخوام یدونه از اون asset ها رو درست کنم 1 میلیارد سال طول میکشه :>
-----------------------

این یکی داداشمون هم مثلا همچین چیز خفنی رو توی 8 ماه درست کرده و از مایا، سابستنس، هودینی، آنریل، speedtree و چندتا نرم افزار ریز و درشت دیگه استفاده کرده که همون هودینی رو بخوای یاد بگیری 2 سال طول میکشه :D
UE5 تا الان بیشتر به درد فیلم/انیمیشن درست کردن خورده تا بازی.:))
تو یوتوب میری تمام بازیای ساخته شده تا الانو باهاش یه دور ریمیک کردن :D
لیک میاد از تریلر بازی بعد مشخص میشه یکی تو UE ساخته. خدا خیرش بده اگه واسه ما گیمرا که تا الان چیزی نداشته حداقل یوتوبر و content creator جماعت بی کانتنت نموندن. :D
خدا کنه یه طوری باشه ما بتونیم با ۲۴ فریم یه گیم فیلم طور بزنیم

(ولی جدا از شوخی بنظرم این سطح دسترسی واسه ساخت کانتنت با این کیفیت خیلی خوبه)
دقیقا، به خاطر ریل تایم بودنش هم خیلیا به جای مایا و بلندر، از آنریل استفاده میکنن چون هم پرفورمنس بهتری داره توی سین های high poly، هم nanite و lumen رو واقعا هیچ جوره نمیشه نادیده گرفت، قشنگ time saver به معنای واقعیه. مثلا قبل از لومن برای هر تغییر نوری که میدادی باید bake میکردی لایت رو، و همین بیک کردنه کمترین حالت یکی دو دیقه طول میکشید (حساب کن بخوای 100 بار نور رو تغییر بدی چه تایمی میگیره از آدم :D )
 
ماکرو یـ سیستم مشابه واسه استریمینگ تکسچر اوایل نسل معرفی کرد تکلیف اون چی شد ؟

راستش ماکروسافت یه ماشین-لرنینگ/ml مثل dlss قرار بود معرفی کنه که تاثیر زیادی رو ویندوز/اکس باکس داشته باشه..الان ۳ سال گذشت ولی هیچی معرفی نشد...شاید منتظر معامله abk باشن...نمیدونم...شایدم کنسل شده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or