Multi Platform The Outer Worlds 2

سازنده
Obsidian Entertainment
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
Untitled2.jpg
بازی در کنفرانس E3 2021 مایکروسافت معرفی شد و در سال 2025 منتشر خواهد شد.
--------------------------------------------
سازنده: Obsidian Entertainment
ناشر: XBOX Game Studios
تاریخ عرضه: 2025
پلتفرم(ها): PC, Xbox Series X|S, PS5
با انتشار اطلاعات بیشتر به روز رسانی میشود.
 
آخرین ویرایش:
وگرنه استارفیلد بازی بدی نبود

اتفاقا استارفیلد نه تنها بد بود بلکه فاجعه بود. دیگه تعارف نداریم که :D استارفیلد هم مثل فالوت ۷۶ یه دروغ دیگه بود از تاد هاوارد. با کلی بودجه و زمان و ولخرجی آخرش سطحی‌ترین و قدیمی‌ترین rpg ممکن رو تحویل دادن. البته طبق معمول روی ماد کننده‌ها حساب کرده بودن تا بازیشونو واسشون فیکس کنن :D همون فالوت ۳ نیو وگاس رو هم از صدقه سری همین ابسیدین دارن که به گواه اکثریت نه تنها بهترین فالوت بود بلکه یکی از بهترین rpgهای تاریخ بود. بعدش تاد هاوارد و تیمش هر کار تونستن کردن تا فالوت رو بکشونن پایین.
 
چرا مثلا استارفیلد رو ابنقدر اهمیت میدادین ولی این که بنظرم از اونم بهتره رو اهمیت نمیدین D: چقد گناه داره این گیم D:
چون بتزدا گیم استودیوز یک ژانر توصیف کرده، و بقیه روی اون ژانر بازی ساختند، هرچقدرم در مواردی بهتر باشند،

جایگاه بتزدا از اسمون براش نیفتاده، هر استودیویی که بازده ایشون رو در گذشته داشته، امروز جایگاه معتبری داره،

منم نیو وگاس رو خیلی دوست داشتم از همون سال تا حالام باهاش عشق کردم رو چندین پلتفرم، ولی ایشون رو اف 3 ساخته شده، اصل کاری اف 3 هست، فال اوت 4 هم که به خودی خود یک شاهکار و سوپربازی هست،

بتزدا استودیویی هست که ابلوین و اف 3 و اسکایریم ساخته، شوخی نیست، معلومه امروز هنوزم اعتبار داره، برای همینا...

اما درسته که در ادامه بتزدا خراب کرد مخصوصا با اف 76 و استارفیلد (مهم ترین مشکل استارفیلد طراحی اصلی بازی هست که یکپارچگی خوبی نداره و از این نظر اصلا شبیه اف 4 و اسکایریم نیست) جهان باز های قبلی بتزدا شبیه یک مجمع الجزایر archipelago بودن وسط یک اقیانوس (اون اقیانوس سندباکس بین لوکیشن های بازی بود) که همین در کنار ویژگی های دیگر بازی باعث موفقیت شد، اصلا ابلوین معروفه به ازادی عمل دادن به پلیر به نسبت استاندارد های زمان،

در استارفیلد اما اون اقیانوس (سند باکس بین مراحل و لوکیشن ها) تبدیل شده به فضای بین ستاره ها و کلا فضا و نتیجتا مدام در سفینه و منو هستیم، این ایمرشن بازی رو به شدت خراب کرده، اما برای ار پی جی باز های کلاسیک که به بازی های رترو این سبک و زمخت بودنشون عادت دارند، استارفیلدم مشکلی نداره...

تو دورانی که یکی مثل فرام سافور و سی دی پروجکت میان یک یا چند سند باکس وسیع هندکرفت شده با جزئیات خوب به پلیر میدن بین مراحل اصلی بازی و موفقیت رو درو میکنند، بتزدا به شکل عجیبی این ویژگی رو خودش در استارفیلد از بین برد. بتزدایی که توصیف ژانر کرده...

امید این هست که الدر اسکرولز 6 به شکل طبیعی به حالت archipelago برگرده و سندباکس بین مراحل دوباره پدید بیاد، این + بهبود های طبیعی بازی که حتی در استارفیلد هم هست و دیگه ذکر نکنم کسی که بازی کرده میدونه، باعث میشه به تس 6 امیدوار باشیم...
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا استارفیلد نه تنها بد بود بلکه فاجعه بود. دیگه تعارف نداریم که :D استارفیلد هم مثل فالوت ۷۶ یه دروغ دیگه بود از تاد هاوارد. با کلی بودجه و زمان و ولخرجی آخرش سطحی‌ترین و قدیمی‌ترین rpg ممکن رو تحویل دادن.
rpg به مراتب سطحیتر به اصطلاح aaa زیاد داریم
من نمیدونم چطور میشه به rpg که بسیاری از ماموریت جانبیش رو به چند روش تموم کرد گفت سطحی :-?


اوایل The Outer Worlds 2 فعلا تا اینجا فقدان مینی گیم برای هک و بازکردن قفلها و گانپلی ضعیفتر نسبت به استارفیلد داره که البته انتظاری هم نداشتم .
 
اتفاقا استارفیلد نه تنها بد بود بلکه فاجعه بود. دیگه تعارف نداریم که :D استارفیلد هم مثل فالوت ۷۶ یه دروغ دیگه بود از تاد هاوارد. با کلی بودجه و زمان و ولخرجی آخرش سطحی‌ترین و قدیمی‌ترین rpg ممکن رو تحویل دادن. البته طبق معمول روی ماد کننده‌ها حساب کرده بودن تا بازیشونو واسشون فیکس کنن :D همون فالوت ۳ نیو وگاس رو هم از صدقه سری همین ابسیدین دارن که به گواه اکثریت نه تنها بهترین فالوت بود بلکه یکی از بهترین rpgهای تاریخ بود. بعدش تاد هاوارد و تیمش هر کار تونستن کردن تا فالوت رو بکشونن پایین.
استارفیلد شاید یه بازی در حد اسکایریم و نسخه های اوج فالوت نبود ولی یکی از سرگرم کننده ترین بازیهای این چند سال اخیر بود.

بچه های اینجا یا استیم رو چک کنی کمترین زمان ۲۰۰ ساعت پلی دادن و خود من سر اینکه بقیه بازیها رو نرسم بازی کنم،استارفیلد روبرای بار چندم نصب نمیکنم.

قدرت تغییر داستان مثل مراحل کریمسون فلیت و دلگادو که فوق‌العاده بودن میشد با چنتا انتخاب کلی تغییر ایجاد کرد.

استارفید بازی بود که تاد هاوارد و بتزدا نتونستن چیزی که به فکرش بودن رو کامل اجرا کن.
نتیجه شد یه بازی بزرگ و سرگرم کننده ولی بی هدف.
 
آخرین ویرایش:
من نمیدونم چطور میشه به rpg که بسیاری از ماموریت جانبیش رو به چند روش تموم کرد گفت سطحی :-?

من چون مشکل شخصی با تاد هاوارد دارم شاید یکم تند رفته باشم ولی در مقابل بازی‌های جدید مثل بالدرز گیت ۳ و کینگدام کام ۲ قطعا معمولی به حساب میاد :D
 
چون بتزدا گیم استودیوز یک ژانر توصیف کرده، و بقیه روی اون ژانر بازی ساختند، هرچقدرم در مواردی بهتر باشند،

جایگاه بتزدا از اسمون براش نیفتاده، هر استودیویی که بازده ایشون رو در گذشته داشته، امروز جایگاه معتبری داره،

منم نیو وگاس رو خیلی دوست داشتم از همون سال تا حالام باهاش عشق کردم رو چندین پلتفرم، ولی ایشون رو اف 3 ساخته شده، اصل کاری اف 3 هست، فال اوت 4 هم که به خودی خود یک شاهکار و سوپربازی هست،

بتزدا استودیویی هست که ابلوین و اف 3 و اسکایریم ساخته، شوخی نیست، معلومه امروز هنوزم اعتبار داره، برای همینا...

اما درسته که در ادامه بتزدا خراب کرد مخصوصا با اف 76 و استارفیلد (مهم ترین مشکل استارفیلد طراحی اصلی بازی هست که یکپارچگی خوبی نداره و از این نظر اصلا شبیه اف 4 و اسکایریم نیست) جهان باز های قبلی بتزدا شبیه یک مجمع الجزایر archiplago بودن وسط یک اقیانوس (اون اقیانوس سندباکس بین لوکیشن های بازی بود) که همین در کنار ویژگی های دیگر بازی باعث موفقیت شد، اصلا ابلوین معروفه به ازادی عمل دادن به پلیر به نسبت استاندارد های زمان،

در استارفیلد اما اون اقیانوس (سند باکس بین مراحل و لوکیشن ها) تبدیل شده به فضای بین ستاره ها و کلا فضا و نتیجتا مدام در سفینه و منو هستیم، این ایمرشن بازی رو به شدت خراب کرده، اما برای ار پی جی باز های کلاسیک که به بازی های رترو این سبک و زمخت بودنشون عادت دارند، استارفیلدم مشکلی نداره...

تو دورانی که یکی مثل فرام سافور و سی دی پروجکت میان یک یا چند سند باکس وسیع هندکرفت شده با جزئیات خوب به پلیر میدن بین مراحل اصلی بازی و موفقیت رو درو میکنند، بتزدا به شکل عجیبی این ویژگی رو خودش در استارفیلد از بین برد. بتزدایی که توصیف ژانر کرده...

امید این هست که الدر اسکرولز 6 به شکل طبیعی به حالت archiplago برگرده و سندباکس بین مراحل دوباره پدید بیاد، این + بهبود های طبیعی بازی که حتی در استارفیلد هم هست و دیگه ذکر نکنم کسی که بازی کرده میدونه، باعث میشه به تس 6 امیدوار باشیم...
دقیقا .
حالا درسته نیووگاس جایگاه خیلی خاصی بین طرفدارها داره ولی اینکه بگیم آبسیدین به تنهایی تونسته اون رو بسازه یه دروغه.
نیووگاس کاملا روی انجین F3 ساخته شد و از تمام مکانیکهایی که بتسدا برای F3 خلق کرد استفاده کرد.
مثل V.A.T.S ، سیستم ارتقا ، اسلحه ها و...
شک و ساختار ماموریتهای اصلی و فرعی ، اکسپلور کردن و...
حتی Hud بازی از Pip-Boy گرفته تا مدیریت اینونتوری و...

حتی ساختار دیالوگها هم از F3 اومد و خب روی همون ساختن و رفتن بالا که انصافا تو نیووگاس جذابتر شد.
تا صبح میشه از نوآوریهایی که بتسدا برای فالوت 3 آورد حرف زد...

آبسیدین تو 18 ماه نهایتا تونست ویژگیهایی رو به فالوت 3 اضافه کنه که همیشه نقط قوت استودیو بوده مثل داستان و سیستم دیالوگهای جذاب (امضای Chris Avellon) ، بازی رو با دادن حق انتخاب و دیدن نتایج کمی رول پلیینگ تر کردن و از حالت نیمه خطی طور درآوردن.
روی فکشن ها تونستن بیشتر کار کنن و کلا آبسیدین دنیای بازی رو بیشتر برد به سمت فالوتهای کلاسیک که واقعا در آخر خیلی خیلی جواب داد که دل پلیرها رو هم برد.

ولی اینکه بگیم آبسیدین همه این کارها رو خودش انجام داد اصلا انصاف در حق بتسدا نیست.
اگه بتسدا اون همه سیستم و مکانیک رو برای F3 توسعه نمیداد آبسیدین تو 4 سال هم نمیتونست همین نیووگاسی که پر باگ و غیرست رو تحویل بده.

نیووگاس یه فالوتی بود که شاید اگه بتسدا خودش میخواست فالوت 3.5 رو توسعه بده بخشی از همین ویژگیها رو براش میاورد.
نمیخوام ارزش آبسیدین رو پایین بیارم.
این استودیو برای من مخصوصا اون دوره ای که Chris Avellon درش بود و جاش سویر هم نقش پررنگی رو ایفا میکرد... یکی از محبوبترین استودیوهای منه و حتما بیشتر از بتسدا دوستش دارم (گرچه بتسدای الان رو هم اصلا دوست ندارم).
ولی نباید انصاف نداشت و ارزش کار بتسدا رو پایین آورد.

در مورد استارفیلد هم بازی به هیچ عنوان فاجعه نیست و کیلومترها با فاجعه فاصله داره ، این حرف رو اصولا کسی میزنه که بازی رو انجام نداده باشه.
این رو اگه یه استودیوی دیگه میساخت الان همه داشتن ازش تعریف میکردن.
ولی خب این خروجیی نبود که از بتسدا بعد از اون همه هایپ انتظار میرفت و اصلا در حد استانداردی که بتسدا بهش دست پیدا کرده و باید رعایت کنه نیست.
 
به نظرم آبسیدین و بتزدا اگه همکاری کنن میترکونن.
بر خلاف آبسیدین بتزدا هرچی میسازه از نظر مارکتیمگ و فروش فوق‌العاده عمل میکنن حتی استارفیلد که همه ازش شاکی بودن تو بحث فروش و پلیر عالی عمل کردن.

استارفیلد تو ۴ سال ۸۶۵ میلیون دلار درآمد زایی داشته در صورتی که همه بازیای آبسیدین رو هم فکر نکنم نزدیک به این رقم بشه.

البته OW 2 به نسبت بقیه بازیهای آبسیدین داره بهتر میفروشه و تغریبا تو اکثر چارتها حضور داره.
 
به نظرم آبسیدین و بتزدا اگه همکاری کنن میترکونن.
بر خلاف آبسیدین بتزدا هرچی میسازه از نظر مارکتیمگ و فروش فوق‌العاده عمل میکنن حتی استارفیلد که همه ازش شاکی بودن تو بحث فروش و پلیر عالی عمل کردن.

استارفیلد تو ۴ سال ۸۶۵ میلیون دلار درآمد زایی داشته در صورتی که همه بازیای آبسیدین رو هم فکر نکنم نزدیک به این رقم بشه.

البته OW 2 به نسبت بقیه بازیهای آبسیدین داره بهتر میفروشه و تغریبا تو اکثر چارتها حضور داره.
حالا از اینکه اسکیل ، بودجه و ساختار بازیهای بتسدا/آبسیدین متفاوته و نهایتا فقط در حد اسم RPG با هم مشابهن و... بگذریم.
ولی به نظرم همین بازیهای آبسیدین اگه نصف بودجه تبلیغاتی و اعتبار بتسدا رو برای بازیهاشون میداشتن قطعا میتونستن همین بازیهای فعلیشون رو چند برابر بیشتر از این بفروشن.

اینها بازیهاشون عملا تو سکوت میان و کارشون رو میکنن و میرن.

مصاحبه استودیو وجود داره که میگه نمیخوایم بازی بزرگ و پرهزینه و پرریسک بسازیم.(جاش سویر هم بارها این رو در لفافه گفته که دوست داره روی یه بازی پرهزینه کار کنه)
دیگه وقتی خودشون این رو میگن نمیشه از پلیرها و طرفدارها خیلی انتظار داشت.
 
گانپلی ضعیفتر نسبت به استارفیلد داره که البته انتظاری هم نداشتم .
با همه حرفات موافقم ولی اینو بزار مخالفت کنم :دی

واقعا بنظرم گانپلی جذاب تری داره نسبت به استارفیلد، هم اسلحه ها جذاب تر بودن برام هم انیمیشناش هم انمی ها اندازه استارفیلد حس اسپانجی بودن ندارن و بهتر ضربه رو دریافت میکنن.
البته اسپانجی بودن انمی طبیعیه تو اینجور گیما و اینجا هم شاهدش هستیم ولی تو استارفیلد رسما بعضی جاها انگار داشتی فقط دکمه رو نگه میداشتی 6 تا خشاب رو یه انمی خالی کنی که بعد که خونش 0 شد یهو انیمیشن مردنش پلی شه :| واقعا بعضی از مینی باساش خواب آور بودن!
 
با همه حرفات موافقم ولی اینو بزار مخالفت کنم :دی

واقعا بنظرم گانپلی جذاب تری داره نسبت به استارفیلد، هم اسلحه ها جذاب تر بودن برام هم انیمیشناش هم انمی ها اندازه استارفیلد حس اسپانجی بودن ندارن و بهتر ضربه رو دریافت میکنن.
البته اسپانجی بودن انمی طبیعیه تو اینجور گیما و اینجا هم شاهدش هستیم ولی تو استارفیلد رسما بعضی جاها انگار داشتی فقط دکمه رو نگه میداشتی 6 تا خشاب رو یه انمی خالی کنی که بعد که خونش 0 شد یهو انیمیشن مردنش پلی شه :| واقعا بعضی از مینی باساش خواب آور بودن!
مازر96 هرچند به خوبی به تم بازی میاد ولی من طراحی سلاحهای استارفیلد رو بیشتر دوست داشتم
اینجا هم فعلا تفنگها عملا نرف‌گانن :D تو استارفیلد اگه مثلا به زانوش شلیک میکردی لنگ میزد یا محیط نسبت به انفجارها واکنش نشون میداد اینجا من چنین چیزی ندیدم . البته من اوایل بازیم احتمالا با پیشروی در بازی مثل هرrpg دیگه ای این مشکل نرف بودن حل میشه .

خوبیش هم بگم . اینکه اسنشیال کاراکتر تقریبا نداره عکس استارفیلد، همه رو به جز همراهات فکر کنم میشه کشت :D موردی که تو استارفیلد رو اعصاب میرفت ~X(
 
عجیبه تو توییتر دارن بازی رو پرچم میکنن که خوب نیست و ووکه و پلیر نداره و فلان ولی اینجا برعکس همش تعریفه. من از نسخه اول خوشم نیومد. جلو رفتم ولی نتونستم باهاش ارتباط بگیرم. سر فالوت ۴ هم همین شد. انقد اینجا تعریف ازش شنیدم کنجکاو شدم ببینم این یکی چطوریه ولی میگم شاید این یکی هم مث قبلیا شد :D
 
  • Like
Reactions: Love Console
عجیبه تو توییتر دارن بازی رو پرچم میکنن که خوب نیست و ووکه و پلیر نداره و فلان ولی اینجا برعکس همش تعریفه. من از نسخه اول خوشم نیومد. جلو رفتم ولی نتونستم باهاش ارتباط بگیرم. سر فالوت ۴ هم همین شد. انقد اینجا تعریف ازش شنیدم کنجکاو شدم ببینم این یکی چطوریه ولی میگم شاید این یکی هم مث قبلیا شد :D
اینقدر اون کانلها و یوزرهای توییتر رو دنبال نکن.
به خودت لطف کردی.
خودت بازی کن و تجربه کن ، یه مشت یوتوبر/تویتری و... دارن از این اراجیف پول در میارن.
نادیده بگیرشون.

دیگه وقتی نه از نسخه اول خوشت اومد و نه فالوت 4 پس کلا میونه ای با این سبک نداری.
ولی این مجموعه اصلا به گستردگی فالوتها نیست ، یه تجربه خیلی جمع و جورتریه.
کلا این نسخه رو باید چیزی بین نسخه اولش و فالوت 4 حساب کنی ولی با میل خیلی زیاد به سمت OT 1، از لحاظ عمق ویژگیهاش میگم.
اصلا در حد و اندازه های فالوت ها نیست.

من خودم هنوز بازی نکردم ولی نسخه اول رو جویدم و خب ویدئوهای این نسخه رو هم دارم میبینم.
بازی همه جوره پیشرفت داشته ولی نه در حد بازیهای بتسدا که خب اصلا ویژگی بدی نیست.
مثل Avowed.

اگه RPGبازی و روی PC به نسخه رایگان یا گیم پس و... دسترسی داری تستش کن ، شاید خوشت اومد.

در غیر اینصورت هم بازیهای خوب دیگه وجود داره.
عذاب وجدان نگیر که تجربه نکردیش ، زمانش که برسه و یه روزی اگه از این سبک خوشت بیاد حتما نوبت ایشون هم میشه.
 
عجیبه تو توییتر دارن بازی رو پرچم میکنن که خوب نیست و ووکه و پلیر نداره و فلان ولی اینجا برعکس همش تعریفه. من از نسخه اول خوشم نیومد. جلو رفتم ولی نتونستم باهاش ارتباط بگیرم. سر فالوت ۴ هم همین شد. انقد اینجا تعریف ازش شنیدم کنجکاو شدم ببینم این یکی چطوریه ولی میگم شاید این یکی هم مث قبلیا شد :D
من از نسخه اول خوشم نیومد و سر جمع نیم ساعت هم بازی نکردم ولی روزی ۴-۵ ساعت دارم این و بازی میکنم.
منی که تو هیچ بازی ای حوصله مراحل فرعی رو ندارم و نمیرم تو این بازی تقریبا همه مراحل فرعی رو رفتم و حتی بازی رد دوباره استارت زدم که بتونم بقیه رو برم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or