TV Center

SiminSecret

کاربر سایت
1_upscayl_2x_high-fidelity-4x.png
.I'm not in danger. I am the danger​

فهرست سایت ها و ربات های دانلود فیلم و سریال که بدون سانسور هستن (آپدیت شده در تاریخ 9 آذر 1404):

رایگان:
farsiland.com = دانلود فیلم های سینمای ایران به محض پخش شدن + سریال های پخش شده از سرویس های استریم ایرانی
سیلیکس | دانلود فیلم , دانلود سریال
خانه | شوفیلیکس
دانلود رایگان فیلم و سریال | موبو مووی
www.kargadanmovie.com
آن کات مووی - مرجع بروز فیلم و سریال
دارک نما | DARKNAMA
دنیای سریال
https://almasmovie.website/
cinema-tika.com
hashtagfilm.site
کیمولند | دانلود رایگان فیلم و سریال بدون سانسور
فیلمیاتو
http://movie-zone.co/
https://bcmoviez.com/
https://www.f2medi.ir/ نیمه اشتراکی
kiamovie.ir نیمه اشتراکی
انیمه http://animebin.arshiaplus.com
https://mercimovie.info/ انیمه
boxmovie.github.io‎
https://b2n.ir/FreeMovie
https://cinemaplus-app.vercel.app

اشتراکی (پولی):

https://digimoviez.com
https://avamovie.shop/
https://30nama.com/
https://nightmovie.org
https://www.f2medi.ir/
https://9movie.tv/
https://imovies-dl.com/
https://empirebesttv.com
https://mywir57.sbs‎
https://mymoviz.co/
https://zarfilm.com
https://bamabin.com
https://bluemoviee.com
https://www.cineby.app/
https://rahamovie.top/
https://filmyar.net/
https://www.niik.fun/
https://cinemafreak.net/
https://grandcinema.tv
https://ymoviz.com/
https://serfil.cc/
http://mavimovie.com
https://www.ariomovie.site/landing
https://neterplay.com/
https://playrooz.com/
https://lucimovie.com/
https://www.lookapo.fun
https://www.nitrugen.com/
http://tiny-movie.com
https://tvpedia.tv/

ربات های رایگان تلگرامی:

@OmegaDlBot
@NT_Movie_bot
@dooqbot
@donyayeserialbot
@MegamoviBot
@TenFlixBot
@FileMovieBot
@filmgirbot
@streamwidebot
@redmoviesdl_bot
@diakomoviebot
@filmyarrbot
@viewfliexbot
@HashtagFilm2Bot
@frameamirbot
@BoxOffice_VipBot
@chibebinm1_bot
@alphadlbot نیمه اشتراکی

اپلیکیشن های تماشای آنلاین و دانلود فیلم و سریال

اپلیکیشن فیلم جذاب ببین رایگان
https://filmjazabapp.info/

اپلیکیشن فیلم و سریال خارجی رایگان بدون سانسور زد مووی
https://github.com/CluvexStudio/ZedMovie/releases

دیجی موویز:
https://digimoviez.com/app-landing/

بلبل جان
https://bolboljan.net/

مووی باز:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idea.moviebaz24

جم مووی:
https://yek.link/gemovies.net

فیلمکیو
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKio1.5.apk

تی وی:
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKioTv1.1.apk

فلامینگو:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filamingo.app
....
مووی باکس (ایرانفلیکس):
https://zil.ink/movieboxapp

لیموفیلم «نارنج»
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.narenji.org&hl=en_GB

مووی جوان
moviejavan.website

الماس مووی
https://zil.ink/almasmovieapp

فیلمجو
نسخه آیفون
https://tdmmo.xyz/login

نسخه اندروید
http://dlas3.tdmmov.xyz/f3.apk

اپلیکیشن اسکل خان
https://oskolkhan.site/OskolKhan-1.9.1.apk

ویدیو کلوب
https://go.vidiocloob.com/

کینگ مووی
https://king-movie.net/app.apk

نکست مووی
https://nextmovieapp.xyz/nextmovie.apk

اپلیکیشن دلفان

https://delfanapp.ir/

اپلیکیشن سیمبا پلاس

https://dornaplus.github.io/dorna/sigma.html

اپلیکیشن CCloud
https://github.com/code3-dev/CCloud/releases/latest

اپلیکیشن سینما پلاس
https://cinemaplus-app.vercel.app/s...hbmQgU2VyaWFsIEtpbGxlcg==&type=serie&id=29461

اپلیکیشن highfilm
https://highfilm.github.io/download/

نماشا
https://namashoapp.ir/

موویلیکس
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.expertapp.movielix

"فیلم ناز Filmnaz"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmnaz.app

تیک توک
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.developerkashef.tiktokfilm

مووی چی!؟
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arianadeveloper.movie.chi

ویدیوکلوب
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.moboplus.pro

پارادوکس مووی
https://paradoxmovie.ir/

نیک مووی
https://www.niik.fun/apps/nikmoviez.apk
.
.
.
Stremio
(از تورنت استریم میکنه)
stremio.com

تماشای آنلاین فیلم و سریال خارجی:
fmovies.co
movies2watch.tv

لیست بهترین سریال های تاریخ تلویزیون بر اساس شبکه پخش کننده، سرویس استریم و ... آپدیت شده در تاریخ 22 آبان 1404. (با تشکر از طرفدار کمپانی آقای @Origami 2008)

Mad Men (2007-2014)
Breaking Bad (2008-2013)
Rubicon (2010)
The Walking Dead (2010-2022)
The Killing (2011-2014)
Hell on Wheels (2011-2016)
Low Winter Sun (2013)
Halt & Catch Fire (2014-2017)
Better Call Saul (2015-2022)
Preacher (2016-2019)
The Son (2017-2019)​

OZ (1997-2003)
The Sopranos (1999-2007)
Six Feet Under (2001-2005)
The Wire (2002-2008)
Carnivale (2003-2005)
Entourage (2004-2011)
Deadwood (2004-2006)
John From Cincinnati (2007)
In Treatment (2008-2011)
Game of Thrones (2011-2019)
Luck (2011-2012)
The Newsroom (2013-2015)
True Detective (2014-)
Leftovers (2014-2017)
Silicon Valley (2014-2019)
Westworld (2016-2022)
Vice Principals (2016-2017)
Big Little Lies (2017-)
The Deuce (2017-2019)
Succession (2018-2023)
Barry (2018-2023)
The Last of Us (2023-)
The Pitt (2025-)
It: Welcome to Derry (2025-)​

Seinfield (1989-1998)
Fraiser (1993-2004)
Friends (1994-2004)
The Office (2005-2013)
Thirty Rock (2006-2013)
Hannibal (2013-2015)
Brooklyn Nine-Nine (2013-2019)
Limitless (2015-2016)
This is Us (2016-2022)
The Good Place (2016-2022)​

24 (2001-2010,2014)
Firefly (2002)
Prison Break (2005-2009,2017)
House MD (2008-2014)
Terminator: Sarah Conner Chronicles (2008-2009)
The Following (2013-2015)
Touch (2012-2013)
The Exorcist (2016-2017)
Nip/Tuck (2004-2010)
The Shield (2002-2008)
Sons of Anarchy (2008-2014)
Justified (2010-2015,2023)
Louie (2010-2015)
American Horror Story (2011-)
The Bridge (2013-2014)
The Americans (2013-2018)
Fargo (2014-)
Better Things (2016-2022)
American Crime Story (2016-2022)
The Handmaid's Tale (2017-2025)
Legion (2017-2019)
The Bear (2022-)
The Old Man (2022-2024)​

Huff (2004-2006)
Sleeper Cell (2005-2007)
Weeds (2005-2012)
Masters of Horror (2005-2007)
Dexter (2006-2013,2021,2025-)
Californication (2007-2014)
Nurse Jackie (2009-2015)
The Big C (2010-2013)
Homeland (2011-2020)
House of Lies (2012-2016)
Ray Donovon (2013-2022)
Masters of S*x (2013-2016)
The Affair (2014-2019)
Penny Dreadful (2014-2016)
Your Honor (2020-2023)
Yellowjackets (2021-)
The Agency (2024-)​

House of Cards (2013-2018)
Orange is the New Black (2013-2019)
Bojack Horseman (2014-2020)
Daredevil (2015-2018)
Black Mirror (2011-)
Sense8 (2015-2018)
Narcos (2015-2017)
Bloodline (2015-2017)
Master of None (2015-2021)
Jessica Jones (2015-2019)
Stranger Things (2016-2025)
The Crown (2016-2023)
Thirteen Reasons Why (2017-2020)
GLOW (2017-2019)
Ozark (2017-2022)
Dark (2017-2020)
The Punisher (2018-2019)
Narcos Mexico (2018-2021)
Money Heist (2018-2022)​

Bosch (2014-2021)
Mozart in Jungle (2014-2017)
Sneaky Pete (2015-2019)
Goliath (2016-2021)
The Marvelous Mrs. Maisel (2017-2023)
Homecoming (2018-2020)
The Boys (2018-2026)
Fleabag (2016-2019)
Invincible (2021-)
Bosch Legacy (2022-2025)
Jury Duty (2022-)
Fallout (2024-)​

Twin Peaks (1990-1991;2017)
The Office UK (2001-2003)
The Extras (2005-2007)
Lost (2004-2010)
Hustle (2004-2012)
Spartacus (2010-2013)
Boss (2011-2012)
Person of Interest (2011-2016)
Mad Dogs UK (2011-2013)
The Falling Skies (2011-2015)
Magic City (2012-2013)
Mandalorian (2019-2022)
Banshee (2013-2016)
The Knick (2014-)
Peaky Blinders (2013-2022)
The Fall (2013-2016)
Utopia UK (2013-2014)
Broadchurch (2013-2015)
Happy Valley (2014-2023)
American Crime (2015-2017)
Mr. Robot (2015-2019)
Berlin Station (2016-2018)
Quarry (2016)
Designated Survivor (2016-2019)
StartUp (2016-2018)
Yellowstone (2018-2024)
The Morning Show (2019-)
Ted Lasso (2020-)
Severance (2022-)
Tulsa King (2022-)
From (2022-)
Silo (2023-)
Pluribus (2025-)​

The Corner (2000)
The Band of Brothers (2001)
Angels in America (2003)
Tell Me You Love Me (2007)
The Prisoner (2009)
The Pacific (2010)
Generation Kill (2008)
Hatfields & McCoys (2012)
Southcliff (2013)
The Honorable Woman (2014)
Olive Kitteridge (2014)
Over a Garden Wall (2014)
Gracepoint (2014)
Show Me a Hero (2015)
Texas Rising (2015)
The Slap (2015)
Mad Dogs (2015-2016)
Flesh and Bone (2015)
The Night of (2016)
Crisis in Six Scene (2016)
Taboo (2017)
Shots Fired (2017)
Godless (2017)
Seven Seconds (2018)
Collateral (2018)
Press (2018)
Looming Towers (2018)
Sharp Objects (2018)
Patrick Melrose (2018)
Chernobyl (2019)
Catch-22 (2019)
Watchmen (2019)
Dev (2020)
The Outsider (2020)
The Queen's Gambit (2020)
ZeroZeroZero (2020)
Undoing (2020)
Normal People (2020)
Mare of Easttown (2021)
Dopesick (2021)
Maid (2021)
1883 (2021)
The Patient (2022)
Black Bird (2022)
Moon Knight (2022)
The Offer (2022)
Disclaimer (2024)
Ripley (2024)
Baby Reedier (2024)
American Primeval (2025)
Adolescence (2025)
Black Rabbit (2025)
Smoke (2025)
Task (2025)
Death by Lighting (2025)​
 
آخرین ویرایش:
هر موقع بحث به اینجا برسه که تو که ویندوزت کرکیه. بازیتو پایرت کردی فیلمتو دانلود کردی پس حق نداری حرف بزنی یعنی نتیجه بحث مشخص شده.
یه جوری دفاع کرد که خود طرفدارهای پلوریبوس هم از خجالت سرخ شدن :D

پ.ن:فکر کنم خودش فهمید چه گندی زده و پست رو پاک کرد ;))
 
یه جوری دفاع کرد که خود طرفدارهای پلوریبوس هم از خجالت سرخ شدن :D

پ.ن:فکر کنم خودش فهمید چه گندی زده و پست رو پاک کرد ;))
تیرت به سنگ خورد
یکی پاکش کرد به خاطر ادبیات نامناسب! احتمالا یکی مثل خودت بوده که تو اون کتگوری قرار میگرفته و عصبی شده
 
  • Smile
Reactions: hamid_barca
یه جوری دفاع کرد که خود طرفدارهای پلوریبوس هم از خجالت سرخ شدن :D

پ.ن:فکر کنم خودش فهمید چه گندی زده و پست رو پاک کرد ;))
علاوه بر «بن سنتر» که قبلا ایده اش رو دادم باید یه «دیلیتد پست سنتر» هم بزنن که افرادی که یه چیز جذاب ر از دست میدن بعدش از کنجکاوی نمیرن (وضعیت الان من) :((

اسکرین شاتی چیزی نداری تو پیوی بفرستی؟:D
 
علاوه بر «بن سنتر» که قبلا ایده اش رو دادم باید یه «دیلیتد پست سنتر» هم بزنن که افرادی که یه چیز جذاب ر از دست میدن بعدش از کنجکاوی نمیرن (وضعیت الان من) :((

اسکرین شاتی چیزی نداری تو پیوی بفرستی؟:D
به طور خلاصه بخوام بگم، دوستمون فرمودند که چون اشتراک سایتهای فیلم داخلی ارزونن پس حق نداریم از یک سریال چند میلیون دلاری انتقاد کنیم و هر چی گذاشتن جلومون فقط باید تعریف کنیم :D
 
به طور خلاصه بخوام بگم، دوستمون فرمودند که چون اشتراک سایتهای فیلم داخلی ارزونن پس حق نداریم از یک سریال چند میلیون دلاری انتقاد کنیم و هر چی گذاشتن جلومون فقط باید تعریف کنیم :D
خب مشخصه سریال رو هم همینجوری دیدی که نظراتت انقدر گرانبها در میان :Cheesygrin:
 
خب مشخصه سریال رو هم همینجوری دیدی که نظراتت انقدر گرانبها در میان :Cheesygrin:
نظر من؟من فقط دارم حرف خودت رو بازگو میکنم...خوبه حداقل 10-12 نفر دیدن که همین حرفو زدی :D

ولی در کل دوست عزیز تو این کاره نیستی...برو بذار یکی که سواد کافی داره بیاد از سریال مورد علاقه ات دفاع کنه و تو هم با لایک کردن ازش حمایت کن ;))(البته این فقط یک پیشنهاده وگرنه هر چی میخوای پست بده)
 
نظر من؟من فقط دارم حرف خودت رو بازگو میکنم...خوبه حداقل 10-12 نفر دیدن که همین حرفو زدی :D

ولی در کل دوست عزیز تو این کاره نیستی...برو بذار یکی که سواد کافی داره بیاد از سریال مورد علاقه ات دفاع کنه و تو هم با لایک کردن ازش حمایت کن ;))(البته این فقط یک پیشنهاده وگرنه هر چی میخوای پست بده)
اولا شما نه تو ، فکر نکنم انقدر باهات صمیمی باشم
در مورد این که برم یکی دیگه بیاد دفاع کنه ، کسی نیومده شما رو قانع کنه ، منم مثل شما نظر شخصیم رو دادم.مثل سریال دیدنت میتونستی از کنارش رد بشی نمیدونم چ اصراری داری سنگر لیدرشیپی مخالفان رو حفظ کنی چون باور کن کسی براش مهم نیس نظرت چیه :Cheesygrin:
 
اولا شما نه تو ، فکر نکنم انقدر باهات صمیمی باشم
درسته، تو با من اینقدر صمیمی نیستی ولی منم اینقدر برات احترام قائل نیستم که " شما " خطابت کنم.یعنی تو حتی نمیدونی" تو " حرف بدی نیستی و حق نداری از کسی بخوای که "شما" خطابت کنه؟ :D


پ.ن: دیگه فکر کنم همه فهمیدن دوستمون چطور آدمیه و برای خارج نشدن تاپیک از نظم دیگه جوابی نمیدم.از این پست به بعد هر چی بگه کاملا درست میگه ;))
 
این نقد هم چیز جالبی برای ارائه نداره، Pluribus حتی در جزئی‌ترین لایه‌های رواییش از همون ابتدا دچار ضعف ساختاری بوده. یکی از مهم‌ترین نشونه‌های این ضعف، دیالوگ‌ های سریاله، دیالوگ‌هایی که از نیمه‌ ابتدایی روایت تا نیمه‌ پایانی تقریبا بدون تغییر، بارها و بارها تکرار می‌شن، این تکرار نه به‌عنوان یک تم آگاهانه یا ابزار معنایی، بلکه به‌عنوان جایگزینی برای پیشرفت درام و تعمیق مفاهیم عمل می‌کنه. سریال تلاش می‌کنه با بازگویی مداوم ایده‌ها و توضیح مستقیم مفاهیم، خودش رو اثری پیچیده، چندلایه و قابل تامل نشون بده. انگار روایت مدام در حال توجیه خودش برای قالب شدن به مخاطبه اما این رویکرد نتیجه‌ معکوس داره، وقتی اثری ناچاره پیوسته خودش رو در یک لوپ توضیح بده، این مورد نشون میده که ساختار درام، شخصیت‌پردازی و پیشبرد داستان به‌اندازه‌ کافی گویا و قدرتمند نیستن. مسئله اینجاست که Pluribus اساسا محتوای تازه یا عمقی نداره که بخواد با این همه تاکید و تکرار از اون دفاع کنه. دیالوگ‌ها نه به کشف جدیدی منجر می‌شن، نه لایه‌ تازه‌ای از شخصیت‌ها رو آشکار می‌کنن و نه جهان داستانی رو گسترش می‌دن. نتیجه این می شه سریال بجای اینکه اعتماد مخاطب رو از طریق روایت و تصویرسازی به‌دست بیاره، سعی می‌کنه با کلیشه ها و هجویات کمبودهای خودشو پنهون کنه. این مورد باعث می‌شه ریتم سریال به‌شدت حالت ایستا به خودش بگیره و مخاطب احساس کنه در حال تماشای چرخه‌ای تکراریه (فکت) که نه به نقطه‌ اوج می‌رسه و نه افق تازه‌ای پیش روی مخاطب می ذاره. همونطور که قبلا گفتم Pluribus مثل سردرگمی کارکتر اصلی گیج می زنه! بیش از اونکه چیزی برای گفتن داشته باشه، بصورت مداوم مشغول اثبات این ادعاست که چیزی برای گفتن داره، ادعایی که هرچی بیشتر در قسمت ها تکرار می‌شه، خالی‌بودنشو آشکارتر می کنه

حقیقتن من نمیخوام مثل شما اینقدر عمیق وارد نقد هیچ سریال و فیلمی بشم، الان چند وقتیه برام فیلم و سریال فقط جنبه سرگرمی داره و فارع از تمام ایراداتش سعی میکنم خودم رو در منطق خود اون فیلم و سریال جا بدم تا بتونم راحت ازش لذت ببرم و زیاد درگیر معایبش نشم؛ مگر اینکه کلن به سلیقم نخوره یا حال نکنم باهاش.. یه جورایی راحت بگم شل میکنم تو دنیای فیلم! البته برای هرکسی یه ایراداتی وجود داره که قابل چشم پوشی نیست برای من ایراد این سریال همون داستان لگبت هست. وگرنه با مابقی کار مشکلی ندارم، همین نداشتن چیزی تاره (که برای من داره به شخص) یا ریتم کندش و اینها بنظر من ایراد نیست اگرم باشه قابل چشم پوشیه، ایراد باید اینقدر گنده باشه (همینم برای هر شخص متفاوته) که بخوام اصلن ورود کنم بهش.. بنظرم باید در مورد فیلم و سریال آدم مثل یه خمیر باشه، تا بتونه هر چیزی رو ببینه و ازش لذت ببره، مگر اینکه خیلی براش اذیت کننده باشه یا بحث سلیقه باشه، چون کلن زوایای زیادی وجود داره و هرکسی طبق داده های خودش اون رو نقد میکنه یا تعریف
 
حقیقتن من اینقدر نمیخوام مثل شما اینقدر عمیق وارد نقد هیچ سریال و فیلمی بشم، الان چند وقتیه برام فیلم و سریال فقط جنبه سرگرمی داره و فارع از تمام ایراداتش سعی میکنم خودم رو در منطق خود اون فیلم و سریال جا بدم تا بتونم راحت ازش لذت ببریم و زیاد درگیر معایبش نشم؛ مگر اینکه کلن به سلیقم نخوره یا حال نکنم باهاش.. یه جورایی راحت بگم شل میکنم تو دنیای فیلم! البته برای هرکسی یه ایراداتی وجود داره که قابل چشم پوشی نیست برای من ایراد این سریال همون داستان لگبت هست. وگرنه با مابقی کار مشکلی ندارم، همین نداشتن چیزی تاره (که برای من داره به شخص) یا ریتم کندش و اینها بنظر من ایراد نیست اگرم باشه قابل چشم پوشیه، ایراد باید اینقدر گنده باشه (همینم برای هر شخص متفاوته) که بخوام اصلن ورود کنم بهش.. بنظرم باید در مورد فیلم و سریال آدم مثل یه خمیر باشه، تا بتونه هر چیزی رو ببینه و ازش لذت ببره، مگر اینکه خیلی براش اذیت کننده باشه یا بحث سلیقه باشه، چون کلن زوایای زیادی وجود داره و هرکسی طبق داده های خودش اون رو نقد میکنه یا تعریف
همه دنبال آثار مختلف برای رها شدن، لذت بردن و فاصله گرفتن از واقعیت هستن غیر اینه؟ اما نکته‌ اینجاست هیچ‌کدوم از ما مثل "خمیر" انعطاف پذیر نیستیم! هرکدوممون یک سری خط قرمز، حساسیت و پیش‌فرض داریم که ناخواسته روی تجربمون اثر می‌ذاره. شما می گی که با ریتم کند، نداشتن ایده تازه یا حتی ضعف‌های فرمی کنار میای، ولی جایی که دیگه نتونستی "شل کنی" همون بحث LGBT........... بوده حتی کامنت های قبلیتو دیدم بخاطر همین مسئله می خواستی سریالو نبینی. این نشون می‌ده وقتی حتی با نیت سرگرمی ورود می کنیم، یه جایی خواسته یا ناخواسته فارغ از اینکه از خودمون بپرسیم ارتباط این مسائل چیه، قضاوت می‌کنیم و واکنش نشون می‌دیم. عمیق نمی شم! نقد الزاما به‌معنای موشکافی وسواس‌گونه نیست،گاهی فقط همون لحظه‌ایه که یه اثر نمی‌تونه با دنیای ذهنی ما هم‌راستا بشه. فقط منطق روایی اینجا مرز رو مشخص می کنه، مورد LGBT .............چپوندن یا ایراد فنی محسوب نمی‌شه، چون توی منطق روایی در جای درست و با فضاسازی داره پیش می‌ ره و درباره بخشی از واقعیت اجتماعی حرف می‌زنه. من سریالو نقد کردم ولی در مورد این مسئله صحبتی نکردم چون کاملا در اختیار داستانه و ذهنیت کارکتر رو شکل می ده. هیچوقت این موارد رو تا وقتی ضربه ای به ریتم فیلم، سریال، گیم نزنه بولد نمی کنم. با 3 Body Problem اینکارو کردم چون اونجا این مسئله به‌شکل غیرمنطقی وارد داستان شده بود و به هسته‌ روایت و منطق اثر آسیب می‌زد. معمولا این موارد رو تا زمانی که به ریتم، روایت یا تجربه‌ کلی فیلم، سریال یا گیم لطمه نزنه برجسته نمی‌کنم. کاملا حق داری بگی این بخش با سلیقه یا تصویر ذهنیت از اثر هم‌خونی نداره و نمی‌تونی نادیدش بگیری و حتی بخاطرش سریال رو رها کنی، ولی از اون سمت هم حق بده که برای یکی دیگه ممکنه ریتم کند یا کسالت آور و بخاطر مسائلی که ذکر کردم غیرقابل‌تحمل باشه. نقد وقتی ارزشمنده که بپذیریم برداشت ما شخصیه نه حقیقت مطلق. شما داری از تجربه‌ خودت نظرتو می گی، من هم از زاویه‌ خودم. اینکه اثر می‌تونه برای یکی صرفا سرگرم‌کننده باشه و برای یکی دیگه محل مکث و بحث، نه اون نگاه اول سطحیه، نه نگاه دومی افراطی، فقط تجربه‌ ای متفاوت از یک روایت واحده. پس هم می‌شه "شل کرد" و هم می‌شه وقتی لازم شد، منطقی و آگاهانه "عمیق شد"
 
حقیقتن من نمیخوام مثل شما اینقدر عمیق وارد نقد هیچ سریال و فیلمی بشم، الان چند وقتیه برام فیلم و سریال فقط جنبه سرگرمی داره و فارع از تمام ایراداتش سعی میکنم خودم رو در منطق خود اون فیلم و سریال جا بدم تا بتونم راحت ازش لذت ببرم و زیاد درگیر معایبش نشم؛ مگر اینکه کلن به سلیقم نخوره یا حال نکنم باهاش.. یه جورایی راحت بگم شل میکنم تو دنیای فیلم! البته برای هرکسی یه ایراداتی وجود داره که قابل چشم پوشی نیست برای من ایراد این سریال همون داستان لگبت هست. وگرنه با مابقی کار مشکلی ندارم، همین نداشتن چیزی تاره (که برای من داره به شخص) یا ریتم کندش و اینها بنظر من ایراد نیست اگرم باشه قابل چشم پوشیه، ایراد باید اینقدر گنده باشه (همینم برای هر شخص متفاوته) که بخوام اصلن ورود کنم بهش.. بنظرم باید در مورد فیلم و سریال آدم مثل یه خمیر باشه، تا بتونه هر چیزی رو ببینه و ازش لذت ببره، مگر اینکه خیلی براش اذیت کننده باشه یا بحث سلیقه باشه، چون کلن زوایای زیادی وجود داره و هرکسی طبق داده های خودش اون رو نقد میکنه یا تعریف

وقتی میگید شل کردن یا مث خمیر بودن دارید بار منفی بهش میدید در حالی که گشودگی به تجربه (Openness to experience) یه ویژگی شخصیتی لازم برای درک هنری هست.

کسی که صرفا نوشتن فرمال و منتقدانه بلده و حالا در کنارش چندتا کتاب هم خونده ولی شخصیتا یبثه و درک هنری نداره، میشه یکی مث فراستی که اکثر آثارو درک نمیکنه و آخرم میوفته به این ذلت و ابتذال که با rage bait کردن جلب توجه کنه برا خودش.

خدارشکر با ظهور هوش مصنوعی دیگه اهمیت این ظاهر رسمی و فرمال در نوشتن داره رنگ میبازه و دیگه کسی نمیتونه صرفا با حرفای ادبی و رسمی زدن بدون محتوی فاز اتوریته برداره. الان دیگه هر کسی میتونه ایده هاشو بده هوش مصنوعی تا نوشتارو رسمی و کتابی کنه تا مث یه آرتیکل تو واشنگتن پست در بیاد :D

پس خوشبحال همون کسایی که بخاطر گشودگی به تجربیات جدید درک هنری بیشتری دارن. این یه ویژگی شخصیتیه که ربطی به کتاب خوندن و تمرین مقاله نویسی نداره. ولی به بینش تجربی به زندگی ربط داره. هرچی آدم انسان شناس تر باشه آثار کاراکتر محور یا محتوی محور رو بیشتر درک میکنه.
 
همه دنبال آثار مختلف برای رها شدن، لذت بردن و فاصله گرفتن از واقعیت هستن غیر اینه؟ اما نکته‌ اینجاست هیچ‌کدوم از ما مثل "خمیر" انعطاف پذیر نیستیم! هرکدوممون یک سری خط قرمز، حساسیت و پیش‌فرض داریم که ناخواسته روی تجربمون اثر می‌ذاره. شما می گی که با ریتم کند، نداشتن ایده تازه یا حتی ضعف‌های فرمی کنار میای، ولی جایی که دیگه نتونستی "شل کنی" همون بحث LGBT........... بوده حتی کامنت های قبلیتو دیدم بخاطر همین مسئله می خواستی سریالو نبینی. این نشون می‌ده وقتی حتی با نیت سرگرمی ورود می کنیم، یه جایی خواسته یا ناخواسته فارغ از اینکه از خودمون بپرسیم ارتباط این مسائل چیه، قضاوت می‌کنیم و واکنش نشون می‌دیم. عمیق نمی شم! نقد الزاما به‌معنای موشکافی وسواس‌گونه نیست،گاهی فقط همون لحظه‌ایه که یه اثر نمی‌تونه با دنیای ذهنی ما هم‌راستا بشه. فقط منطق روایی اینجا مرز رو مشخص می کنه، مورد LGBT .............چپوندن یا ایراد فنی محسوب نمی‌شه، چون توی منطق روایی در جای درست و با فضاسازی داره پیش می‌ ره و درباره بخشی از واقعیت اجتماعی حرف می‌زنه. من سریالو نقد کردم ولی در مورد این مسئله صحبتی نکردم چون کاملا در اختیار داستانه و ذهنیت کارکتر رو شکل می ده. هیچوقت این موارد رو تا وقتی ضربه ای به ریتم فیلم، سریال، گیم نزنه بولد نمی کنم. با 3 Body Problem اینکارو کردم چون اونجا این مسئله به‌شکل غیرمنطقی وارد داستان شده بود و به هسته‌ روایت و منطق اثر آسیب می‌زد. معمولا این موارد رو تا زمانی که به ریتم، روایت یا تجربه‌ کلی فیلم، سریال یا گیم لطمه نزنه برجسته نمی‌کنم. کاملا حق داری بگی این بخش با سلیقه یا تصویر ذهنیت از اثر هم‌خونی نداره و نمی‌تونی نادیدش بگیری و حتی بخاطرش سریال رو رها کنی، ولی از اون سمت هم حق بده که برای یکی دیگه ممکنه ریتم کند یا کسالت آور و بخاطر مسائلی که ذکر کردم غیرقابل‌تحمل باشه. نقد وقتی ارزشمنده که بپذیریم برداشت ما شخصیه نه حقیقت مطلق. شما داری از تجربه‌ خودت نظرتو می گی، من هم از زاویه‌ خودم. اینکه اثر می‌تونه برای یکی صرفا سرگرم‌کننده باشه و برای یکی دیگه محل مکث و بحث، نه اون نگاه اول سطحیه، نه نگاه دومی افراطی، فقط تجربه‌ ای متفاوت از یک روایت واحده. پس هم می‌شه "شل کرد" و هم می‌شه وقتی لازم شد، منطقی و آگاهانه "عمیق شد"

صد در صد که یک خطوط قرمزی هست برای هر کسی، منظورم از خمیر بودن این نیست که کلن بیخیال هر چیزی بشیم، قطعن یه حد و مرزی هست که اون حد و مرز بر اساس دانش و اعتقادات هر فرد متفاوته کاری با درستی و غلطیش الحساب ندارم، ولی مشکل تفاوت نظرها بیشتر موقع ها از همون جایی آب میخوره که دانش و اعتقادات هر فرد شکل میگیره و خب این طبیعیه، و اینکه قطعن میتونه چیزی که برای من مهم نیست برای شمای نوعی نقطه قوت باشه. طبق تعریف بالا این طبیعیه و هیچ ان قلتی روش نیست، در کل اون صحبت بالای منم همین بود که این شل کردن یک حد و حدودی داره، و بعضی جاها باید عمیق شد یا ایراد گرفت، بازم میگم همین طیف برای هر شخص متفاوته که اونم از اینکه بر چه مبنایی این شاقول رو برای خودش درست کرده نشات میگیره، و خب بعضی موقع ها همین بحث بین دو تفکر متفاوت جالبه، البته فقط بعضی وقت ها نه همیشه :دی

وقتی میگید شل کردن یا مث خمیر بودن دارید بار منفی بهش میدید در حالی که گشودگی به تجربه (Openness to experience) یه ویژگی شخصیتی لازم برای درک هنری هست.

کسی که صرفا نوشتن فرمال و منتقدانه بلده و حالا در کنارش چندتا کتاب هم خونده ولی شخصیتا یبثه و درک هنری نداره، میشه یکی مث فراستی که اکثر آثارو درک نمیکنه و آخرم میوفته به این ذلت و ابتذال که با rage bait کردن جلب توجه کنه برا خودش.

خدارشکر با ظهور هوش مصنوعی دیگه اهمیت این ظاهر رسمی و فرمال در نوشتن داره رنگ میبازه و دیگه کسی نمیتونه صرفا با حرفای ادبی و رسمی زدن بدون محتوی فاز اتوریته برداره. الان دیگه هر کسی میتونه ایده هاشو بده هوش مصنوعی تا نوشتارو رسمی و کتابی کنه تا مث یه آرتیکل تو واشنگتن پست در بیاد :D

پس خوشبحال همون کسایی که بخاطر گشودگی به تجربیات جدید درک هنری بیشتری دارن. این یه ویژگی شخصیتیه که ربطی به کتاب خوندن و تمرین مقاله نویسی نداره. ولی به بینش تجربی به زندگی ربط داره. هرچی آدم انسان شناس تر باشه آثار کاراکتر محور یا محتوی محور رو بیشتر درک میکنه.

با کلیت حرف شما موافقم (اگر درست متوجه شده باشم)، ولی بنظرم اتفاقن شناس بودن هیچ ارزشی نداره بلکه نتیجه معکوس داره، الان طوریه چون طرف شناسه هر چی بگه همه به به و چه چه میکنن، در حالی که ممکنه حرف اشتباهی زده باشه، ولی اگر یک فرد عادی حرف درستی بزنه ممکنه کسی تحویلش نگیره، فکر میکنم شما داری در مورد این صحبت میکنی که اون چیزی که پشت اون ظواهر هست خیلی مهمه و بنیاد گول شکیل بودن ظاهر رو خورد، که با این تا حدود زیادی موافقم با شما.
 
آخرین ویرایش:
ولی بنظرم اتفاقن شناس بودن هیچ ارزشی نداره بلکه نتیجه معکوس داره، الان طوریه چون طرف شناسه هر چی بگه همه به به و چه چه میکنن، در حالی که ممکنه حرف اشتباهی زده باشه، ولی اگر یک فرد عادی حرف درستی بزنه ممکنه کسی تحویلش نگیره
خب منم دقیقا همینو گفتم. میبینم ک یه سری از منتقد ها صرفا چون کتاب خوندن (که به خودی خود خیلی ارزشمنده) و مهارت نوشتن و بیان فرمال و دقیق یاد گرفتن، به عنوان «کارشناس» شناخته میشن در حالی که اتفاقا اون ویژگی شخصیتی که منجر به درک هنری بالا میشه رو ندارن. در نتیجه طرف ظاهرش کارشناسه ولی واقعا نمیدونه داره چی میگه.
مث روانشناسایی که مدرک تحصیلی خیلی بالا گرفتن ولی خودشون سلامت روانی بالایی ندارن.

حالا این که این اصن چه ربطی ب پستای قبلی تاپیک داشت خودمم نمیدونم :D ولی موضوع مهمی بود.
 
  • Like
Reactions: Boss

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or