Trivia Center - نکات جالب بازی ها

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
خوب پسر دوم هم عرضه شد و یه سری Easter Eggـهایی که یافتم رو میگم :d
1. Thievius Raccoonus Collections Vol.7


همون اوایل بازی، بعد از اینکه به هوش میاید،روی میزی که یه سری عکس X-ray گذاشته میتونید این رو ببینید!
اشاره ـش هم که برای اسلای باز ها مشخصه! :d کل داستان از اینجا شروع میشه که کتاب خاندان کوپر ، و راه و روش دزدیشون ، دزدیده میشه! :d این جلد هفتم اون کتابه:-"

2. Cooper & MacGrath Company



3. Panda King Gas Station



یعد از کول و اسلای که به نظر میرسه اومدن تو سیاتل دم و دستگاهی برای خودشون راه انداختن، پاندا کینگ(یکی از کاراکترهای سری اسلای) هم اومده و پمپ بنزینی راه انداخته:-"


4. Chibi Cooper :x



5. Sly Gang in Park



توی همون پارک، نقاشی هایی از اسلای و رفقا هم هست :d (در اصل 4 و 5 رو یکی حساب کنید:-" )

6. A lesson from Snake


مشخصه دیگه:-"
توی یکی از مراحل،باید یه جایی مخفی بشیم و منتظر شخصی بمونیم...هممم...خوب چه جایی بهتر از اینجا؟ :-"

7. Zeke's Lucky 7


این طرحی که روی ژاکت دلزین هست، همون طرحیه که روی لباس زیک، توی شماره ی دوم بود! :d البته این خیلی تابلوـه تو خود بازی اسمش رو نوشته:-"




علاوه بر این ها، جای جای بازی روی در و دیوار شهر، علامت گروه اسلای نقاشی شده! و همینطور یکی از سنجاق های لباس دلزین(همون اولین عکس های بازی از Gameinformer هم ببینید هست) علامت گروه اسلای میباشد :d
دور و بر سینما و اینا هم گشتم...ولی چیز آشنایی ندیدم :( (سینماهای قبلی ها رو که یادتون میاد؟ :d )

اگر چیزای دیگه ای دیدید ما رو بی نصیب نزارید! :d
 

A.Pato7

کاربر سایت
Jul 6, 2011
965
Guacamelee :d



86711336968191473544.jpg
 

A.T.HELLBOY

کاربر سایت
Aug 20, 2009
2,361
نام
علیرضا
Guacamelee :d



86711336968191473544.jpg

این بازی مملو از easter egg و reference . خوشبختانه بسیار راحت پیدا می شن و در روند بازی (البته اگه قصد بر 100% کردن باشه ) راحت دیده میشن . فقط یه خرده دقت می خواد .
مثلا همون مجسمه ای که برای powerup ـها می ترکونیم برای سری metroid بوده . چندین بار هم دیدیم .
 

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,156
نام
Ehsan
شاید امیر حسین یا بقیه بچه ها قبلاً گفته باشن ولی به هر حال ......

11663895584897739148.jpg


God of War: Ascension - The puzzle's in the painting

این پازل مخفی هوشمندانه رو میشه توی Chapter 14 - The Cistern حلش کرد.
شما میتونین یه نقاشی پیدا کنید که اُلمپوس رو به تصویر میکشه، وقتی که اون رو مورد بررسی قرار بدین کلماتی به صورت رَندوم نمایان میشه.
پس از کشف رمز ، کلماتی به این صورت به نمایش در میان: Sun, bird, bull, lion, sun
بعد از این که مرحله ی بالا رو گذروندین باید صفحاتی که روی زمین قرار دارن رو فعال کنید.
بعدش یه تصویر جدید در نقاشی به وجود میاد که حاوی پیام مرموزی است:
"When the Earth stops, the journey begins"

امیدوارم که خوب توضیح داده باشم :d


maxresdefault.jpg
 
آخرین ویرایش:

hosseincode

کاربر سایت
Dec 15, 2007
832
MohammadAlavi-610x343.jpg


ایشون آقای محمد علوی، طراح مراحل سابق Infinity Ward و فعلی Respawn Entertainment هست که خالق دو تا از بهترین مراحل تاریخ یعنی No Russian و All Ghillied Up هست! زمان جنگ با خانواده رفتن آمریکا و کارش رو با Mod سازی شروع کرده. اونقدر کارش خوب بوده که یکی از کارهاش در مجله PC Gamer معرفی شده و بعد از اون تونسته وارد Infinity Ward بشه. اولین کارش مرحله تمرین انداختن نارنجک با سیب زمینی توی Call of Duty 2 بوده و همچنین مرحله اول Call of Duty 4: Modern Warfare که تو کشتی بود (Crew Expendable) هم کار ایشونه.

این مصاحبه Edge باهاش هم خیلی جالبه! با اینکه ماله بیشتر از 1 سال پیشه ولی کسانی که نخوندن حتماً بخونن. مثلاً تو همون مرحله Crew Expendable علوی میخواسته بعد از پیدا شدن بمب کشتی رو غرق کنه و گیمرها فرار کنن ازش (همون چیزی که تو بازی نهایی هم عملی شد) ولی بالاسر هاش قبول نمیکردن و میگفتن که همچین چیزی با زمان کمی که داریم امکان پذیر نیست مخصوصا با موتور ما و گفتن که بعد از پیدا شدن بمب صفحه سیاه میشه و مرحله به اتمام میرسه! ولی علوی سه هفته و روزانه 18 ساعت به صورت مخفیانه روش کار میکنه و آخر سر هم نظر همه رو جلب می کنه.

“I knew I couldn’t argue with them, so I just said OK and thankfully they trusted me enough to leave me alone for a couple of weeks at a time, which is not smart. I stayed after hours and worked 18-hour days for three weeks putting together the ending they told me not to do… Two or three weeks later, there was a leads meeting and one of the effects guys came in and said ‘There’s a rumour [Alavi] is making the ship sink,’ and Jason [West] was like, ‘What!?’ They came into my office, stood behind me and said, ‘What are you working on? Show us right now.’ It wasn’t quite done, but I had the major beats in. Once they saw it, it convinced them, and we shipped it that way. But it was a secret for a while there.”


No Russian: the modder who went on to make Call Of Duty's most controversial set piece | Features | Edge Online

ظاهراً به Mohawk هم علاقه منده! عکساش با همین حالت با یه رنگ دیگه هم موجوده!
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,456
توی یکی از قسمتهای زمان حال بازی Melanie به شخصیت اصلی میگه که یه ایده واسه یه تریلر از پروژه ای که روش کار میکنن (توضیح: Abstergo تو زمان حال داره پروژه ی Animus رو تبدیل به یه وسیله سرگرمی میکنه) داره و ایده اش هم اینه که تریلر ابتدا با یه نما از Blackbeard توی یه بار شروع بشه و بعد صحنه های از ادوارد در حال جنگیدن رو داشته باشیم و... . توضیحات Melanie دقیقا با ویدیوی CG که اول بازی نشون داده میشه مطابقت داره:D (اگر میخواین ویدیو رو ببینین همون اول بازی که لوگوی بازی نشون داده میشه هیچ کاری نکنین بعد از یکی دو دقیقه ویدیو پخش میشه.
====
یکی از فایل هایی که با هک کردن کامپیوتر های توی کمپانی ابسترگو میشه پیدا کرد نشون میده Abstergo داره روی پروژه ی ctOS (که توی بازی Watch_Dogs که اون هم ساخت یوبی سافت هست نقش پررنگی داره ) کار میکنه. این نشون میده AC و Watch_Dogs هر دو در یک دنیا اتفاق می افتن و حتی ممکنه از نظر داستانی با هم مرتبط باشن (و یا شاید این قضیه هم مثل اون یادداشت بازی FarCry 3 و لوگوی Abstergo تو اون بازی فقط یه Easter Egg باشه).
 

sawman

کاربر سایت
Feb 25, 2013
1,049
نام
Matin
Just Cause 2 Poster in the
Murdered : Soul Suspect

viewer.php
[/URL][/IMG]


خودم پیداش کردم با ps3 اسکرین گرفتم گذاشتم داخل ساختمون پلیس تو یکی از اتاق ها بود
:d​
 

sub -zero

کاربر سایت
Jul 9, 2011
468
شاید تا بحال شنیدید که بعضی بازی ها نکات مخفی یا easter egg هایی دارند که مدت بسیار طولانی میبره تا توسط گیمر ها کشف بشن.اما یکی از بحث بر انگیز ترین این نمونه ایستر اگ ها که 7 سال طول کشیده تا کشف بشه مربوط به بازی halo 3 هست.
مدتی پیش از یکی از اعضای تیم تولید halo 3 سوال شده بود که آیا ایستر اگی در بازی وجود دارد که کشف زود یا دیر هنگام آن شما رو غافل گیر کنه و اون در جواب گفت یک ایستر اگ در بازی وجود داره که فکر نمیکنه که هنوز کشف شده باشه و این ایستر اگ در روز خاصی اتفاق میافته پس موفق باشید.
همچنین از Adrian Prez برنامه نویس Bungie سوال شده بود که در مدت زمان فعالیت در Bungie به کدام کارش از همه بیشتر افتخار می کند و وی در جواب گفت نشان دادن ایستر اگ لود اسکرین halo 3 به همسرش که کسی تا بحال این ایستر اگ رو پیدا نکرده.
بالاخره تلاش عده زیادی از دوستداران بازی برای کشف ایستر اگ به ثمر نشت و ایستر اگ کشف شد:
اگر در 25 دسامبر در لود اسکرین Halo 3 دو اهرم آنالوگ رو با هم فشار بدین تصویر حلقه واضح تر شده و این عبارت حک شده بر روی آن قابل رویت خواهد شد"happy birthday Lauren"
25دسامبر روز تولد زن Adrian Prez!
 

sub -zero

کاربر سایت
Jul 9, 2011
468
غول دریاچه ی لاکنس تو بازی!
مرحله:"A Personal Contract - Mansion Ground Floor"

اول پرده هارو باز کنید. یه دکمه برای این کار یعنی باز کردن پرده ها طبقه ی بالا هست. بعد دو تا صدف (یا حلزون یا هرچیزی که هست) به رنگ طلایی میبینید که یکی از اونا طبقه ی بالا و یکی دیگه کنار پنجره ست به هر دوشون شلیک کنید وبعد از پنجره به دریاچه نگاه کنید و هم خوب گوش کنید و هم خوب نگاه کنید.
(پیشنهاد میشه که برای این که این easter egg رو ببینید اول همه رو بکشید, البته این کار تاثیر ی بر اجرای egg نمیزاره فقط کارتون راحت تر میشه)

صدف طبقه ی بالا

صدف کنار پنجره


غول دریاچه ی لاکنس!

حالا واسه اونایی که نمیدونن غول دریاچه ی لاکنس چیه یا کیه
دریاچه لاک نس در اسکاتلند مکانی اسرار امیز است و نزدیک ۱۴۰۰ سال است که افسانه هایی در مورد ان بر سر زبانهاست.این دریاچه بزرگترین دریاچه اب شیرین در بریتانیاست و در عین حال منظره ای ترسناک دارد حتی در ان هنگام که افتاب بر ابهای تاریک ان می تابد.دریاچه بسیار عمیق است.در بعضی نقاط عمق اب تا ۲۸۵ متر می رسد.افسانه های مربوط به این دریاچه بسیار است و اولینشان مربوط به سال ۵۶۵ میلادی است.نخستین بار هیولا توسط کلمبیای مقدس دیده شد.در شرح این ماجرا امده است که مردی برای بردن کلمبیا به انسوی دریاچه با یک قایق امد.در وسط دریاچه ناگهان هیولا سر براورد و دهان گشود تا مرد و قایقش را ببلعد.قدیس اینگونه دعا کرد: به امر پروردگار پیش نیا و بازگرد.و هیولا دور شد.در این داستان درباره شکل و شمایل هیولا چیزی گفته نشده است.در سال ۱۹۳۲ جراحی که تعطیلات خود را در ساحل این دریاچه می گذرانید توانست عکسی از این هیولا بگیرد.این عکس از حدود ۵۰ متری گرفته شده است.در انزمان جاده ای در کنار جاده در دست احداث بود.شاید سر و صدای انفجار سنگها باعث شده بود تا جانور از اعماق اب بیرون بیاید.درباره این عکس نظریات متفاوتی ارائه شد.برخی ان را تنه درختی دانسته اند که از اب بیرون امده است و یا دم سمور ابی که در اب غوص می زند.برخی نیز اعتقاد دارند که عکس با جزئیاتی که مشاهده کنندگان گوناگون در طی قرنها شرح داده اند مطابقت دارد.در ضمن جراحی که عکس را گرفته بود معروفتر از ان بود که بخواهد با عکس تقلبی حیثیت خود را خدشه دار کند.در ضمن تعداد زیادی از افسران نیروی دریایی و عکاسان اماتور و محققین و ماهیگیران محلی مدعی شدند که جانور را دیده اند.در حالی که جانورشناسان و طبیعیدانان سعی در روشن کردن ماجرا داشتند افراد شجاع تری پا پیش نهادند تا مدارک موثق تری به دست اورند.در سال ۱۹۱۵ لاکلان استوارت که در کنار دریاچه زندگی می کرد بر سطح اب موجی را مشاهده کرد و بعد ۳ برجستگی بر سطح اب ظاهر شد.او به درون کلبه دوید و دوربین عکاسی خود را بیرون اورد و پیش از انکه هیولا در اب ناپدید شود توانست از او عکسی بگیرد.این عکس از فاصله ۶ متری گرفته شد و شهرت فراوانی کسب کرد اما هنوز بودند عده ای که ناباورانه به ماجرا می نگریستند.اولین حلقه فیلم گرفته شده از این هیولا(که اکنون ان را خودمانی نسی می نامیم) در سال ۱۹۶۰ توسط تیم دینسدیل (مهندس پرواز) برداشته شد.او چنان به وجود هیولا ایمان داشت که کار خود را رها کرد و مدتها به تنهایی بر روی قایقی در سطح دریاچه زندگی کرد تا مدارک معتبرتری بدست اورد.اشتیاق او دیگران را به پشتیبانی از او واداشت.در سال ۱۹۶۱ موسسه تحقیقاتی درباره پدیده لاک نس تشکیل شد و بعد از تحقیقات فراوان نتیجه در کتابی با نام هیولای لاک نس منتشر شد (این کتاب در ایران نیز توسط انتشارات جویا منتشر شده است) افراد گروه تحقیق تمام سواحل استراتژیک دریاچه را زیر نظر گرفتند.دوربینهایی به نحوی روی دریاچه نصب شد تا تمام سواحل حساس دریاچه زیر نظر باشد.انها ۲ بار موفق به گرفتن عکس از فاصله دور از انچه به نظر هیولا می امد شدند.

در سال ۱۹۶۹ تیم دیگری تشکیل شد.زیردریایی کوچکی بنام پی سس با دوربینهای زیرابی و دستگاههای ضبط ویدئویی بکار گرفته شد.متخصصین استفاده از دستگاه ردیابی صوتی در این تیم حضور داشتند.محققین در تمام روز دریاچه را زیر نظر داشتند.دوربینی که توانایی عکسبرداری در شب را داشت شبها بکار می افتاد.طعمه هایی با استفاده از هورمون مار و خون حیوانات و مواد دیگر ساخته شد و در سطح اب انداخته شد تا حیوان را بسوی خود جلب کند ولی موفق نشدند هیولا را به سطح اب بیاورند.هیچ صدا و تصویری هم مشاهده نشد.اما زیردریایی توانست ثابت کند که عمق دریاچه ۲۸۵ متر است یعنی ۶۰ متر بیشتر از انچه قبلا تصور می شد.این زیردریایی در عمق اب غاری را کشف کرد.ایا غار پناهگاه هیولا بود؟ اما اثری از خود هیولا نبود و تحقیق بی نتیجه به پایان رسید.در سال ۱۹۷۵ یک گروه تحقیقات امریکایی موفق شد عکسی از هیولا بگیرد که حتی بسیاری از انسانهای شکاک را متقاعد کرد که هیولا وجود دارد.رابرت راین (رئیس اکادمی تحقیقات علوم ماساچوست) به همراه گروهش از دوربینی ۱۶ میلیمتری و زیر ابی که توسط موتوری به این سو ان سو برده می شد استفاده کردند که ۵/۷ ثانیه می توانست عکس بگیرد.بسیاری از عکسها موفقیت امیز بود و جانوری با ۵/۳ متر طول را نشان می داد.راین اعتقاد داشت که گروهی از جانوران ماقبل تاریخ در این دریاچه زندگی می کنند و این عکس بدون تردید وجود یکی از انها را اثبات می کرد.اما باز هم عده ای از محققین عقیده داشتند که هنوز تا اظهار نظر نهایی فاصله داریم و باید منتظر شواهد بیشتری بود.اما گروه دیگری می گفتند که اینها باقیمانده جانورانی هستند که پلیزیوسور نام دارند و ۷۰ میلیون سال قبل بر روی زمین می زیسته اند.در سال ۱۹۸۷ یکی از پرخرجترین پروژه ها در این دریاچه انجام شد.شناوری که مجهز به دستگاه پیشرفته سونار بود یک هفته روی دریاچه به گشتزنی پرداخت و نتیجه کار ثبت امواج از موجودی متحرک و بزرگ بود.این پروژه یک میلیون پوند خرج برداشت.در نواحی شمال اسکاندیناوی دریاچه های دیگری از قبیل دریاچه مورار وجود دارد که در انها نیز چنین موجوداتی دیده شده اند.در کلمبیای انگلیس بومیان(سرخپوستان) به وجود هیولایی اعتقاد دارند که اوپوپو نام دارد و دارای گردنی دراز است و شبیه نسی است و تصویرش روی سنگها حک شده است.گزارشاتی که از مشاهده این هیولا رسیده به اندازه کافی موثق نیست اما می تواند این سوال را ایجاد کند که ایا کمربندی در نیمکره شمالی زیستگاه این هیولاها است.


 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
وقتی بازی رو یک دور تموم کردید و New Game+ زدید، یه آیتمی بهتون اضافه میشه به نام Gel Canister:D
اگه گفتید وقتی استفاده کنید ازش چی میشه؟
Aperture_Science_Security_Turret.png
:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر