Multi Platform The Lords of the Fallen

سازنده
Hexworks
تاریخ انتشار
2023
ناشر
CI Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1661345275438.png

The Lords of the Fallen

Developer: HEXWORKS
Publisher: CI Games
Platforms: PC, PS5, XBOX series
Release Date: 2023
شب گذشته و در طی مراسم زنده شروع گیمزکام، ادامه بازی The Lords of the Fallen، معرفی شد.
این عنوان که با نامی مشابه با شماره اول معرفی شده است را می توان یک سافت ریبوت از این سری دانست که با تغییر سازنده بازی از استدیو Deck 13 به استدیو تازه تاسیس HEXWORKS رخ داده است.
جریانات بازی در دو جهان موازی زندگان و مردگان رخ می دهد و بازیکنان در هر دو جهان فرصت پیشروی خواهند داشت. به گفته سازندگان در TloF جدید، با دنیایی 5 برابر بزرگتر از قسمت قبلی رو به رو هستیم .
در زمینه داستان، این عنوان بیش از 1000 سال پس از شماره اول رخ می دهد.
پس از گذراندن دورانی تاریک، سرانجام خدای شیطانی، آدیر، سقوط کرد (در شماره پیشین به این موضوع پرداخته شده است). با این حال خدایان برای همیشه نابود نمی شوند...
اکنون پس از گذشت قرن ها، آدیر در حال بازگشت است.
به عنوان یکی از صلیبیون تاریک، وظیفه شخصیت اصلی، سفر در سرزمین ها و مقابله با نیروهای آدیر است...

همانطور که پیشتر ذکر شد، بازی در دو جهان موازی رخ می دهد که قدم گذاشتن در هر کدام، چالش های خود را خواهد داشت.
در بازی جدید دیگر با شخصیتی از پیش تعیین شده رو به رو نیستیم و می بایست در ابتدای بازی کاراکتر خود را ساخته و شخصی سازی کنیم. به گفته سازندگان گزینه های متعددی برای شخصی سازی وجود خواهد داشت و همچنین 9 کلاس ابتدایی در بازی برای انتخاب وجود دارد.
The Lords of the Fallen جدید، کماکان یک بازی سولز لایک به شمار می آید با این تفاوت که جهان بازی تاریک تر از بازی اول و همچنین مبارزات بازی سریعتر از گذشته هستند. به گفته سازندگان صد ها سلاح در بازی برای انتخاب وجود خواهد داشت.
در این عنوان امکان تجربه بازی به همراه یک نفر دیگر به صورت آنلاین و یا تهاجم به سرزمین سایر بازیکنان نیز وجود دارد.
فانوسی که در تریلر بازی قابل مشاهده بود، وسیله ای است که به وسیله آن می توان بین دو جهان بازی جا به جا شد.
 
Last edited by a moderator:
دوستان من کلا سولز باز نیستم و تجربه ام در حد نصفه رفتن دارک سولز یک و سکیرو هست. (البته سکیرو سیوم رو از دست دادم و گرنه خیلی لذت بخش بود برام و تا الان کامبتی به خوبیش هنوز که هنوزه ندیدم. ) چند ساعتی هم دارک سولز ۲ و Lies of P. دلیل نرفتنم فقط نداشتن زمانه چون میدونم لذت اصلی این مدل بازی ها اکتشاف و تموم کردن چند باره هست‌. به خاطر همین رو مخم میره اگه برم سراغشون و همش فکر میکنم با یه بار تموم کردن بازی تجربه ام کامل نیست .
این بازی از همون زمان معرفی اتمسفر و طراحی کاراکتراش چشم منو گرفته بود و چند روز پیش بازی رو قرض گرفتم.
اول بگم که چقدر گرافیک و دیزاین بازی خوبه. من با شوالیه دارم میرم و کیف میکنم با اون سنگینی قدم زدن تو محیط های قرون وسطایی و مذهبی. در کل به من تا الان چسبید به چند دلیل.
یکیش همون گرافیک ظاهر بازیه. بعد اینکه بازی خیلی سرراست تره تا اینجا که رفتم (رسیدم به هابش در اون کلیسا بعد زدن اولین باس رسمیش). دارک سولز یک هزار مدل سوراخ و سمبه پیدا و پنهان داشت.
بعد بازیش جدا سخت نبود تا اینجا. :D کار من شده فقط یادگرفتن دقیق زدن پری. اینو درست بزنی دیگه حله.با توجه به اینکه پیامای تاپیک رو دنبال میکردم فکر کنم بعد آپدیتا سختی رو اوردن پایین تر با کم کردن انمی ها.
از این داستان دنیای موازیش انچنان که باید نتونستن استفاده کنن. بیشترین استفاده ازش برای انجام پتلفرمینگ و مسیریابی بوده. خیلی پتانسیلش بیشتر بود. باید ببینم در ادامه چی میشه.
چینش دکمه ها هم واقعا بده. به شدت سوییچ کردن رو رنج اتک برای پرتاب بمب رو با گرفتن فانوس قاطی میکنم. بعد سه چارتا دکمه رو باید بزنی تا یه چی پرت کنه یا روح دشمنان رو جدا کنه. یه تاخیر ریزی هم بین اجرای حرکات هست که حس میکنم شاید به خاطر سنگین بودنم باشه.
در کل دوست داشتنیه بازی با وضعیت الانش. از پیشنهادات شما برای بهتر شدن تجربه و اینکه چه آیتم ها و کارهایی مهمه شدیدا استقبال میکنم. :D
 
گفتی گرافیک ، البته اشاره هم نکردی ولی بنظرت Demon souls remake گرافیکش بهتره یا این؟
من متاسفانه بازی نکردم Demon Souls رو ولی حس میکنم با توجه به چیزهایی که ازش دیدم Ds R بازی تمیز تر و یکدستری هست از نظر گرافیک ولی از اونور LoTF خیلی پرجزییات تر و "کول"تره. رنگ ها سچوریشن بیشتری داره ولی استایل هنری DS کلاسیک تره.
 
در نهایت بازی رو تموم کردم و واقعا تجربه ی لذت بخشی بود. هرچند اخرش یعنی پایان بازی انتظار داشتم یک کاتسین خفنی ببینم یا باس فایت بازی کمی حماسی تر باشه با این وجود خیلی بازی خوش ساخت و خوبی بود و لحظه به لحظه بازی خوش گذشت. تنها ایرادی که خیلی اذیتم میکرد این بود که بازی مپ نداشت! البته این مورد هم سلیقه ای یه ولی خب نقشه ی بازی خیلی تو در توعه و بیشتر اوقات شما با دوراهی هایی مواجه میشی که هر طرف بری کلا مسیرت عوض میشه یا مسیرهایی که بعدا میتونستی ازشون عبور کنی و تو این مواقع حس میکنی کاش بازی یه نقشه ی نصف و نیمه ای هم داشت چقدر خوب میشد مخصوصا برای ادم هایی مثل من که دوست دارن کل نقشه رو بگردن و چیزی رو از دست ندن. تو اینترنت هم گشتم متاسفانه هیچ مپ مناسبی از بازی منتشر نشده بود ( تو پرانتز بگم حقیقتا بازیهای مترویدوانیا ظلمه بدون نقشه منتشر بشه :D ). بعد از تموم شدن بازی هم رفتم متای بازی رو نگاه کردم و دیدم ٧۵ شده! که حقیقتا حقش نیست احتمالا بخاطر مشکلات اوایل انتشار بازی بوده ولی الان براحتی در حد بازی های بالای ٨۵ عه(!) .طراحی دشمن های بازی خیلی خوب بود، بیلد اپ های بازی رو هم دوست داشتم من تا ٧٠درصد بازی رو شوالیه طور با یه شمشیر و سپر رفتم جلو بعلاوه تیرکمانی که خیلی کمک میکرد ولی اواخر بازی احساس کردم کمی جادو هم نیاز دارم و این شد که یک شمشیر شبیه به فیلم های استاروارز برداشتم و رفتم جلو.( اینجا اضافه کنم اگه تازه دارید بازی رو میرید و یه short sword خوب میخواید ، short sword Pietra واقعا خوب بود در اینترنت هم گشتم تایید شده :D ) جا داره از فضاسازی بازی هم تمجید کنم که خیلی خوبه مخصوصا وقتی توی بلندی قرار میگیری و به پسزمینه بازی نگاه میکنی و هیبت موجودات بزرگی رو میبینی که در دور دست از پا درومدن و صحنه های جالبی رو خلق کردن. حالا شاید مثلا ارت دیزاین بازی درحد کارهای میازاکی نباشه ولی سطح بالایی داره مخصوصا با گرافیک خوبی که ارائه میده. از طرفی داستان درخور و قشنگی هم داره. درمجموع یکی از بهترین های سبک سولزبورن هست و سعی کرده توی مواردی هم مثل دو دنیا بودن بازی تجربه ی منحصر به فردتری ارائه بده. حتما بازی رو پیشنهاد میکنم.
 
تنها ایرادی که خیلی اذیتم میکرد این بود که بازی مپ نداشت! البته این مورد هم سلیقه ای یه ولی خب نقشه ی بازی خیلی تو در توعه و بیشتر اوقات شما با دوراهی هایی مواجه میشی که هر طرف بری کلا مسیرت عوض میشه یا مسیرهایی که بعدا میتونستی ازشون عبور کنی و تو این مواقع حس میکنی کاش بازی یه نقشه ی نصف و نیمه ای هم داشت چقدر خوب میشد مخصوصا برای ادم هایی مثل من که دوست دارن کل نقشه رو بگردن و چیزی رو از دست ندن. تو اینترنت هم گشتم متاسفانه هیچ مپ مناسبی از بازی منتشر نشده بود ( تو پرانتز بگم حقیقتا بازیهای مترویدوانیا ظلمه بدون نقشه منتشر بشه

اوه اوه پس خوب شد نگرفتمش. من واقعا اعصاب لازم و حوصله‌ی کافی برای اینکه دور خودم بچرخم رو ندارم هر چند خیلی دوس دارم تجریش کنم. لانچ چندان خوبی نداشت اما کامبک خوبی زدن و خیلی عالی از بازیشون پشتیبانی کردن. بهتر بود که با همین وضعیت فعلی منتشر میشد ولی خب همین که بازی رو ول نکردن بازم جای تقدیر داره :D
 
  • Like
Reactions: stanley
اوه اوه پس خوب شد نگرفتمش. من واقعا اعصاب لازم و حوصله‌ی کافی برای اینکه دور خودم بچرخم رو ندارم هر چند خیلی دوس دارم تجریش کنم. لانچ چندان خوبی نداشت اما کامبک خوبی زدن و خیلی عالی از بازیشون پشتیبانی کردن. بهتر بود که با همین وضعیت فعلی منتشر میشد ولی خب همین که بازی رو ول نکردن بازم جای تقدیر داره :D
ببین اینجوری نیست که مسیریابی توی بازی سخت باشه و هی گم بشی توی بازی منتها برای اینکه کل نقشه رو تجربه کنی باید حوصله به خرج بدی و کلی بچرخی تا نخوای چیزی رو از دست بدی. مثلا ممکنه یک مسیری رو بری و بر بخوری به یک باسی یا یه ایتمی خوبی گیرت بیاد و در همین حین ممکنه همون مسیر رو براحتی هم از دست بدی مخصوصا بازی دوتا دنیای موازی داره که در هر دنیا مسیرها هم کمی تغییر میکنن! اما درنهایت مسیر اصلی تقریبا مشخص شده است. یا بدتر اونکه مثلا یک مسیری بسته است و بعدا تو بازی وقتی یه ایتمی بدست میاری باز میشه خب اگه یادت نباشه و مسیر رو فراموش کرده باشی ممکنه اون قسمت نقشه رو از دست بدی. درکل اینجوریه که توی هر منطقه باید برگردی و چرخ بزنی تا نخوای چیزی رو از دست بدی.
 
دقیقا اگه بازی یک سالی تاخیر میخورد و با شرایط فعلی منتشر میشد نمرش 84-83 هم میتونست بالا بره.
واقعا برای اولین بازی استودیو اون هم تو سر جمع 4 سال(در واقع سه سال + یک سال هم آپدیتهایی که براش اومد) یه سولزلایک خیلی با شخصیتی رو ساختن.

به احتمال زیاد هم 2026 یا اوایل 2027 میتونن با نسخه دوم برگردن.
چونکه بیس بازی رو کامل دارن و نسخه بعدی حتما تجربه خیلی بهتری میشه.
=========

در مورد مپ خب مگه سولزبورنها مپ دارن که LOTF بخواد داشته باشه؟ :D
سبک بازی خب همینه.
باید مسیرها رو به خاطر بسپاری که البته خودش حین بازی ناخوداگاه این اتفاق میفته.

از کارهای فرام سافتور فقط الدن رینگه که مپ داره اونهم بس که دنیاش بزرگه.
که اونجا هم باید تیکه تیکه خود پلیر تکمیل و بازسازیش کنه.

LoTF هم از لحاظ وسعت و هم ساختار کاملا شبیه به دارک سولزهاست و خب همونطور که @stanley گفت بدون مپ قابل بازیه.
مسیر های آنلاک شدنی ، کشف مسیرهای جدید و... هم که جزوی از سبک سولزلایکه که پلیر رو بعد اتمام بازی حتی برای +NG بکشونه پای بازی.

با این حال تو بازی میشه تکه های مپ رو پیدا کرد که بیشتر هدفش سرنخ دادن برای اینه که کجا بری تا باهاش تعامل داشته باشی.
و همینطور برای اینکه تصوری از دنیای بازی رو به پلیر ارائه بده.
=============

@stanley
خواستم پیشنهاد بدم که حتما برای تست هم که شده نیوگیم پلاس بازی رو امتحان کن.
اگه اغراق نکنم یکی از بهترین نیوگیم پلاسها رو بین سولزلایکها و یا حتی سولزبورنهای میازاکی داره.
مخصوصا بخشی که +NG رو میشه شخصی سازی کرد.

اینطوره که با مادهای مختلف میشه تجربه بازی رو به کل تغییر داد:
  • مثل رندومایزر آیتم ها ، لوتها ، دشمنها
  • Ironman که بازی رو روگلایت میکنه
  • برای سخت تر کردن بازی میشه تعیین کرد که بعد استفاده از Flask خط سلامتی به صورت خاکستری پر میشه و باید برای تایید و پر کردن نوار سلامتی به دشمن اتک بزنین تا نوار سلامتی پر بشه ( withered heel)
  • یا میشه تعداد بونفایر ها رو کمتر کرد یا به کل همه رو حذف کرد.
  • برای جذاب تر شدن یا آسونتر شدن یه ماد داره که لوتهایی که پیدا میکنیم (اسلحه/آرمور) به صورت پیش فرض تا انتها آپگرید شده هستن.
  • تعداد و تراکم دشمن ها رو میشه بیشتر کرد.

اینطور هم نیست که یکی رو بشه انتخاب کرد ، میشه با انتخاب و ترکیب چندتا عملا یه بازی دیگه از توش درآورد.
اصلا میشه نیوگیم پلاس صفر رو انتخاب کرد که تو دور بعد دشمنها و... هم سخت تر نشن.

واقعا این بخش نیوگیم پلاس بازی و نوآوریهایی که داره خودش چند نمره داره که خب تو زمان انتشار اصلا وجود خارجی نداشت.
چیزهایی مثل این رو فقط میشه با مادهای روی تو عناوین سولزبورن/لایک دیگه پیدا کرد که اینجا استودیو به طور رسمی برای بازی منتشر کرده.
اگه بگیم که عملا خود استودیو برای بازیش کلی ماد منتشر کرده بیراه نگفتیم.
 
آخرین ویرایش:


دیگه با این ۲.۰ حسابی ترکوندن :D
تازه تریلر رو دیدم.
چقدر عالی شده :x

ای کاش این فرندزپس برای بازیهای فرام سافتور هم استاندارد بشه.
قبلش خود بازیها کاملا Coop داشته باشن و مثل الان نصفه نیمه نباشن که بتونن فرندزپس بگیرن.

این خیلی به جلوگیری از پایرسی و کرکی بازی کردن هم کمک میکنه.
 
تازه تریلر رو دیدم.
چقدر عالی شده :x

ای کاش این فرندزپس برای بازیهای فرام سافتور هم استاندارد بشه.
قبلش خود بازیها کاملا Coop داشته باشن و مثل الان نصفه نیمه نباشن که بتونن فرندزپس بگیرن.

این خیلی به جلوگیری از پایرسی و کرکی بازی کردن هم کمک میکنه.
من دیشب بازی را دوباره دانلود کردم.
اینا رسما نسخه آلفا را عرضه کرده بودن قبلا. :دی
بازی دیروز بالاخره کامل شد.
یه سری ایرادایی داره در کل. اما زمین تا آسمون با روز لانچ فرق کرده.

البته حماقت خودشونه. مدیریت اینا برای اینکه بتونه زودتر به سود برسه، بازی را زود عرضه کرد. بازی اگه به موقع عرضه میشد، کاملا میتونست محبوبیتی اندازه Lies of P داشته باشه.
____________________________

جدا از اون ماکان من از وضع کلی بازی خیلی راضی نیستم حقیقتا. با توجه به اینکه من بازی موقع عرضه تموم کردم، و همون موقع هم گفتم خیلی سخت نیست، الان واقعا حس می کنم نصف مکانیک های بازی با هم نمیخونه. یعنی انقدر دشمنا را نرف کردن و تعدادشون را کم کردن، که بازی از سولز کلون تبدیل شده به Souls wanna be.

دیشب از اول شروع کردم بازیو و با وجود ری اکشن های فوق العاده افتضاحی که داشتم، 4-5 تا باس اول را بدون مردن زدم! همین باس ها را قبلا 3-4 بار سر هر کدوم حداقل مرده بودم. بازی عملا خیلی راحت شده. لول دیزاین و گیمپلی بر اساس سولز لایک ها هست، اما دشمنا به هیچ وجه مرگبار نیستن. قبلا دشمنا دمیج زیادی میدادن و با باتن مش خیلی نمیشد کاری کرد و باید حساب شده بازی می کردی. دیشب ولی من عملا داشتم با دشمنا ضربه trade می کردم. همین موضوع باعث شده vestige هایی که خودمون میذاریم هم کاربرد خاصی نداشته باشن دیگه. دلیلی نداره خیلی وقتی دشمنا راحت میمیرن و دمیج زیادی هم نمیدن، از این ماکنیک استفاده کرد (حداقل به اندازه گذشته)

در کل از نظر فنی بازی کاملا زیر و رو شده . اما از نظر گیمپلی و مکانیک ها، با سر رفته تو دیوار.
 
جدا از اون ماکان من از وضع کلی بازی خیلی راضی نیستم حقیقتا. با توجه به اینکه من بازی موقع عرضه تموم کردم، و همون موقع هم گفتم خیلی سخت نیست، الان واقعا حس می کنم نصف مکانیک های بازی با هم نمیخونه. یعنی انقدر دشمنا را نرف کردن و تعدادشون را کم کردن، که بازی از سولز کلون تبدیل شده به Souls wanna be.

دیشب از اول شروع کردم بازیو و با وجود ری اکشن های فوق العاده افتضاحی که داشتم، 4-5 تا باس اول را بدون مردن زدم! همین باس ها را قبلا 3-4 بار سر هر کدوم حداقل مرده بودم. بازی عملا خیلی راحت شده. لول دیزاین و گیمپلی بر اساس سولز لایک ها هست، اما دشمنا به هیچ وجه مرگبار نیستن. قبلا دشمنا دمیج زیادی میدادن و با باتن مش خیلی نمیشد کاری کرد و باید حساب شده بازی می کردی. دیشب ولی من عملا داشتم با دشمنا ضربه trade می کردم. همین موضوع باعث شده vestige هایی که خودمون میذاریم هم کاربرد خاصی نداشته باشن دیگه. دلیلی نداره خیلی وقتی دشمنا راحت میمیرن و دمیج زیادی هم نمیدن، از این ماکنیک استفاده کرد (حداقل به اندازه گذشته)

در کل از نظر فنی بازی کاملا زیر و رو شده . اما از نظر گیمپلی و مکانیک ها، با سر رفته تو دیوار.
درست میگی بازی تو انتشار سخت تر بود و یکسری جاها هم تعداد دشمنها بیشتر بود و هم دمیج بیشتری میدادن.
باسهاش که تقریبا از اول خیلی اذیت نمیکردن.

با این آپدیتهایی که تو این مدت گرفت حتما آسونتر شده نسبت به قبل.
دور اول از لحاظ سختی تقریبا یه چی تو مایه های دیمن سولزه.

اما نیوگیم پلاسهاش رو بازی کردی؟

اونجا خودت میتونی سختی بازی رو اونطور که دوست داری بیشتر کنی.
حتما از سیو قبلیت و با +NG شروع کن ، خیلی خوبه.
 
  • Like
Reactions: Oakenshield
درست میگی بازی تو انتشار سخت تر بود و یکسری جاها هم تعداد دشمنها بیشتر بود و هم دمیج بیشتری میدادن.
باسهاش که تقریبا از اول خیلی اذیت نمیکردن.

با این آپدیتهایی که تو این مدت گرفت حتما آسونتر شده نسبت به قبل.
دور اول از لحاظ سختی تقریبا یه چی تو مایه های دیمن سولزه.

اما نیوگیم پلاسهاش رو بازی کردی؟

اونجا خودت میتونی سختی بازی رو اونطور که دوست داری بیشتر کنی.
حتما از سیو قبلیت و با +NG شروع کن ، خیلی خوبه.
اره با اپدیت ها نرف کردن دشمان هارو
فقط هم دمیج نیست. حتی بازه تاثیر انفجارها را هم کم کردن انگار.

بازی را از اول هم شروع کنی، modifier ها را میشه فعال کرد (شاید هم چون یک سری تموم کردم قبلا امکانش هست؟) اما خب یکم ضد حاله این حجم از تغییرات ! :دی
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
خب بازی شده ۲۰$ و آپدیت ۲.۰ هم اومده و حقیقتش خیلی وقته پیگیر این بازی بودم و به نظرم سازنده‌هاش کار خیلی با ارزشی انجام دادن که اینجوری ساپورتش کردن. میتونستن مثل بایوور که عنتم رو ول کرد، بازی رو ول کنن و یا مثل سازنده‌های NMS بمونن و بازی رو درست کنن که دومی رو انتخاب کردن. حالا دیگه خیلی جدی دارم به خریدش فکر میکنم. من خیلی سولزلایک فن نیستم اما اندازه خودم بازی‌های مختلف رو تجربه کردم. بلادبورن با اختلاف بهترین تجربم بوده با ۳۵۰ ساعت پلی‌تایم. نی‌اوه ۱ ۳۰۰ ساعت و ۲ ۲۰۰ ساعت. الدن رینگ ۲۱۰ ساعت. ازون‌ور مورتال شل هم یکی از بهترین تجربه‌هام بوده و Thymesia رو هم خیلی دوس داشتم.
اول اینکه کامبت لوتف کنار کدوم یکی ازین بازی‌ها قرار میگیره؟ حس و حالی که میده. سنگینی کرکتر و حرکاتش و سنگینی ضربات و ایمپکتشون.
دوم: اون یکی دنیای بازی که اسمش فکر کنم Umbral باشه، چقدر تو بازی نقش داره و آیا پیچیدگیش زیاده یا نه.
سومی سوال نیست فقط میخوام بگید درسته یا نه. تا جایی که میدونم بازی مقدار زیادی سلاح و آرمور داره و بیلدای متنوعی میشه ساخت و همچنین ارزش تکرار بالایی هم داره. تایید میفرمایید یا خیر؟ :D

پیشاپیش تشکر.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or