The Witcher 3 با تکنولوژی Fur Tech سیستم شما را به زانو در می آورد

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
witchter3.png



در نمایشگاه PAX Prime امسال کمپانی Nvidia تکنولوژی Fur (خز و مو) را در بازی The Witcher 3 معرفی کرد که نظر می رسد برای چنین تصاویر حیرت انگیزی شما به یک سیستم واقعا قوی احتیاج خواهید داشت.
این کمپانی Fur Tech را با رزولوشن 768×10424 اجرا کرد و هنگام نمایش دو گرگ، کارت Titan توانست 65 فریم بر ثانیه را به نمایش بگذارد. شاید بگویید چنین چیزی شاهکار است اما اینطور نیست.
زیرا در هنگام فعال سازی Fur Tech با تنها یک گرگ،شما شاهد 410 فریم بر ثانیه خواهید بود. یعنی با اضافه کردن تنها یک گرگ دیگر، 270 فریم کاهش یافته و شما شاهد 140 فریم خواهید بود.
برای درک هرچه بیشتر این تکنولوژی کافی است مقایسه کوچکی بین دو تصویر زیر انجام دهید:
بدون Fur Tech



با Fur Tech



علاوه بر این موارد، Witcher 3 گرافیک بی نظیری را ارائه خواهد و شما در یک محیط فقط دو عدد گرگ خالی ندارید. حال به این قضیه، نبرد یا یک دسته بزرگ از گرگ ها و رزولوشن بالاتر از 768×1024 که گیمرها ترجیح می دهند را اضافه کنید.
Fur Tech دوست داشتنی است اما واقعا به کیفیت اجرا لطمه میزند. البته از دید مثبت بخواهیم نگاه کنیم این صرفا یک دمو تکنیکی است و در چنین نمایش هایی حداکثر قدرت سیستم با چالش کشیده می شود.
کمپانی Nvidia بایستی این قابلیت را بهینه کند در غیر این صورت ارزش فعال سازی را ندارد. شما چه فکر می کنید؟
DSO
 
آخرین ویرایش:

mehdy.z

کاربر سایت
Nov 27, 2009
700
نام
Mehdy
به نظر شخص من تا وقتی که بخوان فیزیک رو روی GPU سوار کنند نباید انتظار فریمی بالاتر از این رو داشته باشیم....
اصل پردازش فیزیک باید روی CPU قرار داه باشه چون CPU با توجه به معماریش به فیزیک عین دنیای واقعی از دید ریاضیات و ارقام نگاه میکنه ولی GPU باید اون رو از نظر هندسی یا به قول خودمون همون مثلثات گرافیکی بررسی کنه که مطمئنا قضیه رو پیچیده تر میکنه!!
به خاطر همینه توی یه بازی مثل RED FACTION با اینکه فیزیک بسیار بالایی داریم ولی چون این فیزیک بوسیله موتور HAVOK توسط CPU پردازش میشه افت فریم بالایی نداریم ولی وقتی همین فیزیک میاد بوسیله تکنولوژی TRESS FX یا NVIDIA PHYSX روی GPU حتی در مقیاس بسیار پایین تر سوار میشه رسما سیستم زیرش میزاد!!!
ولی خوب نکته اینجاست که فعلا نبض دنیای بازیها در دست کمپاینها تولید کننده گرافیک هست که باعث میشه چنین تکنولوژیهایی که فقط جنبه تبلیغاتی دارند در اختیار اونها قرار داشته باشه!!
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
به نظر شخص من تا وقتی که بخوان فیزیک رو روی GPU سوار کنند نباید انتظار فریمی بالاتر از این رو داشته باشیم....
اصل پردازش فیزیک باید روی CPU قرار داه باشه چون CPU با توجه به معماریش به فیزیک عین دنیای واقعی از دید ریاضیات و ارقام نگاه میکنه ولی GPU باید اون رو از نظر هندسی یا به قول خودمون همون مثلثات گرافیکی بررسی کنه که مطمئنا قضیه رو پیچیده تر میکنه!!
به خاطر همینه توی یه بازی مثل RED FACTION با اینکه فیزیک بسیار بالایی داریم ولی چون این فیزیک بوسیله موتور HAVOK توسط CPU پردازش میشه افت فریم بالایی نداریم ولی وقتی همین فیزیک میاد بوسیله تکنولوژی TRESS FX یا NVIDIA PHYSX روی GPU حتی در مقیاس بسیار پایین تر سوار میشه رسما سیستم زیرش میزاد!!!
ولی خوب نکته اینجاست که فعلا نبض دنیای بازیها در دست کمپاینها تولید کننده گرافیک هست که باعث میشه چنین تکنولوژیهایی که فقط جنبه تبلیغاتی دارند در اختیار اونها قرار داشته باشه!!

فیزیک havok در مقابل فیزیک انویدیا مثل ژیان میمونه در برابر مرسدس بنز slrمک لارن.

یه کارت معمولی مثل 630 یا 640 یا حتی 430gt بخرین بزارین کنار گرافیک اصلی فقط برای پردازش فیزیک اونوقت تاثیرش رو حس میکنید.خودم بشخصه کاملا تو بازی بتمن ارخام سیتی متوجه شدم.

پردازش فیزیک همراه پردازش گرافیک برای یک gpu انویدیا سنگینه و کارت گرافیک بسیار قدرتمندی احتیاجه.
بررسی فیزیک و کانفیگش و گذاشتن یه کارت جدا برای این مورد داخل خیلی از سایتها هست و میتونید واقعا ببینید چطور تو یه بازی که فیزیک ساپورت میکنه با گذاشتن یه کارت معمولی جدا برای فیزیک فریم کلی بالا میره.
 
آخرین ویرایش:

High End

کاربر سایت
Aug 26, 2013
266
نام
VFSDF
شک نکنید تو این نسل شرکت بزرگ انویدیا ول کن نیست ... اینقدر رو انواع اقسام تکنیکهای جدید روی بازی های تحت پوشش خودش رو pc کار میکنه که هر ادم کوری دلش بخواد بره pc high end جم کنه

خوب برای من گرافیک شبیه سازی تو بازی از نون شبم واجب تره حتما باید به سری ماکس ول کارت gm110 انویدیا ارتقا بدم .

از نظر من خیلی خوب شد انویدیا با شرکتهای کنسول سازی کار نکرد .. چون همه جوره داره به ما pc gamer ها حال میده بهترین کیفیتو تا اخر نسل خواهیم دید .

درضمن الان دیگه معاری haswell اینتل در کنار یک عدد کارت انویدیا کپلر تو پردازش سنگین ترین محاسبات فیزیکس هیچ مشکلی بوجود نمیاره .. نمیدونم چرا پی سی گیمرهای این سایت اینقدر اطلاعاتشون عقبه دی:
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
شک نکنید تو این نسل شرکت بزرگ انویدیا ول کن نیست ... اینقدر رو انواع اقسام تکنیکهای جدید روی بازی های تحت پوشش خودش رو pc کار میکنه که هر ادم کوری دلش بخواد بره pc high end جم کنه

خوب برای من گرافیک شبیه سازی تو بازی از نون شبم واجب تره حتما باید به سری ماکس ول کارت gm110 انویدیا ارتقا بدم .

از نظر من خیلی خوب شد انویدیا با شرکتهای کنسول سازی کار نکرد .. چون همه جوره داره به ما pc gamer ها حال میده بهترین کیفیتو تا اخر نسل خواهیم دید .

درضمن الان دیگه معاری haswell اینتل در کنار یک عدد کارت انویدیا کپلر تو پردازش سنگین ترین محاسبات فیزیکس هیچ مشکلی بوجود نمیاره .. نمیدونم چرا پی سی گیمرهای این سایت اینقدر اطلاعاتشون عقبه دی:
مسئله این نیست که شونصد تا تکنیک ایجاد کنه براتون. مسئله اینه که بازی ساز باید وقت بذاره برای نسخه PC که اون تکنولوژی رو پیاده کنه که منم همینجا بهت قول میدم این کار انجام نمیشه و چیزی برابر با نسخه کنسولی خواهید دید. حداقل تو چند سال اولیه.
 

mehdy.z

کاربر سایت
Nov 27, 2009
700
نام
Mehdy
فیزیک havok در مقابل فیزیک انویدیا مثل ژیان میمونه در برابر مرسدس بنز slrمک لارن.

یه کارت معمولی مثل 630 یا 640 یا حتی 430gt بخرین بزارین کنار گرافیک اصلی فقط برای پردازش فیزیک اونوقت تاثیرش رو حس میکنید.خودم بشخصه کاملا تو بازی بتمن ارخام سیتی متوجه شدم.

پردازش فیزیک همراه پردازش گرافیک برای یک gpu انویدیا سنگینه و کارت گرافیک بسیار قدرتمندی احتیاجه.
بررسی فیزیک و کانفیگش و گذاشتن یه کارت جدا برای این مورد داخل خیلی از سایتها هست و میتونید واقعا ببینید چطور تو یه بازی که فیزیک ساپورت میکنه با گذاشتن یه کارت معمولی جدا برای فیزیک فریم کلی بالا میره.
راستش خودم هم توی بتمن فیزیکش رو بررسی کردم...البته با یک gpu ولی اصلا در حد و اندازه های افت فریم وحشتناکی که ایجاد میکرد نبود(گاهی تا 60 درصد حتی با یه GPU قدرتمند افت فریم مینداخت که خیلی بالا بود)،البته با دو تا هسته تست نکردم!!
توی همین metro last night هم وقتی با نرم افزار تست بنچمارکش دو حالت خاموش و روشنش رو بررسی کردم واقعا تفاوت خیلی خاصی ندیدم...به شما توصیه میکنم یه تست بزن!!
ضمنا havok هم همچین موتور ضعیفی نیست فکر کنم توی red faction تونست این رو ثابت کنه(من بحثم گرافیک بازی نیست بلکه فیزیک بالای اون بود)
در کل منظورم من این بود که تا وقتی که فیزیک رو وی GPU سوار کنند نمیشه انتظار فریم بالایی ازش داشت چون اصولا همین طور که گفتم پردازش فیزیک از راه محاسبات هندسی در واقع لقمه رو دور سر چرخوندن هست!!!...نمونه ش هم همین nvidia phsyx که به قول شما حتما برای یه فریم بالا یه دو تا گرافیک نیاز داره یا tress FX که اصلا در حدو اندازهای افت فریم که مینداخت نبود....
برای همین هم هست که توی بازی tomb raider با اینکه فیزیک مو کلا ثابت بود ولی وفتی روی صورت لارا زوم میکردی فریم از ریشه نابود میشد در حالی که اگه یه تسکچر ثابت برای گرافیک تعریف کرده بودند و فیزیک اون رو از راه محاسبات عددی بدست میاوردند فریم تقریبا در تمام شرایط ثابت میموند و دیگه شاهد اون بالا پایین شدنهای وحشتناک فریم نبودیم چون همینطور که میدونید فیزیک در دنیای واقعی(و بازی در صورتی که از راه محاسبات عددی اعمال بشه) بر خلاف گرافیک اصلا به فاصله ربطی نداره و تقریبا همیشه ثابته!!
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
بعد از گذشت دست کم 5 سال از معرفی تکنیک فیزیک انویدیا ، این شرکت هنوزه که هنوزه نتونسته آنچنان که باید و شاید این تکنیک رو بهینه کنه . آخرین بازی ساخته شده با موتور فیزیک انویدیا بازی Bureau Xcom هستش که من با هر پردازنده و کارت گرافیکی ای تست کردم نتونستم فریم خوبی بگیرم ... کارت هایی مثل 760و770 و 660Ti و با پردازنده هایی مثل Core i5 3570 و 3770 نتونستن آنچنان که باید و شاید از پس این بازی بر بیان ... این یکی که دیگه بماند ... خدا رحم کنه !!! ...
 

Mr.unknown

کاربر سایت
Aug 29, 2012
434
mehdy.z ، Polaris @

میگم شاید شما از یک سیستم عامل 32 بیتی استفاده کردید به همین خاطر نتونستید از تمام قدرت سیستمتون استفاده کنید!
 

mehdy.z

کاربر سایت
Nov 27, 2009
700
نام
Mehdy
mehdy.z ، Polaris @

میگم شاید شما از یک سیستم عامل 32 بیتی استفاده کردید به همین خاطر نتونستید از تمام قدرت سیستمتون استفاده کنید!
خیر سیستم 64 بیت بود....
ثانیا 64 و 32 بیت بودن سیستم ربطی به کارایی GPU نداره و بیشتر به CPU و رم سیستم و نحوه دسترسی این دو به اطلاعات بستگی داره...
 

Mr.unknown

کاربر سایت
Aug 29, 2012
434
خیر سیستم 64 بیت بود....
ثانیا 64 و 32 بیت بودن سیستم ربطی به کارایی GPU نداره و بیشتر به CPU و رم سیستم و نحوه دسترسی این دو به اطلاعات بستگی داره...

سیستم عامل 32 بیتی نمیتونه بیشتر از 4 گیگابایت حافظه استفاده کنه،منظور از حافظه فقط حافظه رم نیست بلکه حافظه GPU و ... هم هست به همین خاطر این میتونه روی فریم بازی تاثیر منفی بذاره از طرفی سیستم عامل 64 بیت استفاده بهتری از پردازنده های چند هسته ای داره به همین خاطر برای بازی کردن ، تست کردن و ... از سیستم عامل 64 بیتی استفاده کنید که از تمام قدرت سیستم استفاده بشه.
 

mehdy.z

کاربر سایت
Nov 27, 2009
700
نام
Mehdy
سیستم عامل 32 بیتی نمیتونه بیشتر از 4 گیگابایت حافظه استفاده کنه،منظور از حافظه فقط حافظه رم نیست بلکه حافظه GPU و ... هم هست به همین خاطر این میتونه روی فریم بازی تاثیر منفی بذاره از طرفی سیستم عامل 64 بیت استفاده بهتری از پردازنده های چند هسته ای داره به همین خاطر برای بازی کردن ، تست کردن و ... از سیستم عامل 64 بیتی استفاده کنید که از تمام قدرت سیستم استفاده بشه.
تائید میشه....
ولی محض اطلاعتون هم باید بگم تا حالا به غیر از چند مورد کاملا استثناء تا حالا بازی 64 بیت ارائه نشده!!
برای این امر هم میتونید وقتی بازیها در حالا اجراست به قسمت process مربوط به task manager مراجعه کنید تا ببنید که تموم بازیهای روی سیستم شما در حالت 32 بیت در حال اجراست!!
ولی خوب بازم این امر همینطور که گفتم در توانایی GPU تفاوتی ایجاد نمیکنه و اصولا GPU در هر دو سیستم 32 بیت و 64 بیت کارایی یکسانی داره!
اصولا در محیط و نرم افزار 64 بیت طبق تستی که من انجام دادم بیشترین تفاوت در مرحله اول CPU(مخصوصا چند هسته ای ها) و سپس RAM و در محله آخر هارد سیستم (البته به مقدار بسیار جزئی)تفاوت کارایی از خودشون نشون میدن!!
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
mehdy.z ، Polaris @

میگم شاید شما از یک سیستم عامل 32 بیتی استفاده کردید به همین خاطر نتونستید از تمام قدرت سیستمتون استفاده کنید!

عزیزم کسی که سیستم هایی مثل من یا حتی ضعیف تر داره، مسلما با ویندوز 64 بیتی داره کار میکنه! ... در کل سیستم 32 بیتی برای من حدود 3 سالی میشه مرده.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
تکنولوژی جالبیه ولی با این Performanceـی که اجرای این الگوریتم در حال حاضر احتیاج داره استفاده ازش دو حالت داره:
یا باید بی خیال پشمای گرگه بشین یا اینکه باید بی خیال پشمای خودتون موقع خریدن کارت جدید بشید!
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
بعد از گذشت دست کم 5 سال از معرفی تکنیک فیزیک انویدیا ، این شرکت هنوزه که هنوزه نتونسته آنچنان که باید و شاید این تکنیک رو بهینه کنه . آخرین بازی ساخته شده با موتور فیزیک انویدیا بازی Bureau Xcom هستش که من با هر پردازنده و کارت گرافیکی ای تست کردم نتونستم فریم خوبی بگیرم ... کارت هایی مثل 760و770 و 660Ti و با پردازنده هایی مثل Core i5 3570 و 3770 نتونستن آنچنان که باید و شاید از پس این بازی بر بیان ... این یکی که دیگه بماند ... خدا رحم کنه !!! ...

عزیز کارت تکی نمیتونه همزمان هر 2 تا کار رو درسته انجام بده حالا میخواد پر قدرترین باشه یه نگاهی به این بنچمارکها بنداز با 2 کارت و تک کارت برای فیزیک:
GT430-42.jpg


Batman-PxDed-1280_w_500.png


Image22.jpg


برای راهنمایی کانفیگ فیزیک هم میتونید برید اینجا:
http://physxinfo.com/wiki/Configuration_types

راستش خودم هم توی بتمن فیزیکش رو بررسی کردم...البته با یک gpu ولی اصلا در حد و اندازه های افت فریم وحشتناکی که ایجاد میکرد نبود(گاهی تا 60 درصد حتی با یه GPU قدرتمند افت فریم مینداخت که خیلی بالا بود)،البته با دو تا هسته تست نکردم!!
توی همین metro last night هم وقتی با نرم افزار تست بنچمارکش دو حالت خاموش و روشنش رو بررسی کردم واقعا تفاوت خیلی خاصی ندیدم...به شما توصیه میکنم یه تست بزن!!
ضمنا havok هم همچین موتور ضعیفی نیست فکر کنم توی red faction تونست این رو ثابت کنه(من بحثم گرافیک بازی نیست بلکه فیزیک بالای اون بود)
در کل منظورم من این بود که تا وقتی که فیزیک رو وی GPU سوار کنند نمیشه انتظار فریم بالایی ازش داشت چون اصولا همین طور که گفتم پردازش فیزیک از راه محاسبات هندسی در واقع لقمه رو دور سر چرخوندن هست!!!...نمونه ش هم همین nvidia phsyx که به قول شما حتما برای یه فریم بالا یه دو تا گرافیک نیاز داره یا tress FX که اصلا در حدو اندازهای افت فریم که مینداخت نبود....
برای همین هم هست که توی بازی tomb raider با اینکه فیزیک مو کلا ثابت بود ولی وفتی روی صورت لارا زوم میکردی فریم از ریشه نابود میشد در حالی که اگه یه تسکچر ثابت برای گرافیک تعریف کرده بودند و فیزیک اون رو از راه محاسبات عددی بدست میاوردند فریم تقریبا در تمام شرایط ثابت میموند و دیگه شاهد اون بالا پایین شدنهای وحشتناک فریم نبودیم چون همینطور که میدونید فیزیک در دنیای واقعی(و بازی در صورتی که از راه محاسبات عددی اعمال بشه) بر خلاف گرافیک اصلا به فاصله ربطی نداره و تقریبا همیشه ثابته!!
حرفات رو تا حدودی قبول دارم زیاد به چشم نمیاد ولی هر چیزی زمان میبره.
داخل ارخام سیتی واقعا مشهود بود .داخل مترو هم مشهود بود ولی نه در حدی که بگیم wow!
الان بازیهای اینده هم باز دارن با فیزیک انویدیا میان .
اگر واقعا میبینید این موارد زیاد به چشم نمیاد راحت فیزیک رو خاموش کنید تا فریم خیلی بره بالاتر اگر افکتهای بهتر بیشتر میخواین نمیخواد کارت گرافیک غول بخرید یه کارت معمولی بخرید بندازید کنار کارت اصلی هم خرجش کمتره هم نتیجه بهتری میده.
(SLI and Crossfire support does not matter, no need to connect main and dedicated card physically). PCI-E x8 or PCI-E x4 slot is enough for dedicated PhysX card to work normally
در مورد تام رایدر هم اون ویژگی مال amd بود انویدیا خیلی وقت پیش این مورد رو همراه gpu های fermi معرفی کرده بود مال hair یه برنامه هم داده بیرون که فکر کنم لینک دانلودش رو هم گذاشته بودم هر چی بود همون کار tressfx رو میکرد با فریم خیلی بهتر.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر