TV Center

فرندز حتی برای زمان خودش هم خنده دار نیست چه برسه ب بیست سال بعدش! اصلا سریال هایی ک دو سه تا لوکیشن دارن رو نمیشه تحمل کرد، باید زنده باشه دنیا نه ک یک دوربین ثابت طرف میگه میخوام برم خونه فلانی... ههه ههه ههه صدای حضار، با چی میخوای بری؟ با پاهام دیگه... هه ههه ههه ههه!!!
که چی آخه؟ چه منطقی پشت این خنده های مسخره هست...
ما که هم باهاش خندیدیم چه بیست سال پیش چه الان کلا کسی با چیزی حال میکنه یا نمیکنه دیگه سلیقه هست ولی اکثریت که من دیدم و اونها سریال را دیدن هم خندیدن هم حال کردن یک چیز دیگه هم که باید به سریال های کمدی دیگه دقت کرد ترجمه درست از اون هست ترجمه اولیه فرندز که با دی وی دی هماهنگ بود خیلی بهتر و نزدیکتر از ترجمه هایی هست که بعدش با کیفیت بالا اومد اینو حتما دوستانی که ندیدن یا حتی دیدن در نظر بگیرن و جالبه فکر نمی کردم انقدر اینجا هیتر داشته باشه این سریال
 
آخرین ویرایش:
یادمه قبلا که متال زیاد گوش میدادم، هرکی بندهای معروف رو گوش میکرد یه جورایی خز بود. باید حتما میرفتی یه بند ناشناس از دهاتهای نروژ و فنلاند پیدا میکردی تا ثابت کنی اینکاره ای. الان این حرکت به فیلم و سریال هم رسیده و میبینیم چه انتقادات بچه گانه ای به فرندز و امثالهم داده میشه.
آره فرندز خنده دار نیست سریال دهه 80 که هیچکس اسمشو نشنیده خنده داره. هه هه هه. بچه ها من با دستام دارم تایپ میکنم ( حضار ههه هه)
 
به نظرم چیزی که تو این بحث‌ها بهش توجه نمیشه اینه که رسالت یه سیتکام در درجه نخست در چیه؟ معلومه! رسالتش در خندوندن مخاطب نسبت به لحظه هایی از زندگی روزمره است که به دلایلی و بر حسب موقعیتی خاص، خنده دار و بامزه به نظر میاد. حالا اینکه چقدر میشه به این اتفاقات خندید و اون رو بامزه دونست، از فردی به فرد دیگه متفاوته. وقتی یه اثر تلویزیونی مثل Friends خنده به لب مخاطب با هر سلیقه، سواد، فرهنگ و... میاره، بررسی علت این خنده، به نظرم بی معنی و عبثه. خنده مخاطب اتفاق افتاده، حالا بیایم بگیم چرا؟ برای من Friends، یه سیتکام جذاب و خنده دار بود؛ امکان داره یکی ازم بپرسه "میشه بگی به چی داری میخندی؟" بهش میگم "به نظرم خنده داره، فقط همین! دنبال دلیلش هم نیستم. هدف من از سیتکام دیدن خندیدنه و الان هم دارم می خندم."

من هم معتقدم که یک اثر فاخر سینمایی یا تلویزیونی باید مخاطب رو به فکر وادار کنه و پشت تک‌تک لحظه هاش دلیل و منطق باشه ولی وقتی پای اثری مثل Friends میشینم، تکلیفم با خودم روشنه؛ چون Friends یه سیتکام ساده است برای خندیدن و خوش گذروندن، نه بیشتر و نه کمتر!
 
یادمه قبلا که متال زیاد گوش میدادم، هرکی بندهای معروف رو گوش میکرد یه جورایی خز بود. باید حتما میرفتی یه بند ناشناس از دهاتهای نروژ و فنلاند پیدا میکردی تا ثابت کنی اینکاره ای. الان این حرکت به فیلم و سریال هم رسیده و میبینیم چه انتقادات بچه گانه ای به فرندز و امثالهم داده میشه.
آره فرندز خنده دار نیست سریال دهه 80 که هیچکس اسمشو نشنیده خنده داره. هه هه هه. بچه ها من با دستام دارم تایپ میکنم ( حضار ههه هه)
حتی کاراکتر فرعی مثل جنیس از خیلی سریالهای دیگه منو بیشتر خندوند
کاراکترهای اصلی که بماند
 
حتی کاراکتر فرعی مثل جنیس از خیلی سریالهای دیگه منو بیشتر خندوند
کاراکترهای اصلی که بماند
دقیقا. بعد اساتید بازیسنتر معتقدن واسه زمان خودشم خنده دار نبوده. بیچاره NBC اینهمه هزینه کرد 10 فصل ساخت واسه سریالی که هیچکس نمیخندید باهاش :(
 
درباره سیتکام گفته شد؛
بد نیست اینو اینجا به اشتراک بگذارم:

سیتکام قالب طبقهٔ متوسط است. قصه‌هایش در آپارتمان‌های معمولی و اداره و کافه‌ و رستوران‌ و پارک و دانشگاه و بیمارستان می‌گذرد و مضامین و موضوعاتش عشق و دوستی و استرس امتحان و قطع شدن بیمه و به مشکل خوردن با رئیس و همکار و همسایه و برنامه‌ریزی برای سفر و عروسی و اندوه یا شوق بیرون آمدن از یک رابطه و... است. شکل زندگی شخصیت‌های سیتکام باید شبیه شکل زندگی اکثریت طبقهٔ متوسط جامعه باشد. وگرنه صرف تولید سریالی که هر قسمتش بیست دقیقه باشد، آن را به سیتکام تبدیل نمی‌کند! در قیاسی دور می‌توان از تولیداتی داخلی مثل پاورچین و نقطه‌چین و مرد هزارچهره نام آورد که مورد توجه قرار گرفتند چون شخصیت‌های‌شان شرایط و روحیات و عمدتاً مشکلاتی نزدیک به زندگی اکثریت مردم داشتند (حتی مرد هزارچهره هم دربارهٔ کارمندی بود که در زندگی به حساب نیامده و دیده نشده است. موقعیتی آشنا!) و بعد می‌توان جایگاه این این سریال‌ها را در افکار عمومی با جایگاه آثاری مثل در حاشیه و دراکولا مقایسه کرد که در دورترین فاصله از لایف استایل و دغدغه‌های طبقات متوسط و پایین‌تر ایستاده‌اند. یا رها از قالب سیتکام دو سری نخست پایتخت خودمان را به یاد آوریم که آدم‌هایش گرفتار مشکلاتی آشنا بودند اما در سری‌های بعد سر درآوردن‌شان از ترکیه و ازدواج یکی‌ با زن چینی و دعوت دیگری به تیم ملی کشتی و جنگ خانوادگی باداعش و... از جذابیت سریال کاست. چون این وضعیت‌ها برای جمع بی‌شماری از مخاطبان مطلقا ملموس نبودند و این مشکلی رایج در سینما و تلویزیون ماست. تغییر شکل زندگی و طبقهٔ اقتصادی سینماگران ما خیلی زود تاثیرش را در ساخته‌های بعدی آن‌ها نشان می‌دهد.
از صفحه اینستاگرام پویا ذولفقاری (آوانتی) - یادداشت کامل
اینکه محتوای اثری به سبک زندگی و مشکلات عادی و روزمره طبقه متوسط و عادی جامعه میپردازه (به گونه ای که بسیاری از این مشکلات و دغدغه ها و حتی خوشی ها منحصر به یک جامعه و فرهنگ نیست و از مرزها عبور میکنه و در سطح جهانی محوبیت به دست میاره و افراد زیادی باهاش ارتباط برقرار میکنند) به معنای سخیف و سطحی بودن یک اثر نیست. حالا چهار تا از شوخی ها و رفرنس هاش رو هم ما نگیریم. شاید اصلا باعث شد بریم بگردیم و یه چیز جالب یا بامزه پیدا کردیم.
 
آخرین ویرایش:
دقیقا. بعد اساتید بازیسنتر معتقدن واسه زمان خودشم خنده دار نبوده. بیچاره NBC اینهمه هزینه کرد 10 فصل ساخت واسه سریالی که هیچکس نمیخندید باهاش :(
تو مگه نمیدونی 27 سال بعد پخش اگه بگن خنده دار نیست یعنی 27 سال ملت در جهل بودن.:-s خیلی خنده دار استاندارد های سیتکام اون زمان رو با الان بسنجی...اون خنده های حضار چیزی بوده که اون سال ها مد بوده. مثل این میمونه که جلوه های ویژه الان رو با 50 سال پیش مقایسه کنیم، بگیم اونموقع چقدر بد بوده.
بگذریم که کمدی هم سلیقه ایه و بزور نمیتونی بگی همه رو قرار نیست بخندونه.
چیزی که مهمه 27 سال گذشته و بعد این همه سال تونسته بعنوان یک اثر ماندگار بمونه، برعکس خیلی از سیتکام های دیگه مثل HIMYM که ترکید و دیگه هیچکس حاضر نیست حرفی ازش بزنه.:|
حقیقتا هیت ورزیدن الان بهش بیشتر از هرچیزی مسخره هست.
 
تشکر از @Origami 2008 بابت معرفی Mare of Easttown.
Capture.PNG
با انتظار Killing رفتم سراغش نه تنها Mystery/Crime خیلی خوبی بود، درامش واقعا قوی تر از اون چیزی بود که فک میکردم، کیت وینسلت قبل این خیلی حس خاصی بهش نداشتم اما اینجا معرکه بود بازیش، خود شخصیتش هم شدیدا رئال و قابل ارتباط برقرار کردن بود.
HBO اینقد با Brad Ingelsby حال کرده قرار داده 3 ساله بسته تا کارای جدید واسه شبکه بسازه، Mare of Easttown ـم که تقریبا پروندش همین فصل بسته شد اما گفته اگه یک زمانی بتونه داستانی در حد سیزن اول ردیف کنه برمیگرده، کیت وینسلت هم شدیدا استقبال کرده.
در کل یکی از بهترینای امسال بدون شک، حتما ببینید.
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم چرا با یه چیز حال نمیکنیم شروع میکنیم تخریبش.هرچیزی مخاطب خودشو داره.خودم فرندز رو ۵ سری هر اپیزود رو مطمعنم دیدم.بیشترم میبینم.یکی هم هست کلا باهاش حال نمیکنه .دیگه وقت گذاشتم برای تخریب بی معنیه
 
نمیدونم چرا کامنت های این دو سه روز دوستان به نظر من و یکی دو عزیز دیگه درباره فرندز اینقدر اگرسیو هست، یکی میگه فکت صادر نکن یکی میگه ههه ههه ههه فلان شد و... آقا سلیقه چیه؟ سلیقه اینه ک شما و کل دنیا بیان بگن جووون ما فرندز ببین بخدا قشنگه میخندی ولی وقتی سلیقه ت نیست خب خنده دار نیست دیگه دراپش میکنی!

از فرندز صحبت کردن و گیر دادنش اینجا همونقدر کامنت منفی میگیره ک یکی بیاد بگه آقا من با لست او آس حال نکردم اشغال بود! خب واقعا شاید یکی حال نکرده دیگه. من دلیلم برای ندیدن فرندز همون خنده ها بود اگر نبود شاید مثل شما کلی باهاش ذوق میکردم. ولی توهینی نکردم ب طرفداراش ک اره شما فلانید و چکارید.

من رفتم همه قسمت ها رو با حجم کلی 60 گیگ دانلود کردم بعد از قسمت دو پاک کردم حسمم این بود ک نه اون خنده ها و شوخی ها رو نمی‌فهمم شاید. در عوض نشستم شیملس دیدم و کف اتاق افتاده بودم از خنده ب خاطر کمدی دارکش.

خارج از بحث سریال، فیلم bird man ک اسکار گرفته بود خیلیییی تعریف کردن ولی به خاطر صدای درامی ک تو 90 درصد فیلم هی پخش می‌شد و گوشمو زخم می‌کرد یا فحش و ناسزا به سازنده و معرفی کننده دراپش کردم. در صورتی ک با فرندز این رفتار نداشتم.

حالا نمیدونم چرا اینقدر جدی گرفتید همه چیو ک توی بازی سنتر نظرات نامتعارف فوری جاج میشه! چه گیم چ فیلم و سریال.
 
روایته بعد از اینکه four horsemen of the apocalypse جنگ بین بهشت و جهنم رو شروع می‌کنن یک جنگی هم اون وسط بین طرفدارها و هیترهای فرندز برقراره هنوز
بابا product of the time خودش بوده تو ژانری که نهایتا تاریخ مصرفش ۵-۱۰ ساله، همون‌طور که آفیس داره کم‌کم ترک‌ها و ضعف‌هاش رو نشون میده، How I met your mother و بقیه ناک‌آف‌های فرندز نشون دادن و حتی یک روزی هم نوبت it's always sunny و امثاله میرسه. فرندز هنوز از اسکیت‌های چرت SNL خیلی قابل تماشاتره ولی خب عمرش رو کرده، تاثیرش رو گذاشته، ولش کنید بدبخت رو ?
سانی هم ناک آف از فرندز هست؟
و در یک جای دیگه ای سیر میکنه سانی. جای کاملا متفاوتی از فرندز، آفیس، HIMYM و سایر ناک آف ها.
بنظرم آووردنشون در یک مکالمه مقایسه ای، اشتباهه.
 
سانی هم ناک آف از فرندز هست؟
و در یک جای دیگه ای سیر میکنه سانی. جای کاملا متفاوتی از فرندز، آفیس، HIMYM و سایر ناک آف ها.
بنظرم آووردنشون در یک مکالمه مقایسه ای، اشتباهه.
کجا نوشتم ناک‌اف فرندزه؟
داشتم فازهای متفاوت کمدی رو مثال میزدم، himym و big bang ناک‌اف فرندزن ولی اصل حرفم یک چیز دیگه بود و اصلا مقایسه هم نکردم. هر سبک کمدی یک دوره طلایی داره که همه می‌خوان اون شکلی باشن، یک دوره نوستالژی که همه میگن چه دوره خوبی بود و کاش میشد برگردیم و یک دوره گذار که اثر شروع می‌کنه سنش رو نشون میده و مخاطب move on میکنه، مخصوصا با وضع اجتماعی الان که کمدین‌ها باید دو برابر مراقب حرفاشون باشن

کمدی نه‌تنها stale میشه، باید بتونه ذهن مخاطبش رو جلو جلو بخونه که براش خنده‌دار باشه. وقتی این نسل جدید که الان ۱۵-۱۶ ساله هستن به سنی برسن که مخاطب اصلی کمدی باشن، یه ترکیبی از stoner/crude/cringe comedy جاش رو به سبک mockumentaryای که الان رو بورسه میده. یک زمانی سیمپسونز end all be all کمدی بود، الان واقعا یک جسدیه که بزور سرپا نگهش داشتن. سانی هم مستثنی از این قضیه نیست. یسر به r/television و سایت‌های نقد بزنی می‌بینی که سیزن ۱۳ و ۱۴ کم منتقد نداره ??‍♂️
 
کجا نوشتم ناک‌اف فرندزه؟
داشتم فازهای متفاوت کمدی رو مثال میزدم، himym و big bang ناک‌اف فرندزن ولی اصل حرفم یک چیز دیگه بود و اصلا مقایسه هم نکردم. هر سبک کمدی یک دوره طلایی داره که همه می‌خوان اون شکلی باشن، یک دوره نوستالژی که همه میگن چه دوره خوبی بود و کاش میشد برگردیم و یک دوره گذار که اثر شروع می‌کنه سنش رو نشون میده و مخاطب move on میکنه، مخصوصا با وضع اجتماعی الان که کمدین‌ها باید دو برابر مراقب حرفاشون باشن

کمدی نه‌تنها stale میشه، باید بتونه ذهن مخاطبش رو جلو جلو بخونه که براش خنده‌دار باشه. وقتی این نسل جدید که الان ۱۵-۱۶ ساله هستن به سنی برسن که مخاطب اصلی کمدی باشن، یه ترکیبی از stoner/crude/cringe comedy جاش رو به سبک mockumentaryای که الان رو بورسه میده. یک زمانی سیمپسونز end all be all کمدی بود، الان واقعا یک جسدیه که بزور سرپا نگهش داشتن. سانی هم مستثنی از این قضیه نیست. یسر به r/television و سایت‌های نقد بزنی می‌بینی که سیزن ۱۳ و ۱۴ کم منتقد نداره ??‍♂️
هی میخوام تو دام طرفدارای کورکورانه و احمقانه نیوفتم، واسه همین واقعا سخته برام نوشتن و حرف زدن تو این مکالمه!
واقعیت اینه حداقل تا جایی که دانش پاپ کالچر من اجازه میده، میدونم که سانی هیچوقت ترند نبوده و موجی هم نیومده که بتونه سوارش بشه. از ابتدا تا تابحال نیش بوده و نیش تر هم شده. بیشتر شاید از این جهت مخالف اینم که با اون ها تو یک گزاره بیاد اسمش. نقدها رو هم من زیاد راستش پیگیرشون نیستم. خصوصا در مورد سانی و کم لطفی ای که بهش تو فصل جوایز شده.
 
  • Like
Reactions: barneysawyer
یسر به r/television و سایت‌های نقد بزنی می‌بینی که سیزن ۱۳ و ۱۴ کم منتقد نداره ??‍♂️
فصل ۱۴ به نظر من خیلی خوب بود. به چی نقد دارن؟ فصل ۱۳ ولی به شدت بد بود. خصوصا پایانش!! انگار یه سریال دیگه بود اصلا. دلیل اصلیش هم جدایی موقت Glenn Howerton از سریال بود.
 
نمیدونم چرا کامنت های این دو سه روز دوستان به نظر من و یکی دو عزیز دیگه درباره فرندز اینقدر اگرسیو هست، یکی میگه فکت صادر نکن یکی میگه ههه ههه ههه فلان شد و... آقا سلیقه چیه؟ سلیقه اینه ک شما و کل دنیا بیان بگن جووون ما فرندز ببین بخدا قشنگه میخندی ولی وقتی سلیقه ت نیست خب خنده دار نیست دیگه دراپش میکنی!

از فرندز صحبت کردن و گیر دادنش اینجا همونقدر کامنت منفی میگیره ک یکی بیاد بگه آقا من با لست او آس حال نکردم اشغال بود! خب واقعا شاید یکی حال نکرده دیگه. من دلیلم برای ندیدن فرندز همون خنده ها بود اگر نبود شاید مثل شما کلی باهاش ذوق میکردم. ولی توهینی نکردم ب طرفداراش ک اره شما فلانید و چکارید.

من رفتم همه قسمت ها رو با حجم کلی 60 گیگ دانلود کردم بعد از قسمت دو پاک کردم حسمم این بود ک نه اون خنده ها و شوخی ها رو نمی‌فهمم شاید. در عوض نشستم شیملس دیدم و کف اتاق افتاده بودم از خنده ب خاطر کمدی دارکش.

خارج از بحث سریال، فیلم bird man ک اسکار گرفته بود خیلیییی تعریف کردن ولی به خاطر صدای درامی ک تو 90 درصد فیلم هی پخش می‌شد و گوشمو زخم می‌کرد یا فحش و ناسزا به سازنده و معرفی کننده دراپش کردم. در صورتی ک با فرندز این رفتار نداشتم.

حالا نمیدونم چرا اینقدر جدی گرفتید همه چیو ک توی بازی سنتر نظرات نامتعارف فوری جاج میشه! چه گیم چ فیلم و سریال.
من اصلا هیچ خرده ای نمیگیرم، نه به شما نه به هیچکس دیگه. سلیقه ایه، خود من با خیلی از فیلم هایی که ملت حال میکنند، حال نکردم ...
ولی شده بار اول یا یه موقعی فیلم یا سریال رو دیدم به دلم نشسته، بعد یبار دیگه بهش فرصت دادم ( نمومش HIMYM که پارسال دیدم - تو زمینه فیلم هم مثال زیاد دارم یکیش یادمه Shutter Island بار اول خوابم گرفت :)) ولی بعدا دیدم میخکوب شدم، یکی دیگش Prestige نولان و ... )
پس یه چیز طبیعیه. بسته به خیلی فاکتور ها داره شما از یه فیلم یا سریال خوشت بیاد. ولی این موضوع تو نگاه و برخورد اول، مثل دیدن آدم ها میمونه...
بنظرم اگر میخوای واقعا متوجه بشی که از فرندز خوشت میاد یا نه، حداقل 1 سیزن، نه 15 قسمت نه 10 قسمت اول رو ببین ( نهایت میشه یه فیلم سینمایی ) بعد راجع بهش نظر بده...

خود من، با 10 بار کامل روتین از اول تا آخر دیدن و n بار رندوم دیدن، صبح تا شب تو شبکه های اجتماعی دیدن ویدئو و میم و ... دفعه اول که تا قسمت 7 دیدم، دراپ کردم. بعد تا قسمت 17 دیدم، یه وقفه خورد بهش، بعد از عید 96 شروع کردم از ادامش، بعدا تو 2 هفته سریال رو تموم کردم :D من این قضیه رو امتحان کردم با چندین نفر و دیگه برام حتمی شده یبار هم توضیح دادم.

یا خنده حضار اذیت میکنه یا کلا شوخی هارو نمیگیرند ملت که طبیعیه... فصل اول برای بار اول، خیلی ها نوع کمدی این 6 تارو نمیدونند، اصلا شما نمی دونی فیبی داره چی میگه... پیش خودت میگی این شر و ورا چیه میگن؟! ولی بعد اینکه یکبار سریال رو تموم کنی، دوباره از اول که ببینی، انقدر سر همون قسمت های اول و سیزن اول قهقهه میزنی که حد نداره.

هیچ اجباری هم نیست، صرفا تجربیات خودم و خیلی های دیگه رو توضیح دادم.
ولی من یه اعتقادی که دارم میگم آثار سینمایی و هنری و ... که بولد میشن و چه از جماعت عام چه جماعت خاص (منتقد و ...)، حتما یه چیزی هست، یه دلیل داره، بی توجه از کنارشون نمی گذرم، بهشون فرصت میدم :D

خلاصه به این شکل. امیدوارم این پیام من باعث بشه بری ببینی و بعدا خودت بیایی این ها رو تعریف کنی ( دیدم که میگم :D )
و البته
منتظرم برادران وارنر کمیسیونمو بدن :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or