موافقمایرادهای صدتا یه غاز میگیرید خدایی... این بازیه نه شبیه ساز محظ فیزیک، همون پرش های نیتان روی در و دیوار رو هم هیچ آدمی تو دنیای واقعی نمیتونه انجام بده، بیاید از اینم ایراد بگیرید. خوب بازیه دیگه بابا چه انتظاری دارید؟
اول بگم که حرف این دوستمون game fun کاملا درسته مخصوصا اون سکانسی که ناتان بین 2تا کامیون قرار داره ؛ و فشار باد تمام اجسام و بدن ناتان رو تحت تاثیر قرار داده و حتی پاهای ناتان به خاطر شدت با در هوا معلق هستن ؛ بعد ناتان خیلی راحت از کامیون اولی میپره رو دومی !!!!
البته حرف ـه محسن هم درسته و نمیشه زیاد در مورد مسائل فیزیکی تو این نسل سخت گیر بود ولی وقتی تو اکثر بازی ها خیلی از موارد به صورت اسکریپت شده مطابق با واقعیت طراحی میشن، حداقل از ND انتظار داشتیم به این مورد رو هم رعایت میکرد !!!
ولی یه نکته دیگه که به شخصه خیلی تو ذوق ـام خورد و خیلی مبتدیانه کار شده بود و حتی از فیزیکم بیشتر به چشم میامد این بود که وقتی ناتان میاد داخل هواپیما میاد یهو و به شکل خیلی تصنعی هوا تاریک میشه و لباس ناتان مثلاً به خاطر کاهش نور تیره تر بنظر میاد ...!! دقت کنید از دقیقه37 : 2 تا 38 : 2 در عرض 1 ثانی ه بلکه مم کمتر لباس ناتان تغییر کنتراست میده !!! این یعنی چی ؟؟؟ کاملا مشخصه این مورد(همون تاریک شدن هوا و تاثیر گذاریش رو محیط) اسکریپ شدس !!!
اولاً وقتی بیشتر از 30 ،40 تا منابع نوری داخل هواپیما هست چطوری امکان داره یه محیط بسته اینقدر تاریک شه ؟؟!!! این خودش مشخص میکنه که حتی منابع نوری هم دینامیک نیستن و تمام نورپردازی محیط تو اون سکانس فیک هست(غیره نورهای خورشید که از لابه لای شیار ها رد شدن ) و اگه دقت کنید نور لامپ ها حتی روی ناتان تاثیر نمیزارن ....
دوما گیریم تاریک شه چرا این شکلی ؟؟ اینقدر این عمل بد صورت میگیره که من در نگاه اول که هنوز تریلر ندیده بودم (از رو عکس ها :d ) فک کردم لباس ناتان خیس شده !! یا لباسش رو تغییر داده !!!
من یه ایراد دیگه هم دارم به U3 اونم Aliasing ه ... نمیدونم اصلا از تکنیکی استفاده کردن یا نه ، ولی بازی انگار اصلا AA نداره ، با اینکه U2 عالی بود در این زمینه و از MSAA 2X استفاده کرده بود .
کیوان خدایی خودت قضاوت کن u2 تو خیلی از زمینه ها گرافیکی بهترین بود ، نمی گم الان بده ولی یسری موارد رو دیگه خدایی آدم میبینه تعجب میکنه !! حالا به فیزیک کاری ندارم ولی الان برو همون مرحله اول u2 که تو شب بود بازی کن ، اکثر منابع نوریش دینامیک بود و جدا از تاثیر حتی ایجاد سایه میکرد !!!! ، ولی تو این هواپیما علناً80 % منابع نوری فیکه !!!ایرادهای صدتا یه غاز میگیرید خدایی... این بازیه نه شبیه ساز محظ فیزیک، همون پرش های نیتان روی در و دیوار رو هم هیچ آدمی تو دنیای واقعی نمیتونه انجام بده، بیاید از اینم ایراد بگیرید. خوب بازیه دیگه بابا چه انتظاری دارید؟
این تیکه رو اولین بار توی E3 پشت درهای بسته به رسانه ها نشون دادن ! یکی از سایتها (یادم نیست شاید IGN بود) هم گفته بود چیزی که شما دیدین جلوی چیزی که ما دیدیم کوچیک محسوب میشه !چه ربطی به E3 داره ؟ ... منظورت همون Gamescom ـه دیگه !![]()
یعنی همون فاتجِ E3 رو تو Gamescom نشون دادن ؟؟![]()
من كلا نه تو هواپيمايي بودم كه همچين شرايطي داشته باشه نه خيلي اهل فيلم ديدنم كه بفهمم چي ميشه دقيقا :...
وفوق العاده سطحیه
ميگيد اونجا فشار فوق العاده بالاس ، اينجوري نيس ، هرچي بري بالاتر فشار هوا كمتر ميشه و Max فشار هوا رو سطح زمينهمثلِ روز روشنه
در موردتو اون فشار فوق العاده بالا و تو اون ارتفاع تو سکانسِ زیر در حد 2 ثانیه نیتن کاملا معلّق رو هواست و قاعدتا چون به چیزی تکیه نداره باید تو همین مدت چند 10 متر پرتاب شه به عقب اونم فشار هوایی که آدم از نفس کشیدن عاجزه
جمله اصلي اينه كه با يه سرعت كمتر به جلو بره ، نه كه بره عقب . كلا تو اين تريلر كسي به عقب نميره ( همه چيز تو اون هواپيما با يه سرعت يكسان ميرن جلو و دريك عقب رفتنش معني اصليش اينه : با يه سرعت كمتر نسبت به هواپيما به جلو ميره )چند 10 متر پرتاب شه به عقب
------------------------------------------------------------------------چند 10 متر پرتاب شه به عقب
آخه تو بعضی بازیا اگه شخصیت اصلی زیاد بپره موجب خزیت میشه! گفتیم شاید این هم همون طور باشه.ایرادهای صدتا یه غاز میگیرید خدایی... این بازیه نه شبیه ساز محظ فیزیک، همون پرش های نیتان روی در و دیوار رو هم هیچ آدمی تو دنیای واقعی نمیتونه انجام بده، بیاید از اینم ایراد بگیرید. خوب بازیه دیگه بابا چه انتظاری دارید؟
فشار باد کجا بود اون به خاطر تکونهای اون کامیون پایینیه که روش هست اگه فشار باد بود اونجا که عربه با لگد ناتان رو میزنه و ناتان پرت میشه عقب می بایست به خاطر فشار هوا 10 متر شوت بشه بیرون هواپیما یا وقتی می خواد بره داخل هواپیما که اصلاً نمی تونست تکون بخوره :biggrin1:اول بگم که حرف این دوستمون game fun کاملا درسته مخصوصا اون سکانسی که ناتان بین 2تا کامیون قرار داره ؛ و فشار باد تمام اجسام و بدن ناتان رو تحت تاثیر قرار داده و حتی پاهای ناتان به خاطر شدت با در هوا معلق هستن ؛ بعد ناتان خیلی راحت از کامیون اولی میپره رو دومی !!!!
البته حرف ـه محسن هم درسته و نمیشه زیاد در مورد مسائل فیزیکی تو این نسل سخت گیر بود ولی وقتی تو اکثر بازی ها خیلی از موارد به صورت اسکریپت شده مطابق با واقعیت طراحی میشن، حداقل از ND انتظار داشتیم به این مورد رو هم رعایت میکرد !!!
![]()