PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
١٢ ١٣ ساعت! بلادبورنه مگه :D من كل بازى رو ١٣ ساعت رو درجه نرمال تموم كردم با اندكى گشت گذار تازه! جديدا براى بار دوم عشقى دارم ميرم رو سختى كراشينگ ولى هنوز اوايل بازى ام اگه اينطوره كه دوستان ميگن پس ... خدّافظ كراشينگ خدّافظ، خدّافظ پلات :-h.

بله 13 14 ساعت..
يک روز و نيم روی يک قسمت خاص اين چپتر بودم هر دفعه 3 4 ساعت....
من البته چون uncharted collection را تازگی روی کراشينگ تموم کرده بودم اکثر چپتر ها برام سخت نبود غير از چپتر 20
بعد از اينکه بازی را تموم کردم فهميدم ميشه روی درجه سختی پايين تر بازی را تموم کرد بعد کراشينگ را با modifier رفت که خيلی راحت تره ولی لذت نداره ديگه :D
من تمام تروفی ها را گرفتم سخت نيست آنچنان...
 
  • Like
Reactions: stanley
داداش شما خودت داری میگی لباسی که BONUS بهت میده که نباید تو یه مرحله دیگه استفاده کنی
GTA که نیست اخه
انتقاداتی که کلا شما مطرح کردی رو میشه دهها برابرش رو تو متال و GTA و بقیه بازیها در آورد
تخریب و افکت دود و پارتیکل ناشی از انفجار خفن ترین چیزی هست که من تاحالا تو دنیای گیمینگ دیدم
شما یه بازی به من نشون بده که وزن و فیزیک کاراکتری که با طناب میپره رو کاملا و صددرصد حس کنی
نه اساسین نه بتمن هم اینطور نیستن
در مورد تیک آف من دهها عکس برات میگیرم که خط و گردخاک تیک آف می مونه
در مورد خیس شدن لباس ها حتی خود DF هم کلی تعریف کرد که وقتی سه نفری با ماشین رفتن زیر ابشار لباس و حتی موهای هرسه نفر خیس شد و حتی ((دیالوگها)) هم تغییر کرد و حتی ماشین هم که گلی بود شسته میشه
در مورد منطقه برفی من واقعا نمیدونم چی بگم که شما میگی رو زمین غلت میخوری لباس هیچیش نمیشه
داداش شما از چه سالی اومدید 2016 میشه بدونم؟
هیچ بازی دیگه حتی توم ریدر هم که بیس بازی تو برف هست هم با غلت خوردن لباس برفی نمیشه مگر لوکیشن و بوران و برف تو یه مرحله دیگه بیشتر بشه که رندر لباس هم تغییر میکنه
میگی تیر به برگ درختها میزنم جاش نمی مونه اخه مگه تیر به برگ درختها بزنی باید جاش بمونه؟
کلیپی دارم حیف فقط تو تلگرام آپش کردم که تو بازی به هرچی شلیک میکنم واکنش طبیعی و تخریب فوق العاده داره(اجسام،دیوارها،میز و...) که نمونه اش رو من فقط تو مافیا 2 دیدم و بس
راه رفتن بین آدما میشه بگی با E3 چه تغییری کرده؟
شاید شما درست بلد نیستی بازی کنی وگرنه همونه که تو نمایش E3 بود
اون میخ که میگی کاربرد نداره دقیقا چجور کاربردی باید مگه داشته باشه
مراحل آخر همین میخ نباشه با دست نمیشه پرید
حتی توی توم ریدر هم میخی که داره هم دقیقا همینکارو بیشتر نمیتونه کنه(قوقش باهاش میشه جعبه هم باز کرد)
میگی افکت دود خاک یک ثانیه طول میکشه والا من دهها انفجار حاضرم فیلم بگیرم که بیشتر از اونی که فکر میکنی طول میکشه خاک تو هوا بمونه من نمیدونم منظور شما دقیقا چیه همچین ایراداتی میگیری،حتی DF هم از استاندارد افکت دود و خاک ناشی از انفجار کلی تعریف کرده یعنی شما از DF بیشتر میفهمید؟
در مورد چپتر 11 و پریدن روی ماشینها فکر نمیکنی اگر قرار بود از رو کامیون بپره روی موتور فیلم هندی میشد؟؟
والا همین لوکیشن کشیده شدن رو زمین تو E3 پارسال کلی کشته داد و همه از این لوکیشن کف بر شدن، مگه E3 سال قبل رو یادتون رفت
هیچکی اون موقع چرا ایرادات و مقایسه اش با انچارتد قبلی رو نگفت چون به اندازه کافی صحنه فک برانداز بود
در مورد افکتهای به کار رفته در کات سینها از اول هم قرار نبود این افکتها تو INGAME هم باشه شما ظاهرا بحثای این یکسال این تاپیک رو نخوندی همون اول هم بحث بود قرار نیست این افکتها رو داخل گیم پلی بازی ببنیم همین که کاتسین ریل تایم هست برید کلاه هاتون رو بندازید هوا این خفن ترین و واقعی ترین کات سین ریل تایمی هست که تو گیمینگ دیده شده
در کل خیلی خوشحالم که ناتی داگ طوری استانداردها رو تغییر داده که شاهد چنین انتقاداتی هم هستیم
مرسی ناتی داگ

شما اصلا متوجه حرفام نشدی بیخیال بحث فقط واسه اینکه بفهمی متوجه نشدی اینارو بخون
1. تخریب و افکت دود انفجارا میگی خفن ترینن منم همینو میگم (غیر اینو اگه گفتم نشون بده)

2. موقع پریدن میگی 100 درصد وزن و فیزیک کارکترو تو هیچ بازی دیگه هم حس نمیکنی (این بازی 1 درصد هم این حسو نداره ) نیتن رو هوا با تناب میره سمت یه لبه نپر بزار تو مسیر برگشت قرار بگیره (چه جوری میتونی کنار بیای روی هوا تو مسیر برگشت که داری دور میشی از لبه ای که قراره بگیری یهو پرش رو به جلو بزنه نیتن ) اونم نه یه پرش عادی یه پرش تخیلی که اصلا خیلی مسخرس و خنده دار

3. تیکاف ماشین تو آب صدا داره فقط من که با النا آخرایه بازی همش تو آب بود دیگه هر چقدر تیکاف زدم یه زره آب تغییر نکرد فقط صدا(صدا میاد تصویر نی اینم میشه حل)

4.در مورد برف خیلی شما تند نرو میخوری زمین یهو ( من میگم از پیش تعیین شدس یعنی یه قل بخور تو برف سر شونه هاش برفی میشه و همون میمونه دیگه هر کاری کنی بیشتر تنمیشه حرفم اینه از پیش تعیین شدس برفی میشه ولی به صورت تم از قبل تنظیم شدس و شما نقشی توش نداری ) در مورد گل هم همینه شما 100 بارم رو گل سر بخوری همون گل اول که به صورت تم رو لباس نیتن هست میمونه و هیچ تغییری نمیکنه .

5. تیر بزنی به برگ درختا ردش نمونه طبیعیه ولی ( اون برگایه گنده که جلو چشتن همیشه و خیلیم بزرگن رو اونام ردش نمیمونه ( بگذریم که لاستیک ماشینا هم پنچل نمیشن )

6.اون میخو فراموش کن کلا( حرفم اینه بودو نبودش فرقی نمیکنه تو بازی و نمیصرفید انگ کپی از تامرایدر بخوره به خاطر هیچی )

7. افکت هایه 1 ثانیه ای دود و خاک تلگرام در خدمتم با گیف و عکس 09154444785(دقیقا 1 ثانیس افکت هایه خفن بعضی جاها 2 ثانیه میشه ولی خوب کیفیت کمتر میشن ) فقط یه بار دیگه چپتر 11 رو بیار قسمتی که از بالایه برج میوفتی پایین آخرش یه چرخ دنده ساعت میوفته کنارت دقیقا بازم میگم دقیقا 1 ثانیه افکت دود گرد خاک میاد و میره خیلی عجیب بود برام

8.چپتر 11 نمیگم رو متور بپره میگم وقتی رو جیپ میپری فقط باید رانندگی کنی شوتینگ نداره دیگه برعکس آنچارتد3 که رو اسب هم شوتینگ بود . ادامه مرحله هم که فقط باید نگاه کنی و نقشی نداری عملا کاتسین میبود فرقی نمیکرد تازه گرافیکشم بیشتر میشد

اینا ایراداته خیلی همگانی بازی بود بخوام ایراد بگیرم فقط کافیه کنار بقیه نسخه هایه خودش قرارش بدم تا پودر بشه
 
ببین، الان تو چه بازی ای رو شاهکار میدونی؟! UC2 ؟‌TLOU ؟ GTA V ؟ نمیدونم هر بازی ای که خدا میدونی!

الان من بشینم میتونم از هر بازی ای که نام ببری یه لیست عریض و طویل از این مشکلات ریز و بی اهمیتی که اصلا به چشم نمیاد برات درارم، تو این همه لذت بازی رو ول کردی چسبیدی به همچین چیزایی؟!

اینطوری میتونی واسه هر بازی ای که تو صنعت گیم بهش میگن شاهکار برچسب بچسبونی!

من بهترین بازی عمرم لست هست هنوزم دارم آنلاینشو بازی میکنم تمام ایراداتشو هم میدونم ولی با توجه به اون زمان و اون کنسول فرای تصور هر گیمریه لست آف آس .
بعضی مکانیزم هارو میدونم و کنار هم نمیزارم مثل خفه کردن لست چند ثانیه طول میکشید و با جو بازی همخونی داشت تویه آنچارتد4 یه لحظه میگیره 1 ثانیه ای خفه میشه خوب اینم با توجه به نوع گیم پلی منطقیه و ایراد حساب نمیشه
ولی بالا کشیدن نیتن توسط سم رو ببین . بالا کشیدن جویل توسط تس رو ببین ( فیزیکو وزن دار بودن جویل از تی وی میریزه بیرون لامصب قشنگ این حسو که جویل سنگینه رو انتقال میده)
این که میگفتن زخمش دهن باز میکه خوب من که ندیدم به جز جایی که جیپ چپ میکنه که اونجاهم از پیش تعیین شدس که از زخم پیشونیش خون میاد رو گونه هاش . جایه دیگه ای ندیدم خون بیاد شایدم باشه ولی من ندیدم . برعکس لست هر جایه بازی مشت و لگد و چوب این چیزا میخوره تو صورتش کاملا خون میاد از اون ریشایه بلندشم رد میشه میاد رو گردن و میره تو یقه لباسش . یا تیر تو بازوش میخورد خون میومد تا سر انگشتاش . یا تیر میخورد به جویل با کون میخورد زمین رو به عقب میوفتاد . ووو بخوام از لست بگم باید یه 469 صفحه دیگه بریم جلو پس اینو بدون چیزی کم نذاشته با توجه به سال ساخت و کنسول پلی 3 .
شایدم این لست باعث شده توقع بره بالا از ناتی داگ
 
بله 13 14 ساعت..
يک روز و نيم روی يک قسمت خاص اين چپتر بودم هر دفعه 3 4 ساعت....
من البته چون uncharted collection را تازگی روی کراشينگ تموم کرده بودم اکثر چپتر ها برام سخت نبود غير از چپتر 20
بعد از اينکه بازی را تموم کردم فهميدم ميشه روی درجه سختی پايين تر بازی را تموم کرد بعد کراشينگ را با modifier رفت که خيلی راحت تره ولی لذت نداره ديگه :D
من تمام تروفی ها را گرفتم سخت نيست آنچنان...

14 ساعت 1 مرحله:o
گینسو بیارید لطفا

کل بازی رو کراشینگ 8 ساعت طول کشید ( البته قبلش رو ایزی اسپید ران رفتم و دفعه اولم رو نرمال بازی کردم همه جایه بازیرو حفظ بودم )
اون چپتر دریا که فلشارو به عنوان راهنما میاره بیرون بعد دنبالشون میری تا تویه دل کوه میرن . اونجارو یه راست رفتم سر اصل قضیه یعنی قبل آوردن فلشایه راهنما رفتم تو غار دل کوه :D ولی نامردا وردی غارو بسته بودن نمیشد وارد بشی اول باید فلشارو بیاری بیرون بعد.
بیشترین جایی که موندم خیلی مردم باس آخرش بود رو کراشینگ خیلی دست کم گرفته بودمش
 
من بهترین بازی عمرم لست هست هنوزم دارم آنلاینشو بازی میکنم تمام ایراداتشو هم میدونم ولی با توجه به اون زمان و اون کنسول فرای تصور هر گیمریه لست آف آس .
بعضی مکانیزم هارو میدونم و کنار هم نمیزارم مثل خفه کردن لست چند ثانیه طول میکشید و با جو بازی همخونی داشت تویه آنچارتد4 یه لحظه میگیره 1 ثانیه ای خفه میشه خوب اینم با توجه به نوع گیم پلی منطقیه و ایراد حساب نمیشه
ولی بالا کشیدن نیتن توسط سم رو ببین . بالا کشیدن جویل توسط تس رو ببین ( فیزیکو وزن دار بودن جویل از تی وی میریزه بیرون لامصب قشنگ این حسو که جویل سنگینه رو انتقال میده)
این که میگفتن زخمش دهن باز میکه خوب من که ندیدم به جز جایی که جیپ چپ میکنه که اونجاهم از پیش تعیین شدس که از زخم پیشونیش خون میاد رو گونه هاش . جایه دیگه ای ندیدم خون بیاد شایدم باشه ولی من ندیدم . برعکس لست هر جایه بازی مشت و لگد و چوب این چیزا میخوره تو صورتش کاملا خون میاد از اون ریشایه بلندشم رد میشه میاد رو گردن و میره تو یقه لباسش . یا تیر تو بازوش میخورد خون میومد تا سر انگشتاش . یا تیر میخورد به جویل با کون میخورد زمین رو به عقب میوفتاد . ووو بخوام از لست بگم باید یه 469 صفحه دیگه بریم جلو پس اینو بدون چیزی کم نذاشته با توجه به سال ساخت و کنسول پلی 3 .
شایدم این لست باعث شده توقع بره بالا از ناتی داگ

پدیده ای که الان دچارش شدی بت سازی از یه بازی هست، و نه بیشتر، همین TLOU رو که میگی با اینکه جزو ۵ بازی مورد علاقه ی منه،اگه بخوام از ایراداتی که داره و اتفاقا تو همون نسل خودش با سبکی که داری شما ایراد میگیری بشینم و بنویسم، خیلی بیشتر این مواردی میشه که شما نوشتی، اما برای شما الان TLOU شده یه بت، منم هستن بازیایی که از روی تعصب بگم ایرادی شاملشون نمیشن در حالی که بخوان ایراداشو با این سبک شما بنویسن سر به فلک میکشه،

شما بیا بجا این ایراد های بی اهمیت و بنی اسرایلی یکم سعی کن درست از بازی ایراد بگیری اگه میخوای انتقاد کنی، اینکه نمیدونم برفش زیاد و کم نمیشه رو دو تا بازی نسل هشتمی به من نشون بده که همچین چیزی باشن بعد، یا ایرادات دیگه ای که داری میگیری، تو اون حجم از موارد و دیتل اصن گمه، شما بجا اینا میتونی نیمه ی پر بازی رو ببینی، چیزایی که هنوز هیچ بازی ای بهش نرسیده تو این نسل، به عنوان یه فن اگه حرف میزنی که کاملا بی منطقه، به عنوان هیتر هم میخندن بهت!

بهترین بازی سال یعنی ویچر۳ که من اونقدر هم بهش تعصب دارم، اگه بخوام بیام و اینطوری ایراد بگیرم، تا فردا صب باید بنویسم برات، یکم ایرادایی که میشه جدی رو بررسی کن ، این سبک نقد رو همون سایتایی که به بازی ۸۰-۷۵ میدن میکنن و فک میکنن خیلی خاصن و خیلی خوب نقد میکنن!

رو داستان مشکل داری، بیا نقد کن، نمیدونم بنظرت پازل ها کم بودن، ایراد بگیر، اکشن بازی شاید نسبت به بازی های دیگه کم شده بود، جای بحث داره، بپر بپر و از دیوار بالا رفتن بازی زیادی و خسته کننده شده بنظرت و کاش شوتینگش بیشتر بود جای بحث داره

اما این ایرادات خنده داره بیشتر به عنوان یه دوست میگم بهت که پس فردا کسیو دیدی و گف آنچ۴ چطوری بود، اینارو تحویلش ندی
 
پدیده ای که الان دچارش شدی بت سازی از یه بازی هست، و نه بیشتر، همین TLOU رو که میگی با اینکه جزو ۵ بازی مورد علاقه ی منه،اگه بخوام از ایراداتی که داره و اتفاقا تو همون نسل خودش با سبکی که داری شما ایراد میگیری بشینم و بنویسم، خیلی بیشتر این مواردی میشه که شما نوشتی، اما برای شما الان TLOU شده یه بت، منم هستن بازیایی که از روی تعصب بگم ایرادی شاملشون نمیشن در حالی که بخوان ایراداشو با این سبک شما بنویسن سر به فلک میکشه،

شما بیا بجا این ایراد های بی اهمیت و بنی اسرایلی یکم سعی کن درست از بازی ایراد بگیری اگه میخوای انتقاد کنی، اینکه نمیدونم برفش زیاد و کم نمیشه رو دو تا بازی نسل هشتمی به من نشون بده که همچین چیزی باشن بعد، یا ایرادات دیگه ای که داری میگیری، تو اون حجم از موارد و دیتل اصن گمه، شما بجا اینا میتونی نیمه ی پر بازی رو ببینی، چیزایی که هنوز هیچ بازی ای بهش نرسیده تو این نسل، به عنوان یه فن اگه حرف میزنی که کاملا بی منطقه، به عنوان هیتر هم میخندن بهت!

بهترین بازی سال یعنی ویچر۳ که من اونقدر هم بهش تعصب دارم، اگه بخوام بیام و اینطوری ایراد بگیرم، تا فردا صب باید بنویسم برات، یکم ایرادایی که میشه جدی رو بررسی کن ، این سبک نقد رو همون سایتایی که به بازی ۸۰-۷۵ میدن میکنن و فک میکنن خیلی خاصن و خیلی خوب نقد میکنن!

رو داستان مشکل داری، بیا نقد کن، نمیدونم بنظرت پازل ها کم بودن، ایراد بگیر، اکشن بازی شاید نسبت به بازی های دیگه کم شده بود، جای بحث داره، بپر بپر و از دیوار بالا رفتن بازی زیادی و خسته کننده شده بنظرت و کاش شوتینگش بیشتر بود جای بحث داره

اما این ایرادات خنده داره بیشتر به عنوان یه دوست میگم بهت که پس فردا کسیو دیدی و گف آنچ۴ چطوری بود، اینارو تحویلش ندی

اصلا بحث من این نیست که اینا ایرادن یا فلان شما پست اول منو چند صفحه قبل برو ببین . ببین چی نوشتم اولش گفتم بزارید یکم ایراد بگیریم حوصلمون سر رفت :D یعنی عملا کاملا فان هست ادامه صحبتا
حالا این وسط یه سریا اومدن همین چیزایی که به عنوان فان گفتم و واقعا هستن و وجود دارن تو بازی رو قبول نمیکنن . دیگه این میشه فن بازی که طرف قبول نکنه بخواد به قول شما بت بسازه از آنچارتد 4 .
منم مجبور شدم اینجا ثابت کنم که مثلا گل و برف از پیش تعیین شدس یا...
گفتم بازم میگم خودم فن ناتی داگم وحشتناک ایدی هم گذاشتم تا حرفی نباشه توش .

حالا یکم بخوایم جدی تر بحث کنیم این میشه
1 آخر بازی کاملا تغییر کرده این کاملا مشخصه که تاخییری که زدن واسه تغییر آخر بازی بوده چون با هیچ کدوم از حرفاشون چه سازنده ها چه فن ها اصلا کوچکترین نزدیکیی نداره آخر بازی .
2 یه جیپ سواری مسخره کاش اصلا نمیبود .مرحله ماداگاسکار هر لحظه انتظار دیدن شیر و زرافه و کرگدن داشتم:Dمثلا کرگدنا حمله کنن به جیپ و این صحنه ها . ولی هیچ موجود جنبنده ای نیست تو بازی همونایی هم که هستن دکورن مثل گوزن تو برفا مثل شو فشن خودشو نشون داد غیب شد . (همون مرحله مائداگاسکار اون درختایه تنومند که آب هم کنارشون هست هیچ موجودی نیست ولی وقتی میری از اون بالایه برجه نگاه میکنی از فاصله خیلی دور میبینی گله گله گوزن و کرگدن بوفالو دارن زیر اون درختا آب میخورن این واسه من یعنی عرضه ساختشو نداشتن )
3 فقط شده ویو هیچی نداره این آنچارتد . صحنه اکشن کجا بود ( همون چند صحنه هم که داشت بهترشو تو کالکشن دیده بودیم)
4 اصلا نادیا چی شد :D
5 شوتینگش حرف نداشت بهترین بود واسه من
6 پازل کلا قهوه ای کردن این آنچارتدو پازل کجا بود
7 بالا رفتن و صخره بازیاش اطفاقا خیلی هم لذت بخشه چون انیمیشنایه طراحی شدش واقا عالیه ( بگذریم بعضی جاها خنگ میشه نیتن لبرو نمیبینه باید بالا پایین بری تا درکش کنه:D)
8 تویه زیرزمین آخر بازی با النا هر بار چراغ قوه نیتن خاموش میشد منتظر بودم بعد روشن شدن یه موجود عجیب ببینم :Dخیلی هم به جو اونجا میخورد مثل آخر 3 شماره قبلی . ولی افسوس اونجا 3 تا موجود وجود دارن 1 نیتن 2 النا 3 موش :D
9 گرافیک کات سینا با گیم پلی خیلی زیاد بود اذیت میکرد عجیب یه شات از دست نیتن بگیر موقعی که یه کاغذ یا یاداشت برمیداره بعد یه شات هم از اول مرحله برفی بگیر که از رو دست نیتن شروع میشه که کاتسینه ( قشنگ یه نسل فرق داره فقط دستش وارد بقیه چیزا نمیشم)
10 هوش مصنوعی اون چیزی نبود که باید باشه مخصوصا همراهایه نیتن که یا الی مقایسه میشن ناخداگاه
ووو
 
  • Like
Reactions: samijavid
کسایی که رو کراشینگ مشکل دارن برای بار دوم که برین تیر بینهایت و همه اسلحه ها باز میشه یه کلت هست با یه تیر میکشه اونو ور دارین با تیر بینهایت اسون اسون میشه O:-)
در ضمن در مورد بازی هم به نظرم همه چیز اوکی بود ولی انتظار من از داستان بیشتر بود نمیدونم چرا :-??بعد این ور اونور پریدن ها هم خیلی زیاد و یکنواخت بود به نظرم از اون طرف اکشنش کم بود .
در کل شاهکار بود ولی هنوز لست اف اس به نظرم بهتر از اینه :x دیگه از الان باید منتظر تلو 2 باشیم 8->
 
نوشته شده توسط processدارpost: 4021858:
اصلا بحث من این نیست که اینا ایرادن یا فلان شما پست اول منو چند صفحه قبل برو ببین . ببین چی نوشتم اولش گفتم بزارید یکم ایراد بگیریم حوصلمون سر رفت :D یعنی عملا کاملا فان هست ادامه صحبتا
حالا این وسط یه سریا اومدن همین چیزایی که به عنوان فان گفتم و واقعا هستن و وجود دارن تو بازی رو قبول نمیکنن . دیگه این میشه فن بازی که طرف قبول نکنه بخواد به قول شما بت بسازه از آنچارتد 4 .
منم مجبور شدم اینجا ثابت کنم که مثلا گل و برف از پیش تعیین شدس یا...
گفتم بازم میگم خودم فن ناتی داگم وحشتناک ایدی هم گذاشتم تا حرفی نباشه توش .

حالا یکم بخوایم جدی تر بحث کنیم این میشه
1 آخر بازی کاملا تغییر کرده این کاملا مشخصه که تاخییری که زدن واسه تغییر آخر بازی بوده چون با هیچ کدوم از حرفاشون چه سازنده ها چه فن ها اصلا کوچکترین نزدیکیی نداره آخر بازی .
2 یه جیپ سواری مسخره کاش اصلا نمیبود .مرحله ماداگاسکار هر لحظه انتظار دیدن شیر و زرافه و کرگدن داشتم:Dمثلا کرگدنا حمله کنن به جیپ و این صحنه ها . ولی هیچ موجود جنبنده ای نیست تو بازی همونایی هم که هستن دکورن مثل گوزن تو برفا مثل شو فشن خودشو نشون داد غیب شد . (همون مرحله مائداگاسکار اون درختایه تنومند که آب هم کنارشون هست هیچ موجودی نیست ولی وقتی میری از اون بالایه برجه نگاه میکنی از فاصله خیلی دور میبینی گله گله گوزن و کرگدن بوفالو دارن زیر اون درختا آب میخورن این واسه من یعنی عرضه ساختشو نداشتن )
3 فقط شده ویو هیچی نداره این آنچارتد . صحنه اکشن کجا بود ( همون چند صحنه هم که داشت بهترشو تو کالکشن دیده بودیم)
4 اصلا نادیا چی شد :D
5 شوتینگش حرف نداشت بهترین بود واسه من
6 پازل کلا قهوه ای کردن این آنچارتدو پازل کجا بود
7 بالا رفتن و صخره بازیاش اطفاقا خیلی هم لذت بخشه چون انیمیشنایه طراحی شدش واقا عالیه ( بگذریم بعضی جاها خنگ میشه نیتن لبرو نمیبینه باید بالا پایین بری تا درکش کنه:D)
8 تویه زیرزمین آخر بازی با النا هر بار چراغ قوه نیتن خاموش میشد منتظر بودم بعد روشن شدن یه موجود عجیب ببینم :Dخیلی هم به جو اونجا میخورد مثل آخر 3 شماره قبلی . ولی افسوس اونجا 3 تا موجود وجود دارن 1 نیتن 2 النا 3 موش :D
9 گرافیک کات سینا با گیم پلی خیلی زیاد بود اذیت میکرد عجیب یه شات از دست نیتن بگیر موقعی که یه کاغذ یا یاداشت برمیداره بعد یه شات هم از اول مرحله برفی بگیر که از رو دست نیتن شروع میشه که کاتسینه ( قشنگ یه نسل فرق داره فقط دستش وارد بقیه چیزا نمیشم)
10 هوش مصنوعی اون چیزی نبود که باید باشه مخصوصا همراهایه نیتن که یا الی مقایسه میشن ناخداگاه
ووو
ببین داداش مساله اینه که شما داری آروزهایی که از این بازی داشتی رو به عنوان عیب مطرح میکنی
اینکه شما آروز داشتی تو بازی کرگدن داشته باشه بزنه به جیپ و ناتی داگ نذاشته که نشد عیب..
یا اینکه نمیشه از تو ماشین تیزاندازی کرد و خیلی مسایل دیگه.. منم میتونم یه لیست بلندبالا از بازی GTA با متای ۹۷ بنویسم که تو GTA نیست پس باید بگم بازی ضعیفه یا نسبت به نسخه های قبل پسرفت داره؟
شما چرا یک کلمه از خوبیهای بازی نمی نویسی
چرا نمیگی کامل ترین آنچارتدی بود که میتونست باشه
شما با لست بازی رو مقایسه میکنی این بزرگترین اشتباه شماست
تم و اتمسفر لست زمین تا آسمان با آنچ فرق داره و نباید این دو رو باهم مقایسه کنی
مگه آنچارتد های قبلی به لست شبیه بود که این باشه؟؟
همین انچارتدهای قبلی از نظر من خیلی ضعیف تر بود و معایبی که شما تو کنترل کاراکتر مطرح میکنی اونجا چندین برابر بود
بار دیگه میگم گرافیک ingame بازی قرار نبود با کاتسینها یکی باشه ولی بازهم بهترین گرافیک کنسولی هست که تاحالا ارایه شده حالا شما وقتی منطقی نیستی من تا صبح هم دلیل بیارم فایده ای نداره بخوام به شما حالی کنم کاتسینها قضیه اش با ingame فرق داره
اما همین هم بهترین ingame ی هست که ساخته شده
حرف آخرم اینکه: من به شما پیشنهاد میکنم دیگه آروزهایی که از یه بازی داشتی اما برات محقق نشده رو دیگه حداقل اینجا ننویسی چون ذهن خیلی ها را مسموم میکنی نسبت به بازی
 
ببین داداش مساله اینه که شما داری آروزهایی که از این بازی داشتی رو به عنوان عیب مطرح میکنی
اینکه شما آروز داشتی تو بازی کرگدن داشته باشه بزنه به جیپ و ناتی داگ نذاشته که نشد عیب..
یا اینکه نمیشه از تو ماشین تیزاندازی کرد و خیلی مسایل دیگه.. منم میتونم یه لیست بلندبالا از بازی GTA با متای ۹۷ بنویسم که تو GTA نیست پس باید بگم بازی ضعیفه یا نسبت به نسخه های قبل پسرفت داره؟
شما چرا یک کلمه از خوبیهای بازی نمی نویسی
چرا نمیگی کامل ترین آنچارتدی بود که میتونست باشه
شما با لست بازی رو مقایسه میکنی این بزرگترین اشتباه شماست
تم و اتمسفر لست زمین تا آسمان با آنچ فرق داره و نباید این دو رو باهم مقایسه کنی
مگه آنچارتد های قبلی به لست شبیه بود که این باشه؟؟
همین انچارتدهای قبلی از نظر من خیلی ضعیف تر بود و معایبی که شما تو کنترل کاراکتر مطرح میکنی اونجا چندین برابر بود
بار دیگه میگم گرافیک ingame بازی قرار نبود با کاتسینها یکی باشه ولی بازهم بهترین گرافیک کنسولی هست که تاحالا ارایه شده حالا شما وقتی منطقی نیستی من تا صبح هم دلیل بیارم فایده ای نداره بخوام به شما حالی کنم کاتسینها قضیه اش با ingame فرق داره
اما همین هم بهترین ingame ی هست که ساخته شده
حرف آخرم اینکه: من به شما پیشنهاد میکنم دیگه آروزهایی که از یه بازی داشتی اما برات محقق نشده رو دیگه حداقل اینجا ننویسی چون ذهن خیلی ها را مسموم میکنی نسبت به بازی

شما یکم بار جبهه گیریتو کم کن چون نه اندازه من پایه این بازی وقت گذاشتی نه اندازه من منتظرش بودی .
نگفتم عزیزم میفهمی اینو نگفتم ( نگفنم ن گ ف ت م ) گرافیک باید با کات سین یکی باشه گفتم اختلافش زیاده افتاد الان یا باز توضیح بدم .
از خوبیاشم گفتم شما ندیدی همین پست قبلیمو با دقتر بخون پیدا میشه توش
خون اومدن و دهن باز کردن زخم کجا رفت . از لست گفتم تا جا بیوفته واست مقایسه ای نبود حتی در مورد خفه کردنم گفتم بین لست و آنچارتد ( شک میکنم اصلا پستایه منو میخونی میای زیر پستای من نظر میدی شما )
دیگه اینو در حد جک میگیرم که بخوای با نسخه هایه قبلی خودش مقایسه کنی ( از هر لحاظ بهتره نصبت به سال عرضه بازی )
بالا بری پایین بری این بازی از لست الگو برداری کرده و تمرکزش رفته رو کات سینو ویو محیط
اینکه پشت یه جیپ بشینی رانندگی کنی مسخره ترین مکانیزم واسه آنچارتد هست بودنش ایراد نیست اینکه از سرو ته بازی زدن واسه قرار دادن جیپ تو بازی این یکم اذییت میکنه
هیچی نداره این آنچارتد اگه داره نشون بده ( یه بازی کاملا آروم و معمولی که گرافیک و صدا و داستان و گیم پلی استاندارد داره ولی به هیچ وجه مثل آنچارتد 2 یا لست شاهکار نیست .
دیگه وارد نمره یوزرا و متا نمیشم چون نظر خودم برام مهمتره تا 4 تا منتقد
نمره خودمم به بازی 9 از 10 هست

(اینم که نمیشه از تو ماشین تیراندازی کرد واقعا ایراده چپتر 11 بپر رو جیپ هیچ کاری نمیتونی بکنی فقط باید منتظر منفجر شدن خودت باشی حالا بزار کنار آنچارتد 3 که از رو اسب تیر میزد و مدام در حال سویچ از اسب به کامیونا بودی )
 
  • Like
Reactions: .:HO3IN:.
کسی بازی رو پلات کرده؟ گویا هرکی پلات کنه سونی این رو براش میل میکنه:D
8as0zgr6h19nzyvb0u6g.png
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or