Multi Platform The Outer Worlds 2

سازنده
Obsidian Entertainment
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
Untitled2.jpg
بازی در کنفرانس E3 2021 مایکروسافت معرفی شد و در سال 2025 منتشر خواهد شد.
--------------------------------------------
سازنده: Obsidian Entertainment
ناشر: XBOX Game Studios
تاریخ عرضه: 2025
پلتفرم(ها): PC, Xbox Series X|S, PS5
با انتشار اطلاعات بیشتر به روز رسانی میشود.
 
آخرین ویرایش:
خب بازیو انجام دادم.
همون اوایل بازی با کلی طنز روبرو هستیم، تو دیالوگها که غوغاست. :D
گیم پلی فوق روون، گان پلی لذت بخش و گرافیک بازی خوب و قابل قبول. تا اینجا از بازی خوشم اومده. :)
چه جوریاست که خیلی ها چند روزه دارن بازی میکنن ولی نسخه گیمپس تازه فعال شده؟
 
خب یه 2 ساعتی جلو بردم گیم رو جدای از دیالوگ ها که واقعا جذاب کار شدن و کمدی بسیار قوی و جزئیات فوق العاده طراحی محیط و کارکترها و تمامی مواردی که از همون تریلرها میشد به راحتی در مورد کیفیت بالای این تایتل متوجه شد، تقریبا دیگه به یقین رسیدم که این استودیو میتونه به راحتی از پس ساخت یه Fallout با کیفیت بر بیاد. جدای از مشکلات و حواشی که NV زمان لانچ باهاشون رو به رو شد (نظیر خیلی های دیگه عقیده من هم همچنان اینه که این مورد به خاطر مدت زمان به شدت محدودی بوده که در اختیار Obsidian برای ساخت قرار گرفته بود و نه دلایل دیگه مثل Skyrim و اینکه اصلا چرا استودیو قبول کرد چنین بازه زمانی رو و ...) و خب نکته مهم تر اینه که FNV واقعا اون قدر هم تایتل بدی نبوده و همین الان ـش هم بعد این همه سال توسط خیلی ها به معنای واقعی داره پرستش میشه.
قضاوت من به عنوان یه پلیر از استودیو سازنده چنین تایتل RPG ـی با وجود تعداد کارکنان بسیار کمتر نسبت به استودیوهای مشابه، صراحتا یه استودیو توانمند و خلاق AAA هست، و واقعا درک نمیکنم این همه ناسزایی که این بندگان خدا طی سال ها شنیدن در حدی که عملا باعث شده خودشون هم به این برداشت برسن که صرفا توان ساخت تایتل های AA رو دارن و از ترس مواجه شدن با حواشی جدید دائما خودشون رو به عنوان یه استودیو در تراز معمولی و با استانداردهای متوسط معرفی کنن.
پسر رسما شاهکار و بسیار منسجم ـه این گیم از هر لحاظ! خود من به طور همزمان preload این گیم و Ninja Gaiden 4 رو از شدت علاقه نسبت به هر دو تایتل با هم انجام داده بودم، اما اصلا بعید نمیبینم قبل از تموم کردن اون گیم حدود یه هفته متمرکز بشم روی این یکی از بس که میشه غرق شد و لذت برد از جزئیات و همین طور فکر کردن برای انتخاب دیالوگ ها :x حتی به بچه هایی که با مکانیک های RPG خیلی راحت نیستند، به شدت یک بار تجربه این گیم پیشنهاد میشه.
پ.ن: عجیب غیرمنتظره بود امسال! اینقدر تایتل باکیفیت و قوی پشت سر هم داره میاد آدم بخواد هم نمیتونه متمرکز بشه رو یکی و میخواد همه رو با هم تجربه کنه. خود 2025 تا اینجا به تنهایی نوستالژی سال طلایی 2011 رو برای من یکی که شست برد کامل، بماند که چه تعداد تایتل عظیم نظیر GTA VI و RE9 و 007First Light و Lego Batman و ... فقط 2026 قراره داشته باشیم. ;;)
- اسکرین شات ها حاوی اسپویل از Story/Puzzle ها نیستند.

The Outer Worlds 2
/ Quality Mode - Xbox Series S /
Pt.1








BC | #screenshots | MR.1199
 
من اول از هرچیز بگم که گرافیک و رزولیشن این بازی رو series s برگامو ریزونده! درسته ۳۰ فریمه ولی خیلی خوب و با کیفیت و شارپه
و چه طراحی محیط خوبی داره اصا دلت میخاد غرق شی تو این بازی ، میخکوب شدم قشنگ ، چقدر خوش ساخته لامصب ، هیچی کم نداره
میخوام وایسم فقط محیطشو ببینم و نورپردازیشو ، زیبایی میبینم
گان پلی لذت لخش ، بیلد های متنوع که کلا سبک بازیتو تغییر میده ، و اینجوریه که تمرکزتونو روی سه تا اسکیل بزارین و با توجه به سبکتون آپش کنید ، منطقی تره نسبت به این که بخاین پوینت هارو ذره ذره به هر بخش بدین ، که اینجوری ناکارامده و هدر داذن اسکیل پوینت هاس و ترجیحا اینکه trait رو dumb انتخاب کنید بهتره ، بعد از کلی تمرکز و تحقیق به این نتیجه رسیدم ، که در این صورت میگه ۵ تا اسکیل که نمیخواین رو لاک کنید ، منطقیم هست اخه نمیشه هم این همه اسکیلو باهم اپ کرد ، بجاش توی کانورسیشن ها گزینه صحبت های جالبی اضاف میکنه که فان و مثبتم هست!
از ثانیه به ثانیش دارم لذت میبرم ، دمشون گرم خیلی
 
آخرین ویرایش:
خیلی عجیبه من اصلا از هر چی که از این بازی نشون دادن بدم اومد :D ولی حالا از همون لحظه اول بازی به شدت شیفته اش شدم و همونطور که دوستان گفتن از دیالوگ های بازی و مسخره بازی وسط دیالوگ ها خیلی خوشم اومد:D طراحی محیط بازی خیلی خوبه و یه جورایی منو یاد بایوشاک میندازه، بیشتر منظورم محیطهای داخلی هست و از همه عجیب تر، عجب گانپلی خوبی داره!
 
رو هر دو مورد اول شخص و سوم شخص بازیو انجام دادم. انصافا اول شخص یه چیز دیگست :)
دقیقا.
سبک بتسدایی رو چیزی غیر از اول شخص بازی کردن حروم کردن وقته ، مشخصه که طرف چیزی از ایمرژن نمیدونه و یا نمیخواد بدونه و اصرار به این داره که سوم شخص بره.

اصولا بازیهایی که از روز اول دوربین اول شخص رو دارن اون بازی بهترین تجربش با همین نماست.
چون خود سازنده هم حتما نظرش روی اینه که بازی اینطور بازی بشه ، سوم شخص رو میزارن که فقط باشه.
 
آخرین ویرایش:
به عنوان یه فن قدیمی آبسیدین که همیشه حسرت میخورم چرا یه AAA خفن و بزرگ نمیسازن بعد تجربه این بازی میتونم بگم آرزوم تا حدودی محقق شده! Avowed رو بشدت لذت بردم از تک تک ده ها ساعتی که بازیش کردم ولی OW2 قشنگ از همون شروعش یه سر و گردن از اون و همه عناوینی که اینا تا حالا ساختن بالاتره! از گیم پلی و نقش آفرینیش گرفته تا کیفیت کلی بازی که کات سیناش قشنگ آدم لذت میبره تماشا کنه! نسخه قبلی رو دوسش داشتم و روی ۲تا پلتفرم دوبار تمومش کردم یبار نسخه عادی و یبارم نسخه کاملش ولی در مقابل چیزی که نسخه دوم از همین شروعش ارائه میکنه رسما هیچی نیست! اون حس طنز نسخه قبلیم همچنان هست که بعضی دیالوگا و سکانسارو خیلی بامزه میکنه!
ای کاش اینا بودجه بتزدارو داشتن! تصورشم نمیشه کرد که چه شاهکاری میتونستن خلق کنن! فقط تنها مشکلی که هست هر هفته داره یه بازی خوب میاد و شخصا زیر این همه عناوین خوب که وقت کافی براشون نیست دارم پاره میشم! :D
امیدوارم نسخه کاملش زودتر یه تخفیف درست حسابی بخوره که بخرمش و بتونم‌ بعدها سراغ DLCهاشم برم.
 
بحث دوربین و first/third person پلی دادن گیم و fov و اینا شد، آقا واقعا براتون چه اهمیتی داره دیگری/سازنده/حسن و حسین نظرش چی باشه چی نباشه :دی راحت هر جور که دلتون میخواد هر گیم رو تجربه کنین و یه فرمول خاص برای خودتون و بقیه درست نکنید که بیخودی هم ملزم به تبعیت و پیروی از اون شیوه خاص بشید. داستان اون بنده خدا تاپیک همسایه شده که اعتقاد داشت "گیمر واقعی" باید حتما یک سری ویژگی مشخص داشته باشه وگرنه اصلا گیمر نیست. اتفاقا خلاقیت به خرج دادن/تجربیات جدید خیلی جالب تر هست تا اینکه 200 نفر یه مسیر/فرمول مشخص رو دائم برن و از اون فرمول هم برای خودشون هویت/مدال افتخار بسازن.
البته خود من هم تجربه چنین تایتلی رو به صورت اول شخص همون طور که ماکان هم در مورد نیاز به تجربه عمیق تر immersion توضیح داد (مورد بحث برای این سبک/استایلِ به خصوص از RPG هست)، با اختلاف بهتر میدونم و به شخصه به همین شکل هم پیشنهاد میکنم و صرفا سر اسکرین شات های پست قبلی برای نمایش بهتر محیط چون با افزایش fov نتیجه خیلی جالب درنمیومد از این مود استفاده کردم، اما واقعا باز هم الزامی برای این موضوع نیست کسی قرار نیست بازخواست بشه بابت عدم پیروی از فرمول اکثریت. تهش قراره خود پلیر لذت ببره از خود گیم، و اگر ترشح دوپامین ناشی از seeking validation از سمت بقیه در ارتباط با نحوه پلی دادن و مشابه بقیه عمل کردن باعث لذت شخص و اون احساس پاداش بشه، به نظر من اتفاقا این بیماری ـه نه عدم پیروی از یک مسیر خاص.

پ.ن: بحث خیلی تخصصی شد (:دی) ولی یه term روان شناسی هست تحت عنوان DPDR (در معنای depersonalization-derealization) که حالا به خیلی از مطالب و disorder های دیگه هم میتونه مرتبط باشه که به شخصه الان فرصت بحث ـش نیست، که همین مورد میتونه به راحتی روی نحوه تجربه اثر/برداشت شخص/احساس دریافتی از تجربه محیط اون گیم هم اثرگذار باشه. اینقدر 0 و 100 ـی نگاه نکنید به مسائل، گیم ـتون رو پلی بدین اینقدر هم دنبال دادن احساس ناکافی بودن به بقیه نباشید مرسی :دی
 
دوستان نیازی به تجربه نسخه اول هست برای پلی دادن این نسخه ؟
نسخه دوم وابستگی به قبلی نداره که اگه بازی نکرده باشی مثلا تجربت ناقص بشه و اینا. صرفا یسری مسائل جزئی مربوط به لور رو ممکنه متوجه نشی. نیازی نیست در کل.
 
بحث دوربین و first/third person پلی دادن گیم و fov و اینا شد، آقا واقعا براتون چه اهمیتی داره دیگری/سازنده/حسن و حسین نظرش چی باشه چی نباشه راحت هر جور که دلتون میخواد هر گیم رو تجربه کنین و یه فرمول خاص برای خودتون و بقیه درست نکنید که بیخودی هم ملزم به تبعیت و پیروی از اون شیوه خاص بشید. داستان اون بنده خدا تاپیک همسایه شده که اعتقاد داشت "گیمر واقعی" باید حتما یک سری ویژگی مشخص داشته باشه وگرنه اصلا گیمر نیست. اتفاقا خلاقیت به خرج دادن/تجربیات جدید خیلی جالب تر هست تا اینکه 200 نفر یه مسیر/فرمول مشخص رو دائم برن و از اون فرمول هم برای خودشون هویت/مدال افتخار بسازن.
البته خود من هم تجربه چنین تایتلی رو به صورت اول شخص همون طور که ماکان هم در مورد نیاز به تجربه عمیق تر immersion توضیح داد (مورد بحث برای این سبک/استایلِ به خصوص از RPG هست)، با اختلاف بهتر میدونم و به شخصه به همین شکل هم پیشنهاد میکنم و صرفا سر اسکرین شات های پست قبلی برای نمایش بهتر محیط چون با افزایش fov نتیجه خیلی جالب درنمیومد از این مود استفاده کردم، اما واقعا باز هم الزامی برای این موضوع نیست کسی قرار نیست بازخواست بشه بابت عدم پیروی از فرمول اکثریت. تهش قراره خود پلیر لذت ببره از خود گیم، و اگر ترشح دوپامین ناشی از seeking validation از سمت بقیه در ارتباط با نحوه پلی دادن و مشابه بقیه عمل کردن باعث لذت شخص و اون احساس پاداش بشه، به نظر من اتفاقا این بیماری ـه نه عدم پیروی از یک مسیر خاص.

پ.ن: بحث خیلی تخصصی شد () ولی یه term روان شناسی هست تحت عنوان DPDR (در معنای depersonalization-derealization) که حالا به خیلی از مطالب و disorder های دیگه هم میتونه مرتبط باشه که به شخصه الان فرصت بحث ـش نیست، که همین مورد میتونه به راحتی روی نحوه تجربه اثر/برداشت شخص/احساس دریافتی از تجربه محیط اون گیم هم اثرگذار باشه. اینقدر 0 و 100 ـی نگاه نکنید به مسائل، گیم ـتون رو پلی بدین اینقدر هم دنبال دادن احساس ناکافی بودن به بقیه نباشید مرسی
خب هرکسی نظری داره ، مطمئنا من هم نظر خودم رو طبق سلیقه خودم میدم.


من منظورم پست شما نبود که چرا سوم شخص گذاشتی ، اصلا متوجه اون نشده بودم.
اتفاقا همونطور که گفتی وجود سوم شخص تو این بازیها یه مزیته، مخصوصا برای فوتو مود ، لذت بردن از تجهیزات ، اسلحه ها، آرمور و شخصی سازی شخصیت و...
کلا خواستم کلی بگم که سازنده ها حتما بازی (انیمیشنها ، طراحی مراحل ، مکانیکها و...) رو بر اساس دوربین اصلی بازی میسازن که خب تو این بازیها حتما اول شخصه.

خب لذت بردن بیشتر از این ویژگیهایی که بازی بر اون اساس طراحی شده هم یه فرم ایده آل داره که اون اول شخصه.

همونطور که میگی قانونی نداریم که حتما اول شخص بازی کنیم ولی صرفا خواستم این ها رو بنویسم چون بخشی از پلیرها هستن که جز سوم شخص نمیتونن با یه بازی ارتباط بگیرن.
خواستم بگم اونها بیشتر از روی عادت نمای سوم شخص رو تو یه بازی RPG بتسدایی میپسندن و نه ایجاد تجربه بهتر ، فقط خودشون هنوز نمیدونن.
شاید دلیلی شد که بخوان خودشون رو مجبور به این دوربین کنن و تاثیرش رو ببینن.

بیشتر منظورم این بود.
دوستان نیازی به تجربه نسخه اول هست برای پلی دادن این نسخه ؟
به نظر منم نه اصلا نیاز نیست.
مثل فالوت ها بازیهای مستقلی هستن و میتونی جدا بازی کنی.

ولی نسخه اول هم یه بازی AA خیلی خوبه ، با بازی نکردنش علاوه بر داستان کلی از فان با شخصیتها و همراه ها رو از دست میدی که خیلی جذابن.

اگه قصد داری که بازی کنی به نظرم اول اون رو بازی کن چون این نسخه تو همه زمینه ها نسبت به اون پیشرفت داشته.
هم گرافیکی و مخصوصا گیم پلی ، مکانیکها و تنوعشون.
دوتا DLC خیلی خوب هم داره ، مخصوصا دومی Murder on Eridanos.

اگر اینها برات مهم نیست که خب پس همین رو بازی کن.

یه خلاصه تو یوتوب ببین و بپر تو بازی، مثل اینها:




==============
==============
البته نسخه اول اونقدری هم قدیمی نیست که بگیم بعد از نسخه دوم نتونی اون رو بازی کنی.
کاملا قابل بازیه.
حتی میتونی با کمی فاصله بعد از نسخه دوم بازیش کنی.
اینها که تاریخ مصرف ندارن.
درسته که بازی AAست ولی بازی نسل هشتیه و ساخت آبسیدین.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or