PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
خوب اون نمایشی که از UC تو E3 نشون دادن قطعا از Order بهتر بود 60 فریم هم که بود و ریل تایم هم که بود. یادمه تا دو سه روز هیچکس باور نمیکرد که ریل تایم بوده باشه. 30 فریم بودنش رو کسی قبول نمیکرد چه برسه 60 فریم. یادمه تو گف یه سری کامنت میدادن که ما فقط در شرایطی باور میکنیم که واقعا روی PS4 و ریل تایم بوده که اعلام بشه بازی 5 فریمه:d

البته اون کات سین بود و باید دید که آیا کات سینهای UC هم درست مثل Order کاملا منطبق با گیم پلی هست یا نه؟ تصورش هم خیلی سخته.

یادمون نره که UC فقط گرافیکش بالاتر نیست. اولا 60 فریمه یعنی دوبرابر Order و اینکه بعلت نداشتن اون حاشیه سیاه بالا پایین هم باید 44 در صد پیکسل بیشتری رو Push کنه این خودش میشه اختلاف 144 در صدی حالا شما گرافیک بالاتر رو هم به این معادله پیچیده اضافه کن.

خیلی دلم میخواد که حرف Tidux رو باور کنم ولی با توجه به شرایط بالا یکم برام سخته.
 
من دارم قسمت دوم رو دوباره بازی میکردم الان. این لامصب همین الانم نسل بعدی حساب میشه! حالا با توجه به اینکه قسمت چهارم ساخت بخش عمده ایش تموم شده(حداقل از نصف رد شده) به نظرم تنها دلیل نمایش محدودش اینه که دی اوردر از چشم نیوفتده! حالا اینکه یه شوخی بود ولی به نظرم حداقل تا اومدن دی اوردر فکر نمیکنم نمایش دیگه ای داشته باشه چون سونی فعلا داره روی این مانور میده و طبیعتا بهتره روی هم سایه نندازن. قسمت دو چند سال پیش رو 3 ساخته شده همین الانش مدعیه، حالا اینکه قراره رو 4 بیاد سکته ای میده حتما!
در مورد تفاوت کات سین و گیم پلی به نظرم توی شماره های قبلی هم تفاوت خاصی نداشتن. به جز انیمیشن های صورت البته. حتی توی همین شماره دو بعضی جاها نیمچه سکانسهایی هست که اگه روایت سکانس های حسی در کار نباشه(که نیاز به کلوزآپ داره) یا فرازهای داستان یا صحنه های اکشن نباشه، کاملا ریل تایم کار کردن و بدون قطع هم وارد گیم پلی میشه و تفاوتش هم با پری رنردها اصلا معلوم نیست. تموم میشه تازه میفهمید ریل تایم بوده!
 
مطمئنا گرافیک انچارتد 4 بهتر میشه از اوردر , یادمه ناتی گفته بود هدفشون 1080 و 60 فریم و مطمئنا به هدفشون میرسن (یه چیز که هست این اولین تجربه rad در عناوین بزرگ و در اولین تجربشون تونستن همچین گرافیکی رو خلق بکنن در اونطرف ناتی داگ هست که خیلی با تجربه تر از استدیو rad هست ولی بهتون قول میدم سانتا ناتی و rad به wow گفتن وا میداره:d)
ولی در مورد 30 فریم اوردر و اون رزولشن باید بگم چون بازی میخواد چیزی شبیه به فیلمهای سینمایی باشه بخاطر همین از 30 فریم استفاده کردن
 
یکی بیاد تفاوت 60فریم و 30فریم رو به زبان ساده برای ما نادانان:dبگه خواهشاً...

به زبان خیلی ساده... وقتی میگن این اثر 30 فریمه یعنی در هر ثانیه 30 عکس به صورت پشت سر هم نمایش داده میشه که در نتیجه مثل یک فیلم یا ویدیو میبینیش!
فرق بین 30 فریم و 60 فریم بنا بر چشم ما خیلی نیست و کاملا 2 برابر بودنش رو چشم انسان به صورت کامل نمی تونه بفهمه ولی باز هم تفاوت داره! مخصوصا سختن اثر های 60 فریم خیلی سخت تر از 30 فریمه!
 
به زبان خیلی ساده... وقتی میگن این اثر 30 فریمه یعنی در هر ثانیه 30 عکس به صورت پشت سر هم نمایش داده میشه که در نتیجه مثل یک فیلم یا ویدیو میبینیش!
فرق بین 30 فریم و 60 فریم بنا بر چشم ما خیلی نیست و کاملا 2 برابر بودنش رو چشم انسان به صورت کامل نمی تونه بفهمه ولی باز هم تفاوت داره! مخصوصا سختن اثر های 60 فریم خیلی سخت تر از 30 فریمه!

البته تفاوتشون خیلی زیاده و دو برابر تفاوت رو هم کاملاً میشه حس کرد :دی
شما PS4 که خریدی به امید خدا :دی اول TLOU R رو بخر و خودت تست کن تا متوجه بشی :دی




احسان اشتباه گفتی :دی
تعداد پیکسلهای پردازش شده توی رزولوشن FHD نسبت به 800x که همون 800*1920ـه (رزولوشنِ The Order)، تقریباً 35% بیشتره :دی
و این که 60 فریم بودن یه بازی در قیاس با 30 فریم بود، به معنی نیاز به توان پردازشی دو برابر نیست. خیلی مواقع ممکنه شما با 20-30% توان بیشتر بتونید دو برابر فریم رو در ثانیه رندر کنید. این مساله بستگی به محیط در حال پردازش، تعداد NPCـها و آبجکتهای توی محیط، وسعت محیط و ... داره.

با این حال، اگه U4 بتونه گرافیکی در حد اون چیزی که توی E3 دیدیم رو، توی گیم پلی ارائه بده (که شخصاً میگم ممکن نیست :دی)، فریم بازی 30 هم باشه، من کاملاً راضیم.
 
اصلا نمیدونم بحث سره چیه یکی میگه گرافیک این گیم نیست یکی میگه کات سینه آقا اصلا فرض کن کات سینه اوکی؟
تو انچارتد های قبلی کات سین ها رو پی سی رندر میشدن ولی خب اول این دمو که زده این رو پی اس 4 رندر شده و بزرگان ناتی هم اینو تایید کردن
نکنه مثه ایکس فن ها یه سری ها فکر میکنن 16 تا پی اس4 به هم وصل کردن تا بتونن اینو اجرا کنن و الکی گفتن ما رو پی اس 4 رندر کردیم ولی نگفتن که رو چند تا
درسته باور این گرافیک خیلی سخت و تا حدی غیر ممکنه ولی خب باید کنار بیاید با موضوع چه بسا که 60 فریم هم هست
 
البته تفاوتشون خیلی زیاده و دو برابر تفاوت رو هم کاملاً میشه حس کرد :دی
شما PS4 که خریدی به امید خدا :دی اول TLOU R رو بخر و خودت تست کن تا متوجه بشی :دی
{همین به امید خدا رو توروخدا بلند ترر بگو.... 2 هفتس ا-تقریبا قطعی قطعیه ولی هم نمیشه!!!}
من بشخصه تو یک سایت دو گیف 10-20 ثانیه ای دیدم که دقیقا یکی بودن (دقیق دقیق هم نه ولی سعی شده بود یکی باشن) که یکیشون 30 فریم بود یکیشون 60
من خدا وکیلی فرق خاطی ندیدم... شاید چشم من مشکل داره!
 
{همین به امید خدا رو توروخدا بلند ترر بگو.... 2 هفتس ا-تقریبا قطعی قطعیه ولی هم نمیشه!!!}
من بشخصه تو یک سایت دو گیف 10-20 ثانیه ای دیدم که دقیقا یکی بودن (دقیق دقیق هم نه ولی سعی شده بود یکی باشن) که یکیشون 30 فریم بود یکیشون 60
من خدا وکیلی فرق خاطی ندیدم... شاید چشم من مشکل داره!

شما این چیزا رو ول کن، بازی رو بخر، بذار تو دستگاه و دو حالت رو امتحان کن. خودت متوجه میشی. تفاوت اونقدر زیاده که خودت دیگه نمیتونی 30 فریم بازی کنی.
 
البته آف تاپیک در مورد 30 فریم و 60 فریم:

30 فریم و 60 فریم اصلا دیدنی نیستن یعنی تفاوتشون برای چشم درسته قابل تشخیصه ولی خیلی زیاد نیست.

مسئله فریم اصلا دیدن یا ندیدن نیست. مهم اینه که بازی وقتی 60 فریم میشه شما کنترل خیلی سریعتری داری و Response کنترل بازی برای شما خیلی سریعتره. به بیان ساده تر 60 فریم شاید دیده نشود ولی قطعا احساس میشود.

@افشین

البته من فکر میکنم محاسبات تو اشتباست:d ولی به هر حال مهم نیست با فرمول تو هم که بریم جلو بازی تفاوت خیلی سنگینه.
بازم البته من به نا امیدی تو هم نیستم. 60 فریم بودن بازی که صراحتا تایید شده. ریل تایم بودن اون دمو هم که دیگه جای شک نداره از خیلی جا ها مثل DF تاییده گرفته میمونه تفاوت گیم پلی و کات سین که باید دید که آیا اصلا وجود داره و اگر داره در چه حده. در این زمینه منم با تو همنظرم تقریبا شباهت کات سین در حد اوردر بنظرم احتمالش کمتر از 10 درصده. 90 در صد افت گرافیک تو گیم پلی رو داریم فقط میزانش بنظرم نباید خیلی باشه یعنی امیدوارم که نباشه
 
البته آف تاپیک در مورد 30 فریم و 60 فریم:

30 فریم و 60 فریم اصلا دیدنی نیستن یعنی تفاوتشون برای چشم درسته قابل تشخیصه ولی خیلی زیاد نیست.

مسئله فریم اصلا دیدن یا ندیدن نیست. مهم اینه که بازی وقتی 60 فریم میشه شما کنترل خیلی سریعتری داری و Response کنترل بازی برای شما خیلی سریعتره. به بیان ساده تر 60 فریم شاید دیده نشود ولی قطعا احساس میشود.

@افشین

البته من فکر میکنم محاسبات تو اشتباست:d ولی به هر حال مهم نیست با فرمول تو هم که بریم جلو بازی تفاوت خیلی سنگینه.
بازم البته من به نا امیدی تو هم نیستم. 60 فریم بودن بازی که صراحتا تایید شده. ریل تایم بودن اون دمو هم که دیگه جای شک نداره از خیلی جا ها مثل DF تاییده گرفته میمونه تفاوت گیم پلی و کات سین که باید دید که آیا اصلا وجود داره و اگر داره در چه حده. در این زمینه منم با تو همنظرم تقریبا شباهت کات سین در حد اوردر بنظرم احتمالش کمتر از 10 درصده. 90 در صد افت گرافیک تو گیم پلی رو داریم فقط میزانش بنظرم نباید خیلی باشه یعنی امیدوارم که نباشه
ولی من فکر میکنم شاید حتی گرافی بیشتر هم بشه !
تازه اول نسل هست شما هم اگه بازی های اولیه PS3 رو با اخریاش مقایسه کنی اونموقع میبینی ! فکر کن Killzone که الان گرافیک خیلی خوبی داره و اولین بازی این نسل هست اخر نسل چجوری میشه بازی ها
غیر ممکن وجود نداره

گرافیک اولین بازی های PS3 تا اخرین ها
2006

ridger2.jpg

call1.jpg


resistance.jpg


uncharted1.jpg


the-last-of-us1.jpg



2013
 
آخرین ویرایش:
البته آف تاپیک در مورد 30 فریم و 60 فریم:

30 فریم و 60 فریم اصلا دیدنی نیستن یعنی تفاوتشون برای چشم درسته قابل تشخیصه ولی خیلی زیاد نیست.

مسئله فریم اصلا دیدن یا ندیدن نیست. مهم اینه که بازی وقتی 60 فریم میشه شما کنترل خیلی سریعتری داری و Response کنترل بازی برای شما خیلی سریعتره. به بیان ساده تر 60 فریم شاید دیده نشود ولی قطعا احساس میشود.

این دیگه از تو بعید بود احسان :دی یعنی چی دیده نمیشه ولی احساس میشه؟
رو هرچی که میخوای و در دسترس داری امتحان کن زمین تا آسمون فرق دارن، جدا از بحث تأخیر در کنترل بازی، چیزی که داری میبینی کلی فرق داره و روون تره!
 
@افشین

البته من فکر میکنم محاسبات تو اشتباست:d ولی به هر حال مهم نیست با فرمول تو هم که بریم جلو بازی تفاوت خیلی سنگینه.
بازم البته من به نا امیدی تو هم نیستم. 60 فریم بودن بازی که صراحتا تایید شده. ریل تایم بودن اون دمو هم که دیگه جای شک نداره از خیلی جا ها مثل DF تاییده گرفته میمونه تفاوت گیم پلی و کات سین که باید دید که آیا اصلا وجود داره و اگر داره در چه حده. در این زمینه منم با تو همنظرم تقریبا شباهت کات سین در حد اوردر بنظرم احتمالش کمتر از 10 درصده. 90 در صد افت گرافیک تو گیم پلی رو داریم فقط میزانش بنظرم نباید خیلی باشه یعنی امیدوارم که نباشه

1080*1920 = 2073600
800*1920 = 1536000

153600 / 2073600 = 1.35 :دی

بگذریم، حرف ND این بوده: این دمو، از یه دونه PS4 کپچر شده. حالا اون یه دونه PS4 چند ساعت زور زده تا اون دقیقه رو رندر کنه، فقط خود ND می‌دونه :دی
تمام توئیت‌ها و نظراتی هم که من از خود افراد ND شنیدم، از گفتن کلمه Real Time خودداری کردن. فقط افراد ثانویه گفتن که ریل تایم بوده نه خود ND. یوروگیمر هم گفت با توجه به این که بعضی جاها به صورت بسیار خفیف Aliasing دیده می‌شه، معنیش اینه که CG نیست. اگه CG بود هیچ گونه Aliasing نمی‌دیدیم. ولی چون CG نیست، معنیش این نیست که Real Time بوده.
اما اگه نظر من اشتباه باشه و واقعاً ریل تایم و روی یه دونه PS4 اجرا شده باشه، که خب نشون می‌ده گیم پلی بازی در حد اون نمایش خواهد بود. حالا شاید کات‌سین‌ها مثل Unchartedـهای قبلی Pre Rendered باشن و کیفیتشون حتی ازون نمایش هم بهتر باشه. شاید هم ریل تایم باشن و مثل همون نمایش باشن.

از همه این بحثا که بگذریم، اون چیزی که توی E3 نشون داده شد، یه محیط خالی بود و بدون شلوغی و مبارزه و ...، این که بتونن همچین چیزی رو توی کل بازی پیاده کنن هم یه مشکل دیگست. اینم در نظر بگیرید که کنترل دوربین که دست خودتون باشه و با سرعت بخواید توی کل محیط تاب بخورید، خیلی با اون حرکت نرم و آهسته دوربین توی نمایش E3 تفاوت داره. یه سری حرفای مشکوک هم از ND شنیدیم، مثلاً گفتن که پلیگانهای کرکتر نیتن، دو برابر پولیهای جوئل توی TLOUـه، به نظر شما دو برابر پلیهای جوئل میشه اون جیزی که توی E3 دیدیم؟ پلیهای پوست صورت نیتن توی اون نمایش به اندازه مجموع پلیهای کل کرکترهای TLOU بود :دی

علت این همه شکی که من دارم این نیست که ND کارشو بلد نیست، علتش اینه که اختلاف اون چیزی که از U4 دیدیم به قدری از بازی‌های دیگه زیاده (با در نظر گرفتن 1080p/60 فریم بودن می‌گم) که قابل هضم برای من یکی نیست:d
 
این دیگه از تو بعید بود احسان :دی یعنی چی دیده نمیشه ولی احساس میشه؟
رو هرچی که میخوای و در دسترس داری امتحان کن زمین تا آسمون فرق دارن، جدا از بحث تأخیر در کنترل بازی، چیزی که داری میبینی کلی فرق داره و روون تره!

ببین من نگفتم دیده نمیشه:d گفتم شاید کمتر دیده بشه ( به اندازه ی تفاوت 15 و 30 تابلو نیست) ولی کلا دیده شدن نشدنش خیلی مهم نیست مهم تاثیریه که روی گیم پلی میزاره.

@افشین

.الا این چیزی که شما میگی از پایه غلطه چون خودشون به صراحت اعلام کردن که پری رندر نبوده و این انجین بوده بعد هم برای رفع شبهه اعلام کردن این گیم بوده منتها DF تو تحیلیل خودش که بعدا آبدیتش کرد اضافه کرد که با توجه به محاسباتی که خودشون کردن و Aliasing مختصری که در دمو بوده مطمئن شدن که ادعای ND درسته و واقعا ریل تایم اجرا شده
اما بقول تو ممکنه این در دست نبودن کنترل تو بازی بهشون کمک کرده باشه تا به این سطح برسن.
بازم تکرار میکنم که منم با تو موافقم که تا حدی گرافیک بازی باید با کات سینها تفاوت داشته باشه ولی در حدی که تو داری میگی هم دیگه پیش نمیرم و نا امید نیستم
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or