The Outer Worlds

miydxn768erdx221.png

Title: The Outer Worlds
Developer: Obsidian Entertainment
Publisher: Private Division
Platforms: Xbox One, PlayStation 4, PC
Release Date: 2019
Engine: Unreal Engine 4


بررسی بازی The Outer Worlds


شما بعد زمان طولانیی از خواب مصنوعیی که بعد از گمشدن سفینتون در هنگام سفر به منظومه Halcyon یکی از دورترین منظومه های به زمین که تقریبا انتهای کهکشان قرار داره بیدار میشید و خودتون رو بین خطراتی که که هر لحظه شما رو تهدید میکنه پیدا میکنید . هر چقدر در این سرزمین گشت وگذار میکنید هر مکان جدیدی که پیدا میکنید و هر چقدر به گروه ها و فکشن های مختلفی برخورد میکنید همه و همه به دنبال قدرت پیدا کردن در این جهان نا شناخته هستن و این شما هستین که تصمیم میگیرید که این داستان چگونه ادامه پیدا کنه . در بین تمام بازی و برنامه های کمپانی های مختلف این شما هست که غیر قابل پیش بینی عمل میکنید

لوکیش های بازی

  • یک منظومه به نام Halcyon
  • این منظومه شامل دو سیاره اصلی چند ماه و سیارک و چند ایستگاه فضایی قابل گشتن هستش
  • یکی از سیاره ها terraformed هستش اون یکی نه
  • سیاره terraformed به این معنی که زندگی انسانی قابل حیات هستش
  • اون یکی سیاره محل حیات موجودات خطرناک و غیر انسانی
  • سفینه شما مثل خونه شما هستش یک چیزی مثل سفینه Normandy در بازی Mass Effet
  • برا سفر به یک سری از مکان های خاص نیاز به Passkeys هستش
  • بازی شامل چندین و چند محیط کوچیک ولی با جزئیات بالا میشه که همه قابل گشت و گذارن
  • یک سری نقاط در بازی وجود دارن که ممکنه بعدا بنا به دلایی دیگه نشه بهشون دسترسی داشت
شخصیت ها
  • ADA -هوش مصنوعی سفینتون
  • Ellie - شخصیت همراه
  • Felix - شخصیت همراه
  • Berke - Just the fucking tarmac guard
  • Anton Crane - Scientist
  • Cassandra O'Malley - Outlaw
  • Porter - Mad kid
سیستم شخصیت همراه

  • یک Inventory بیشتر بین خودتون و همراهانتون وجود نداره
  • نمیتونید باهاشون Romance داشته باشید
  • فقط دوتا همراه میتونید دنبال خودتون ببرید
  • هر همراه سه نوع قابلیت خاص داره
  • هر همراه perk tree مخصوص به خودش رو داره
  • هر موقع که شما لول آپ میشید همراهتون هم لول آپ میشه
  • شما میتونید از بین قابلیت ها مختلف موقع لول اپ شدن همراهاتون انتخاب کنید
  • هر همراه قابلیت ویژه داره
  • اگه همراهتون رو با تصمیمات که میگیرید زیاد عصبانی کنید شما رو ترک میکنه و به سفینه باز میگرده
سیستم Flaw
  • وقتی با یک نوع دشمن خاص به دفعات زیاد مبارزه کنید یک شکاف (Flaw) به شما پیشنهاد میشه
  • شکاف منفی میتونه بر روی شما تاثیر بزاره
  • شما میتونید شکاف رو بپذیرید یا اینکه ردش کنید
  • اگه شکاف مورد نظر رو قبول کنید بازی عوضش به شما یک پرک پوینت میده
  • اگه قبولش نکنید هیچ اتفاقی نمیوفته
  • به صورت موقت فعال میشن
  • روی درجه ی سختی نرمال فقط سه تا میتونید فعال کنید روی درجه های سختی بالاتر 5 تا
  • مثال هایی از Flaw رو میشه به Robophobia (ترس از رباط ها) ترس از ارتفاع ترس از تاریکی و اتش و غیره نام برد
Tactical Time Dilation
  • یک سیستم شبیه به سیستم VATS سری بازی Fallout خواهد بود
  • زمان رو برا شما اهسته میکنه و اجازه میده اطلاعات مربوط به دشمنان مثل میزان سلامتی , فکشن , نوع دشمن و لول آرمور ـشون رو ببینید
  • بر خلاف VATS نشونه گیری کاملا دستی هستش
  • کاملا با استفاده از پرک و قابلیت های جدید قابل ارتقاع هستش
اسلحه ها
  • 4 نوع اسلحه توی بازی وجود داره Bullet weapons, Energy weapons, Melee, Science weapons
  • 3 نوع مهمات برای Bullet weapon ها وجود داره سبک متوسط سنگین
  • Science weapon ها قدرت ویژه دارن مثل اسحله کوچیک کننده
  • هیچ کدوم از دشمن ها ی مسلحی که میکشیم از سیستم RNG پیروی نمیکنن ! همه یک جورایی دستی تنظیم شدن (RNG=تولید کننده تصادفی که برای Loot کردن و میزان قدرت دشمن و غیره در بازی ها استفاده میشم)
  • اسلحه ها ماد پذیرن (میشه روشون چیز ها مختلف سوار کرد)
  • میشه مثلا قابلیت اتشین کردن اسحله و غیره بهشون اضافه کرد
  • دمیج که اسلحه ها وارد میکنن بستگی به دمیج خود اسلحه و وضعیت اسکیل های شما داره
  • دایره (منو) انتخاب اسلحه توی بازی وجود داره که هنگام انتخاب اسلحه زمان اهسته میشه (مثل خیلی از بازیای دیگه)
 
Last edited by a moderator:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
برای کسایی که بازی نکردن بازی دو سه نکته مهم در هسته گیم پلی اش داره همینم باعث شده بازی خوب و سطح بالایی بشه
یکیش کلاس بندی های کاملا کاربردی و جالب بازی هست مثلاً کاربرد Leader با داشتن همراه ها خیلی خوب دیده میشه و.. یا اینکه اضافه کردن سیستم Flaw characters باعث نقطه ضعف میشه و سیستم مبارزات بازی دستخوش نکات جالبی می‌کنه از جمله یک حالت نمیسیس مانند چند بار از یکی شکست بخورید ..
درجه سختی ها هم کاربردهای و حتی پرک های دیالوگ ها کلا همه چیز در این بازی خاصیت جالبی داره و کاربردی درآوردن اکثر نکات و این باعث تازگی بازی شده برای چند بار تموم کردن
 

A.Pato7

کاربر سایت
Jul 6, 2011
965
به حدی دارم ازش لذت میبرم که قابل توصیف نیست، آخرین باری که اینقدر با یه RPG تو این سبک حال کرده بودم زمان مس افکت ها و فال اوت های نسل قبله

کاملا با دید نقش آفرینی بیاید سراغش، ممکنه به ظاهرش نیاد ولی خیلی خیلی عمیق تر از اکشن ادونچرهایی هست که سالهای اخیر به اسم نقش آفرینی به خوردمون دادن:D مرکز ثقل بازی هم دیالوگ ها و انتخابشونه، دیالوگ نویسی بازی به حدی خوبه که کم پیش میاد به هرکی میرسم تا خرخره ازش اطلاعات نگیرم:D ضمن اینکه شدیدا تو نتایج کوئست ها موثره

خلاصه دم ابسیدین گرم:D امیدوارم تا آخر حفظ بشه همین روند
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
این پسر نیم ساعته بازی رو تموم کرده! من چون هنوز بازی رو تموم نکردم ۶ دقیقه ی اولش رو نگاه کردم که برای منی که ٢ ٣ ساعته بازی کردم هنوز تا اون شش دقیقه اش هم نرسیدم!! ولی نکته جالب اینکه یجوری میره جلو که ادم اصلا فکرشو نمیکنه بازی این حق رو بهت بده که بتونی این کارها رو انجام بدی!

 

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
من بازیو چند روز دیگه میگیرم ، چرا اینقدر اینجا سوت و‌کوره ؟ بازی ترکوند مثلا .
یکم هایپ کنید و از تجربه تون بگین . :Dاونایی که توی کنسول بازی کردن از فریم ریت راضی هستن ؟ کار با سلاحهای سرد تروتمیز هست ؟
حس فال اوت میچربه تو بازی یا بوردرلندز ؟
کسی این کلاس dumb رو امتحان کرده ؟
 
  • Like
Reactions: pbgame and saeed_sg

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
من چند روزی درگیر ریپلی دادن بتمن ارکام سیتی و گیرز1 بودم. امروز باز میرم سراغ این. تا اخر هفته فک کنم تمومش کنم.
این سیستم FLAW چیز خیلی جالبیه به نظرم. تنوع باحالی میده به مبارزات. فک کنم تو بازی های اینده ابسیدین هم ببینیمش.

من بازیو چند روز دیگه میگیرم ، چرا اینقدر اینجا سوت و‌کوره ؟ بازی ترکوند مثلا .
یکم هایپ کنید و از تجربه تون بگین . :Dاونایی که توی کنسول بازی کردن از فریم ریت راضی هستن ؟ کار با سلاحهای سرد تروتمیز هست ؟
حس فال اوت میچربه تو بازی یا بوردرلندز ؟
کسی این کلاس dumb رو امتحان کرده ؟
فریم ریت مشکلی نداره اما گرافیک کنسولیش خب نسل هشتی نیست واقعا.
البته تو بعد فنی وگرنه طرااحی هنریش خیلی خوبه.

حس و حالم قطعا فالوت میچربه به بوردرلندز.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: '!|SNAKE|!'

AMIN-PASHA

کاربر سایت
Jul 10, 2017
1,945
نام
امین پاشاپور
من بازیو چند روز دیگه میگیرم ، چرا اینقدر اینجا سوت و‌کوره ؟ بازی ترکوند مثلا .
یکم هایپ کنید و از تجربه تون بگین . :Dاونایی که توی کنسول بازی کردن از فریم ریت راضی هستن ؟ کار با سلاحهای سرد تروتمیز هست ؟
حس فال اوت میچربه تو بازی یا بوردرلندز ؟
کسی این کلاس dumb رو امتحان کرده ؟
من با ps4 pro رو تلویزیون 1080 بازی میکنم
فریم ریت بازی عالیه. گیمپلی هم عالیه. گرافیک هم برام شدیدا یادآور بایوشاک هست. امگار بایوشاک رو تو جهان باز بازی میکنی،
من از همه چیز بازی رازی هستم ولی با گرافیکش نمیتونم ارتباط برقرار کنم.

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
کسی اصلا این بازی رو اینجا تموم کرده؟
من یک چیز رو آخر متوجه نشدم تو داستان.
اینکه سوفیا آکانده از کجا میدونست شخصیت ما از hope اومده؟
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,423
این پسر نیم ساعته بازی رو تموم کرده! من چون هنوز بازی رو تموم نکردم ۶ دقیقه ی اولش رو نگاه کردم که برای منی که ٢ ٣ ساعته بازی کردم هنوز تا اون شش دقیقه اش هم نرسیدم!! ولی نکته جالب اینکه یجوری میره جلو که ادم اصلا فکرشو نمیکنه بازی این حق رو بهت بده که بتونی این کارها رو انجام بدی!


رکورد اسپیدران دوازده دقیقه هست، IGN ویدیوش رو گذاشت که چنتا دولوپر ابسیدین هم در حال دیدنش بودن
 
  • Like
Reactions: stanley

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,509
نام
محمد
ده دوازده ساعت بازی کردم یه خلاصه از تجربه ام تا این لحظه بگم :D

اولین نکته‌ای که به چشم میاد، گرافیک تکنیکی داغون بازی هست که آدم رو یاد بازی‌های سال ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۰ میندازه، در این حد ضعیفه! قشنگ مشخصه بودجه محدودی داشتن ولی خب با رنگ‌آمیزی اغراق آمیز و تم هنری خاصی که بازی داره، میشه با کلیت گرافیکی کنار اومد و خیلی اذیت نمیکنه. خصوصا اینکه پرفورمنس خوبی رو شاهد هستیم و از اون مهم‌تر اینکه انگار اصلا باگی وجود ندارد که واقعا عجیب و البته خوبه :D

اکشن بازی از اونی که فکر می‌کردم بهتره، مسلما در حد بازی‌های شوتر نیست ولی خیلی فان و جذابه. تعداد و تنوع اسلحه‌ها خیلی خوبه و جوری نیست که بخوام فقط از یکی دو تا اسلحه خاص استفاده کنم. شخصی سازی اسلحه هم به گستردگی فالوت ۴ نیست ولی باز در حد خودش خوبه.

طراحی سیاره‌ها خوبه و تقریبا متفاوت از همدیگه هستن ولی اینکه دنیای بازی یکپارچه نیست یه کم تو ذوق میزنه که احتمالا اینم به خاطر بودجه بوده. لودینگ بین جا به جا شدن تو هر محیط هم واقعا طولانی و رو اعصاب هست.

از نظر طراحی ماموریت‌ها به نظر کار سازنده قابل قبوله و تنوع خوبی رو تا الان شاهد بودم.

المان‌های نقش‌آفرینی در ظاهر به نظر خیلی عمیق و پیچیده میاد ولی در عمل تقریبا همه چیز ساده و سر راست هست، با این وجود قابل قیاس با عناوین اکشن/ادونچر با المان‌های نقش‌آفرینی نیست و خیلی سطحش از اونا بالاتره.

سیستم دیالوگ و انتخاب تو بازی تو بهترین سطح ممکن هست و تو خیلی از جاها ده‌ها مورد دیالوگ متفاوت وجود داره که تاثیر زیادی هم تو نتیجه ماموریت می‌زاره. این رو با فالوت ۴ مقایسه کنید احتمالا از شدت خنده، روده بر بشید! :D حتی این وسط میشه خیلی از NPC های اصلی رو کشت بدون اینکه اون ماموریت، Fail بشه که جالب توجه هست.

در کل تجربه اولیه ام خیلی خوب بود و بعد از چند ماه دوباره به بازی کردن علاقه‌مند شدم :D
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
خب the outer worlds تموم شد دقیقا همه چیزی بود که یه CRPG باید باشه من خودم از فالوت۴ هم لذت بردم ولی ابسیدین+بودجه بتسدا>>>>>بتسدا

داستان ساده بود ولی یه هدف مشخص و قابل لمسی رو پی میگرفتی همق دیالوگ گویی ها واقعا بالا بود. حالت بی روح فالوت رو نداشت و طنز خوبی قاطیش بود. طراحی هنری فوق العاده بود ولی گرافیک فنی در بهترین حالت معمولی. گرچه یه اپدیت سنگین دادن ۲ هفته پیش که خیلی بهترش کرد. گان پلی و مبارزات نمیگم عالی بودن. راستش هوش مصنوعی دشمنا میتونست بهتر باشه. ولی چیزی هم نبودن که به تجربه بازی لطمه بزنن. تنوع اسلحه ها خیلی خیلی زیاد بود. متنوع بودن و قشنگ تفاوت کارکردشون رو حس میکردی هرچند یه شخصی سازی درس حسابی مثل فالوت خیلی جذاب تر هم میکرد کار رو. اما المان های نقش افرینی بدون استثنا عمیق و عالی بودن. از انتخاب ها تا ارتقای شخصیت و دیالوگ ها و باقی مسایل. دقیقا همین بخش ها که اتفاقا مهم ترین نکته یه ازی نقش افرینی هستن، بازی از فالوت۴ زد جلو. کوئست هاش عالی. هرکدوم محتوا، داستان و هدف خودشون رو داشتن و اصلا خسته نمیشدی. تنوعشون هم بالا بود. تو این زمینه ویچر۳ کاملا بنچ مارکه و رد دد و اوتر وردز تا الان به نظرم از همه بیشتر به اون استاندارد نزدیک شدن. خیلی امید دارم به بازی بعدیشون واقعا. با بودجه کافی و پروداکشن بزرگتر و خلاقیتی که من میبینم خیلی نتیجه خوبی میتونن بگیرن. الان با نظرم جزو تاپ۳ نقش افرینی سازی هستن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر